Evolutie, theorie of waarheid |
nietmeer
|
Helaas is H5N1 influenza niet zo'n goed voorbeeld alweerdood... Influenza, of griep, muteert namelijk niet, maar die recombineert. Griep heeft namelijk zijn DNA in 8 strengen, zeg maar een soort chromosomen. Als 2 verschillende griepvirussen, zoals H5N1 van vogels en een mensengriepvirus (H3N3 bijvoorbeeld) bijvoorbeeld een varkenscel infecteren (wat ze allebij kunnen) kan het voorkomen dat een aantal strengen van H3N3 verwisseld worden met strengen uit H5N1. Hierdoor kun je een H5N1 krijgen die ook mensen infecteerd. Dit systeem word recombinatie genoemd, en is zeker geen mutatie.
Een beter voorbeeld wat dat betreft is het verkoudsheidsvirus dat ieder jaar iedereen weer treft. Die muteert wel ieder jaar een beetje, zodat je weer geïnfecteerd kan worden. |
|
alweerdood winnaar PW 06
WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
@muaddhid jammer genoeg is dat ook geen goed voorbeeld Je lymfocyten vergeten daarvan jammer genoeg de goede combinatie, zodat dat steeds weer opnieuw moet worden uitgevonden(tijd: gemiddeld 10 dagen) Toch maar iets anders vinden dan... |
|
nietmeer
|
heheh dan kom je denk ik uit op HIV.. dat muteert ongeveer 100 keer per deling.... vandaar dat er geen grip op komt, en met dank aan het feit dat HIV je afweersysteem infecteerd... |
|
alweerdood winnaar PW 06
|
HIV muteerd inderdaad heel erg.. het laat zijn eigen celkern zelfs muteren van RNA naar DNA, wat opzich al vrij bijzonder is.. |
|
nietmeer
|
sorry, maar ik moet je weer corigeren. De route van RNA naar DNA heet transcriptie, en ook dit is geen mutatie. alhoewel er tijdens de transcriptie wel veel mutaties ontstaan...
(er bestaan overigens nog wel meer RT-virussen, maar die doen de mens niet...) |
|
alweerdood winnaar PW 06
|
@muad bijzonder is het wel, zoveel dieren gaan niet van RNA naar DNA... En inderdaad 't heet transcriptie had er ff overheen gelezen |
|
nietmeer
|
vervelend heh, zo'n moleculair bioloog op het forum |
|
nietmeer
|
Niks vervelends aan, verhelderend zou ik eerder zeggen |
|
alweerdood winnaar PW 06
|
Quote Muaddhib: vervelend heh, zo'n moleculair bioloog op het forum Heb je moleculaire biologie gestudeerd? En dan zo'n grote fouten maken ik wil later ook iets in die richting gaan doen denk ik.. Maar ik ben pas 15, en de gemiddelde leeftijd in dit topic ligt rond de 30 jaar |
|
nietmeer
|
Ik heb trouwens dat verhaal van die verkoudsheidvirussen nog ff uitgezocht, en ik ben dang dat je lichaam dus wel onthoud wat ie gezien heeft wat betreft de verkoudsheids virussen, maar dat er bestaan zo belachelijk veel verschillende virussen die verkoudheid veroorzaken, die ook nog eens allemaal muteren, dat het onmogelijk is voor je lichaam om ze allemaal te leren.
(PS. ik ben officieel microbioloog, maar daar zit zoveel moleculaire biologie bij, dat je daar ook alles over weet, zo ongeveer) |
|
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
Quote alweerdood: Quote Muaddhib: vervelend heh, zo'n moleculair bioloog op het forum Heb je moleculaire biologie gestudeerd? En dan zo'n grote fouten maken ik wil later ook iets in die richting gaan doen denk ik.. Maar ik ben pas 15, en de gemiddelde leeftijd in dit topic ligt rond de 30 jaar Doemaar stoer.. Ik ben echt niet thuis in biologie.. |
|
alweerdood winnaar PW 06
|
Quote Muaddhib: Ik heb trouwens dat verhaal van die verkoudsheidvirussen nog ff uitgezocht, en ik ben dang dat je lichaam dus wel onthoud wat ie gezien heeft wat betreft de verkoudsheids virussen, maar dat er bestaan zo belachelijk veel verschillende virussen die verkoudheid veroorzaken, die ook nog eens allemaal muteren, dat het onmogelijk is voor je lichaam om ze allemaal te leren.
mijn bioleraar gaat eraan Vertelt ie allemaal onzin:*zucht* |
|
Petrander Lid WMRindex: 36 OTindex: 16 Wnplts: Kopenhagen S |
Evert Winter heeft de handdoek maar in de ring gegooid? |
|
alweerdood winnaar PW 06
|
Quote Petrander: Evert Winter heeft de handdoek maar in de ring gegooid? Nu is het eindelijk weer een evolutietopic oke.. wat missen wij dus in de evolutie? |
|
antoine Lid WMRindex: 40 OTindex: 47 Wnplts: Amsterdam S |
wat is het verschil tussen een kraai?
a: allebei zn poten zijn evenlang, vooral zn linker |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Quote Muaddhib: Ik heb trouwens dat verhaal van die verkoudsheidvirussen nog ff uitgezocht, en ik ben dang dat je lichaam dus wel onthoud wat ie gezien heeft wat betreft de verkoudsheids virussen, maar dat er bestaan zo belachelijk veel verschillende virussen die verkoudheid veroorzaken, die ook nog eens allemaal muteren, dat het onmogelijk is voor je lichaam om ze allemaal te leren.
(PS. ik ben officieel microbioloog, maar daar zit zoveel moleculaire biologie bij, dat je daar ook alles over weet, zo ongeveer) Dus jij bent microbioloog en jij beweerd dat het lichaam geen leerproces kent met betrekking tot het herkennen en identificeren van vreemde organismen. Ken jij Michael Gazaniga? |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Ik geloof liever in een God die volgens jullie niet bestaat, dan in evolutie. |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Ik geloof in evolutie omdat het het beste model is voor het onstaan van alle variaties in 't leven op dit moment. Er zitten nog wat onverklaarde gaten in maar daarom noemen wetenschappers het ook 'n model....
Profeten zijn zo arrogant om hun geloof gelijk almachtig en perfect te verklaren...
Daarbij is 't bestaan van 'n godachtig wezen zeer onwaarschijnlijk |
|
Quote Giovanni: Ik geloof liever in een God die volgens jullie niet bestaat, dan in evolutie. God en evolutie kunnen makkelijk samengaan. De meeste gelovigen hebben dit geaccepteerd. Dus kom niet met die lariekoek alsof er tegenstelling zou bestaan tussen God en evolutie. |
|
nietmeer
|
Quote Giovanni: Ik geloof liever in een God die volgens jullie niet bestaat, dan in evolutie. Waarom? |
|
heraux Oudgediende
Wat is er zo moeilijk aan evolutie.. niet tevreden.. geld terug..
(maar dan lever je wel al die handige post-bos-aap-tools in) |
|
nietmeer
|
@heraux: ik ben bang dat je m'n text wat beter moet lezen, want dan lees je dat ik nooit heb gezegd dat het menselijk lichaam niet leert. Ik zei dat door de overvloed aan verschillende (muterende) verkoudsheidvirussen, er altijd wel eentje is die het lichaam nog niet kent, waardoor je dus ieder jaar gemiddeld genomen 3 keer verkouden word. |
|
heraux Oudgediende
oja, sorry.. is waar.. hebben we iets aan het verkouden worden? |
|
nietmeer
|
ehm... behalve dat je immuunsysteem er sterker van word, hebben wij er niks aan... het is meer ter verbetering van het verkoudsheidsvirus... |
|
Een typische creationistenstunt is een hele stroom zogenaamde 'feiten' opdreunen die je allemaal moet kunnen afwijzen. In plaats van over één punt te praten verschuilen ze zich achter een dergelijk 'spreidvuur'.
Zo ook Evert Winter. Hij had er alleen geen rekening mee gehouden dat er iemand wel degelijk op al die punten kon antwoorden. Mijn hoop is dat zijn ogen enigszins open zijn komen te staan en zich gewaarworden dat er evolutie vele malen sterker staat dan sommigen hem wijs hebben gemaakt. |
|