Evolutie, theorie of waarheid |
strekkie001 Senior lid
WMRindex: 594 OTindex: 312 S |
daar ben ik al maar nu ff egt: nie meer over offtopic. evolutionisten, hier! |
|
Ines Lid WMRindex: 36 OTindex: 22 Wnplts: Ooij
|
En wat te denken van de Flat Earth Society? Ze menen het echt, die lui... |
|
alweerdood winnaar PW 06
WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
Quote Ines: En wat te denken van de Flat Earth Society? Ze menen het echt, die lui... Serieus? Dat meen je niet... Opsluiten die lui |
|
strekkie001 Senior lid
WMRindex: 594 OTindex: 312 S |
Quote Ines: En wat te denken van de Flat Earth Society? Ze menen het echt, die lui... beetje paranoid als je t mij vraagt ze gelove dat we vals bewijs van een ronde aarde krijgen voorgeschoteld |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Gisteren op Discovery Civilisation bevestigd gekregen wat ik allang wist. Mozes heeft echt geleefd. De bijbel liegt niet. |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote Giovanni: Gisteren op Discovery Civilisation bevestigd gekregen wat ik allang wist. Mozes heeft echt geleefd. De bijbel liegt niet. Mozes heeft geleefd, jezus heeft geleefd, ze hebben allemaal vast wel geleefd... Dat wil niet zeggen dat ze ook hebben gedaan wat in de bijbel staat |
|
Giovanni Oudgediende
|
Quote Ikke: Quote Giovanni: Gisteren op Discovery Civilisation bevestigd gekregen wat ik allang wist. Mozes heeft echt geleefd. De bijbel liegt niet. Mozes heeft geleefd, jezus heeft geleefd, ze hebben allemaal vast wel geleefd... Dat wil niet zeggen dat ze ook hebben gedaan wat in de bijbel staat Volgens die documentaire dus wel. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Er was eens.. Eens was er..
Niemand kent Moses echt..
Tempo Team heeft nog ergens een werkkaart liggen - functieomschrijving: Reisbegeleider, Gids Toerisme Algemeen..
|
|
Giovanni Oudgediende
|
Hebben jullie die documentaire gezien? Hebben jullie digitale tv? |
|
Poncke Erelid
WMRindex: 460 OTindex: 1.592 S |
Moses heeft bestaan en komt voor in de Eqyptische geschiedenis. Hij wordt in verband gebracht met een Farao Amenhotep II naar het schijnt. |
|
macfreak Erelid
WMRindex: 535 OTindex: 2.168 S |
@Poncke: heb je ook een bron met wat uitgebreidere info?? zou leuk zijn |
|
Poncke Erelid
Ja man, natuurlijk. Ken je dat: Internet... |
|
nietmeer
|
Quote Poncke: Ja man, natuurlijk. Ken je dat: Internet... Alles op het internet is waar. |
|
nietmeer
|
En Jezus zou ook over het water hebben gelopen, maar daar was een verklaring voor dat er een laagje ijs lag onder een laagje water ofzo... lekker vaag allemaal... Maar ja er zal best een hoop van gebeurd zijn, waarom is het anders ooit opgeschreven. Ik vraag me alleen af of zo'n Jezus dat allemaal gedaan heeft. Volgens mij was Jezus gewoon een Gandhi, die leuke goocheltruukjes kende |
|
Poncke Erelid
@ markusw Nee maar er staan wel bronnen waar je het kunt vinden wat er wel waar over is... Wikipedia bv |
|
StevenS Actief lid WMRindex: 65 OTindex: 107
|
Wikipedia is niet te vertrouwen |
|
nietmeer
|
Quote Sebastian: En Jezus zou ook over het water hebben gelopen, maar daar was een verklaring voor dat er een laagje ijs lag onder een laagje water ofzo... lekker vaag allemaal... Maar ja er zal best een hoop van gebeurd zijn, waarom is het anders ooit opgeschreven. Ik vraag me alleen af of zo'n Jezus dat allemaal gedaan heeft. Volgens mij was Jezus gewoon een Gandhi, die leuke goocheltruukjes kende Het grappige is dat tweehonderd jaar lang niks over Jezus werd geschreven door geschiedsschrijvers, terwijl hij volgens de Bijbel toch behoorlijk wat ophef veroorzaakte. |
|
alweerdood winnaar PW 06
WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
Ohja nog een mooie: Als alle niet-gelovigen naar de hel gaan, wat gebeurt er dan met de romeinen, egyptenaren etc. die VOOR Jezus zijn geboren? |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
gaan we alles letterlijk nemen... Wat zouden ze bedoelen met "over water lopen"
ach ja, bijbel verklaren is dan ook haver voor muggezifters |
|
bansheeben Actief lid WMRindex: 111 OTindex: 4 Wnplts: Utrecht S |
ik geloof absoluut in de evolutietheorie, ik zie geen reden waarom het niet waar zou zijn. Ik geloof namelijk niet in god (alle respect voor gelovigen natuurlijk) omdat ik denk dat god een bedenksel is geweest om vroeger dingen als bliksem, regen en alle andere natuurverschijndelen te kunnen verklaren. |
|
macfreak Erelid
WMRindex: 535 OTindex: 2.168 S |
Quote alweerdood: Ohja nog een mooie: Als alle niet-gelovigen naar de hel gaan, wat gebeurt er dan met de romeinen, egyptenaren etc. die VOOR Jezus zijn geboren? heerlijk rustig in de WMRhemel dan als alle WMR verslaafden daar strax heen gaan kunnen we daar verder praten ik het cafe |
|
Twaggy Oudgediende
WMRindex: 1.552 OTindex: 9.593
|
och de hel lijkt me wel wat. ben altijd al fan geweest van een goede BBQ |
|
nietmeer
|
Jups, roosteren die handel, zwijntjes aan het spit, een Duveltje voor de dorst, en z'n steert in de soep, het leven is een feest |
|
eM!nence Senior lid WMRindex: 822 OTindex: 112 Wnplts: Amsterdam
|
Ik weet het niet, de wereld zit wel heel ingewikkeld in elkaar enzo, en dat wij kennis hebben om iets te maken zodat we nu bijvoorbeeld hier met zn allen zitten te praten over hoe het heden zo gekomen is, is best knap.
Maar toch denk ik niet dat er een of andere god is die dit zo gemaakt heeft. Ik geloof ook gewoon in de evolutietheorie want het is gewoon zo overduidelijk... zoveel bewijzen. En inderdaad, god is gewoon toch een bedenksel van mensen, voor in moeilijke tijden om dingen te verklaren en om op terug te vallen enzo.
Amen |
|
evertwinter Senior lid WMRindex: 318 OTindex: 555 Wnplts: Hasselt S |
Quote Sebastian: En Jezus zou ook over het water hebben gelopen, maar daar was een verklaring voor dat er een laagje ijs lag onder een laagje water ofzo... lekker vaag allemaal... Maar ja er zal best een hoop van gebeurd zijn, waarom is het anders ooit opgeschreven. Ik vraag me alleen af of zo'n Jezus dat allemaal gedaan heeft. Volgens mij was Jezus gewoon een Gandhi, die leuke goocheltruukjes kende Jezus liep tijdens een storm over het water dus die theorie over dat laagje ijs kun je vergeten. Jezus liep naar een scheepje toe die bijna in de golven zou vergaan. Daar kan dus geen ijs bij komen |
|