WaarMaarRaar.nl gebruikt cookies om WMR en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. WMR deelt informatie over je gebruik van WMR met partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die je aan ze hebt verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van gebruik van hun services. Meer informatie...

Akkoord - Weigeren

hr
jaargang -20 - laatste artikel 18-10 14:00 - 68862 artikelen - nu online 46 bezoekers -

Home
Opmerkelijk beeld
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

© Een concept van
Media Voogel 2002-2021
Voorwaarden & huisregels

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen

1 2 3 4 .... 34 35 36 [37]

Hagelblog, van Venzje

24-09-21 00:06:12 - Quote! - @HoLaHu
HoLaHu
Oudgediende

WMRindex: 4.615
OTindex: 1.843
@venzje: Heel, heel veel sterkte en beterschap gewenst, mijn lieve vriend! Hopelijk komt alles weer reg...:)

06-10-21 10:28:18 - Quote! - @venzje
venzje
Oudgediende

WMRindex: 21.094
OTindex: 7.492
AAAAH! Ik wil dat dit ophoudt! Nu!

Ik wil weer gewoon naar mijn werk en rondneuzelen op WMR en boeken lezen en... en... en... IK WIL MIJN OUDE HOOFD WEER TERUG! :{

06-10-21 10:29:36 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende

WMRindex: 44.768
OTindex: 79.563
@venzje: en wij willen jou weer terug *)
Nog steeds geen verbetering? 8O Of te langzaam?

06-10-21 10:39:56 - Quote! - @venzje
venzje
Oudgediende

@allone: Ik merk geen vooruitgang. En alle deskundologen zeggen dat ze er nog niet veel over weten en proberen dan maar wat.
Volgende week intake bij een psycholoog die me ook al weinig hoop wist te geven. Maar misschien kan ze wat met de prikkelgevoeligheid die ik toch al had en die nu nog een paar tandjes is opgeschroefd. (Zelfs een winkelbezoek kan me nu al te veel zijn.)

06-10-21 11:27:46 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende

@venzje: wat erg ..
ik wou dat ik kon helpen, maar ik weet natuurlijk ook niets.
Ik zou waarschijnlijk iets 'alternatiefs' proberen, maar meer dan 'proberen' zou dat ook niet zijn..

Kun je wel buiten wandelen?
En heeft je lief minder last van nawerkingen?

06-10-21 11:58:31 - Quote! - @venzje
venzje
Oudgediende

Ja, wandelen, tuinieren, fietsen en zo gaat prima, zolang ik maar probeer te veel prikkels te vermijden. Maar de mist en het zombiegevoel verdwijnen daar niet mee.

Mijn lief heeft vooral nog last van kortademigheid bij inspanning en van minder energie.

06-10-21 12:00:23 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende

@venzje: :(

.. terwijl je wel gewoon goed slaapt?

06-10-21 12:12:39 - Quote! - @venzje
venzje
Oudgediende

@allone: Mwah, is weleens beter, maar dramatisch veel slechter is het niet.

Is er afgelopen maand nog iets opmerkelijks gebeurd hier? Want alles bijlezen kan ik wel schudden, maar ik wil natuurlijk wel alles weten. ;)

06-10-21 16:22:43 - Quote! - @Grouse
Grouse
Oudgediende

WMRindex: 4.093
OTindex: 3.721
@venzje: Niet mooi om te horen. Ik begrijp dat lichamelijk werk geen probleem is?
Is het dan een idee om dat wat intensiever te gaan proberen zodat je hoofd lekker leeg is? Misschien trekt de mist dan ook op.
Opmerkelijk? Hier op WMR? Ik dacht dat zoiets het bestaanrecht van WMR was (a)
Maar verder geen ruzies, geen overleden leden, geen plotselinge herrijzenissen van oud-leden.
Sterkte met je herstel.

06-10-21 17:06:02 - Quote! - @wortel
wortel
Erelid

WMRindex: 1.424
OTindex: 6.578
@venzje: hee, wat naar! Sterkte!
En dan zit je natuurlijk met "ja, dit is covid, we hebben geen idee hoe dit werkt..."

Het hoekje van Tumblr waar ik zit bevat veel mensen met klachten mtb tot breinmist en prikkelverwerking. Hieronder zet ik twee tips die daar vaak genoemd worken. Ik zet het in het wit neer. Het is namelijk een enorme muur tekst. Geen idee of je er iets mee wilt. Als je het wilt lezen selecteer je het maar even. Kan er ook bronnen bij zoeken als je dat wil.

Ze zeggen dat bij vage psychische klachten je vitamine B11&B12 moet laten nakijken. Niet iedereen neemt die vitamines goed op uit voedsel. Lage bloedwaardes van deze vitaminen geven vaak psychische klachten. Dat gaat om lage waarden die nog GEEN officieel tekort zijn: de grens voor "tekort" is in onderzoek bepaald op "daar beginnen de fysieke klachten". De mentale klachten beginnen eerder. Moeite met prikkelverwerking, breinmist, geheugenproblemen, en depressieve klachten...

Over prikkelverwerking: er zijn typen medicatie die kunnen helpen. Die zijn daar officieel nog niet voor geregisteerd. Zoals altijd is dat proberen. Het is een soort van "bewezen maar nog niet officieel" dat de medicatie tegen angststoornissen ook bij prikkelverwerking kan helpen. Niet elke psychologiater weet het en geen enkele zal er uit zichzelf over beginnen (want niet officieel). Als jij er over begint heeft een psychygologiater wel toegang tot alle informatie om uit te zoeken of proberen een goed plan is.

06-10-21 20:43:25 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende

@wortel: Ik zet het in het wit neer. Het is namelijk een enorme muur tekst... en in het wit wordt de tekst korter? 8O  ;)

@venzje: maar ik wil natuurlijk wel alles weten..; sorry, wij weten ook niet alles :D
Als, dan zouden we je de gouden tip geven, hoe de mist op te lossen :)

Laatste edit 06-10-2021 20:44

07-10-21 12:34:30 - Quote! - @wortel
wortel
Erelid

WMRindex: 1.424
OTindex: 6.578
@allone: je krijgt zo geen pijn aan je mistige hoofd van de lap tekst en als je t wil zien kun je t selecteren en alsnog lezen

08-10-21 06:40:33 - Quote! - @venzje
venzje
Oudgediende

Bedankt voor de tips. *)

Experimenteren met medicijnen laat ik liever over aan mensen die daar de wetenschappelijke achtergrond voor hebben, hoewel zelf een balletje opgooien natuurlijk altijd een optie is.

Fysieke activiteiten leiden inderdaad af, maar optrekken doet de mist daardoor helaas niet. En ik moet ze met zorg kiezen, want ik heb gemerkt dat ik van iets intensievere lichamelijke inspanning (bijv. bij de fysio) duizelig word. Ook iets om in de gaten te houden.
Daarnaast is niet ieder hersenloos klusje geschikt. In de grote schuur moet bijvoorbeeld nog heel wat spul worden samengevoegd en opgeruimd, dat daar is terechtgekomen na de verkoop van mijn oude huis. Dat is een werkje dat bij uitstek weinig breinactiviteit lijkt te vergen. Toch kan ik dat nog geen uur volhouden, want ik raak er snel door overprikkeld.

08-10-21 08:09:48 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende

@venzje: .. bij opruimen moet je ook voortdurend beslissingen nemen..
Dan hoop ik maar dat 'de tijd alle wonden heelt' *) .. En liefst gauw...  ;)

15-10-21 00:45:06 - Quote! - @HoLaHu
HoLaHu
Oudgediende

WMRindex: 4.615
OTindex: 1.843
@venzje: Ik heb ook gehoord dat vitamine B 11 en B12 wel degelijk invloed hebben op Long Covid, evenals vitamine D. Wat let je om een extra vitaminepilletje te slikken? Kwaad kan het niet, misschien helpt het..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 34 35 36 [37]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven