hr
jaargang -23 - laatste artikel 31-10 18:00 - 75340 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 .... 43 44 45 [46] 47 48 49 87 88 89 90

Evolutie, theorie of waarheid

19-01-07 20:06:31
Styvon
Erelid

WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Quote sjatter:
@ Styvon
Misschien heeft god wel een baarmoeder gebruikt.

Dat zou kunnen, ntl, maar waarom is Adam dan uit een rib onstaan van Eva.

19-01-07 20:06:46
alweerdood
winnaar PW 06

WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Oke iets wat ff niet met het Christendom te maken:

Reïncarnatie? En geesten/entiteiten?

Dit spreekt mij eerlijk gezegd meer aan.. iig die Geesten dan... Een persoon uit mijn klas kan hun aanwezigheid voelen... Dat is bijna tastbaar bewijs, ook heb ik zelf wel eens zoiets gehad...

19-01-07 20:09:39
Styvon
Erelid

@alweerdood Ik ook, heb het zelf meegemaakt. Ben er heilig van overtuigd dat er meer is dan wij weten.
Niet wat religie betreft, maar wel geesten enzo.

19-01-07 20:11:39
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Volgens mijn collega zijn de geesten demonen, maar weet niet meer de reden waarom hij dat dacht..jaja, hele gesprekken over het geloof.zolas je merkt :P..werken doen we bijna niet :O

19-01-07 21:12:55
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@allemaal

Heel geestig...
Is er ook een functioneringsgesprek voor geesten of ze wel geestig genoeg zijn of niet Te doorzichtig enzo.. want anders zien ze je niet..

Geestig leider is Freek de Jonge
(niet de oude... die had geen gevoel voor humor..)

19-01-07 21:59:49
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote:
oja Evert, in Afrika hebben de afgelegen stammen(voor zover die nog bestaan ) hun EIGEN godsdienst, ze zijn ook nog nooit in aanraking geweest met het Christendom... Gaan die mensen ook de hel in? Omdat ze in de NATUUR geloven: "alles wat je neemt, bied je je excuses aan, en hoop je dat hij/zij/het een mooi leven heeft gehad." Dit geloof vind ik iig beter dan het Christendom...

Volgens mij zijn dat stammen in Zuid Amerika die er nog nooit mee in aanraking zijn gekomen, maar dat terzijde, dat is minder belangrijk. Op zich een goede en ook interessante opmerking en ja, zij komen in de hel maar de straf zal voor hun minder erg zijn omdat ze het niet kunnen weten. Dat kunnen wij Christenen ons aanrekenen omdat wij het hun moeten vertellen. Zij worden gestraft omdat ze met Adam in zonde zijn gevallen. Als de stam van een boom ziek is, dan zijn de vruchten ook ziek. Snap je? Zo zou je het kunnen zien. Volgens het Christendom hoef je je excuses aan een dier of plant niet aan te bieden om de simpele reden dat het geen ziel heeft die naar de hemel/hel gaat. Een dier is redeloos, een mens daarentegen heeft een reden. Dat wil niet zeggen dat een Christen van alles onnodig veel kan/mag nemen. Nee, integendeel! Je moet WEL eerbied hebben voor alles wat God geschapen heeft. Eerbied in de zin van, er goed mee omgaan, niet verspillen. En daar schieten wij mensen (Christenen niet uitgezonderd) erg in tekort! Hier steek ik ook hand in eigen boezem. Maar nee, het Christendom leert je respect te hebben voor alles wat God geschapen heeft. Sterker nog, er staat dat je je vijanden lief moet hebben! Dat je de mensen moet vergeven wat ze jou aandoen omdat Jezus dat ook deed! Je moet ze 7 maal 7 maal vergeven, om het in Bijbelse taal te houden. DWZ oneindig vaak, zeg maar dat je het echt helemaal vergeeft en ze er niet aan herrinnerd. Kan ik ook een wijze les uit lezen, want zo gemakkelijk is dat niet. Maar God gebied het wel! Het Christendom is dus blijkbaar een godsdienst die respect voor de medemens en de natuur gebied...
Oh en over die navel, vergeet niet dat het MENSEN zijn die die schilderijen geschilderd hebben. Zij wisten echt niet hoe Adam en Eva eruit zagen. En dat is ook niet belangrijk voor de essentie van de schepping. Eva is idd uit een rib van Adam genomen. Waarom een rib? Een rib zit in het midden van de man, niet erboven, niet eronder, maar gelijk. De vrouw is dus gelijk aan de man.

19-01-07 22:01:09
Luna
Moderator

S
Quote:
Zij wisten echt niet hoe Adam en Eva eruit zagen.

Als ze niet hetzelfde als ons eruit zagen, spreek je van evolutie :P

19-01-07 22:02:07
evertwinter
Senior lid

S
Quote Luna:
Volgens mijn collega zijn de geesten demonen, maar weet niet meer de reden waarom hij dat dacht..jaja, hele gesprekken over het geloof.zolas je merkt :P..werken doen we bijna niet :O

Nou ja, als er alleen demonen waren dan weet ik zeker dat de wereld er nog veel slechter aan toe zou zijn dan nu. Dan zou er helemaal geen liefde meer bestaan, om zomaar wat te noemen. Nee, er zijn "goede" en "kwade" geesten.
En @ styvon:
Waarom geloof je wel in geesten en niet in een god, daarmee bedoel ik niet per sé mijn God maar gewoon een god in het algemeen? Ben gewoon oprecht benieuwd ;)

19-01-07 22:02:55
Luna
Moderator

S
Wat hebben geesten met een God te maken 8O

19-01-07 22:03:17
evertwinter
Senior lid

S
Quote Luna:
Quote:
Zij wisten echt niet hoe Adam en Eva eruit zagen.

Als ze niet hetzelfde als ons eruit zagen, spreek je van evolutie :P

Precies, ALS! En ALS het al evolutie is, dan wel een mini-evolutie. Maar goed, die discussies kun je tot in het eindeloze voeren. De Bijbel leert ons dat het MENSEN waren. Gewoon normale mensen als ieder ander mens. Misschien een iets andere huidskleur ofzo, maar het is en blijft een mens. Dat staat in de Bijbel en daar blijf ik bij.

19-01-07 22:03:52
evertwinter
Senior lid

S
Quote Luna:
Wat hebben geesten met een God te maken 8O

Nou, niet daarom, maar geesten en God kun je niet zien. Dus daarom was ik benieuwd ;)

19-01-07 22:04:19
Luna
Moderator

S
Maar je wilt de navelopmerking weerleggen en nu weerleg je het weer 8O

19-01-07 22:05:55
evertwinter
Senior lid

S
Quote Luna:
Maar je wilt de navelopmerking weerleggen en nu weerleg je het weer 8O
Ho, waarmee weerleg ik dat dan? Ik zeg alleen maar dat de Bijbel zegt dat het mensen waren. Maar hoe ze eruit zagen dat weet ik niet. Waren ze licht? Donker? er tussenin? Lang? Kort? Dat bedoel ik. En die navel vraag vind ik vrij onbelangrijk ;)

19-01-07 22:07:24
Luna
Moderator

S
Eigenlijk spreek je toch van soort ontwikkeling, die wij evolutie noemen :P

Ben jij niet stiekem toch mijn collega 8O:P

19-01-07 22:09:44
evertwinter
Senior lid

S
Huh? Wacht ff... Wat ik NOOIT ontkent heb is dat er verschillende mensen zijn, net als paarden, katten, koeien, honden etc... Maar wat ik WEL ontken is dat een aap een mens werd. Zeg maar de overgang van soort naar soort ontken ik. Ik geloof dat alle diersoorten NAAST elkaar NAAR HUN AARD zijn geschapen. Dus misschien maar 1 soort paard waaruit, het friese, belgische etc... paard kwam. Misschien zijn er een paar soorten geschapen en werden die gekruist. Dat weet ik niet. Maar ik kan niet ontkennen dat de hond van de wolf afkomt. Maar een hond wordt bijvoorbeeld geen kat.

19-01-07 22:13:08
evertwinter
Senior lid

S
Quote Luna:
Eigenlijk spreek je toch van soort ontwikkeling, die wij evolutie noemen :P

Ben jij niet stiekem toch mijn collega 8O:P
Wat jij hier aanduid met evolutie, moet je zien als variatie.
Ik citeer even iets over de vinken die Darwin waarnam om het te verduidelijken:
Quote:
Pas en hele tijd later ontdekten andere wetenschappers dat Darwin en zijn navolgers een ontzettende observatiefout maakten.

Hetgeen Darwin waarnam was niets meer dan variatie. Dat heeft niets te maken met evolutie.
Anders gezegd: Darwin observeerde de herschikking van aanwezige genetische informatie binnen een basissoort. De vinken kregen wel nakomelingen die er iets anders uitzagen, maar het bleven van de eerste tot de laatste gewoon vinken! Ze werden niet ineens een heel ander wezen. Er was interne variatie binnen het type vink, niet de overgang naar een hogere en meer complexe levensvorm, zoals evolutie veronderstelt.

Wat jij dus zegt dat evolutie is, is in feite variatie. Ten minste, zo zie ik het...

19-01-07 22:14:32
evertwinter
Senior lid

S
Nog een quote wat je zou kunnen toevoegen:
Quote:
Variatie is het wijzigen van
de bestaande genetische informatie
van een basissoort.

Evolutie is het toevoegen van
enorme hoeveelheden nieuwe
genetische informatie.

Deze twee zaken zijn oneindig ver
van elkaar verwijderd.

19-01-07 22:15:18
Luna
Moderator

S
Maar na meerdere variaties door de jaren heen,wordt het evolutie..ik kan mezelf nooit goed verwoorden :P

19-01-07 22:16:44
evertwinter
Senior lid

S
Quote Luna:
Maar na meerdere variaties door de jaren heen,wordt het evolutie..ik kan mezelf nooit goed verwoorden :P

Maar hoe wordt er dan genetische informatie TOEGEVOEGD? Dat kan gewoon niet.

19-01-07 22:17:51
Luna
Moderator

S
Maar ik weet niet of het wordt toegevoegd, ik zag het altijd als chemisch proces..actie-reactie :$

19-01-07 22:19:18
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Luna:
Maar ik weet niet of het wordt toegevoegd, ik zag het altijd als chemisch proces..actie-reactie :$

actie-reactie is natuurkundig :P

Derde wet van Newton :P

19-01-07 22:20:09
Styvon
Erelid

Quote evertwinter:
En @ styvon:
Waarom geloof je wel in geesten en niet in een god, daarmee bedoel ik niet per sé mijn God maar gewoon een god in het algemeen? Ben gewoon oprecht benieuwd

Geesten hebben niets met een God te maken, ik geloof dat de ziel van een mens overgaat, bv in een nieuw leven, reincarnatie dus. Totdat gebeurt zweeft de ziel rond, in mijn ogen dan, het kan heel lang of heel kort duren.

Ik geloof in geesten omdat ik het zelf van dichtbij heb meegemaakt. Ik zie ze niet maar voel ze wel. Weet ik mss ben ik wel gek 8-) maar het zij zo.

19-01-07 22:20:39
Luna
Moderator

S
Ik dacht meer aan die scheikundige reacties, het schiet me nu te binnen over die actie-reactie :P, maar die bedoelde ik niet :P

19-01-07 22:22:16
evertwinter
Senior lid

S
Evolutie betekend het toevoegen van genetische informatie. Iets dat onmogelijk blijkt. En natuurlijk kunnen mensen een varken een oor aannaaien. Maar dat kan niet door toeval. Daarom komen we ook niet van een eencellige af, want een eencellige heeft niet het aantal genen dat een mens/dier heeft. Een vis heeft niet dezelfde hoeveelheid genen als een vogel/reptiel/amfibie/zoogdier. MAW, als er niks toegevoegd kan worden, dan kan de evolutietheorie niet waar zijn. Vraag rest wat WEL waar is en DAAROVER weten de geleerden nog niks. Dat is een vraag waarop religie antwoord geeft, maar religie is niet wetenschappelijk. Daarom zoekt men naar een andere oplossing. Er komt vanuit WETENSCHAPPELIJKE hoek zelfs het idee van Intellegent Design. De leer die leert dat er iets/iemand is die alles stuurt. Dat is in GEEN GEVAL een knieval voor de huidige religies! VERWAR DAT ASJEBLIEFT NIET!!

19-01-07 22:24:03
evertwinter
Senior lid

S
Quote Styvon:
Quote evertwinter:
En @ styvon:
Waarom geloof je wel in geesten en niet in een god, daarmee bedoel ik niet per sé mijn God maar gewoon een god in het algemeen? Ben gewoon oprecht benieuwd

Geesten hebben niets met een God te maken, ik geloof dat de ziel van een mens overgaat, bv in een nieuw leven, reincarnatie dus. Totdat gebeurt zweeft de ziel rond, in mijn ogen dan, het kan heel lang of heel kort duren.

Ik geloof in geesten omdat ik het zelf van dichtbij heb meegemaakt. Ik zie ze niet maar voel ze wel. Weet ik mss ben ik wel gek 8-) maar het zij zo.

Nou, ik zou je ECHT niet voor gek verklaren hierom. Er staat nota bene in de Bijbel dat ze er zijn. Dus waarom zou een mens ze niet kunnen voelen? Reïncarnatie vind ik een interessante gedachte eerlijk gezegd. Ik geloof er alleen niet in ;) Dood is een doorgang naar een ander leven. Voor mij of hel, of hemel.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 43 44 45 [46] 47 48 49 87 88 89 90

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven