hr
jaargang -23 - laatste artikel 31-10 18:00 - 75340 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 .... 42 43 44 [45] 46 47 48 87 88 89 90

Evolutie, theorie of waarheid

19-01-07 18:03:52
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
En ik ben minder,want ik leef niet echt omdat ik niet geloof. Dus ik mis iets zo groots,waardoor ik maar half leef..zegt ie ook 8O

19-01-07 18:08:17
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Haha, inderdaad.. Ik kan me er ook niet in plaatsen.. :P

19-01-07 18:51:44
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote:
Evertwinter, ik GELOOF dat mensen met zo'n sterke geloofsovertuiging als jij de oorzaak zijn van onze oorlogen. Jij hebt extremistische opvattingen. En extremisten zien dat zelf niet in. Die zijn verblindt door hun eigen geloof. En jij bent slachtoffer van hersenspoeling in de ergste vorm. Oftewel geindoctrineerd. Het lastige van indoctrinatie is dat je echt denkt dat wat jij denkt de waarheid is en er geen plek is voor realiteit en rationeeel denken. Zoals Adam het ooit eens zei in Mythbusters: I reject reality and substitute my own. Amen

JIJ hebt blijkbaar geen idee wat het Christendom inhoud! Hoezo extremisme? Ik ben niet geïndroctineerd. Ik ben overtuigd. Mijn ogen zijn open gegaan. Uit wat jij zegt blijkt ook maar eens dat je geen idee hebt van wat het Christendom zegt! Mensen als mij de oorzaak van oorlogen? Als je je een beetje verdiept in de Bijbel dan zul je erachter komen dat het Christendom geweld VEROORDEELD! Zelfverdediging is uiteraard toegestaan. Nee, als het goed is zijn Christenen mensen die geweld veroordelen. Gij zult niet doodslaan bijvoorbeeld. Het staat ZWART OP WIT in de Bijbel, in de wet. Dat betekend ook schelden etc... Kerel, verdiep je eerst even in het Christendom voordat je ongefundeerde uitspraken doet. Want geweld wordt veroordeeld! OOK de kruistochten etc... Dat was ook niet goed! Het Woord moet niet door geweld maar door Gods Geest verspreid worden. Zendelingen bijvoorbeeld.

19-01-07 18:57:03
evertwinter
Senior lid

S
Quote:
En meestal zijn ze heel voorspelbaar,want ik weet welke zinnetjes ze vaak gebruiken als ze geen antwoord hebben, bv "Dat heeft God zo gewild" of "Dat doet de mens zelf, God kan daar niks aan doen"...

Dat heeft God zo gewild is inderdaad een eenvoudige dooddoener maar niet waar. Daarmee wordt vaak ten diepste bedoeld dat God ook de zondeval heeft gewild. Grote onzin natuurlijk! God heeft daarentegen de mens de keuze gegeven om te kiezen. Dat God ergens niks aan kan doen is ook niet waar want Hij is de Almachtige. God laat wel bepaalde dingen toe. Vaak onbegrijpelijk. Ik snap bijvoorbeeld ook niet waarom die Tsunami moest komen in Z-O Azië. Was het God erom te doen om Zijn almacht te tonen? Om mensen tot geloof te brengen? Mensen te leren bidden? Of liet hij de duivel toe om daar alles te vernietigen? Ik weet het niet. Echt niet! Voor mij zijn er ook dingen onbegrijpelijk maar ik weet daarentegen wel wat ik geloof en waarin. Daarom leg ik mij erbij neer. Ik zie Gods diepere bedoelingen niet maar eens komt dat openbaar. Hoe ik dat weet? Vertrouwen... Dat is al. Hoe ik aan dat vertrouwen kom? Omdat mijn vertrouwen in God nog NOOIT is beschaamd! Alles wat ik aan Hem overlaat komt op de een of andere manier nog goed ook... Zelfs als ik er geen gat in zie. Dat kunnen kleine, maar ook grote dingen zijn. En ja, hoe vaker dat gebeurt, hoe sterker je geloof, hoe moeilijker te overtuigen.

19-01-07 18:57:35
Jivebunny
oud moderator

WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Darwin > alles

19-01-07 19:07:20
Tovenaar
Erelid

Quote Jivebunny:
Darwin > alles
Misschien ook niet. 8)

19-01-07 19:07:30
alweerdood
winnaar PW 06

WMRindex: 852
OTindex: 5.796
oja Evert, in Afrika hebben de afgelegen stammen(voor zover die nog bestaan:|) hun EIGEN godsdienst, ze zijn ook nog nooit in aanraking geweest met het Christendom... Gaan die mensen ook de hel in? Omdat ze in de NATUUR geloven: "alles wat je neemt, bied je je excuses aan, en hoop je dat hij/zij/het een mooi leven heeft gehad." Dit geloof vind ik iig beter dan het Christendom...

19-01-07 19:10:47
Tovenaar
Erelid

Quote alweerdood:
oja Evert, in Afrika hebben de afgelegen stammen(voor zover die nog bestaan:|) hun EIGEN godsdienst, ze zijn ook nog nooit in aanraking geweest met het Christendom... Gaan die mensen ook de hel in? Omdat ze in de NATUUR geloven: "alles wat je neemt, bied je je excuses aan, en hoop je dat hij/zij/het een mooi leven heeft gehad." Dit geloof vind ik iig beter dan het Christendom...
Ik ook. Geloof op natuurbasis IS beter. Veel geloven van tegenwoordig zijn op de maatschappij aangepast.

19-01-07 19:11:21
Styvon
Erelid

WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Quote evertwinter:
Hoe ik dat weet? Vertrouwen... Dat is al. Hoe ik aan dat vertrouwen kom? Omdat mijn vertrouwen in God nog NOOIT is beschaamd! Alles wat ik aan Hem overlaat komt op de een of andere manier nog goed ook... Zelfs als ik er geen gat in zie.

De kracht van de geest van de mens, is vaak het sterkste wapen om "wonderen" te laten gebeuren, dat heeft niets met god te maken.

19-01-07 19:15:35
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote breuzelchen:

Ik heb sinds gisteren een discussie met mijn collega over de evolutie en the missing link, dus ik ga dit eens goed doorlezen...dan lijk ik slim

Nou, ken je "Er was eens"?

Quote breuzelchen:

Hij zit echt bij een bijbelgroepje enzo en hij is superslim, hij mag me niet kleml*llen,dus ik ga eens goed lezen

Die Jehovas komen niet meer
de eerste keer zei ik "stel dat de duivel de bijbel heeft geschreven"?
de tweede keer vroegen ze me "stel er is een einde aan alle ziektes"
toen zei ik "ojee, liever niet zeg"

Ze kwamen vijf jaar later na de eerste -
ik hou een kalender bij voor de tweede

Quote breuzelchen:

En meestal zijn ze heel voorspelbaar,want ik
weet welke zinnetjes ze vaak gebruiken als
ze geen antwoord hebben, bv "Dat heeft God zo gewild"
of "Dat doet de mens zelf, God kan daar niks aan doen"...

Dat is toch de mooiste paradox over GOD almacht.
Het slechte is Gods wil en als het Gods
wil niet is (of niet past in het partij programma)
dan is het Satan of gewoon de Goddeloze mens.
DE ziekte was GODS wil niet - nog een paradox
verkoudheid voorkomt kanker - nog een paradox
De Gemiddelde Jehova lult uit zijn nek
en denkt GOD te kennen - weer een paradox. Hij/zij heeft slechts een vermoeden net als iedereen anders.

Als GOD kennende is - waarom een twijfelachtig
nalatenschap als de bijbel - tientalle
interpretaties en voorstellingen met
hun nog veel twijfelachtigere moraal.
Als de GOD geen mens gelijk is en we
moeten aannemen dat GOD iets boven-menselijks
is en GOD is almachtig en groot - dat kunnen we hem nooit kennen - waarom of uit welke behoefte zou zo'n God zich openbaren ? - Of zich verlagen tot een vermensbare entiteit "een iemand met een baard" (want oude mensen hebben baarden) -

Religie is macht - macht van het getal
als belangen organisatie - niet het belang van de gelovende massa - maar van het aansturende en het management.

Niets is zo Goddeloos als de menselijke
behoefte naar macht om zijn voorstelling
te verwezelijken want: God heeft het zo
gewild - of anders - ons ingrijpen veranderd niets en verlengt alleen het leiden.

Darwinisme is incompleet - Darwin was er wel beroemd om - maar de mis-interpretatie lijkt veel op die van de bijbel.

Alweer verklaard het niet alles - strooit slaapzand in menig oog en blijft dan erg saai.

Diegene die zich als overlever zien staan er prat op tot het betere te behoren. Alweer die machts honger en voor al die andere een goed middel om vooral te stoppen met denken.
"Darwin heeft het zo gewild.."

19-01-07 19:18:31
Tovenaar
Erelid

Quote heraux:
Haha, hij is echt goed gewoon. :P

19-01-07 19:27:58
alweerdood
winnaar PW 06

@heraux die moet ik onthouden!_O_

19-01-07 19:28:41
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@alweerdood: heb je de Bijbel aleens gelezen ?

19-01-07 19:29:57
alweerdood
winnaar PW 06

nope.. ik wil de Bijbel nog gaan lezen, net als de Koran... Alleen dan moet ik een keer VEEL tijd over hebben:)

edit: dan begrijp ik evert misschien nog eens:)

19-01-07 19:33:44
evertwinter
Senior lid

S
@heraux:
Alles wat slecht is, is niet Gods wil. Laten we dat even simpel stellen. Het is de wil van de Satan die alles kapot wil maken en God laat hem toe. Met een bedoeling. Welke, weet ik niet. Ik ben er van overtuigd dat je God kan kennen. Hoe? Door de Bijbel te lezen. Daar staan genoeg definities in over wie God is. De Bijbel is niet twijfelachtig. De Bijbel is duidelijk maar op oosterse wijze geschreven. Dat veroorzaakt de verwarring. Het is wel zo dat in een woord in de Bijbel vaak een hele betekenis kan hangen. Het probleem van de mensheid is echter nog steeds hetzelfde als zo'n 6000 jaar terug, ten tijde van de zondeval, net zo machtig als God zijn. Dat was de ultieme verleiding van de Satan, een verleiding die maar al te goed werkt. Want geen mens wil van nature iemand boven zich. Bijna alle mensen zullen, als ze de kans krijgen, de baas over iedereen zijn. Dat is altijd al zo geweest. Ieder kind droomt ervan om rijk te zijn. Ieder kind wil de baas zijn. Dat is bij de volwassen wereld niet anders, alleen weten wij het mooier en beter te verpakken.

19-01-07 19:35:54
evertwinter
Senior lid

S
Quote Tovenaar:
Quote heraux:
Haha, hij is echt goed gewoon. :P

Dat is zoooo'n zinloze opmerking. Denk je dat ze weggingen omdat jij zo'n goed antwoord had? Nou, dan heb je het mis. Ik denk eerder dat ze je schaamteloos vonden en respectloos. Zoiets en dat ze daarom niet met je wilden praten. Even voor de duidelijkheid, je kan het toch ook wat netter brengen? Zeg gewoon dat je geen interesse hebt. Dan laten ze het ook heus wel afweten.

19-01-07 19:37:21
evertwinter
Senior lid

S
Quote alweerdood:
nope.. ik wil de Bijbel nog gaan lezen, net als de Koran... Alleen dan moet ik een keer VEEL tijd over hebben:)

edit: dan begrijp ik evert misschien nog eens:)

Zou ECHT geen slecht idee zijn. Ik weet zeker dat het goed is om je in zaken als religies te verdiepen. Als het niet is om te geloven, dan wel voor de algemene ontwikkeling. Zelf wil ik de Koran bijvoorbeeld niet lezen omdat het tegen mijn geloof ingaat en het me misschien wel aan mijn geloof laat twijfelen. Ik wil die verleidingen niet.

19-01-07 19:40:31
alweerdood
winnaar PW 06

@Evert Misschien moet je het juist wel doen, zo kun je je eigen geloof op de proef stellen en laten zien dat je echt gelooft.(of niet he...)

19-01-07 19:42:18
Styvon
Erelid

Quote evertwinter:
Zelf wil ik de Koran bijvoorbeeld niet lezen omdat het tegen mijn geloof ingaat en het me misschien wel aan mijn geloof laat twijfelen. Ik wil die verleidingen niet.

Als je zo'n antwoord geeft, is jou geloof dus niet zo sterk als je hier steeds weer beweerd, anders kan je de koran gewoon lezen zonder dat je gaat twijfelen!

19-01-07 19:42:58
Luna
Moderator

S
Mijn collega had ook de angst dat er ooit iets zou gebeuren waardoor hij aan zijn geloof gaat twijfelen...
En ik weet zeker dat als er iets ingrijpends gebeurt in je leven, je wel gaat twijfelen...

19-01-07 19:43:36
alweerdood
winnaar PW 06

@Styvon helemaal mee eens, daarom kan ik zonder probleem de Bijbel en de Koran lezen, ik geloof er niet in en ik zal er denk ik ook nooit in geloven zonder echt bewijs

19-01-07 19:49:02
Styvon
Erelid

Mijn moeder is Nedelands Hervormd, mijn vader was katholiek, mijn moeder is nog steeds gelovig, mijn vader niet.

Ondanks alle ellende die mijn mams heeft meegemaakt gelooft ze nog steeds. Ikzelf begrijp daar absoluut niets van, maar ach zij haalt er kracht uit. Maar ze gelooft wel in de evolutie, en niet dat God de wereld heeft geschapen.

Het is naar mijn mening gewoon niet mogenlijk. Kijk maar eens naar de plaatjes van Eva, als God haar geschapen zou hebben, zou ze geen navel moeten hebben:P

19-01-07 19:54:42
Luna
Moderator

S
Dat van die navel ga ik onthouden :P

19-01-07 19:59:35
Tovenaar
Erelid

haha :)

19-01-07 20:00:59
sjatter
Oudgediende

WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
@ Styvon
Misschien heeft god wel een baarmoeder gebruikt.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 42 43 44 [45] 46 47 48 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven