hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 14:00 - 74427 artikelen - nu online 54 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 34 35 36 [37] 38 39 40 44 45 46 47

Hagelblog, van Venzje

24-09-21 00:06:12
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.257
OTindex: 2.474
@venzje: Heel, heel veel sterkte en beterschap gewenst, mijn lieve vriend! Hopelijk komt alles weer reg...:)

06-10-21 10:28:18
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
AAAAH! Ik wil dat dit ophoudt! Nu!

Ik wil weer gewoon naar mijn werk en rondneuzelen op WMR en boeken lezen en... en... en... IK WIL MIJN OUDE HOOFD WEER TERUG! :{

06-10-21 10:29:36
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.834
OTindex: 90.646
@venzje: en wij willen jou weer terug *)
Nog steeds geen verbetering? 8O Of te langzaam?

06-10-21 10:39:56
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@allone: Ik merk geen vooruitgang. En alle deskundologen zeggen dat ze er nog niet veel over weten en proberen dan maar wat.
Volgende week intake bij een psycholoog die me ook al weinig hoop wist te geven. Maar misschien kan ze wat met de prikkelgevoeligheid die ik toch al had en die nu nog een paar tandjes is opgeschroefd. (Zelfs een winkelbezoek kan me nu al te veel zijn.)

06-10-21 11:27:46
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.834
OTindex: 90.646
@venzje: wat erg ..
ik wou dat ik kon helpen, maar ik weet natuurlijk ook niets.
Ik zou waarschijnlijk iets 'alternatiefs' proberen, maar meer dan 'proberen' zou dat ook niet zijn..

Kun je wel buiten wandelen?
En heeft je lief minder last van nawerkingen?

06-10-21 11:58:31
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Ja, wandelen, tuinieren, fietsen en zo gaat prima, zolang ik maar probeer te veel prikkels te vermijden. Maar de mist en het zombiegevoel verdwijnen daar niet mee.

Mijn lief heeft vooral nog last van kortademigheid bij inspanning en van minder energie.

06-10-21 12:00:23
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.834
OTindex: 90.646
@venzje: :(

.. terwijl je wel gewoon goed slaapt?

06-10-21 12:12:39
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@allone: Mwah, is weleens beter, maar dramatisch veel slechter is het niet.

Is er afgelopen maand nog iets opmerkelijks gebeurd hier? Want alles bijlezen kan ik wel schudden, maar ik wil natuurlijk wel alles weten. ;)

06-10-21 16:22:43
Grouse
Oudgediende


WMRindex: 5.574
OTindex: 4.889
@venzje: Niet mooi om te horen. Ik begrijp dat lichamelijk werk geen probleem is?
Is het dan een idee om dat wat intensiever te gaan proberen zodat je hoofd lekker leeg is? Misschien trekt de mist dan ook op.
Opmerkelijk? Hier op WMR? Ik dacht dat zoiets het bestaanrecht van WMR was (a)
Maar verder geen ruzies, geen overleden leden, geen plotselinge herrijzenissen van oud-leden.
Sterkte met je herstel.

06-10-21 17:06:02
nietmeer
@venzje: hee, wat naar! Sterkte!
En dan zit je natuurlijk met "ja, dit is covid, we hebben geen idee hoe dit werkt..."

Het hoekje van Tumblr waar ik zit bevat veel mensen met klachten mtb tot breinmist en prikkelverwerking. Hieronder zet ik twee tips die daar vaak genoemd worken. Ik zet het in het wit neer. Het is namelijk een enorme muur tekst. Geen idee of je er iets mee wilt. Als je het wilt lezen selecteer je het maar even. Kan er ook bronnen bij zoeken als je dat wil.

Ze zeggen dat bij vage psychische klachten je vitamine B11&B12 moet laten nakijken. Niet iedereen neemt die vitamines goed op uit voedsel. Lage bloedwaardes van deze vitaminen geven vaak psychische klachten. Dat gaat om lage waarden die nog GEEN officieel tekort zijn: de grens voor "tekort" is in onderzoek bepaald op "daar beginnen de fysieke klachten". De mentale klachten beginnen eerder. Moeite met prikkelverwerking, breinmist, geheugenproblemen, en depressieve klachten...

Over prikkelverwerking: er zijn typen medicatie die kunnen helpen. Die zijn daar officieel nog niet voor geregisteerd. Zoals altijd is dat proberen. Het is een soort van "bewezen maar nog niet officieel" dat de medicatie tegen angststoornissen ook bij prikkelverwerking kan helpen. Niet elke psychologiater weet het en geen enkele zal er uit zichzelf over beginnen (want niet officieel). Als jij er over begint heeft een psychygologiater wel toegang tot alle informatie om uit te zoeken of proberen een goed plan is.

06-10-21 20:43:25
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.834
OTindex: 90.646
wortel: Ik zet het in het wit neer. Het is namelijk een enorme muur tekst... en in het wit wordt de tekst korter? 8O  ;)

@venzje: maar ik wil natuurlijk wel alles weten..; sorry, wij weten ook niet alles :D
Als, dan zouden we je de gouden tip geven, hoe de mist op te lossen :)

Laatste edit 06-10-2021 20:44

07-10-21 12:34:30
nietmeer
@allone: je krijgt zo geen pijn aan je mistige hoofd van de lap tekst en als je t wil zien kun je t selecteren en alsnog lezen

08-10-21 06:40:33
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Bedankt voor de tips. *)

Experimenteren met medicijnen laat ik liever over aan mensen die daar de wetenschappelijke achtergrond voor hebben, hoewel zelf een balletje opgooien natuurlijk altijd een optie is.

Fysieke activiteiten leiden inderdaad af, maar optrekken doet de mist daardoor helaas niet. En ik moet ze met zorg kiezen, want ik heb gemerkt dat ik van iets intensievere lichamelijke inspanning (bijv. bij de fysio) duizelig word. Ook iets om in de gaten te houden.
Daarnaast is niet ieder hersenloos klusje geschikt. In de grote schuur moet bijvoorbeeld nog heel wat spul worden samengevoegd en opgeruimd, dat daar is terechtgekomen na de verkoop van mijn oude huis. Dat is een werkje dat bij uitstek weinig breinactiviteit lijkt te vergen. Toch kan ik dat nog geen uur volhouden, want ik raak er snel door overprikkeld.


08-10-21 08:09:48
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.834
OTindex: 90.646
@venzje: .. bij opruimen moet je ook voortdurend beslissingen nemen..
Dan hoop ik maar dat 'de tijd alle wonden heelt' *) .. En liefst gauw...  ;)

15-10-21 00:45:06
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.257
OTindex: 2.474
@venzje: Ik heb ook gehoord dat vitamine B 11 en B12 wel degelijk invloed hebben op Long Covid, evenals vitamine D. Wat let je om een extra vitaminepilletje te slikken? Kwaad kan het niet, misschien helpt het..

19-10-21 16:29:48
nietmeer
@venzje: "hoewel zelf een balletje opgooien natuurlijk altijd een optie is."

dat was idd the bedoelde implicatie *)

19-10-21 16:30:25
nietmeer
Opruimen in de zin van een woning vegen is simpel genoeg, opruimen in de zin van "uitzoeken wat er moet blijven en waar het moet terwijl het nog nooit een vaste plek heeft gehad" kan een nachtmerrie van een project zijn.

29-10-21 12:01:49
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
Ben ik weer even. Het schiet niet op. :nee

Gisteren voor het eerst vol goede moed een dossier opengeslagen om, zonder al te hooggespannen verwachtingen, vrijblijvend eens te kijken hoever ik zou komen...
Meteen trad een andere complicatie op: mijn wachtwoorden waren verlopen c.q. verkeerd onthouden. (Om te kunnen werken heb ik wachtwoorden nodig voor drie afzonderlijke servers.) De eerste twee heb ik aangevraagd en toen was mijn muntje alweer op.

Nieuwe wachtwoorden ontvangen, dus vandaag een nieuwe poging gewaagd. Eén van de twee ontvangen ononthoudbare wachtwoorden laat zich niet wijzigen. Mailtje gestuurd naar het externe ICT-bedrijf met de vraag waarom.

Aan wachtwoord nummer drie ben ik nog helemaal niet toegekomen, want om die servicedesk te kunnen bereiken moet je eerst ingelogd zijn... *(

Ik zit alweer volop in de mist. Volgende week maar weer eens proberen. :(

29-10-21 12:11:50
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@venzje: Het is altijd lachen met die wachtwoorden. Ik gebruik standaard "LastPass" voor het wachtwoordenbeheer, maar helaas zijn niet alle sites hiermee compatibel. En dan moet je een andere truc verzinnen.

29-10-21 12:30:10
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.834
OTindex: 90.646
@venzje: wat frustrerend.. wil je wat doen, kom je niet verder dan het wachtwoord, en zelfs zover niet.
Begrijp trouwens niet hoe wachtwoorden kunnen zijn verlopen of verkeerd onthouden 8O
Maar wachtwoorden zijn idd een ergernis op zich 8)

Maar hoop dat dit betekent dat je je toch langzaam beter voelt *)

Laatste edit 29-10-2021 12:31

02-11-21 15:44:47
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@Emmo: Wachtwoordbeheerders werken hier niet. Sommige overheids-ICT'erds schijnen te denken dat die een veiligheidsrisico vormen. Helaas, want vooral op de server van de gemeente zou zoiets een hoop schelen. Als ik daarop namelijk langer dan 10 minuten mijn toetsenbord niet aanraak, moet ik opnieuw inloggen. Mijn werk bestaat onder meer uit lezen en samenvatten, wat per geval meestal net iets langer dan die 10 minuten duurt. Ergo: telkens als ik gegevens wil invoeren, moet ik eerst weer inloggen.
(Op een van de andere servers gold dat overigens ooit ook, maar toen ik daar eens tijdelijk per ongeluk een ruimere autorisatie had, heb ik mijzelf snel ontheven van die onwerkbare onzin.)

@allone: Bedrijfsnetwerken willen vaak dat je eens in de zoveel tijd je wachtwoord wijzigt. Voldoe je niet op tijd aan die verplichting, dan kun je er op een gegeven moment simpelweg niet meer in.

02-11-21 17:11:00
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.834
OTindex: 90.646
@venzje: (oeps)

voel je je wat beter?

03-11-21 10:22:54
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@allone: Nee.
Maar ik leer er wel beter mee omgaan.

03-11-21 10:31:30
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.600
OTindex: 94.532
@venzje: Ik heb je gemist de laatste tijd en ik maakte me zorgen. Nog nog steeds maar ik ben blij dat je een teken van leven geeft.

03-11-21 10:35:14
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.834
OTindex: 90.646
@venzje: poeh.. dat is iets, neem ik aan.. maar hoop toch op meer

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 34 35 36 [37] 38 39 40 44 45 46 47

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven