hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

1 2 3 [4] 5

Vista

16-08-07 23:50:54
Oboema
Senior lid

WMRindex: 602
OTindex: 353
Wnplts: Nimwegeh
@Ikke:
dat is dan puur omdat je er nog niet aan gewend bent. je weet dus nog niet alles automatisch te vinden.

dat betekent dus niet dat het slecht is of helemaal niet werkt.

16-08-07 23:52:31
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Het heeft niks met wennen te maken... Ik heb 't gebruikt op 'n Pentium IV Netburst van 2,0 GHz met 2GB aan DDR2 geheugen. Dat is geen snelheidsmonster, maar ook geen trage bak... Onder vista liep de knommel vast toen ik 'n dvd probeerde te openen...

17-08-07 10:32:14
nietmeer
k zit nu alweer een weekje op XP.. weet niet meer alles zo snel te vinden als eerst maar ik erger me toch aan een hele zooi dingen

nou heb ik dit om te gamen en dat doe k dan ook meestal maar als je ff wil internetten dan word ik al gek
je moet bv klikken op een venster voor je er in kan scrollen.. dat is gruwelijk vervelend

17-08-07 11:42:26
Ikke
Oudgediende

S
Dat merk ik ook ja :P

De overstap Linux -> Windows is net zo raar als de overstap Windows -> Linux 8-)

17-08-07 11:46:21
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Linux = raar...

17-08-07 11:46:59
Ikke
Oudgediende

S
Linux is anders.. Het is zeker niet raar..

17-08-07 12:02:09
pietjevlip
Oudgediende

@Ikke: excuses dat ik niet duidelijk genoeg was, maar "raar" is niets negatiefs... als het "gewoon" was was het zinloos geweest...

17-08-07 12:05:30
Ikke
Oudgediende

S
Raar zou betekenen dat het onlogisch in elkaar zit... Ik vind 't juist heel logisch in elkaar zitten, maar goed, dat is mijn mening en het is nogal offtopic hier 8-)

17-08-07 20:00:13
nietmeer
Quote Ikke:
Dat merk ik ook ja :P

De overstap Linux -> Windows is net zo raar als de overstap Windows -> Linux 8-)

sterker nog al die kleine dinge zijn verdomd vervelend en k krijg de reflex maar niet weg :P

dat scrollen is bv fucking vervelend
en typen van ^ tekens bv.. moet tegenwoordig weer een spatie achteraan

en Alt+Klik!! :o

17-08-07 20:07:22
Ikke
Oudgediende

S
Alt+F2 -> naam programma -> enter

En bash history en zo en het algemene gebrek van 'n terminal in windows irriteert me altijd mateloos :P

17-08-07 20:08:09
nietmeer
mwah alt+f2 mis k niet want dat gebruikte k toch niet zo vaak

terminal ook bijna nooit :P

17-08-07 20:12:08
Ikke
Oudgediende

S
Ik gebruik eigenlijk nooit meer menu's sinds ik alt-f2 ontdekt heb :P En de terminal werkt gewoon goddelijk :D

17-08-07 20:13:21
nietmeer
khad allemaal starters in me bovenste balk..

tja nu snelkoppelingen.. zelfde idee toch

17-08-07 20:14:19
Ikke
Oudgediende

S
Ik hou van 'n minimalistische desktop-look, dus geen starters, snelkoppelingen, icoontjes, etc :P

17-08-07 22:12:00
pietjevlip
Oudgediende

Heb een paar leuke menuutjes aangemaakt... zal in linux wel makkelijker zijn, want in XP was het een takkeklus, maar je hebt er dan wel weer lang plezier van...

20-08-07 09:14:01
Verticae
Senior lid

WMRindex: 79
OTindex: 280
Wnplts: het Gooi
S
Tja, mn eerste post dan maar op WMR. Ik gebruik Vista nu voor een maand, en begin het steeds beter te vinden. De dir-up mis ik inderdaad ook, maar da's niks dat je met het verkennerscherm niet op kan lossen. Plus, de daadwerkelijke functie is er nog wèl, en die zit nu aan de zijknop van mn muis gebonden.

Menu's, balken en kleuren zijn allemaal individueel te veranderen, dus da's niet zo'n probleem.

Dat Vista werkgeheugen vreet is ook niet helemaal correct: Dit doet het enkel als je geen krachtige videokaart hebt. Met mijn DX10 kaart gebruikt Vista nooit meer dan 12% van mijn 2GB RAM.

De UAC dialoogvensters zijnook niet zo'n probleem, die zijn te automatiseren via Norton.

Vista heeft nog wel wat meer goede kanten (een effectievere compatibiliteitsmodus, snellere interface, native tablet support), dus ik denk dat ik er wel aan kan wennen.

Het grootste probleem dat ik heb emt Vista, echter, is de problemen die het geeft met Photoshop CS2. Misschien dat CS3 dit beter doet, maar dat zou ik meoten testen. Wie weet.

20-08-07 11:14:15
Ikke
Oudgediende

S
Een verkenner zonder dir-up knop is nutteloos in mijn mening.. Ik kan niet zonder dat ding en vele anderen ook niet. Wat heb je liever, in het zijpaneel door 'n boomstructuur aan directories zoeken naar de map die je moet hebben of 1x klikken op 'n dir-up knop en er meteen in uitkomen?

Niet iedereen heeft 'n Geforce 8800 in z'n computer zitten, face it... Vooral de gemiddelde gebruiker niet, daardoor zal Vista bij de gemiddelde gebruiker wel werkgeheugen gaan vreten. De huis-tuin-en-keuken-OEM-computers worden immers ook voorzien van Vista, maar die moeten het ook meestal doen met shitty on-boardgraphics

Als je UAC gaat automatiseren krijg je weer precies het probleem waardoor Windows zo vaak voor beveiligingsrisico's komt te staan: het next-next-next probleem... Het is een beveiligingswaarschuwing, het is de bedoeling dat je die leest niet dat je ze negeert (oke, het zijn er wel belachelijk veel en sommige zijn belachelijk nutteloos, maar beveiligingswaarschuwingen zijn niet berichten die je wil negeren)

20-08-07 11:29:44
Verticae
Senior lid

S
Daarom heb ik eht dusdanig ingesteld dat de hoge-risico waarschuwingen wel bij mij terecht komen. Alles wat ik al eenmaal heb aangegeven dat goed is, wordt niet meer om gevraagd (in tegenstelling tot de default instelling, dus).

EN qua videokaart; tja, ik denk dat het een kwestie van tijd is. Vista had hetzelfde probleem met processorbelasting, maar ook dat levert nauwelijks meer problemen op.

Ik denk dat het echt gewoon een kwestie van gewenning is.

20-08-07 11:52:21
Ikke
Oudgediende

S
En Norton bepaalt dus wat 'n hoge-risico waarschuwing is? Ik vertrouw programma's niet om de beveiliging voor mij te doen... Dat doe ik zelf wel...

Het is niet een kwestie van gewenning, het is een kwestie van Microsoft dat meer geld in z'n marketing-machine dan in z'n software-dev afdeling stopt 8-)

20-08-07 12:59:19
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Vista wordt steeds meer met critiek geweerd - zo zijn er grotere bedrijven die er nog niet aan beginnen.

NASA beweerd dat Vista fijn geimplementeerd is - Je zult maar een Shuttle willen koppelen.. dan krijg je opeens geen verbinding, is de Driver niet gesigneerd.. lala.. No media found..

20-08-07 14:10:53
Verticae
Senior lid

S
Mja, maar ik ben geen groot bedrijf.

Overigens is het wel degelijk een kwestie van gewenning - je kan mij niet vertellen dat de eerste paar maanden op Linux natuurlijk aanvoelden. ;)

20-08-07 16:37:35
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Inderdaad, dat is met alles - een andere auto, een andere schakel gedrag, andere geuren.. bekend fenomeen.

Maar Vista is Zeker geen Linux.

Als ik Sidux (Debian 4 made Stable) installeer moet ik eerlijk zeggen dat ik Windows niet meer mis.
Alleen als er WinGames behoefte is..
ach ja.. dan plakken we er Win op..

20-08-07 18:19:33
Ikke
Oudgediende

S
@Verticae: het is 'n verandering, maar ik vind Linux persoonlijk logischer in elkaar steken dan windows... Ik voelde me na 'n paar uurtjes stoeien in 'n livecd al zo thuis dat ik 't meteen over windows heen heb gepleurd. Sindsdien heb ik niet meer omgekeken..

20-08-07 21:07:56
pietjevlip
Oudgediende

Altid achterom kijken, anders kon er wel eens meer gebeuren dan alleen iemand die op je schouder tikt...

23-08-07 21:58:49
Raptorial
Senior lid

WMRindex: 350
OTindex: 401
Wnplts: Empel
Ik ben programmeur en verkoop laptops als werk, heb me aardig verdiept in vista.

Het probleem is dat ze ideëen hebben toegepast die nog niet toe te passen waren op het 2000 platform, wat met xp beter ging.

Gelukkig komen ze in 2009/2010 met een compleet nieuw platform (code naam: vienna/windows 7), daarop kunnen we een betere opvolger van vista verwachten. Bovendien gaan die werken op octo core processoren en 1 tb schijven, dus vraagt een andere aanpak.

Oja voor de linux gebruikers etc. er komen misschien hypervisors in, zodat je meerdere besturings systemen kunnen draaien!

(off topic: ik heb een acer quad core WHAAAAA DIE IS SNEL! met turbo cache en de nieuwe nano technologie is het echt chill!)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven