hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 25 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 12 13 14 [15] 16 17 18 55 56 57 58

Blog van HoLaHu

26-06-20 01:51:24
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.257
OTindex: 2.474
@KhunAxe: Je bent een en al liefde! (L)
Namens Frans bedankt! :P

26-06-20 01:52:56
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189

26-06-20 02:03:03
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: "Het boeit me niet of iemand hetero, gay, lesbisch of transgender is..."

Mee eens, boeit mij ook niet, maar zou dat wél het geval zijn dan spreken we in die gevallen van discriminatie, niet van racisme :nee

26-06-20 02:09:08
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.257
OTindex: 2.474
@KhunAxe: Klopt, maar op het moment is in Nederland alles racisme..Je mag geen blanke mensen zeggen, je moet witte mensen zeggen...Nou ja, als ik iemand zie die wit is, dan vraag ik of ze ziek zijn...Ik noem mezelf blank... Ik noem me niet wit, want als ik een week in de zon heb gezeten, dan heb ik een kleur waar de meeste kleurlingen in Nederland U tegen zouden zeggen...:P

26-06-20 02:19:24
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Ja, daar kan ik inkomen, zo hadden we het hier een paar dagen geleden over 'neger' of 'zwarte'. Neger schijnt (!!) racistisch te zijn! Nou, voor mij persoonlijk is 'zwarte' véél racistischer!! Ik heb er nog steeds moeite mee om 'zwarte' te zeggen i.p.v. het voor mij neutrale 'neger'.

26-06-20 13:49:14
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.575
OTindex: 7.907
@KhunAxe: Voor de goede orde: ik zal geen secondant zijn. Ik ben geweldloos en niet competitief.  ;)

26-06-20 13:53:14
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Secondanten hoeven enkel maar te zorgen dat het volgend de regels verloopt, dus dat er niet een is die al na 5 stappen omdraait en gaat schieten :)

Maar geen zorgen, the duel has been postponed indefinitely ;)

27-06-20 00:17:53
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.051
OTindex: 64
@Holalu ben het compleet met de schrijver van deze tekst eens. İk ben geboren in en getogen in een Brabantse boeren dorp en heb er 33 jaar met alle plezier gewoond. Of ik racisme hwb mee gemaakt? Jah tuurlijk regelmatig zelfs werd ik op het voetbalveld door de supporters/spelers uitgemaakt voor kanker Marrokaan of kut Turk vooral in mijn pubertijd kon ik hier woest om worden. Maar het was wel altijd mooi om te zien hoe elke keer weer mijn team genoten(allemaal Nederlandse jongens) het voor mij opkwamen

Ik heb wel eens gehad dat ik door de zelfde directe tegenstander minimaal 3-4 keer werd nageroepen als he Kut Turk. Elke keer als ik hem voorbij liep werd ik nageroepen en nagetrapt. Na 3-4 keer was ik zo kwaad dat ik hem tijdens een kop duel bewust een elleboog gaf op zijn neus waarna hij met een gebroken neus het veld af moest.

Ik heb jarenlang een horeca groothandel en een shoarma/pizzaria gerund en daardoor werd ik de Turk genoemd in het dorp. Vond ik het racistisch? Nee vond ik het erg? Nee

Ten eerste het is een feit dat ik van Turkse afkomst ben en daar hoef ik mijn eigen echt niet voor te schamen.
Ten tweede ik wist gewoon dat ze het niet verkeerd bedoelden. Ik had zelfs klanten die ik heel goed kende die kwamen de tent binnen riepen door de tent heen he kut Turk doe mij een broodje met extra knoflook saus kregen ze van mij een broodje met extra sambal maar ik wist dat ze niets van sambal moesten hebben konden we erom lachen en kregen ze een nieuw broodje.

Ik denk dat bij 90% van de mensen die zich gediscrimineerd voelen het probleem is dat zij last van minderwaardigheidscomplex hebben.

Laatste edit 27-06-2020 00:18

Laatste edit 27-06-2020 00:20

27-06-20 00:35:30
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Zie je @HoLaHu? Een in Nederland geboren en getogen Turk die zowat vlekkeloos Nederlands schrijft en praat! Dat was wat ik bedoelde toen ik een opmerking maakte over de auteur van jouw stukje. Zo perfect leren met name Turkse en Marokkaanse mensen het niet als ze op latere leeftijd naar Nederland komen :nee

@Heusdenaar: Hier worden buitenlandse witscheten zoals ik 'falang' genoemd. Let wel, enkel blanken krijgen die naam! Het betekent niet meer of minder dan 'buitenlander' ;) Ik kan er niet mee zitten, het is niet beledigend bedoelt.

Er zijn er ook die mij (achter mijn rug meestal) kut-Nederlander noemen. 't Mocht wat :P Maten van mij noemen mij dan weer vaak 'fucking Dutchman', recht in mijn porem! :D

27-06-20 01:25:10
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.257
OTindex: 2.474
@Heusdenaar:
Quote:
daar hoef ik mijn eigen echt niet voor te schamen.

Je spreekt ook als een Brabander! :P

Een paar jaar geleden kreeg ik een nieuwe man die bij mij de post op het depot kwam brengen. Het was een jonge Turkse man, hij was 28... De eerste week groetten we elkaar alleen maar, maar na een week begon ik een gesprek met hem. Hij groeide op in Waalwijk ( net zoals mijn Lief!), woonde daar ook vlakbij, ging naar dezelfde school, een Katholieke, terwijl hij Moslim is...Maar er was geen moskee in Waalwijk..
Ik heb met die jongen zoveel mooie en leuke gesprekken gevoerd! Over het geloof, over de betekenis van Moslim-zijn, over discriminatie, over de overeenkomsten van de Bijbel en de Koran, zelfs over politiek en wat dat betekende in Turkije.Maar het waren niet alijd zware gesprekken hoor, we hebben heel veel lol gehad met ons tweetjes! Bijvoorbeeld ook over het feit dat hij een baard begon te kweken, dat hij zelf vond dat het hem mannelijker maakte en dat zijn vrouw het niks vond..En toen hij de volgende week weer gladgeschoren aan kwam zetten, dat ik hem toen genadeloos geplaagd heb over de verstandhoudingen in zijn huwelijk! :P
Ik vond het jammer dat hij na een jaar vervangen werd. Niet dat ik het met de vervanger niet kon vinden, maar ik miste de gesprekken met Fahrid..

Laatste edit 27-06-2020 01:27

Laatste edit 27-06-2020 01:34

27-06-20 01:32:11
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: De Abdulkadir Geylani Moskee in Waalwijk is weliswaar een Turkse moskee, maar ik weet zeker dat moslims uit andere culturen daar ook welkom zijn.

Probleem kan zijn dat Turken en Marokkanen meestal niet goed met elkaar overweg kunnen..

27-06-20 01:35:03
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.257
OTindex: 2.474
@KhunAxe: Was er die toen ook al?

27-06-20 01:43:32
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Jij hebt het over een paar jaar geleden, toen was die moskee er vast al. Ook is er een Molukse moskee in Waalwijk plus zijn er een paar Marokkaanse moskeeën in Den Bosch, da's vlak naast de deur ;) Waar een wil is.....

27-06-20 11:00:19
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.051
OTindex: 64
@HoLaHu: eeeh geen moskee in Waalwijk? Net zoals @KhunAxe: al aangeeft de Turkse moskee heeft volgens mij langer als 30 jaar in de Grotestraat gestaan pal naast de kerk van de Jehova getuigen. En staat nu al volgens mij bijna 10 jaar in de eerste zeine. Al sinds ik een klein kindje ben staat er een arabisch/indonesiche moskee met een grote koepel (volgens mij ook een minaret maar dat weet ik niet zeker) net langs de A59 als je vanuit Waalwijk richting tilburg rijdt. Rijd je er langs net voordat je de snelweg op gaat.

Mijn ouders hadden voor mij bewust een christelijke basisschool uittgekozen. We hadden maar 3 basisscholen in het dorp een een streng katholieke waar letterlijk geen enkel buitenlander eigenlijk welkom was. Een christelijke waar best[/s] veel aandacht werd besteed aan geloof. De ochtend begon met een gebed eindigde met een gebed en de middag begon en eindigde weer met een gebed er werd veel voorgelezen uit de bijbel er zaten een handje vol buitenlanders op deze school.

Geen enkel leraar verwachtte van ons dat we mee deden met het gebed maar wat ik wel erg positief van deze school vond is dat ze ook veel aandacht besteedden aan de İslam.

En dan had je nog de openbare school waar bijna alle buitenlandse kinderen in het dorp op zaten.

Ik was een van de eerste buitenlandse leerlingen (misschien zelfs de eerste) op de christelijke school en daar hadden mijn ouders bewust voor gekozen omdat ze dachten dat dat school voor mij het beste optie was. Achteraf gezien hebben ze gelijk gehad ook want helaas zijn uiteindelijk maar een handjevol Turkse kinderen uit onze tijd op het rechtepad kunnen blijven en dat zijn allemaal "toevallig" kinderen van ouders die bewust hun kinderen niet naar de openbare school hebben gestuurd. Ik heb vrienden die daarop hebben gezeten en er hoeft maar een Nederlander hun kant op te kijken en ze voelen zich al gediscrimineerd. Terwijl wij daar nooit last van hebben gehad en juist bijna altijd het gevoel hebben gehad dat we zeer gewaardeerd werde .

29-06-20 23:16:51
Lennie
Senior lid

WMRindex: 397
OTindex: 30
@Heusdenaar: Dat is toch alleen maar mooi??

29-06-20 23:17:04
Lennie
Senior lid

WMRindex: 397
OTindex: 30
======================================

29-06-20 23:18:15
Lennie
Senior lid

WMRindex: 397
OTindex: 30
Nou, maar voor een weekje weer onder de naam Lennie reageren. Ik kon via Google inloggen met mijn oude account. Bedankt voor de tip, @Sjaak! :)

30-06-20 11:27:26
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.623
OTindex: 28.417
@Lennie: Techniek staat voor niets.  ;)

30-06-20 11:57:06
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.832
OTindex: 90.637
Quote @Lennie:
Nou, maar voor een weekje weer onder de naam Lennie reageren.
waarom maar een weekje? nu kun je toch weer Lennie blijven?!

@Heusdenaar: #ok dan heb je dus geluk gehad..
.. tegelijkertijd schokkend, dat zoiets zo bepalend is voor de rest van je leven :(

30-06-20 23:22:21
Lennie
Senior lid

WMRindex: 397
OTindex: 30
@allone: Ik zie wel. Ik heb alweer een paar duizend reacties geplaatst als HoLaHu, alweer een avatar aangemaakt, dit blog aangemaakt. HoLaHu verdient ook haar credits...:)

30-06-20 23:45:24
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Lennie: ... En dan kan iedereen wel zeggen dat het allemaal niets uitmaakt, maar om dan wéér met je tellertje laag of op nul te moeten beginnen? Niet leuk.. :nee

Als SamuiAxe liep ik zo ongeveer gelijk met Emmo, we deden daar ook leuk competitief over. Moet je nu eens kijken, ik met m'n schrale 3200 'punten' en hij met 45.000 :[

Ik weet het, nogmaals, het gaat nergens om... Maar toch (6)

30-06-20 23:50:10
Lennie
Senior lid

WMRindex: 397
OTindex: 30
@KhunAxe: Als ik de 500 eenmaal voorbij ben dan maakt het me niet zoveel meer uit. Ik wil die avatar hebben. Dan ben je herkenbaar, ik voel me bijna naakt zonder..
Maar ik kan dit account van Lennie ( via Google) altijd als backup gebruiken, zou het weer eens mis gaan. :ja

30-06-20 23:57:14
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@Lennie: Ach natuurlijk! Joyke :D

01-07-20 00:13:49
Lennie
Senior lid

WMRindex: 397
OTindex: 30
@KhunAxe: Ja, en voorheen Nizza..Ons poedeltje. Af en toe vergissen we ons nog in de naam..:)

01-07-20 08:50:43
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
@Lennie, @HoLaHu, jij hebt gewoon 2 gezichten :)

Je beide namen zijn trouwens groen.

Laatste edit 01-07-2020 08:51

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 12 13 14 [15] 16 17 18 55 56 57 58

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven