Evolutie, theorie of waarheid |
nietmeer
|
Quote Styvon: @Evert&likeWolves stomme opmerking mss, maar ehm Adam en Eva hebben 2 zonen gekregen, Kain en Abel, waar komen hun vrouwen vandaan? Of zijn die uit de lucht gevallen. Incest is best |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Die komen af van de afvalligen die niet in het paradijs leefden! |
|
Styvon Erelid
WMRindex: 764 OTindex: 2.444
|
Quote heraux: Die komen af van de afvalligen die niet in het paradijs leefden! Dat staat nergens beschreven in het OT |
|
strekkie001 Senior lid
WMRindex: 594 OTindex: 312 S |
Quote markusw: Quote Styvon: @Evert&likeWolves stomme opmerking mss, maar ehm Adam en Eva hebben 2 zonen gekregen, Kain en Abel, waar komen hun vrouwen vandaan? Of zijn die uit de lucht gevallen. Incest is best klopt. kain is met zijn zus getrouwd. Zij hebben de rest van de mensheid voortgebracht. Beetje vreemd, incest, maar het was wel nodig toen. |
|
nietmeer
|
Quote strekkie001:
klopt. kain is met zijn zus getrouwd. Zij hebben de rest van de mensheid voortgebracht. Beetje vreemd, incest, maar het was wel nodig toen. Dit staat in de Bijbel? Mag ik vers nr. etc. weten, dan kan ik het ff opzoeken, ben het namelijk nooit tegengekomen. |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote strekkie001: klopt. kain is met zijn zus getrouwd. Zij hebben de rest van de mensheid voortgebracht. Beetje vreemd, incest, maar het was wel nodig toen. Ooit gedacht aan inteelt? Uit 2 specimens van 1 soort kan NOOIT 'n populatie van 6 en 'n half miljard ontstaan. Na 5000-10000 jaar is het DNA naar de mallemoeren |
|
strekkie001 Senior lid
Quote markusw: Quote strekkie001:
klopt. kain is met zijn zus getrouwd. Zij hebben de rest van de mensheid voortgebracht. Beetje vreemd, incest, maar het was wel nodig toen. Dit staat in de Bijbel? Mag ik vers nr. etc. weten, dan kan ik het ff opzoeken, ben het namelijk nooit tegengekomen. genesis 4:17, er word over kains vrouw gesproken. Wie was er enkel beschikbaar? zijn zus En uit Adam en Eva zijn allemaal rassen gekomen, daar heeft god voor gezorgd. Hij kan dus ook wel voorkomen dat je mogooltjes krijgt en zorgen dat het DNA in orde blijft. |
|
nietmeer
|
Quote strekkie001: genesis 4:17, er word over kains vrouw gesproken. Wie was er enkel beschikbaar? zijn zus En uit Adam en Eva zijn allemaal rassen gekomen, daar heeft god voor gezorgd. Hij kan dus ook wel voorkomen dat je mogooltjes krijgt en zorgen dat het DNA in orde blijft. Er wordt over zijn vrouw gesproken, maar zeggen ze erbij dat het zijn zus is? En waarom voorkomt God nu niet dat er geen mongooltjes komen? |
|
strekkie001 Senior lid
nu hebben we geprobeerd het zelf voor elkaar te krijgen dat we het zonder god kunnen redden. Dus hij gaat ook niet ons helpen om alsnog alles in goede banen te leiden. Lijkt me logisch. |
|
nietmeer
|
Quote strekkie001: nu hebben we geprobeerd het zelf voor elkaar te krijgen dat we het zonder god kunnen redden. Dus hij gaat ook niet ons helpen om alsnog alles in goede banen te leiden. Lijkt me logisch. Hmm, je bedoelt met moderne technoglogie? In de 18de eeuw enzo hadden we ook mongooltjes. |
|
strekkie001 Senior lid
Quote markusw: Quote strekkie001: nu hebben we geprobeerd het zelf voor elkaar te krijgen dat we het zonder god kunnen redden. Dus hij gaat ook niet ons helpen om alsnog alles in goede banen te leiden. Lijkt me logisch. Hmm, je bedoelt met moderne technoglogie? In de 18de eeuw enzo hadden we ook mongooltjes. nee, gewoon, op eigen wijsheid. Adam en Eva besloten zonder gods wijsheid verder te leven, en een groot deel van de wereld nu doet dat ook. Die mensen proberen op eigen houtje te leven, en zonder gods hulp krijg je de huidige wereldtoestand. |
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Je kunt uren en uren over het geloof discusieren, maar eigenlijk is het heel simpel. Als je gelooft dan geloof je de bijbel van het 1ste tot het laatste woord. Als je niet gelooft, dan vind je de bijbel van het 1ste tot het laatste woord onzin. Als er geen God is, wat is dan het nut van ons bestaan? Wat doen we hier dan? We planten ons voort, we hebben lol en dan gaan we dood en verder is er niets? |
|
nietmeer
|
Quote Giovanni: Als er geen God is, wat is dan het nut van ons bestaan? Wat doen we hier dan? We planten ons voort, we hebben lol en dan gaan we dood en verder is er niets? Wie zegt dat ons bestaan een nut moet hebben? Ons bestaan heeft geen nut, we zijn klompjes sterrenstof in één van de miljarden sterrenstelses, om dan te zeggen dat ons bestaan een groter nut heeft is op zijn zachts gezegd egocentrisch. |
|
Styvon Erelid
WMRindex: 764 OTindex: 2.444
|
Quote markusw: Quote Giovanni: Als er geen God is, wat is dan het nut van ons bestaan? Wat doen we hier dan? We planten ons voort, we hebben lol en dan gaan we dood en verder is er niets? Wie zegt dat ons bestaan een nut moet hebben? Ons bestaan heeft geen nut, we zijn klompjes sterrenstof in één van de miljarden sterrenstelses, om dan te zeggen dat ons bestaan een groter nut heeft is op zijn zachts gezegd egocentrisch. Precies |
|
Giovanni Oudgediende
|
Ik denk dat ons bestaan wel een nut heeft. Ik dacht ook altijd zoals jullie, totdat ik de bijbel las en nu geloof ik dus wel. Ik heb ook nog steeds momenten van er is niets. Ik flikker de bijbel in de papierbak, maar ik heb dat nog steeds niet gedaan en lees iedere keer weer de bijbel. Ik kan het niet verklaren, maar ik denk dat als je eenmaal Jezus hebt leren kennen je nooit meer van Hem afkomt, Hij laat je niet meer gaan. Jullie zullen mij nooit kunnen overtuigen van het tegendeel en ik jullie ook niet denk ik, maar ik heb het ieder geval geprobeerd. Jezus leert mij ook om zijn evangelie aan anderen bekend te maken en dat heb ik gedaan. Aan jullie de keuze, ja ik geloof ook in Jezus, of nee, ik geloof niet in Jezus. Bedenk in ieder geval God houdt van jullie, wat een ander ook beweerd. Goed weekend allemaal. |
|
strekkie001 Senior lid
Quote Giovanni: Ik denk dat ons bestaan wel een nut heeft. Ik dacht ook altijd zoals jullie, totdat ik de bijbel las en nu geloof ik dus wel. Ik heb ook nog steeds momenten van er is niets. Ik flikker de bijbel in de papierbak, maar ik heb dat nog steeds niet gedaan en lees iedere keer weer de bijbel. Ik kan het niet verklaren, maar ik denk dat als je eenmaal Jezus hebt leren kennen je nooit meer van Hem afkomt, Hij laat je niet meer gaan. Jullie zullen mij nooit kunnen overtuigen van het tegendeel en ik jullie ook niet denk ik, maar ik heb het ieder geval geprobeerd. Jezus leert mij ook om zijn evangelie aan anderen bekend te maken en dat heb ik gedaan. Aan jullie de keuze, ja ik geloof ook in Jezus, of nee, ik geloof niet in Jezus. Bedenk in ieder geval God houdt van jullie, wat een ander ook beweerd. Goed weekend allemaal. Ik had het niet beter kunnen vertellen. Hoewel ik hier een beetje het gevoel heb dat je Jezus aanbid; ik aanbid God door MIDDEL van Jezus, maar dat word weer een andere discussie dus laten we daar op verder gaan als we de huidige 4 discussies hebben afgerond |
|
Giovanni Oudgediende
|
@strekkie001-Ik ook, maar het allerbelangrijkste is Jezus, want Handelingen 4:12 En de behoudenis is in niemand anders, want er is ook onder de hemel geen andere naam aan de mensen gegeven, waardoor wij moeten behouden worden. Wat gebeurt er in de eindtijd als de Joden de naam van God aanroepen? Wie verschijnt er? Juist Jezus. Mattheus 28:18 Mij is gegeven alle macht in de hemel en op [de] aarde. Daarom zijn de brieven van Paulus ook zo belangrijk. |
|
strekkie001 Senior lid
Welke religie heb jij? |
|
Giovanni Oudgediende
|
Van huize uit ben ik rooms katholiek, maar ik ben het niet eens met het rk-geloof. De paus bv erken ik niet, want er staat nergens in de bijbel, dat een man in een witte jurk, de paus dus, de vertegenwoordiger van God en Jezus is op deze aarde. Dat zijn de mensen die in Jezus geloven en Hem gehoorzamen. Met de drieeenheid ben ik het bv ook niet eens. Naar de kerk ga ik niet, want God woont niet in een gebouw, maar in je hart. Mijn religie is mijn geloof in Jezus. Je maakt door je geloof deel uit van de gemeente van Israel, met Jezus als het hoofd van deze gemeente. |
|
strekkie001 Senior lid
Je hebt gelijk Giovanni. Maar je bent een beetje vaag wat Jezus betreft. Ik zal zeggen hoe ik hem zie: - Hij is Gods aangestelde koning, hij regeert over de aarde onder Gods leiding.
- We moeten door middel van hem God aanbidden.
- Hij staat bovenaan elke gemeente van zijn volgelingen wereldwijd
- Hij voorziet in geestelijk inzicht via de 144.000 gezalfden, waarvan sommigen nog op aarde zijn. |
|
nietmeer
|
Jongens, dit gaat over evolutie, niet over god, daar zijn wel een paar topics over te vinden dus aub geen topicvervuiling |
|
Giovanni Oudgediende
|
Quote Kpuc: Jongens, dit gaat over evolutie, niet over god, daar zijn wel een paar topics over te vinden dus aub geen topicvervuiling Je hebt gelijk, maar als iemand mij iets vraagt geef ik antwoord. |
|
nietmeer
|
Of je verwijst m naar een topic waar het wel ontopic is |
|
strekkie001 Senior lid
oke sorry. kben weg |
|
Giovanni Oudgediende
|