|
nietmeer
|
aa waarom niet? slechte ervaringen? je klinkt namelijk depressief |
|
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote ikkuh: haha toen ik (bijna) dronken was ging een vriend van mij me ook super veel water voeren, t werkte wel, had de volgende dag alleen maar buikpijn geen hoofdpijn (heel klein beetje dan) Voor de verbranding van alcohol is relatief veel hyrdolyse (splitsing van watermoleculen) nodig, dit water wordt onttrokken aan je vitale organen (hersenen, lever, darmen) waardoor deze uitdrogen (en dus pijn gaan doen). Als je veel water drinkt voordat je gaat slapen hoeft je lever 't niet van je vitale organen te onttrekken |
|
nietmeer
|
ja inderdaad daar ben ik het mee eens |
|
Dweezle Senior lid WMRindex: 95 OTindex: 983 Wnplts: Eiland S |
Gewoon tussendoor veel water drinken. Zet een fles Spa naast je stoel en drink daar veel van. Enig nadeel je moet vaak naar het toilet lopen, maar ook weer een voordeel je wordt goed doorgespoeld. Dit geldt overigens als je niet elke dag drinkt, wat te denken van de alcoholisten. Zij krijgen het beslist aan de lever en de hersenen enz. Tot de dood erop volgt. |
|
nietmeer
|
heeeey ikkuh |
|
nietmeer Erelid
 WMRindex: 346 OTindex: 3.556
|
Quote Staal: aa waarom niet? slechte ervaringen? je klinkt namelijk depressief Neehoor  , ik niet.. geen tijd voor en geen zin in.. en geen aanleiding voor.. maar ik ben blij dat het weer rustig is in huis.. vanmiddag een huis vol visite gehad voor de verjaardag van onze zoon. En eigenlijk hou ik niet zo van heel veel mensen over de vloer, is me te druk. |
|
nietmeer
|
ow alsnog gefeliciteerd! en nu lekker rustig relaxen! |
|
nietmeer
|
heeeeey staal, en dweezle, ik ben geen alcholist hoor  ik drink alleen bier en dat is maar 5% en ik ben er zeker niet verslaafd aan (gelukkig maar, ben pas 15  ) |
|
nietmeer Erelid
|
Quote Dweezle: Gewoon tussendoor veel water drinken. Zet een fles Spa naast je stoel en drink daar veel van. Enig nadeel je moet vaak naar het toilet lopen, maar ook weer een voordeel je wordt goed doorgespoeld. Dit geldt overigens als je niet elke dag drinkt, wat te denken van de alcoholisten. Zij krijgen het beslist aan de lever en de hersenen enz. Tot de dood erop volgt. Goed te merken aan het Korsakov syndroom. |
|
nietmeer
|
gefeliciteerd met je zoon Elrohir ! |
|
nietmeer
|
schandali!-jg dat je dan al bier drinkt!!  |
|
nietmeer Erelid
|
precies... heerlijk rustig, lekker biertje erbij, muziekje aan en een beetje internetten... ik ben content.. |
|
nietmeer
|
gelukkig dat jij nooit bier dronk op je 15e he staal  en er zijn nog meer mensjuhns bij jou bier aan het drinken van 15 joh  |
|
nietmeer
|
hahaha k zeg nix  en het valt reuze mee hoor! |
|
nietmeer
|
waarom geloof ik dat nou niet  |
|
Ikke
Oudgediende
@Dweezle: levercellen bezwijken onder de grote hoeveelheden toxische stof en worden omgezet in bindweefsel (levercirrose) waardoor de functionaliteit van de lever terugloopt Hersencellen gaan dood en worden niet vervangen. Bij extreem alcoholmisbruik kan zelfs Korsakoff ontstaan: dan is je complete korte-termijngeheugen foetsie |
|
nietmeer
|
@Ikke je weet er wel veel van  je moet alchologist worden (wijs woord he  ) |
|
nietmeer
|
Quote ikkuh: waarom geloof ik dat nou niet  nou geloof me nou maar gewoon... we zijn eerder duf dan dronken! |
|
nietmeer
|
OK jullie hebben niks gedronken, dat bier dat jullie hebben gekocht is alleen om naar te kijken  |
|
Ikke
Oudgediende
Quote ikkuh: gelukkig dat jij nooit bier dronk op je 15e he staal  en er zijn nog meer mensjuhns bij jou bier aan het drinken van 15 joh  Was 't maar bier  Volgens mij bevat 't vocht wat ze daar naar binnen aant gieten zijn wat meer alcohol  |
|
nietmeer
|
nee ik zeg niet dat we niks gedronken hebben, maar we zijn niet lazer zat ofzo... |
|
Ikke
Oudgediende
Quote ikkuh: @Ikke je weet er wel veel van  je moet alchologist worden (wijs woord he  ) Vorige week hebben we de lever behandeld bij bio  |
|
de Mexicaan
Oudgediende
 WMRindex: 3.266 OTindex: 3.691
|
Proost Elrohir! Ikkuh, ik ben begonnen met bier drinken toen ik 15 was. Daarna steeds meer, vooral tijdens m'n studie, en tegenwoordig weer een stuk minder. Ik zeg: geniet ervan, maar let erop dat je niet afhankelijk wordt van de drank.
edit: ik ga ff naar de tv staren, ik check het hier over 2 uur wel weer. |
|
nietmeer
|
dat vind ik nog eens een wijze zin! |
|
nietmeer
|
Staal: nee dat zou wel heel snel zijn om kwart over elf, je moet nog de hele nacht  Ikke: ja da's waar  ze zijn alcholverslaafd daar  (ghehe) Mexicaan: dat vin dik een wijze uitspraak (EDIT: ow dat zei staal ook al) |
|