ZNW-spel |
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Een boef die verkleed was als politieagent ging er met een grote geldkist vandoor.
spijkerbroek, kreukels, droogrek |
|
nietmeer
|
Doordat het droogrek was omgevallen, zaten er nu allemaal kreukels in de pas gewassen spijkerbroek.
Vijver, villa, vrachtwagen |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.171 OTindex: 95.709
|
de vrachtwagen raakte van de weg, en reed door de vijver van een mooie villa hagedis, handbal, honger |
|
nietmeer
|
De hagedis had zo lang niet gegeten, dat hij van de honger aan een handbal begon te knagen.
Parkiet, parket, park |
|
allone Oudgediende
|
het is beter als de parkiet in het park vliegt.. dan poept hij niet op het parket  franje, geit, hamer |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Een geit met een hamer mistte de nodige franje  hitte, water, schaarste |
|
nietmeer
|
Door de aanhoudende hitte ontstaat er zo'n schaarste in alles, dat ook het water maar moeilijk stroomt.
boot, regen, kaas |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Ik wilde net een broodje kaas gaan eten toen de regen losbarstte en mijn boot bijna vol liep.
zangeres, podium, ovatie |
|
nietmeer
|
Toen de zangeres op het punt stond om het podium te verlaten, kreeg ze van het publiek nog een staande ovatie.
Kasteel, katapult, koning |
|
Giovanni
Oudgediende
|
Willem de Veroveraar probeerde het kasteel van koning Vailan neer te halen met een hele grote katapult.
overstapweek, aanbieder, colporteur |
|
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.568 OTindex: 97.038
|
De colporteur deed zivh voor als aanbieder van een trajctabonnement met vrije overstapweek.
koning, troonrede, Nijntje |
|
allone Oudgediende
|
de koning zei in zijn troonrede, dat het voor de economie belangrijk was om Nijntje te lezen.
spin, krant, appel |
|
Mamsie Oudgediende
|
Nét voordat ik in de appel zou happen, zag ik een enorme spin in de hoek van de kamer en die sloeg ik met een krant morsdood!
zonneschijn, boom, onweer |
|
allone Oudgediende
|
ja, vandaag is er weer zonneschijn, al krijgen we de boom, die gisteren door het onweer is getroffen, er niet meer mee terug  trein, vogel, pincet |
|
Mamsie Oudgediende
|
Toen hij in de trein zat, zag hij een veer van een onbekende vogel uit een ventilatierooster steken en met een pincet kon hij die eruit trekken.
ontbijtbordje, pindakaas, telefoon |
|
Roxichu Erelid
 WMRindex: 794 OTindex: 6.983
|
Zo verstrooid als ik vannochted was, smeerde ik pindakaas op mijn telefoon, en goot koffie op mijn ontbijtbordje!  Inktvlek, armband, plantje |
|
allone Oudgediende
|
ik kreeg een inktvlek op mijn armband, toen ik het plantje probeerde water te geven
zwemles, hond, stoomboot |
|
Roxichu Erelid
 WMRindex: 794 OTindex: 6.983
|
In Spanje is er een hond die erg goed zwemles kan geven. Als je die wilt bezoeken moet je maar met Sint mee op de stoomboot  Kaarslicht, veters, kwaad |
|
allone Oudgediende
|
hij werd kwaad omdat hij, door het romantische -maar schaarse- kaarslicht, zijn veters niet kon vinden. rok, mierenhoop, mobieltje @Roxichu: eigenlijk is het een ZNW spel, dus zelfstandige naamwoorden.. 'kwaad' kan eigenlijk niet  ah, mijn fout, 'het kwaad' kan natuurlijk ook .. mea culpa (maar ik ga het nu niet meer veranderen  ) . Laatste edit 19-09-2013 10:04 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ze had haar mobieltje per ongeluk in een mierenhoop laten vallen en veegde toen met haar rok alle beestjes er weer af.
rijtoer, hoedje, regen |
|
allone Oudgediende
|
iedereen schrok zich een hoedje, toen tijdens de rijtoer plotseling de regen met bakken uit de hemel viel
zegen, koning, verbazing |
|
Mamsie Oudgediende
|
Wat de koning te melden had was meer ellende dan zegen, dat wekte bij mij weinig verbazing.
Ijsbeer, voorjaarsbloempje, vrolijkheid. |
|
allone Oudgediende
|
voor een ijsbeer is een voorjaarsbloemje geen reden tot vrolijkheid, want dan smelt zijn ijs
vogel, bergpas, schoorsteen |
|
Mamsie Oudgediende
|
De vogel, die van de schoorsteen wegvloog bereikte de top van de berg pas na het overvliegen van een bergpas.
vindersloon, afscheidszoen, geintje. |
|
allone Oudgediende
|
wat een teleurstelling, toen het vindersloon alleen een afscheidszoen bleek te zijn .. maar gelukkig was het maar een geintje ..
ondernemer, pad, missionaris |
|