|
Redduggy
Erelid
 WMRindex: 1.810 OTindex: 2.818
|
gothic dat zijn idd de minder prettige ervaringen met alchol (en dat is een understatement) |
|
gothic Erelid
 WMRindex: 1.818 OTindex: 5.537
|
@Ikke, bij mij op de middelbare school in de klas was iemand al verslaafd aan drugs, die was toen 15 en opgenomen in een afkickkliniek. @reduggy dat is voor mij ook en reden om niet te drinken |
|
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Het LUMC heeft onlangs een speciale afdeling geopend om kinderen onder de 16 jaar te behandelen voor alcoholvergiftiging... Dat is toch van de zotte? Wat denken die idioten wel niet, dat bier limonade is? Je helpt je lichaam naar de klote en misschien zelfs dat van je kinderen en kleinkinderen (nieuw vakgebied in de biologie: epigenetica, hoe factoren als eten en drinken de erfelijkheid kunnen beinvloeden) |
|
Little Queen
Oudgediende
 WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
Tsja, als je tegenwoordig ziet.. hoeveel ze al achterover slaat.. zaterdag nog 'n kind met 2 flesjes grolsch..  |
|
Redduggy
Erelid
|
@IkkeJe reden om niet te drinken is dat je niet dronken wilt worden. Dat is de juiste instelling. O en alcohol heeft geen smaak, je proeft de toevoegingen en dat noemen we alcohol, maar er zijn genoeg drankjes (met name mixjes) waar die toevoegingen geneutraliseerd zijn. Waarom denk je anders dat 11jarige zoveel breezers achterover slaan? |
|
Chanouk Erelid
 WMRindex: 297 OTindex: 2.105
|
Quote Ikke: nieuw vakgebied in de biologie: epigenetica, hoe factoren als eten en drinken de erfelijkheid kunnen beinvloeden) heej lijkt me interresant*gaat gelijk googlen* |
|
Puck Oudgediende
 WMRindex: 277 OTindex: 12.280
|
Quote Chanouk: Quote Ikke: nieuw vakgebied in de biologie: epigenetica, hoe factoren als eten en drinken de erfelijkheid kunnen beinvloeden) heej lijkt me interresant*gaat gelijk googlen* Klik |
|
gothic Erelid
|
ik snap ook de ouders niet altijd. die zouden hun kind toch ook beter voor moeten lichten over de gevolgen er van en beter kunne ncontroleren? je ruikt het echt wel of iemand gedronken heeft of drugs gebruikt heeft. denk dat de scholen ook wat meer tijd er in kunnen steken. maar het is echt niet normaal dat zoveel jongeren al kapot gaan aan drank of drugs. |
|
Mier Oudgediende
 WMRindex: 385 OTindex: 10.596 S |
wat een gespreks onderwerp |
|
Redduggy
Erelid
|
@gothic De meeste ouders hebben tegenwoordig geen tijd meer voor hun kinderen. |
|
Chanouk Erelid
 WMRindex: 297 OTindex: 2.105
|
@ puck dank je maar had ik al  |
|
gothic Erelid
|
Quote Chanouk: Quote Ikke: nieuw vakgebied in de biologie: epigenetica, hoe factoren als eten en drinken de erfelijkheid kunnen beinvloeden) heej lijkt me interresant*gaat gelijk googlen* zou daar denk ik best wat info vandaan kunnen halen voor school. ff onthouden. |
|
Redduggy
Erelid
|
@MierDit is nu een echt goed gesprek. |
|
Lisbeth-Salander Erelid
 WMRindex: 240 OTindex: 9.062
|
sjonge, drank maakt soms echt meer stuk dan je lief is.. zelf ook ervaring mee bijna mijn moeder verloren aan de drank.. |
|
Ikke
Oudgediende
@gothic: Sommige ouders van klasgenoten van mij laten ze ook gewoon bij hen thuis drinken  Maar je kunt controleren en controleren wat je wil, hoe meer je het verbiedt, hoe interessanter het wordt: de verboden vrucht smaakt het lekkerst. |
|
Mier Oudgediende
@ Redduggy Ja het zou wel maar ik weet niet eens waar het over gaat  ik volg sommige dingen wel maar lang niet alles. |
|
gothic Erelid
|
@kaira, wat erg voor je zeg. ik loop nu stage met verslaafden en exverslaafden, als je dan ziet hoe hun leven kapot is gegaan daardoor, echt erg. @Ikke daar heb je gelijk in, maar het gaat ook vaak om stoer doen en meelopen met de rest. |
|
Lisbeth-Salander Erelid
|
ik wil er liever niet meer aan denken... |
|
gothic Erelid
|
logisch  |
|
Ikke
Oudgediende
@Chanouk & Gothic: belangrijken casussen in de epigenetica zijn de slachtoffers van de 11 septemberaanslagen. De kinderen van de vrouwen die door die aanslagen getraumatiseerd zijn en stress hebben ontwikkeld, blijken nu een hogere gevoeligheid voor stress te hebben dan andere kinderen van dezelfde generatie. De theorie is dat dit komt doordat de verpakking van het genetisch materiaal verandert waardoor andere genen tot expressie komen. Ook zijn bepaalde muizen geobserveerd die door een vitaminegebrek een andere kleur vacht kregen. Het blijkt nu dat die kleur vacht geregeld wordt door een gen dat normaalgesproken inactief is. Doordat het vitaminegebrek de verpakking van dit gen beschadigde kwam het gen wel tot expressie. De beschadigde verpakking werd ook doorgegeven aan de volgende generatie. Behandeling met extra vitamines genas de muizen overigens wel weer.. |
|
Redduggy
Erelid
|
kaira Is echt erg voor je, maar als ik het goed begrijp heb je je moeder nog. Gelukkig. (sorry had je vorige bericht niet gelezen)
@all Drank maakt echt meer kapot dan je lief is. Maar ja zolang er nog mensen zijn die vinden dat je helemaal kapot zuipen normaal is. Ach ja. *schud zijn hoofd* |
|
gothic Erelid
|
@Ikke, ik denk dat ik hier op school ook nog wel wat aan zal hebben. als ik tijd heb ga ik er meer over zoeken. reduggy en heel egoistisch maar het levert ons weer werk en interessante stageplaatsen op. |
|
Lisbeth-Salander Erelid
|
ik ga weer.. moet gaan slapen drukke dag morgen XxX  dankjullie wel.. tot snel |
|
Mier Oudgediende
|
|
Redduggy
Erelid
|
truste KairA  |
|