Evolutie, theorie of waarheid |
LikeWolves Junior lid WMRindex: 11 OTindex: 21 Wnplts: Grunn
|
De ark van noach was enorm! Hij was 300 el = 157 meter Ik heb verder geen verstand van klimaat enz. maar voor de zondvloed werden de mensen ook ouder dan nu. De oudste mens die ooit geleefd heeft werd 969 jaar. Na de zondvloed werden de mensen in rap tempo minder oud. Planten verzuipen misschien wel, maar niet alle. En er zijn misschien zaadjes die nog in de bodem lagen. Onkruid groeit toch ook zonder dat je iets gepland hebt?! |
|
alweerdood winnaar PW 06
WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
onmogelijk, slijtage aan het lichaam, je hart houd dat niet vol. Je lichaam begint al te sltijen als je nog niet eens geboren bent |
|
Poncke Erelid
WMRindex: 460 OTindex: 1.592 S |
@ Likewolves
Jij mag in de bijbel geloven. Dat is je goed recht en dat is het probleem ook niet. Maar ik vindt de bijbel een sprookjes boek met mooie verhalen. Echt mooie verhalen. Ik vind het verhaal van Samson en Leila echt een mooi verhaal en ik smul van David en Gohliat maar meer als een spannend verhaal is het niet. Ik kan met de beste wil van de wereld niet geloven dat de bijbel waarheid is. En dan bedoel ik de scheppingsverhalen en de ark enzo. Dat in gewoon onmogelijk. Maar ik moet wel zeggen dat ik geloof dat Jezus en Mozes bestaan hebben. Voor mozes is zelfs bewijs dat ie bestaan heeft. En Jezus zal ook bestaan hebben. Maar niet als kind van God. Ik zie Jezus als een husselaar, een oplichter. Die gevolgd werd door mensen die hem aanbeden en mooie dingen over hem schreven. Ik geloof dat Jezus, in de moderne taal gezegd, een sekte leider en oplichter was die deed alsof hij wonderen kon verrichten want in die tijd kon je iedereen alles wijs maken. Ik denk dat ie daarom ook veraden is door Judas en berecht is door de Romeinen (als dat uberhaupt waar is). Alleen de verhalen over hem opgeschreven door zijn volgers zijn blijven bestaan.