Evolutie, theorie of waarheid |
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Hmm ik moet toegeven dat ik dat ook vaak dacht in het begin dat het nergens overging maar oohh dat ben ik allang al kwijt.. De meeste reacties van Heraux zijn komisch, moeilijk te volgen en enorm dubbelzinnig, maar ze hebben wél een betekenis ook al is deze soms wat moeilijk te vinden. - Just my small opinion |
|
Poncke Erelid
WMRindex: 460 OTindex: 1.592 S |
Misschien wel maar ik kan er niks mee. Daarom hebben ze geen enkele toevoeging in een discussie. Misschien zijn ze wel grappig af en toe maar dat neemt niet weg dat ik het losse flodders vind. Ik kan begrijpen dat sommige mensen het erg diep en mooi vinden maar voor mij heeft het geen enkele waarde in een discussie die vraagt om meningen en overtuigingen. Ik heb geen zin meer om op al die kwesties in te gaan omdat er geen eind aan komt puur om het feit dat ze gesteld worden om gesteld te worden...als je begrijpt wat ik bedoel.
Persoonlijk heb ik geen intresse in discussies waarin mensen alleen denken te kunnen laten zien wat voor slimme vragen ze kunnen stellen alleen maar om het stellen van slimme vragen zonder zelf een antwoord te hebben op hun eigen vraag ! |
|
Mmore Administrator
|
Lees er maar omheen Voor andere kunnen ze wel dergelijk een toevoegende waarde hebben... Meningen verschillen daarover natuurlijk. |
|
Poncke Erelid
Wat je daar zegt is compleet waar. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
@PonckeAls ik zonder omwegen zou zeggen wat ik zonder uitwegen (de voor ieders wat wils strategie) zou verkondigen dat zou je het 1. niet begrijpen?? 2. niet willen begrijpen?? 3. niet functioneel vinden?? 4. aanstootgeven vinden? of niet, vergis ik me? En als je het begreep zou je wellicht me een eikel vinden omdat ik geen religie aanhang.. en dat is eigenlijk bijna ONMOGELIJK. Dat laatste geeft aan dat we allemaal ergens in geloven.. dus we geloven.. we moeten wel - zonder geloof is het leven dood. Je gelooft (nee, je bent overtuigt!) dat je bestaat - een van de meest belangrijke grond beginselen voor de mens. En daarmee breek ik een klein hoekje aan vandatgene wat jij me vraagt. Ik weet wat nihilisme is en het lijkt verdacht veel op het hedendaagse geloven en belijden. Nihilisme is niet het niets.. maar het niets-betekenende.. dat je wel mag geloven maar dat het verder nix aan waarde heeft.. en alles van waarde betekend macht. De mens streeft naar macht door blokken te vormen - elke ontwikkelings fase van de mens was en is en zal zijn het streven naar macht. Dat is hoekje twee.. totnutoe voldoende? |
|
Poncke Erelid
Ja voldoende
Je bewijst nu net voor mij wat ik eerder stelde.
Bedankt voor het bevstigen van mijn gevoel. Waarin ik overigens nergens het geloof heb aangehaald.
En over het :
1. niet begrijpen?? 2. niet willen begrijpen?? 3. niet functioneel vinden?? 4. aanstootgeven vinden?
had ik al gezegd dat het kan zijn dat slimmer als ik ben en dat ik het misschien niet begrijp.
Maar dat neemt niet weg dat ik, gezien mijn eigen kracht, nog steeds vind dat je een hoop in de ruimte kletst om daarmee iemand te overtreffen. En omdat de richting en doel van je opmerkingen compleet voorbij streven aan de door mij gestelde vragen voor mij bevestigen dat de door mij gestelde bedenkingen voor mezelf kloppen.
Maar ik ben er heilig van overtuigd dat je kinderen van 12 -16 overtuigd van je slimheid omdat je zelf waarschijnlijk 2 keer hun leeftijd bent.
|
|
heraux Oudgediende
nou ja, wat moet ik daar nu op zeggen
Je hebt gelijk. |
|
Poncke Erelid
Quote heraux: nou ja, wat moet ik daar nu op zeggen
Je hebt gelijk. Dat meen je niet... |
|
Poncke Erelid
PS: je bent geen eikel omdat je zegt wat je vindt. |
|
heraux Oudgediende
Ik heb last van een schele hoofdpijn en dat maakt typen moeilijkk..
ik verhaal over geloof omdat meningen ook iets met geloof hebben..
ik geloof dat.. of ik ben overtuigt dat..
Nergens in geloven ? Omdat we dan los zijn van zijn beperking? Dat was mijn insteek. |
|
Poncke Erelid
Ben je dichter of poëet? Dat zou goed kunnen. Nergens in geloven omdat we dan los zijn van beperkingen is compleet waar! |
|
nietmeer
|
Hou t wel gezellie aub heren |
|
macfreak Erelid
WMRindex: 535 OTindex: 2.168 S |
Quote Poncke: PS: je bent geen eikel omdat je zegt wat je vindt. je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn hoor maar inderdaad het is wel een forum dus houd het allen gezellig |
|
heraux Oudgediende
Eigenlijk klopt de basis wel, wat ik zeg is dat wat in mij opkomt - en de relaties die ik leg zijn (C)moi |
|
macfreak Erelid
Quote heraux: Eigenlijk klopt de basis wel, wat ik zeg is dat wat in mij opkomt - en de relaties die ik leg zijn (C)moi wat doe jij?? leg jij een C moi?? was dat?? |
|
heraux Oudgediende
een (C)moi ? Dat is vanmij(C) |
|
Mmore Administrator
|
©moi moi = mij als je © als se uitspreekt (frans) krijg je se moi, van mij. |
|
heraux Oudgediende
of "C'est Moi" kan ook..
|
|
macfreak Erelid
Quote heraux: een (C)moi ? Dat is vanmij(C) aha... zo'n copywrong dingesses |
|
Poncke Erelid
Quote Kpuc: Hou t wel gezellie aub heren Het is hartsikke gezellig hier Goeie discussies Frans komt ook aan het woord... |
|
nietmeer
|
Het klonk anders vrij ongezellig, prive attacks zijn prive, graag niet op den site. |
|
Poncke Erelid
Zo heb ik het niet ervaren, en het was geen attack iig imo.
Maar we gaan weer vrolijk verder ontopic.
Het is nu eenmaal een stevig onderwerp...en een van wereldorde |
|
nietmeer
|
Jups, niet alleen ik ervaarde meerdere dingen ongezellig, zo ook anderen. Hou het gezellig en inderdaad, ontopic. |
|
heraux Oudgediende
hakken mag als met het keurmerk echte slager komt is alles ok |
|
Styvon Erelid
WMRindex: 764 OTindex: 2.444
|
@Evert&likeWolves stomme opmerking mss, maar ehm Adam en Eva hebben 2 zonen gekregen, Kain en Abel, waar komen hun vrouwen vandaan? Of zijn die uit de lucht gevallen. |
|