ZNW-spel |
Mamsie Oudgediende
 WMRindex: 46.568 OTindex: 97.038
|
De ondernemer en de missionaris die elkaars pad kruisten hadden geen gezamelijke interesses.
buitenverblijf, herfststorm, kachel.
Laatste edit 19-09-2013 12:27 |
|
Roxichu Erelid
 WMRindex: 794 OTindex: 6.983
|
Net toen er een herfststorm uitbrak, had hij zichzelf opgesloten in het buitenverblijf, en de kachel deed het niet.
beenmode, behaard, rugzak. |
|
Mamsie Oudgediende
|
De nieuwe beenmode laat het been zien, behaard en al en een leuke rugzak hoort het geheel compleet te maken.
kibbeling, lekkerbek, auto |
|
nietmeer
|
De lekkerbek had zo'n zin in kibbeling, dat hij het niet kon laten om met de auto nog even naar de snackbar te rijden.
Doelpunt, tentamen, badeend
Laatste edit 19-10-2013 19:53 |
|
Mamsie Oudgediende
|
Een hier alom bekende badeend zat tijdens zijn tentamen stiekem onder de tafel met een voetbal te spelen tot hij helemaal onbedoeld een doelpunt hiermee scoorde.
herfststorm, boom, gezelligheid. |
|
allone Oudgediende
 WMRindex: 53.171 OTindex: 95.709
|
De herfststorm waait alle bladeren van de boom, maar binnen genieten we bij de open haard van de gezelligheid
paaseitje, herfst, war |
|
Mamsie Oudgediende
|
Een wat late ovulatie bracht in oktober een paaseitje voort, van zoiets raken mensen in de war als het al herfst is.
storm, stoofpeertjes, afwas.
|
|
nietmeer
|
De storm was zo hevig, dat de afwas uit de machine was gevlogen en de stoofpeertjes bij de buurman in de tuin terecht waren gekomen.
Helden, humor, horror. |
|
Mamsie Oudgediende
|
Er zijn altijd wel helden die ergens de horror niet van inzien en met gevoel voor humor de situatie weten te redden.
herfst, regenbui, speculaasje
Laatste edit 09-11-2013 23:41 |
|
nietmeer
|
In de herfst deed de regenbui alle blaadjes van de weg afspoelen, en zat ik lekker binnen een speculaasje te eten.
Hond, ventilator, regenjas |
|
nietmeer
|
De stoute hond had niet alleen de regenjas van z'n baasje gesloopt, maar ook de ventilator omgestoten.
Vermaak, theorie, praktijk |
|
nietmeer
|
Het is soms heel vermakelijk om te zien hoe de theorie zo niet bij de praktijk past  broek sok schoenen |
|
nietmeer
|
Offtopic: Fout! "Vermakelijk" is geen zelfstandig naamwoord, je moet 'vermaak' gebruiken. Opnieuw!  Gisteren was ik dus m'n schoenen kwijt, en na lang zoeken vond ik ze. Ik dacht dat ik het ergste wel had gehad, maar toen ontdekte ik dat mijn favoriete sok kapot was en mijn broek onder de verf zat. Kan het nog erger? Elite, museum, kunst. |
|
nietmeer
|
Offtopic: Het is een heel vermaak om te zien hoe de theorie niet bij de praktijk past  Zo beter?  De Elite die naar het museum gingen van de beeldende kunst, keken hun ogen uit toen ze de nieuwe werken zagen hangen van Anton Heyboer. |
|
nietmeer
|
Offtopic: Goed zo, Taz  . Je bent alleen wel wat vergeten....waar zijn de drie nieuwe woorden?  Zaag, zand, zakkenroller. |
|
nietmeer
|
Offtopic: Vailan: Ohja das waar ook  Nou ja nu kan ik ze er iig niet meer bijzetten  Dankzij de vingerafdrukken op de zaag, en de voetstappen in het zand, kon de zakkenroller snel worden opgepakt. Gitaar, haardvuur, harmonie |
|
Mamsie Oudgediende
|
Zelden zag men zo'n harmonie als in de jeugdherberg waar een jongen bij het haardvuur gitaar zat te spelen en iedereen meezong. heb ik zelf zo meegemaakt.
winterkou, chocolademelk, vergissing |
|
allone Oudgediende
|
Bij deze winterkou drink je een beker lekkere warme chocolademelk.. nu ijs eten is een vergissing
boek, lach, zakdoek |
|
Mamsie Oudgediende
|
Omdat ik plotseling in de lach schoot, legde ik mijn boek maar even weg met een schone zakdoek als bladwijzer er in.
spelletje, vermaak, toetsenbord. |
|
allone Oudgediende
|
'een spelletje is een schone zaak en dient de mensdom veel vermaak' maar mors geen chocolademelk op je toetsenbord..
sinterklaasgedicht verwachting december |
|
Mamsie Oudgediende
|
December is van oudsher een maand van blijde verwachting, wie weet zit er ook nog een sinterklaasgedicht bij de surprise!
schoentje, regenbui, boodschappenLaatste edit 29-11-2013 12:49 |
|
allone Oudgediende
|
door de regenbui was het schoentje nat geworden, en vielen de boodschappen in het water
week, oma, arm |
|
Mamsie Oudgediende
|
Oma liep na een onfortuinlijke val al een week met haar arm in een mitella.
Dakraampje. lekkage, zolder. |
|
nietmeer
|
Onder het dakraampje op zolder lag een grote plas met water, wat kwam door de lekkage bij de kitrand.
Flesje, olie, vuur |
|
Mamsie Oudgediende
|
Ik vond nog een flesje verse olie in de keukenkast, daarom heb ik die olie in de pan op het vuur gezet en lekker patat gebakken!  bordje, hoosbui, glimlach |
|