Evolutie, theorie of waarheid |
LikeWolves Junior lid WMRindex: 11 OTindex: 21 Wnplts: Grunn
|
Nee, ik ben niet dom of eigenwijs en ik probeer ook geen reacties uit te lokken, maar ik heb pas een stuk gezien over de evolutietheorie, dat dat helemaal niet kan kloppen. Een of andere Amerikaan Ben Hobrink heeft heel wat over de evolutietheorie uitgelegd. En ik geloof hem. Google maar eens op hem. Dan kom je heel wat tegen over de evolutietheorie.. |
|
Poncke Erelid
WMRindex: 460 OTindex: 1.592 S |
Ik hoef niet te googlen ik weet genoeg erover door gewoon goed op te letten en veel Discovery en NGC te kijken en mijn eigen heldere verstand te gebruiken en mijn scholing. Er zijn genoeg mensen die de evolutie theorie proberen onderuit te halen maar die mensen komen zelf alleen met kritiek en losse flodders maar hebben geen bewijzen hoe het wel moet gegaan zijn. Ik vindt die mensen en hun aanhangers kortzichtig, eigenwijs, opdringerig en niet goed wijs.
Maar jij mag geloven wat je wil, dat is je recht. Ik geloof wat ik wil. |
|
nietmeer
|
Quote LikeWolves: Nee, ik ben niet dom of eigenwijs en ik probeer ook geen reacties uit te lokken, maar ik heb pas een stuk gezien over de evolutietheorie, dat dat helemaal niet kan kloppen. Een of andere Amerikaan Ben Hobrink heeft heel wat over de evolutietheorie uitgelegd. En ik geloof hem. Google maar eens op hem. Dan kom je heel wat tegen over de evolutietheorie.. Ik heb gegoogled, en ik heb hier maar één woord voor: pseudowetenschap. |
|
Poncke Erelid
Ik heb toch ook even gegoogled en ik lees dezelfde druilerige onzin als die wordt verkondigd door creationisten die overigens zelf hun eigen zondvloedtheorie in in de 18 eeuw om zeep geholpen hebben. Ik vind het woord pseudowetenschap nog te ver gaan. Het is allemaal zelfverzonnen en zelf aangenomen theorie zonder enig bewijs. Lijkt wel op de scientologiekerk die geloven dat wij mens afstammen van aliens... |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote markusw: Quote LikeWolves: Nee, ik ben niet dom of eigenwijs en ik probeer ook geen reacties uit te lokken, maar ik heb pas een stuk gezien over de evolutietheorie, dat dat helemaal niet kan kloppen. Een of andere Amerikaan Ben Hobrink heeft heel wat over de evolutietheorie uitgelegd. En ik geloof hem. Google maar eens op hem. Dan kom je heel wat tegen over de evolutietheorie.. Ik heb gegoogled, en ik heb hier maar één woord voor: pseudowetenschap. Nee ID is pas wetenschap.... Oh, we weten heel even niet hoe het zit... Maar we zijn te lui om 't uit te vinden. We moeten toch wat hebben om 't uit te leggen.... Ach ja, we verzinnen er wel 'n verhaaltje omheen |
|
|
nouja..die man heeft het heus niet uit zijn duim gezogen hoor.. maarja..hier zal wel altijd een discussie over blijven.. ik geloof niet in evolutie en jullie wel..j Jullie kunnen mij niet overtuigen en ik jullie niet.. |
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Waarom die man wel geloven en Darwin bv niet |
|
|
Die man heeft alles met voorbeelden uitgelegd. Hij heeft zelf proefjes gedaan en hij heeft zo bewijzen dat de evolutietheorie niet klopt. B.v. de oudste boom ter wereld is ong. 4000 jaar oud.. Als de wereld al miljarden jaren bestaat, waarom is er dan geen oudere boom? En de oudste en grootste koraalrif is ong. 4300 jaar oud..waarom is er dan geen oudere en grotere koraalrif?? |
|
Luna Moderator
De aarde is toch echt al miljarden jaren oud |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote LikeWolves: Die man heeft alles met voorbeelden uitgelegd. Hij heeft zelf proefjes gedaan en hij heeft zo bewijzen dat de evolutietheorie niet klopt. B.v. de oudste boom ter wereld is ong. 4000 jaar oud.. Als de wereld al miljarden jaren bestaat, waarom is er dan geen oudere boom? En de oudste en grootste koraalrif is ong. 4300 jaar oud..waarom is er dan geen oudere en grotere koraalrif?? Om dezelfde reden waarom er geen 4000 jaar oude mensen zijn: levende organismen gaan dood |
|
Luna Moderator
Dat denk ik ook ,Ikke |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Ik als criticus zeg dat moraal pas gaat onstaan als er iets te verdedigen, te bewaken of te waarderen valt. Tijdens een regentijd worden bladeren duurder - kap geen bomenals het koud wordt - wordt hout een handelsgoed - kap bomenQuote basis:
Een systeem met een winst oogmerk, een levensstandaard of inkomensniveau - een verzamelaar die krampachtig zijn vergaarde gading samen probeerd te houden - mensen inhuurt om zijn pand te bewaken, welke normen en waarden ze onderhouden maakt nix uit. Quote verval:
ik zei "het gebeurt weer" en zie... Zo zien we dat het elementair recht met voeten getreden wordt (overruled) als er een direct/indirect gevaar voor de verzamelaar optreed. Quote genealogie:
Aangezien wij allen in dienst staan van de grote verzamelaar (de economie en zijn zijsporen - cq belangen) zullen we allemaal richten tot het beschermen van de noodzakelijkheid van de verzamelaar. Alternatief: werkeloosheid, lage inkomensniveau, slechte levensstandaard.
Aangezien dit alles overtreffend is mag de wet en haar basis wijken ook als ergens een diep-basaal recht is beschreven - ook die schuiven we opzij - Want de verzamelaar en zijn noodzaak is in gevaar. Quote initiator:
Als het geloof in de verzamelaar verminderd - het gemiddelde inkomen van de dienaar neemt toe, zijn bewustzijn overstijgt het bedoeld niveau dan zet het overkoepelende systeem dat de verzamelaar behartigd het reset-mechanisme in werking.
Eerst exporteren we het probleem - dan importeren we de noodzaak om het innerlijke bewustzijn te verlagen. Nemen we vrijheden af, beknotten de economische dynamiek of gooien met emolumenten. (in-side-out, export, mistify)
I We zitten in het oog van de storm. We lopen achter de kenner van de storm aan - die weet waar het oog zit.. Hier is vrede en rust.. daarbuiten wordt je hoofd eraf gerukt.. Blijf rennen.. blijf volgen. II Evolutie gestopt door de medische wetenschap - elke vorm van afwijking wordt voorkomen - geremt - afgeschermt. Waarom worden mensen ziek. Omdat ziekte onderdeel is van het genezen (afvoer mechanisme) van het afweer systeem - elke interventie is ongezond. zijn we vrij? |
|
Poncke Erelid
Ik vind mezelf niet dom maar die lappen tekst krijg ik er niet in en ik begrijp er geen reet van. Ze zijn veel te filosofisch en hebben helemaal niks met het onderwerp te maken wat besproken werd. |
|
nietmeer
|
Quote LikeWolves: Die man heeft alles met voorbeelden uitgelegd. Hij heeft zelf proefjes gedaan en hij heeft zo bewijzen dat de evolutietheorie niet klopt.
Wat voor proefjes? Die wil ik wel eens zien dan. |
|
heraux Oudgediende
Wat heeft moraal met evolutie te maken?
Wat heeft logistiek met economie te maken?
Kan de mens evolueren in een wereld waar ziekten als een afwijking worden gezien?
Als iedereen ziek kan worden - is het dan niet gewoon en normaal? En welke noodzaak heeft een ziekte?
Is Kanker besmettelijk en wat is het mechanisme achter kanker - zijn er dieren die geen kanker krijgen - en waarom krijgen veel dieren wellicht ook kanker?
Is er een relatie tussen voeding en kanker - is het een te grote hygiene? Wordt ons afweer systeem afgeleerd om te gaan met ALLE bedreigingen van het millieu?
Zijn we te "gezond" georiënteerd?
Waarom worden de mensen die dagelijks in de Ganges zwemmen, wassen en bidden niet ziek? (worden ze wel ziek?)
Wat is de bacterie voor onze evolutie? Is het een bedreiging of een noodzaak?
Wat is gezond? Wie is gezond als deze mens/organisme elke dag een ziekte doorloopt die leefbaar is - Welke functie heeft huid-uitslag - wat is urine? Waarvoor dienen onze nieren? Hoe zijn we daar aan gekomen tijdens onze evolutie?
|
|
Poncke Erelid
Ik neem aan dat je de antwoorden weet want anders is stel je ze niet. De vragen die je stelt zijn niet zo heel moelijk te beantwoorden toch. En nog steeds maak je vergelijkingen die mij ontgaan hoor. Quote: Wat heeft moraal met evolutie te maken? Welke evolutie bedoel je. Evolutie van levensvormen of evolutie van beschaving. Want moraal heeft niks te maken met de evolutie van levensvormen. Quote: Wat heeft logistiek met economie te maken? Alles, maar waar slaat dit op ivm evolutie. Quote: Kan de mens evolueren in een wereld waar ziekten als een afwijking worden gezien? Blijkbaar wel want dat gebeurt al miljoenen jaren. Hier kom ik op terug. Quote: Als iedereen ziek kan worden - is het dan niet gewoon en normaal? En welke noodzaak heeft een ziekte? Ziek worden is normaal, elk levend wezen is vatbaar voor ziekte, mutaties en sterfte. Welke noodzaak heeft ziekte. Ziekte is geen noodzaak maar wel een onderdeel van natuurlijke selectie. De sterkste blijft over en zo wordt het ras sterker. Quote: Is Kanker besmettelijk en wat is het mechanisme achter kanker - zijn er dieren die geen kanker krijgen - en waarom krijgen veel dieren wellicht ook kanker? Kanker is een cel die niet alle gentetische informatie heeft mee gekregen van de gezonde cel. De cel deelt te snel en er sluipt een imperfectie in de cel informatie. Deze kankercel zal zich weer delen in andere kankercellen en andere cellen aantasten. Elk levend wezen heeft kans op een verkeerde celdeling. Quote: Is er een relatie tussen voeding en kanker - is het een te grote hygiene? Ik denk dat inname van verkeerde stoffen de deling van een cel kan verstoren en zo een kanker veroorzaken. Quote: Wordt ons afweer systeem afgeleerd om te gaan met ALLE bedreigingen van het millieu? Ik denk dat een te goede hygiene de mens zwakker maakt inderdaad. We maken ons afweersysteem lui en zwak door een te hoge hygiene. Quote: Waarom worden de mensen die dagelijks in de Ganges zwemmen, wassen en bidden niet ziek? (worden ze wel ziek?) Deze mensen worden wel ziek maar de symptomen komen niet naar buiten. Omdat zij aan deze smerige rivier gewend zijn kan hun afweersysteem het aan. Wij zouden wel erg ziek worden. Het nadeel is dat de levensverwachting van deze mensen dan ook 10 - 20 jaar korter is. Quote: Wat is de bacterie voor onze evolutie? Is het een bedreiging of een noodzaak?
Dit zijn filosofische vragen en kennen geen goed of fout antwoord. Dit is hoe ieder individueel voor zichzelf een mening daarover vormt. Quote: Wat is gezond? Wie is gezond als deze mens/organisme elke dag een ziekte doorloopt die leefbaar is - Welke functie heeft huid-uitslag - wat is urine? Waarvoor dienen onze nieren? Hoe zijn we daar aan gekomen tijdens onze evolutie? Deze vragen hebben simpele antwoorden en ga ik niet beantwoorden. Hoe we aan onze nieren gekomen zijn tijdens onze evolutie weet ik niet omdat ik daar niet voor geleerd heb. Ik kan je wel iets over logistiek vertellen en zijn we weer bij je eerste vraag aangekomen... Deze antwoorden zijn geen wetenschap maar hoe ik erover denk. Over het algemeen denk ik dat het een mooi discussie onderwerp is maar dan in het echt en niet op WMR omdat een dialoog in deze wel een stuk makkelijker is. |
|
heraux Oudgediende
Wat is de relatie tussen nieren en logistiek? |
|
Poncke Erelid
Quote heraux: Wat is de relatie tussen nieren en logistiek? Whahahahahahaaaaaaaaaaa, goeie. |
|
alweerdood winnaar PW 06
WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
de nieren zijn bijna het logistieke eindstation van vloeibare afvalstoffen in het lichaam, alleen de blaas volgt dan nog... dacht ik... |
|
heraux Oudgediende
dus wat is de relatie tussen logistiek en evolutie? |
|
alweerdood winnaar PW 06
WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
Bacterieën hebben geen nieren en dus ook een beperkte logistiek... als je nieren hebt ben je al verder ontwikkeld en heb je een ingewikkelde en uitgebreide logistiek.. zoals de mens. De logistiek neemt toe -en wordt ingewikkelder- naarmate je 'verder' geëvolueerd bent |
|
de Mexicaan Oudgediende
WMRindex: 3.266 OTindex: 3.691
|
Ik ben benieuwd hoe ontwikkeld DHL dan is |
|
Poncke Erelid
Quote alweerdood: Bacterieën hebben geen nieren en dus ook een beperkte logistiek... als je nieren hebt ben je al verder ontwikkeld en heb je een ingewikkelde en uitgebreide logistiek.. zoals de mens. De logistiek neemt toe -en wordt ingewikkelder- naarmate je 'verder' geëvolueerd bent Dat is een hele frisse kijk op de kwestie. Dus de interne logistiek komt meer op orde en wordt efficienter naarmate de mens evolueert. Petje af... |
|
heraux Oudgediende
maar is een haakje en een oogje..
hoe gevoelig zijn de nieren - hoeverre heeft de evolutie deze nieren gevormt naar leefgewoonte en is dit een beperking?
Zo kunnen we elk lichaams deel onder de loupe nemen en hun ontwikkelings framewerk onderzoeken. Het zegt veel over onze evolutie niet alleen het verleden maar ook toekomst.
|
|
Poncke Erelid
Haal ze maar uit je lijf en bekijk ze...dan weet je het... |
|