Evolutie, theorie of waarheid |
LikeWolves Junior lid WMRindex: 11 OTindex: 21 Wnplts: Grunn
|
De ark van noach was enorm! Hij was 300 el = 157 meter Ik heb verder geen verstand van klimaat enz. maar voor de zondvloed werden de mensen ook ouder dan nu. De oudste mens die ooit geleefd heeft werd 969 jaar. Na de zondvloed werden de mensen in rap tempo minder oud. Planten verzuipen misschien wel, maar niet alle. En er zijn misschien zaadjes die nog in de bodem lagen. Onkruid groeit toch ook zonder dat je iets gepland hebt?! |
|
alweerdood winnaar PW 06
WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
onmogelijk, slijtage aan het lichaam, je hart houd dat niet vol. Je lichaam begint al te sltijen als je nog niet eens geboren bent |
|
Poncke Erelid
WMRindex: 460 OTindex: 1.592 S |
@ Likewolves
Jij mag in de bijbel geloven. Dat is je goed recht en dat is het probleem ook niet. Maar ik vindt de bijbel een sprookjes boek met mooie verhalen. Echt mooie verhalen. Ik vind het verhaal van Samson en Leila echt een mooi verhaal en ik smul van David en Gohliat maar meer als een spannend verhaal is het niet. Ik kan met de beste wil van de wereld niet geloven dat de bijbel waarheid is. En dan bedoel ik de scheppingsverhalen en de ark enzo. Dat in gewoon onmogelijk. Maar ik moet wel zeggen dat ik geloof dat Jezus en Mozes bestaan hebben. Voor mozes is zelfs bewijs dat ie bestaan heeft. En Jezus zal ook bestaan hebben. Maar niet als kind van God. Ik zie Jezus als een husselaar, een oplichter. Die gevolgd werd door mensen die hem aanbeden en mooie dingen over hem schreven. Ik geloof dat Jezus, in de moderne taal gezegd, een sekte leider en oplichter was die deed alsof hij wonderen kon verrichten want in die tijd kon je iedereen alles wijs maken. Ik denk dat ie daarom ook veraden is door Judas en berecht is door de Romeinen (als dat uberhaupt waar is). Alleen de verhalen over hem opgeschreven door zijn volgers zijn blijven bestaan.
Daarom ben ik aanhanger van de evolutie theorie. Omdat dat voor mij duidelijke kost is. |
|
nietmeer
|
Quote LikeWolves: De ark van noach was enorm! Hij was 300 el = 157 meter Ik heb verder geen verstand van klimaat enz. maar voor de zondvloed werden de mensen ook ouder dan nu. De oudste mens die ooit geleefd heeft werd 969 jaar. Na de zondvloed werden de mensen in rap tempo minder oud. Planten verzuipen misschien wel, maar niet alle. En er zijn misschien zaadjes die nog in de bodem lagen. Onkruid groeit toch ook zonder dat je iets gepland hebt?! Vraagje, is de aarde rond of plat? |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote LikeWolves: De ark van noach was enorm! Hij was 300 el = 157 meter Ik heb verder geen verstand van klimaat enz. maar voor de zondvloed werden de mensen ook ouder dan nu. De oudste mens die ooit geleefd heeft werd 969 jaar. Na de zondvloed werden de mensen in rap tempo minder oud. Planten verzuipen misschien wel, maar niet alle. En er zijn misschien zaadjes die nog in de bodem lagen. Onkruid groeit toch ook zonder dat je iets gepland hebt?! 1: 157 meter is bij LANGE na niet genoeg voor 2 exemplaren van alle diersoorten (je hebt alleen al iets van 100 olifanten op die boot staan) 2: Bewijs dat de oudste mens 969 jaar werd? Heb je fossielen of ander bewijs? 3. Zaadjes trekken dan heeeel veel water aan door osmose en overleven 't gebeuren ook niet. 4. Dat komt omdat 't zaad van onkruid door de wind meegevoerd wordt |
|
|
@PonckeIk snap je wel, ik weet dat de bijbel een moeilijk boek is. Voor jou is dat een sprookje, voor mij is de evolutietheorie een sprookje. Er zitten heel veel haken en ogen aan. Maar Jezus heeft echt bestaan en is beslist geen verader!! Maar geloof jij in evolutietheorie omdat je toch iets moet geloven of geloof je er gewoon echt in. Want als je de bijbel niet geloofd hoef je de evolutietheorie ook niet perse te geloven. Het is niet het een of het ander. En de aarde is natuurlijk rond, hoezo? |
|
nietmeer
|
Quote LikeWolves:
En de aarde is natuurlijk rond, hoezo? Omdat er een groep creationisten zijn die geloven dat ie plat is, omdat dat min of meer in de bijbel staat. |
|
Poncke Erelid
@ likewolves
Ik heb het al een paar keer gezegd. Het is algemeen bewezen in de wetenschap dat de evolutietheorie gewoon een feit is en daar zijn duizenden bewijzen van. Iedereen die zegt dat dat niet waar is, is gewoon naief. het enige wat tegenstanders doen is een paar evolutionaire bewijzen onderuit halen. Over die andere duizenden bewijzen hoor je ze niet. En dan hangen ze een hele scheppingstheorie op aan 3 bewijzen van een boom, een koraalrif en een vervalste mens als missing link...
Nou dat is niet genoeg voor mij. En ik heb ook al vaker gezegd. Ik ben katholiek opgevoed en op een christelijke school gezeten maar ik heb het nooit in mijn kop kunnen krijgen dat die bijbel waar is. Ik heb uiteindelijk de kerk als kind vaarwel gezegd. Alleen voor mijn moeder ga ik met kerst nog wel eens uit respect.
Ik geloof niet omdat ik iets moet geloven. Ik weet gewoon dat wat mij geleerd wordt over de evolutie theorie waar is. En daar zit voor mij geen een haak of oog aan. De enige haken en ogen zitten aan jullie sprookje over de schepping van de aarde.
Ben jij ook creationist btw? |
|
|
@PonckeEn zo geloof ik dus in de schepping. En dat de wereld bestuurd wordt door de Schepper nl. God. Ik ben protestants zit op een christelijke school en geloof wat er verteld wordt over God, de bijbel en de schepping. Ik ben geen creationist.. @Ikke1. de lengte en de breedte van de ark was genoeg om van alle diersoorten wat mee te nemen. 2. Het bewijs dat de oudste mens 969 jaar is geworden is de bijbel. Die is al eeuwen oud en geinspireert door de Heilige Geest. 3.Hoe dat met die zaadjes zit weet ik niet, maar er waren ook vogels in de ark die noach uit het raam liet vliegen om te kijken of het land al droog genoeg was, in hun poep zitten misschien ook zaden. En God is machtig genoeg om een boom te laten groeien. |
|
Ikke Oudgediende
@LikeWolves: 1. er zijn miljoenen diersoorten.... Miljarden misschien zelfs... 2. Bewijs eens dat de Bijbel niet geschreven is door 'n gek in 'n grot? 3. Die vogels zullen nooit alle zaden van alle planten in hun poep gehad hebben.... De statistische waarschijnlijkheid daarvan is verwaarloosbaar |
|
nietmeer
|
Quote LikeWolves: @PonckeEn zo geloof ik dus in de schepping. En dat de wereld bestuurd wordt door de Schepper nl. God. Ik ben geen creationist.. Volgens mij spreek je jezelf nu tegen. Edit: En btw, dit wilde ik nog even delen, ik weet niet of het al gepost is, en helaas is het in het Engels, maar ik vond het heel interessant: Quote Bertrand Russell:
If I were to suggest that between the Earth and Mars there is a china teapot revolving about the sun in an elliptical orbit, nobody would be able to disprove my assertion provided I were careful to add that the teapot is too small to be revealed even by our most powerful telescopes. But if I were to go on to say that, since my assertion cannot be disproved, it is intolerable presumption on the part of human reason to doubt it, I should rightly be thought to be talking nonsense. If, however, the existence of such a teapot were affirmed in ancient books, taught as the sacred truth every Sunday, and instilled into the minds of children at school, hesitation to believe in its existence would become a mark of eccentricity and entitle the doubter to the attentions of the psychiatrist in an enlightened age or of the Inquisitor in an earlier time. |
|
alweerdood winnaar PW 06
WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
@LikeWolves1. te groot, dan heb je een boot van een paar kubieke kilometer nodig.. 2. zo ken ik er nog wel een paar: ik heb hier geschreven in een boek: God bestaat niet. en nu? is 't dan de waarheid? edit: markus heeft ook een goede3. hoe gaf noah al die beesten te eten? |
|
|
Ik was er niet bij en alle details zijn ook niet in de bijbel beschreven. Het is niet belangrijk om te weten hoe het allemaal ging. Ik geloof dat er een zorgende God was en dat die er nog steeds is.
|
|
Ikke Oudgediende
Quote alweerdood: 3. hoe gaf noah al die beesten te eten? En hoe hield ie de roofdieren gescheiden van de prooidieren? Die beesten zouden elkaar al opgegeten hebben voor dat de zondvloed goed en wel begonnen is |
|
nietmeer
|
Quote Ikke: Quote alweerdood: 3. hoe gaf noah al die beesten te eten? En hoe hield ie de roofdieren gescheiden van de prooidieren? Die beesten zouden elkaar al opgegeten hebben voor dat de zondvloed goed en wel begonnen is En alle dieren op aarde leefden niet bepaald op loopafstand van Noah, lijkt me. |
|
Ikke Oudgediende
Quote markusw: Quote Ikke: Quote alweerdood: 3. hoe gaf noah al die beesten te eten? En hoe hield ie de roofdieren gescheiden van de prooidieren? Die beesten zouden elkaar al opgegeten hebben voor dat de zondvloed goed en wel begonnen is En alle dieren op aarde leefden niet bepaald op loopafstand van Noah, lijkt me. En de hoeveelheid poep en plas moet ook overweldigend geweest zijn.. |
|
|
Ik heb er wel een antwoord op maar dan lachen jullie me toch vierkant uit. |
|
Ikke Oudgediende
Quote LikeWolves: Ik heb er wel een antwoord op maar dan lachen jullie me toch vierkant uit. God liet de poep zeker op magische wijze verdwijnen.... |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Is er een goed alternatief voor de Evolutie theorie - die ook lekker aanhankelijk maakt - en het bijbelse creationisme..
|
|
heraux Oudgediende
Quote LikeWolves: Ik was er niet bij en alle details zijn ook niet in de bijbel beschreven. Het is niet belangrijk om te weten hoe het allemaal ging. Ik geloof dat er een zorgende God was en dat die er nog steeds is.
Waarom worden mensen niet meer zo oud als verschillende figuren uit de bijbel - die soms wel 500 jaar oud werden? |
|
Arthas Senior lid WMRindex: 167 OTindex: 185 Wnplts: Winterswij
|
Quote heraux: Quote LikeWolves: Ik was er niet bij en alle details zijn ook niet in de bijbel beschreven. Het is niet belangrijk om te weten hoe het allemaal ging. Ik geloof dat er een zorgende God was en dat die er nog steeds is.
Waarom worden mensen niet meer zo oud als verschillende figuren uit de bijbel - die soms wel 500 jaar oud werden? Al eens afgevraagd waarom er zo weinig kinderen per koppel werden geboren in die 500 jaar? |
|
Ikke Oudgediende
Quote Arthas: Quote heraux: Quote LikeWolves: Ik was er niet bij en alle details zijn ook niet in de bijbel beschreven. Het is niet belangrijk om te weten hoe het allemaal ging. Ik geloof dat er een zorgende God was en dat die er nog steeds is.
Waarom worden mensen niet meer zo oud als verschillende figuren uit de bijbel - die soms wel 500 jaar oud werden? Al eens afgevraagd waarom er zo weinig kinderen per koppel werden geboren in die 500 jaar? En ook Adam en Eva: daar zijn dan 6,500,000,000 mensen uit ontstaan.... Inbreed anyone? |
|
Poncke Erelid
@ MarkusW
Die Quote van meneer Bertrand Russell is een hele goeie. ZO bedoel ik het dus ook maar er zijn altijd mensen die het perfect onder woorden brengen. Ik heb dat ook al een paar keer uitgelegd hier. Maar wat me opvalt zo als ik ook al meerdere malen heb gezegd hier is dat die mensen die in de schepping geloven nooit ingaan op de moeilijk stellingen en bewijzen van de evolutie theorie en steeds in een rondje draaien en op de meest simpele vragen geen antwoord hebben of steeds hetzelfde zeggen. Ook valt me op dat als iets onverklaarbaar is dat het anwoord is, dat is waar want dat staat in de bijbel. En dan kom ik weer uit bij die meneer Bertrand...
En over de kinderen van Adam en Eva heb ik dit wel te zeggen: Het schijnt volgens de bijbel dat de kinderen van dezelfde ouders trouwden en die mochten het met neven en nichten doen. Waar kwamen die neven en nichten vandaan. Die kunnen er helemaal niet zijn. Want alle kinderen van Adam en Eva zijn broers en zussen. Dus dit is onmogelijk. Maar als broers en zusjes neefjes en nichtjes willen moeten ze zelf trouwen en kinderen maken. Dat waren dan voor andere broers en zusjes de neefjes of nichtjes. En dus gingen ooms en tantes met neefjes en nichtjes van hun eigen broers en zussen weer kinderen maken enz enz. Jezus wat een ziek verhaal zeg. En dat was het onstaan van de mens. Diezelfde mens kon volgens de bijbel bijna 1000 jaar oud worden. Alle genetische problemen daar gelaten. Maar de wereld is volgens de schepping maar 6000 jaar oud en na 2000 jaar kwam de zondvloed al. Dus uit hoeveel generaties bestond dat volk dan. En tot welke leeftijd waren ze vruchtbaar? Na de zondvloed werd iedereen maar 175 en dat werd steeds minder. Tot in de Middeleeuwen. Toen was de max leeftijd 40. Dat kwam door God omdat die de mens strafte omdat de mens niet volgens de bijblse regels leefde. Dus de pest, de tyfus, de tering, de pokken enz heeft daar allemaal niks mee te maken? Of juist wel? Is dat dan ook door God uitgevonden om ons straffen? Of zijn die ziektes ook verzonnen door de wetenschap? |
|
heraux Oudgediende
Kijk ook de evolutie theorie heeft zijn problematiek.
Waarom hebben mensen hersenen waarvan wij plachten te beweren dat ze zeer goed ontwikkeld zijn - dat ik dat niet geloof is dat er zoveel mis gaan met die proteïne -pap..
Verder zitten we natuurlijk met de vraag wat is Energie - en waar kwam dat vandaan.. dus dat Evolutie theorie de next step is.. voor de gelovers natuurlijk wel.. diegene die dus weer geloven..
Andere kerk.. zelfde mechanisme - doctrine en dogma.. maar dan wetenschappelijk.. Diegene die onmachtig zijn te bewijzen of te navolgen moeten geloven.
|
|
Poncke Erelid
Ik weet niet waar jij leeft maar je teksten gaan voor mij meestal nergens over... meer geschreeuw in de ruimte om slim over te komen. Wat ook kan betekenen dat je veel verder bent als ik. Maar ik trek lossen kreten en stellingen niet zonder dat je zelf zegt wat jouw standpunt is. En dit doe je in ieder topic. Je zegt veel maar nooit je eigen mening. Alleen maar filosofische vragen...Niet slecht bedoeld hoor.
Maar op deze opmerking verwacht ik wel weer een ontwijkend vragende stelling...
Zegt genoeg denk ik ! |
|