ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.568 OTindex: 97.038
|
In de maan zag ik een soort van groente maar ik kon er niet lang naar kijken want ik moest snel nog even een vuile bijenwas in de wasmachine doen.
Sterrenstelsel, verhaaltje, dekentje. |
|
nietmeer
|
De kleine jongen hield er van om nog voordat ie ging slapen een verhaaltje te horen over sterrenstelsels, waar ze geen dekentje gebruiken om onder te slapen.
Olifant, mug kuikentje |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen de olifant een lastige mug wilde vangen, trapte hij tot zijn spijt hierbij een onschuldig kuikentje plat.  dierentuin, strijkijzer, theekopje. |
|
nietmeer
|
In de dierentuin vind je geen strijkijzer, maar wel een theekopje in het restaurant.
Eten, snottebel, vuilnisemmer |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.166 OTindex: 95.706
|
hij gooide het eten in de vuilnisemmer, omdat die snottebel... je begrijpt het wel  mes tandflos spiegel |
|
Mamsie Oudgediende
|
Een snottebel is niet om te eten, die hoort in de vuilnisemmer.
hik, lachbui, verwondering. |
|
nietmeer
|
De baby keek met verwondering naar zijn moeder die de hik had, om vervolgens in een lachbui uit te barsten.
Piercing, navelstreng, hitte |
|
Mamsie Oudgediende
|
Deze moeder droeg ook een piercing, gemaakt van een stukje navelstreng dat in de hitte gedroogd en ijzerhard geworden was.
afkeuring, smaak, verbijstering. |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.166 OTindex: 95.706
|
ik wil geen afkeuring uiten, maar enige verbijstering voel ik toch wel over deze smaak..
lamp, drop, feestgedruis |
|
Mamsie Oudgediende
|
In het feestgedruis liep de dief tegen de lamp toen hij zijn mond vol gejatte drop had.
smaakbeleving, route, flesje. |
|
Emmo Stamgast
 WMRindex: 69.801 OTindex: 28.688
|
Het flesje had een fijne smaakbeleving toen ze op route was
bitterbal kotelet supernova |
|
nietmeer
|
De woorden bitterbal, kotelet en supernova hebben een ding in gemeen. Ze hebben geen M in zich  Pepernoot, taai taai, schuimpjes |
|
Emmo Stamgast
|
Toen de schuimpjes van de tafel vielen zei de taai taai tegen de pepernoot: ik wist niet dat ze zo zwaar waren.
fileleed koe bronbelasting |
|
einstein Senior lid WMRindex: 133 OTindex: 182 Wnplts: urk T |
Toen de koe zijn mening uitte over het file leed vergat hij dat hij ook bron belasting betaalde
kip strand zeester |
|
Sto Oudgediende
 WMRindex: 6.021 OTindex: 14.071
|
Na autopsie bleek dat de dood gevonden kip op het strand gestikt was in een zeester.
beker,parachute, printer |
|
Emmo Stamgast
|
Nadat de beker aan een parachute was afgedaald, sloeg de printer op hol
grot breedbeeldtelevisie deurkruk |
|
Mamsie Oudgediende
|
Hij had de breedbeeldtelevisie gestolen en in een verlaten grot verstopt en als extraatje ook nog even de deurkruk meegepikt.
Verstopping, humor, ellende. |
|
Emmo Stamgast
|
De verstopping van het riool was pure ellende. Alleen @Mamsie: kon er de humor van inzien. steengroeve zwaardgevecht gloeilamp |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het illegale zwaardgevecht dat in de steengroeve gehouden werd, ging om ontdekking te voorkomen, bij het licht van maar één enkele gloeilamp.
baard, mop, chocoladeletter |
|
nietmeer
|
Het kind moest zo hard lachen om de mop die Zwarte Piet vertelde, dat ie zijn chocoladeletter in de baard van Sint verstopte  Blog, emoties, vlinder |
|
Mamsie Oudgediende
|
Het vangen van een zeldzame vlinder leverde een blog op dat veel emoties losmaakte.
televisiekok, afdruiprek, nagelknipper. |
|
Emmo Stamgast
|
Toen de televisiekok over het afdruiprek struikelde liet hij tegelijk de nagelknipper vallen.
strokarton peper fietswiel |
|
Sjaak
Moderator
 WMRindex: 21.714 OTindex: 57.840
|
Om lekker te scheuren nam de fietser een stuk strokarton en voor de scherpe bochten strooide hij wat peper op zijn fietswiel.
plakband, schoenlepel, mosterd |
|
Mamsie Oudgediende
|
De belabberdste sinterklaassurprise van die avond was een doos die vol zat met mosterd en helemaal dichtgeplakt was met plakband en daarin lag als kado een schoenlepel.  spiegelbeeld, humeur, huilbui. |
|
nietmeer
|
Na het zien van mijn spiegelbeeld, kreeg ik spontaan zo'n geweldig humeur dat ik een huilbui van het lachen kreeg.
wildbraad, sneeuw, achterklap |
|