hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 10:00 - 74440 artikelen - nu online 22 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 87 88 89 [90] 91 92 93 109 110 111 112

Blog van KhunAxe

09-03-21 09:53:27
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.163
OTindex: 1.092
@Mamsie, zure appelen ook?

09-03-21 09:54:06
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: @venzje: Klopt, maar de hoeveelheid suiker per appelsoort scheelt behoorlijk!

Verder zijn er vele tientallen soorten fruit die veel meer suikers bevatten dan appels.

Ik heb 4 grote appels gebruikt om mijn compote te maken. De hoeveelheid compote verdeel ik in 6 porties, per dag maximaal 1 portie!

Ik heb geen suikers toegevoegd, enkel kaneel, kaneel is goed voor diabeten!!

Dus als ik een portie compote eet dan eet ik 0,6 appel, niet eens een hele appel.

Zelfs diabeten mogen (moeten!) fruit eten, ondanks de suikers die er in zitten. Aanbevolen wordt 200 gram fruit per dag, dus die appel kan heus wel..

10% Suiker lijkt veel, maar het is i.i.g. geen geraffineerde suiker, de slechtste suiker die er is. Verder dien je het relatief te zien, blauwe druiven bevatten maar liefst +60% suiker!! Dan valt die 10% van een appel ineens mee ;)

09-03-21 09:57:33
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Buick: Het zuur-, suiker- en tanninegehalte varieert sterk per ras, grondsoort en weersomstandigheden en kan zelfs per jaar verschillen. Daarom is niet aan te geven hoeveel van die gehaltes nou in de diverse appelsoorten zitten. Maar het is wel zo dat hoe zoeter de appel smaakt hoe meer fructose erin zit, en bevat een zure appel dus minder fructose.

Daarom maak ik mijn compote van zure appels :P

09-03-21 21:56:23
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.261
OTindex: 2.474
klik hier

Hier heb je een duidelijk overzicht van het fruit dat je het best kunt eten als je diabetes hebt. Zoals je ziet, mag een appel best wel...:)

Laatste edit 09-03-2021 22:14

09-03-21 23:49:20
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.261
OTindex: 2.474
klik hier
Dit is misschien ook wel interessant om te weten...

10-03-21 01:31:48
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Inderdaad interessant :ja Ik neem al jaren extra magnesium en vitamine B1, B6 en B12 in. Ik zal eens zien of ik het ga uitbreiden met chroom en vitamine D.

Wat betreft de opmerking over kaneel, die is achterhaald, er zijn inmiddels vele onderzoeken gedaan naar het nut van kaneel en het is onomwonden bewezen dat kaneel inderdaad erg goed is voor diabeten! Ik neem elke dag een forse theelepel kaneel in mijn pap.

Bijvoorbeeld:

Kaneel verlaagt de bloedsuikerspiegel: Verschillende wetenschappelijke studies gepubliceerd in het tijdschrift Diabetes Care tonen aan dat kaneel helpt om de bloedsuikerspiegel bij patiënten met diabetes type 2 te verlagen. Het vertraagt de opname van suiker in het bloed en voorkomt op die manier sterke stijgingen en dalingen in de bloedsuikerspiegel. '

Slechts een halve koffielepel kaneel per dag kan al een aanzienlijk effect hebben op de bloedsuikerregeling. Een stabiele bloedsuikerspiegel is essentieel voor wie een gezond gewicht wil behouden. Het zal je zin in zoet verminderen, voorkomen dat je extra gewicht bijkomt en je helpen om hardnekkig vet rond de buik te verbranden.
-Bron-

Dat is de ellende van internet, je kunt altijd wel stellingen vinden die jouw voorkeur bevestigen. Maar ik heb veel sites bezocht en de meerderheid is het er over eens dat kaneel hoe dan ook gezond is, ik blijf er dus maar mee doorgaan :P

10-03-21 07:47:20
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.847
OTindex: 90.684
Quote @KhunAxe:
Dat is de ellende van internet, je kunt altijd wel stellingen vinden die jouw voorkeur bevestigen.
hihi, en daarom kunnen we hier ook altijd zo 'leuk discussiëren' waarbij de meesten toch altijd bij hun oorspronkelijke mening blijven :D

11-03-21 03:48:50
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
3154 dagen geleden heb ik een externe 2tb harddisk aangesloten op mijn pc, (USB 3).

Vanochtend heb ik een professioneel harddisk-analyseerprogramma, (Hard Disk Sentinel Pro), geïnstalleerd en mijn harddisks laten analyseren.

De enige, (ik heb er 3), die aan vervanging toe is is dus die externe USB3 harddisk van 2tb, hij werkt nog goed maar zijn 'gezondheid' is gezakt naar 13%, tijd dus voor een nieuwe harddisk.

afbeelding

Op Lazada gekeken en ik schrok me een hoedje! Ik weet nog van de tijd dat je een klein vermogen uit moest geven om een 2tb externe harddisk aan te schaffen. Nu zie ik dat ik er al een kan scoren voor slechts 638 Baht, inclusief verzending! Dat is omgerekend 17 Euro 8O

Dat kan zelfs een arme sloeber als ik nog wel betalen, ik heb er dus snel een besteld :ja

Zodra hij binnen is doe ik alles overzetten van de rotte schijf naar de nieuwe waardoor ik geen dataverlies zal ervaren ;)

(Ik weet dat ik in geleende tijd leef, maar ik zal verrekken als ik mij daardoor laat hinderen!!!)

11-03-21 07:34:52
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Tja, de tijden zijn voorbij dat je een vermogen kwijt was voor een schijfje van 5 MB.

Ik heb iemand gekend die met een rot hart nog bijna twintig jaar 'in geleende tijd' heeft geleefd, dus leef jij nou maar gerust nog effe door.
(Toegegeven: hij was geen diabeet.)

11-03-21 08:11:41
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Ik weet het beste vriend, ik heb dan ook niet gezegd hoelang dat ik denk dat deze geleende tijd zal duren. ;)

Volgende maand moet ik weer naar het ziekenhuis en zal dan eens de nieuwe dokter die ik dan krijg goed doorvragen over wat er nou precies aan de hand is en welke procedures nodig zijn. (Mijn huidige dokter zal dan inmiddels overgestapt zijn naar een ziekenhuis in Bangkok, vandaar dat ik weet dat ik een nieuwe zal krijgen)

Overigens was mijn bloedglucose vorige maand in het ziekenhuis nog ongeveer 22 mmol/l, eerder deze week een steekproef bij de apotheek leverde een mmol/l waarde van 14 op. Nog steeds hoog maar beduidend lager dan vorige maand. Het lijkt er op dat we de suikerziekte een beetje onder controle beginnen te krijgen ok

.Laatste edit 11-03-2021 08:16

11-03-21 08:54:45
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Kijk, dat zijn alvast goede berichten.

11-03-21 09:35:38
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.623
OTindex: 94.565
@KhunAxe: Dat is inderdaad een stuk minder. Maar je gebruikt er dan ook heel veel medicijnen voor. Hopelijk zet die dalende lijn zich voort zodat je uiteindelijk op een acceptabel niveau terecht komt.
Hoe is het intussen met je teen? Is dat inmiddels mooi genezen of nog altijd niet?
En hoe gaat het met Mook en haar zoon na die akelige smak die ze gemaakt hebben?
Niet dat ik nieuwsgierig ben hoor, nieuwsgierigheid is een kwalijke eigenschap die mij gelukkig totaal vreemd is, hahaha })

11-03-21 10:15:30
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.630
OTindex: 28.417
@Mamsie: Je wilt alleen maar alles weten. Ik ben bekend met die eigenschap  ;)

11-03-21 10:18:05
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Mamsie: Ik gebruik voor mijn diabetes niet zozeer meer medicijnen maar andere medicijnen.

Metformin 2x 1000mg ipv Siamformet 2x 500mg

Glipizide 2x p.d. ipv een ander medicijn waarvan ik even niet op de naam kan komen :P

That's it! Dat is alles wat ik neem voor mijn diabetes, valt mee hè? ;)

Ik heb natuurlijk veel meer medicijnen die zijdelings invloed hebben zoals een diuretic en een middel tegen cholesterol, maar speciaal voor mijn diabetes? 'Slechts' twee medicijnen.
=======================================

Mijn teen doet het goed! Ik heb er geen omkijken meer naar, de kleur is mooi en op de wond zit een dun laagje eelt. Ook is hij mooi droog. Nee, die ellende is gelukkig over!
=======================================

Mook en Panpan zijn inmiddels verlost van hun hechtingen en de wonden zien er mooi schoon uit. Ook die ellende is haast voorbij, ze zit nog wel in het gips voor haar pols natuurlijk, maar ook die levert geen pijn meer op.
=======================================

Zo, je bent weer bij :D

PS, ik heb al dagenlang last van een vreselijke stijve nek! Dat lijkt een geintje, maar is het niet :nee Ik kan er haast niet van slapen, weet me geen houding te geven.. Enig idee wat ik eraan kan doen? Ik heb een infrafil lamp die ik er een paar keer per dag op laat schijnen. Maar ik heb niet echt het gevoel dat het helpt :( Enige tips?

afbeelding

.

Laatste edit 11-03-2021 10:34

11-03-21 10:28:02
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.847
OTindex: 90.684
@KhunAxe: helaas.. ik heb al sinds een jaar last van mijn nek... oliemassage en warme douche maken het minder erg, maar weg gaat het niet :nee

11-03-21 10:32:53
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@allone: Ik heb het aan de linkerzijde van mijn nek/hals, vreselijk pijnlijk, zeker als ik een onverhoedse beweging maak :( Maar ik hoop er toch vanaf te komen.

Het is overduidelijk een spierverkramping, ik neem een spierontspanner en zo gezegd de hittelamp, ook smeer ik er een paar keer per dag een verdovende gel op, je moet wat..

Ben je ermee naar de dokter geweest? Een jaar is toch wel erg lang :(

11-03-21 11:02:26
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.623
OTindex: 94.565
Auw, zo'n stijve nek is inderdaad pijnlijk. In feite is het een wat hoog uitgevallen soort spit. Er is weinig tegen te doen. Warm houden, maar dat zal bij jou niet heel moeilijk zijn. Tocht vermijden en heel, echt héél zachtjes masseren is het enige wat je er aan kunt doen, en natuurlijk pijnbestrijding tot zover dat helpt....
En hopen dat het snel weer overgaat.
Misschien dat de infraphil het zelfs té warm maakt waar de spier ook weer negatief op reageert, ik weet dat niet zeker maar het zou kunnen.
Sterkte met dit pijnlijke ongemak!

11-03-21 11:02:52
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Quote @KhunAxe:
Siamformet
Dat klinkt heel Thais. :D

11-03-21 11:44:50
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.847
OTindex: 90.684
@KhunAxe: en helpt het? Ik hoop het *)
Ja, ontzettend vervelend :(

Ik ben naar verschillende artsen en therapeuten geweest, ieder met een ander advies en een andere diagnose.
Mijn huisarts zei: "ik weet niet wat het is, maar het zal vanzelf wel weer over gaan" Een paar dagen later is hij met pensioen gegaan _O-

Voor zover ik kan nagaan zijn het zenuwen die geïrriteerd zijn.. Maar of dat komt door een verkeerde wervel, een ontsteking, of door nog iets anders weet ik nog steeds niet ..

Laatste edit 11-03-2021 11:45

11-03-21 11:46:06
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Joh? 8O

:D

@Mamsie: Dank je, i.v.m. mijn overige medicatie beperk ik de pijnstillers tot paracetamol.

11-03-21 11:53:02
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.630
OTindex: 28.417
Quote @venzje:
Quote @KhunAxe:
Siamformet
Dat klinkt heel Thais. :D
Siam is zo je weet de oude benaming Birma, nu Myanmar.

11-03-21 12:03:44
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Emmo: Euh, dat is een grapje neem ik aan? 8O Siam is het oude Thailand, de 'The King And I' gezien? Met Yul Brunner, hij is de koning van Siam, het latere Thailand.. Maar ik kan me niet voorstellen dat je het niet wist :nee You sir, are pulling my leg ;)

11-03-21 12:17:36
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.630
OTindex: 28.417
@KhunAxe: Oeps :$ Was een beetje in de bonen.
Je hebt gelijk (6)

11-03-21 13:11:18
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.623
OTindex: 94.565
@allone: Is er wel eens een foto van je zere nek gemaakt?

15-03-21 01:19:24
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 87 88 89 [90] 91 92 93 109 110 111 112

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven