Evolutie, theorie of waarheid |
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Wittgenstein ___________________________________ De zeven basisuitspraken zijn:___________________________________ 1. De wereld is alles wat het geval is. 2. Wat het geval is (een feit) is het bestaan van standen van zaken. 3. Het logische beeld van de feiten is de gedachte. 4. De gedachte is een betekenisvolle zin. 5. De zin is een waarheidsfunctie van elementaire zinnen. 6. De algemene vorm van een waarheidsfunctie is: [\bar{p}, \bar{\xi}, N(\bar{\xi ]. Dit is de algemene vorm van een zin. 7. Waar men niet over spreken kan, daarover moet men zwijgen. ______________________________________ |
|
heraux Oudgediende
Hoe kwamen we van "Evolutie" 'wat is de missing link'
of beter 'wat is "missing link"'
de titel is dus behoorlijk mank
Evolutie, welke schakel missen we?
zou beter zijn.
En ik denk dat GOD hier niets mee te maken heeft - helemaal NIX nada ņiete nopes
Dus die discussies over GOD en EVOLUTIE staan werkelijk haaks opelkaar.
|
|
Giovanni Oudgediende
WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Die discussie is voor gelovigen eigenlijk ook niet echt belangrijk, die weten het antwoord al. Ik heb aan deze discissie juist meegedaan, omdat ik het interessant vind wat anderen hiervan denken. |
|
heraux Oudgediende
juist het eindpunt is een illusie het pad is de werkelijkheid het nu |
|
Giovanni Oudgediende
|
Quote heraux: juist het eindpunt is een illusie het pad is de werkelijkheid het nu 'Het eindpunt is een illusie': Wordt nog steeds betwist. Het antwoord komt als we overlijden, als het dan maar niet te laat is. In ieder geval, ik respecteer ieders overtuiging, mocht dat niet zo overgekomen zijn, bij deze mijn excuse's. |
|
heraux Oudgediende
Wat is het eindpunt?
|
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Ik heb dus regelmatig discussie met collega en ga binnenkort een dvd kijken van DR Kent Hovind. Ik lees op oa op achterkant dvd: Dr Hovind legt uit hoe het mogelijk was dat de mensen ouder werden dan 900 jaar Dinosaurussen en mensen leefden naast elkaar, aarde maar paar duizend jaar oud, aarde bestond vroeger uit land en ondergrondse oceanen... Ik ben benieuwd hoe hij dat gaat uitleggen |
|
Giovanni Oudgediende
|
Quote heraux: Wat is het eindpunt?
Voor de een, een eeuwig leven bij God, voor de ander de eeuwige dood. Al zijn volgens mij de verschillende sites, het daar niet over eens. De een schrijft de hel, de ander de eeuwige dood, de ander we zijn straks allemaal bij God, zelfs de duivel. |
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
Quote Luna: Ik heb dus regelmatig discussie met collega en ga binnenkort een dvd kijken van DR Kent Hovind. Ik lees op oa op achterkant dvd: Dr Hovind legt uit hoe het mogelijk was dat de mensen ouder werden dan 900 jaar Dinosaurussen en mensen leefden naast elkaar, aarde maar paar duizend jaar oud, aarde bestond vroeger uit land en ondergrondse oceanen... Ik ben benieuwd hoe hij dat gaat uitleggen ik ook! hij is echt interessant he is: Dr.Dino! |
|
nietmeer
|
Quote Luna: Ik heb dus regelmatig discussie met collega en ga binnenkort een dvd kijken van DR Kent Hovind. Ik lees op oa op achterkant dvd: Dr Hovind legt uit hoe het mogelijk was dat de mensen ouder werden dan 900 jaar Dinosaurussen en mensen leefden naast elkaar, aarde maar paar duizend jaar oud, aarde bestond vroeger uit land en ondergrondse oceanen... Ik ben benieuwd hoe hij dat gaat uitleggen Whahaha, ik kijk ff op Wikipedia op zijn naam: "Kent E. Hovind (born January 15, 1953) is an American evangelist and prominent Young Earth creationist who is serving a ten-year term in U.S. federal prison for 58 tax offenses, obstructing federal agents and related charges." |
|
Luna Moderator
Hmm, dat beoit me niet...ik wil weten hoe hij zoiets gaat uitleggen Maar ik kan het wel gebruiken tijdens mijn discussie met mijn collega die niet in evoluite gelooft |
|
heraux Oudgediende
@Luna: Heeft je collega een staart? |
|
Luna Moderator
Ik wil met mijn collega kunnen discussieren maar moet wel weten waarover ik praat |
|
heraux Oudgediende
Als je Collega een staart heeft.. dan kun je 'm maar beter geloven. |
|
Luna Moderator
Niemand die Kent Hovind kent?? |
|
nietmeer
|
Ik niet, en Wiki ook niet echt geloof ik |
|
nietmeer
|
|
|
Luna Moderator
Ik moet vn mijn collega eerst een andere dvd kijken voordat ik Hovind dvd ga kijken, dus kan nog niet uitleggen hoe volgens hem de mensen 900 jaar oud werden vroeger... |
|
Twaggy Oudgediende
WMRindex: 1.552 OTindex: 9.593
|
Quote Luna: Ik moet vn mijn collega eerst een andere dvd kijken voordat ik Hovind dvd ga kijken, dus kan nog niet uitleggen hoe volgens hem de mensen 900 jaar oud werden vroeger... 900? bier en vlees ow en sex natuurlijk |
|
allebe2007 Senior lid WMRindex: 105 OTindex: 91 Wnplts: amsterdam S |
Alles is per toeval in dat mooie evolutie theorie dat vind k nou een beetje raar. |
|
nietmeer
|
Quote allebe2007: Alles is per toeval in dat mooie evolutie theorie dat vind k nou een beetje raar. Minder raar dan een magische man die alles heeft geschapen, bewijzen heeft geplaatst die suggereren dat hij niet alles heeft geschapen en toen weer is weggegaan? |
|
Luna Moderator
@Markusw, mooie reactie..die moet ik ff onthouden...sarcasme druipt ervan af |
|
allebe2007 Senior lid WMRindex: 105 OTindex: 91 Wnplts: amsterdam S |
Quote markusw: Quote allebe2007: Alles is per toeval in dat mooie evolutie theorie dat vind k nou een beetje raar. Minder raar dan een magische man die alles heeft geschapen, bewijzen heeft geplaatst die suggereren dat hij niet alles heeft geschapen en toen weer is weggegaan? wat heeft ie dan niet geschapen . |
|
Giovanni Oudgediende
|
Quote allebe2007: Quote markusw: Quote allebe2007: Alles is per toeval in dat mooie evolutie theorie dat vind k nou een beetje raar. Minder raar dan een magische man die alles heeft geschapen, bewijzen heeft geplaatst die suggereren dat hij niet alles heeft geschapen en toen weer is weggegaan? wat heeft ie dan niet geschapen . Zichzelf? |
|
nietmeer
|
Quote allebe2007: Quote markusw: Quote allebe2007: Alles is per toeval in dat mooie evolutie theorie dat vind k nou een beetje raar. Minder raar dan een magische man die alles heeft geschapen, bewijzen heeft geplaatst die suggereren dat hij niet alles heeft geschapen en toen weer is weggegaan? wat heeft ie dan niet geschapen . Ehm, hij heeft alles niet geschapen. |
|