hr
jaargang -23 - laatste artikel 21-11 16:00 - 75413 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

1 2 3 4 .... 21 22 23 [24] 25 26 27 35 36 37 38

Mijn computer

14-04-08 21:31:01
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Doctor Insano:
Het ziet er mooi uit

Alles kun je er mooi uit laten zien. Maar zoals het spreekwoord luidt: "Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding"

14-04-08 21:31:24
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Quote stormzoeker:
:{ Ik wil Vista :{

Ik heb XP met Vista uiterlijk. Wel het uiterlijk, maar niet de nadelen van Vista. 8)

14-04-08 21:32:53
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Doc, foutje, met Viesta heb ik een erg mooi echt BSOD gehad. En dat mooie? Van een knappe tafel alleen kun je niet eten ;)

14-04-08 23:26:23
Pablo
Oudgediende

WMRindex: 1.461
OTindex: 22.116
Quote stormzoeker:

Da's ook voor het eerst dat ik zoiets hoor
Je mist opzich helemaal niks, wees juist blij dat je hem niet hebt :P
Ze leveren nu standaard Vista bij elke computer die je koopt :( dat vind ik toch wel jammer

@Giovanni
Dat had ik ook eerst maar toen begon mijn pc op ten duur best wel bagger te doen, neem gewoon Linux ook mooi zoals Vista maar zonder de nadelen van Vista EN XP :)

14-04-08 23:40:47
Ikke
Oudgediende

S
Quote Pablo:
Ze leveren nu standaard Vista bij elke computer die je koopt :( dat vind ik toch wel jammer

Niet waar. Ze leveren Vista bij heel veel computers die je kunt kopen. Subtiel verschil ;) Een mac is ook een computer, daar zit geen Vista bij, Lenovo heeft Thinkpads met Suse linux erop, Dell heeft computers met Ubuntu linux erop, volgens mij heeft nu zelfs HP een linux-lijn. De Eee PC van Asus komt standaard met Linux (XP als tweede keuze).

14-04-08 23:45:42
stormzoeker
Erelid

WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Pablo:
Quote stormzoeker:

Da's ook voor het eerst dat ik zoiets hoor
Je mist opzich helemaal niks, wees juist blij dat je hem niet hebt :P

Wat zal ik zeggen? Ik wil nu eindelijk wel eens weten waar bijna iedereen zo veel problemen mee heeft :P Heb zelfs al aangeboden om een ongebruikte originele XP Home te ruilen tegen een legale Vista, maar ondanks dat niemand met Vista wil werken nog geen goed aanbod gehad 8O Zou het dan toch meevallen met dat Vista :P?

14-04-08 23:48:28
Ikke
Oudgediende

S
Of, iedereen in je omgeving is zo slim om het met een hazmat pak nog niet aan te raken ;)

15-04-08 07:33:33
Doctor Insano
Erelid

WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
@Storm
Of er is niemand in de buurt die het gebruikt.

11-05-08 12:22:22
wouslanderNL
Junior lid

WMRindex: 5
OTindex: 12
Wnplts: Haaksberge
S
ik heb vista nu al 3 jaar en de 'zogenaamde' problemen zijn dood simpel op te lossen wanneer je verder kijkt dan je neus lang is...

vista werkt bij mij perfect en heb enkele weken terug m'n vista home nog vervangen door een vista ultimate pakket...

heb de afgelopen 2 maand een nieuwe game pc samen gesteld en in elkaar geknutseld.

wacht nu alleen nog op m'n nieuwe processor:

INTEL Core2Quad Q9450 (S775 - 1333MHz- 4x3 MB)2,66

over ong. 11 dagen kan ik em ophalen en dan is mijn systeem eindelijk compleet :D

afbeelding

11-05-08 12:23:45
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik denk dat mensen veel te snel klagen over dit soort dingen...

11-05-08 12:33:45
Ikke
Oudgediende

S
Quote wouslanderNL:
ik heb vista nu al 3 jaar en de 'zogenaamde' problemen zijn dood simpel op te lossen wanneer je verder kijkt dan je neus lang is...

Dat die problemen makkelijk op te lossen zijn maakt het nog erger: Microsoft heeft er zes jaar over gedaan om Vista te ontwikkelen. In die zes jaar hebben ze genoeg tijd gehad om het grondig te testen. Bij dat testen zouden een groot gedeelte van die problemen naar voren hebben moeten komen, waarna MS de kans had om die fouten eruit te halen. Dat ze zelfs de simpelste fouten niet eruit hebben gehaald zegt wat over de kwaliteit van Vista.

Daarbij is er wel meer niet in de haak. Zoals de affaire waarbij MS de minimale systeemeisen omlaag schroefde om meer van Vista te verkopen.

11-05-08 12:34:21
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Gebruik het dan gewoon niet, het is toch nooit goed 8)

11-05-08 12:38:41
Giovanni
Oudgediende

Ballmer heeft toegegeven dat Vista werk in uitvoering is.
De een heeft nergens last van en de ander heeft steeds problemen. Of het ligt aan het systeem of aan de persoon die het gebruikt.
Wat ik al eerder zei Linux, Ubuntu of hoe ze ook heten zijn ook niet altijd goed.
Ik heb XP en eigenlijk nooit geen problemen. 8)
Behalve dan met service pack 3. Automatische update doet het niet. Is een fix, maar ik wacht wel tot hij via automatische update komt. Misschien is het dan opgelost. :)

11-05-08 12:38:45
Ikke
Oudgediende

S
Ik moet het zo nu en dan wel eens gebruiken, wanneer mensen me vragen om zo'n triviale problemen te verhelpen.

Microsoft heeft geen gebruikers, alleen beta-testers.

@Gio: Linux is alleen de kernel, het hart van het besturingssysteem. Linux + een hele hoop userland software = een distributie. Ubuntu is zo'n soort distributie. Of linux goed werkt hangt helemaal van jezelf af: je kunt in de configuratie erin bouwen of weglaten wat je maar wil en als je iets belangrijks weglaat is dat je eigen schuld. Verder worden gevaarlijke bugs als de vmsplice() kwetsbaarheid doorgaans binnen een paar uur gerepareerd. Of de distributie in z'n geheel goed werkt hangt van heel veel mensen af, maar de 10 grootste distributies worden doorgaans goed getest, sommige jaren voordat ze stabiel verklaard worden (tussen Debian 3.0 woody en 3.1 sarge zaten drie jaar, maar sarge is zo stabiel als ik weet niet wat). Zodra een release gemaakt is, wordt er ook niks meer aan gedaan, behalve beveiligingsupdates, daardoor weet je dat de release zo stabiel blijft als hij aan het begin was. Windows krijgt constant service packs die een hele hoop dingen veranderen, programma's upgraden en zo, dat is vragen om problemen.

Edit: Dus je wacht tot de automatische update een fix downloadt voor het probleem waardoor je automatische update kapot is? :S

11-05-08 12:53:40
wouslanderNL
Junior lid

S
elk besturing systeem heeft zijn voor en nadelen... ik denk dat het uit eindelijk neerkomt op gewenning...

het systeem dat je gewend bent zul je (in 99% van de gevallen) ook het beste vinden...

vista wordt veel over geklaagd, maar deze moeilijkheden worden volgens mij veroorzaakt door de grote verschillen tussen xp en vista...

veel mensen nemen niet de tijd om vista te leren gebruiken en ondervinden daardoor veel problemen...

ik zou zeggen:

hou op te klagen en zoek een besturings syteem dat wel voldoet aan jouw eisen...

11-05-08 12:58:02
wouslanderNL
Junior lid

S
en, via de automatische update een fix binnen te halen die zorgt dat je automatische update weer gaat werken..?

lukt misschien in belgië, maar hier in Nederland lukken zulke kunstjes niet

11-05-08 13:02:14
wouslanderNL
Junior lid

S
Quote:
Dat die problemen makkelijk op te lossen zijn maakt het nog erger: Microsoft heeft er zes jaar over gedaan om Vista te ontwikkelen. In die zes jaar hebben ze genoeg tijd gehad om het grondig te testen.
het is geen probleem... het is een kwestie van de juiste instelling aanvinken en je 'probleem' is verholpen...

je moet alleen ff de moeite nemen om het venster met de juiste instellingen op te zoeken...

koud kunstje

11-05-08 13:12:16
Ikke
Oudgediende

S
Quote wouslanderNL:
het systeem dat je gewend bent zul je (in 99% van de gevallen) ook het beste vinden...

Nou nee. Ik ken heel veel mensen die heel graag van alle problemen die Windows hen geeft af willen, maar die niet weten dat er alternatieven bestaan of die bang zijn om die alternatieven uit te proberen. Het is zeker niet zo dat mensen de dingen (dit geldt voor meer dingen dan alleen besturingssystemen) die ze gewend zijn het beste vinden, ze zijn gewoon te lui om iets anders te proberen. Ze nemen de problemen maar op de koop toe.

Quote wouslanderNL:
vista wordt veel over geklaagd, maar deze moeilijkheden worden volgens mij veroorzaakt door de grote verschillen tussen xp en vista...

Volgens jou... Heb je ook enig feitelijk bewijs om die aanname te ondersteunen? In Vista zitten een aantal fouten en redelijk klunzige ontwerpkeuzes die het gebruik ervan bemoeilijken (alhoewel ik de meeste ontwerpkeuzes nog lang niet zo erg vind als Apple's Aqua :S).

Quote wouslanderNL:
veel mensen nemen niet de tijd om vista te leren gebruiken en ondervinden daardoor veel problemen...

Dat kun je beter stellen als: "De meeste mensen nemen niet de tijd om hun computer te leren gebruiken en ondervinden daardoor veel problemen." Welk besturingssysteem je ook gebruikt, je zult er tijd in moeten steken om ermee te leren werken en dat doen mensen niet. Windows en Mac zijn ontworpen om mensen dom te houden wat betreft hun computer. Je kunt zeggen wat je wil over Linux, maar het dwingt je ten minste om meer te leren over je systeem dan hoe je met de muis op de icoontjens moet klikken. Des te meer je weet over je systeem, des te beter je het kunt beheren.

Quote wouslanderNL:
vista werkt bij mij perfect

Gefeliciteerd, je bent redelijk uniek. Dat het bij jou werkt wil niet zeggen dat het bij anderen ook werkt. Als het dat deed zouden er niet zoveel klachten zijn.

Quote wouslanderNL:
hou op te klagen en zoek een besturings syteem dat wel voldoet aan jouw eisen...

Ik reageerde alleen maar op jouw post en even later op die van Gio. Als je geen commentaar/discussie wil, post het dan niet.

11-05-08 13:23:08
wouslanderNL
Junior lid

S
dat je bij linux veel tijd moet besteden aan het leren kennen van je systeem is inderdaad een oplossing om het aantal klachten laag te houden...

anderzijds is er maar een kleine groep die geintresseerd is in de werking van het systeem en daar ook de tijd voor neemt...

het merendeel van de mensen wil juist een systeem waarbij iedereen meteen z'n ding kan doen zonder eerst tijd te moeten besteden aan het 'hoe en wat' van de pc...

maar, je hebt je punt gemaakt...

en ff voor de duidelijkheid, Vista werkt bij mij perfect...
maar ik heb een 2e pc met daarop Linux...

het is dus niet dat Vista bij mij voorkeur heeft...

2 verschillende besturing systemen, en dus eigenlijk niet al te goed met elkaar te vergelijken

11-05-08 13:25:46
wouslanderNL
Junior lid

S
Quote:
Quote wouslanderNL:
Ik reageerde alleen maar op jouw post en even later op die van Gio. Als je geen commentaar/discussie wil, post het dan niet.
deze opmerking was niet gericht op jou commentaar... het was in het algemeen...

ik zal nooit zo reageren op de mening van iemand anders...
meningen verschillen ;)

11-05-08 13:29:15
wouslanderNL
Junior lid

S
hehe, er zitten inderdaad een aantal fouten/ontwerpkeuze's in die onlogisch zijn...

maar dat ziet de gemiddelde gebruiker niet...

en, je moet ervaring hebben met meerdere besturings systemen om die keuze's/fouten te zien....maareuh, ik moet nu weg...

andere keer gaan we wel verder :P

rustig aan

11-05-08 13:30:07
Giovanni
Oudgediende

Ikke ik heb nou eenmaal XP en ik stap niet over naar een ander.
Ik heb van de rest de ballen verstand en het interesseert me ook niet. :)
Tegen de tijd dat ik toe ben aan een nieuwe laptop is er ook weer ander besturingssysteem.

11-05-08 13:45:23
Ikke
Oudgediende

S
Quote wouslanderNL:
het merendeel van de mensen wil juist een systeem waarbij iedereen meteen z'n ding kan doen zonder eerst tijd te moeten besteden aan het 'hoe en wat' van de pc...

Om maar weer eens een parallel te tekenen met auto's: je stapt niet zomaar in een auto om er zonder enige bestudering of oefening in weg te rijden. Als jij een auto veilig wil besturen zul je er tijd in moeten steken om te leren hoe. Hetzelfde met besturingssystemen: als je je computer veilig en stabiel wil houden zul je moeten leren hoe je systeem in elkaar zit. Voor niks gaat de zon op.

En de gemiddelde gebruiker is juist degene die het leed van ontwerpfouten ondervindt, ontwikkelaars en power users werken er wel omheen, maar de gemiddelde gebruiker kan dat niet..

Enne, we hebben een edit-knop :|

Gio: ik wilde even het verschil tussen Linux en een distributie als Ubuntu duidelijk maken. Die worden vaak gelijk aan elkaar gesteld terwijl dat niet zo is.

11-05-08 14:19:07
Giovanni
Oudgediende

Is al goed Ikke. 8)

15-05-08 22:02:29
Bartske
Actief lid

WMRindex: 118
OTindex: 1
Zal ik m'n pc'tje maar ff showen dan?

komt ie:

E2160
MSI P4M890
2 GB 667 MHz DDR II Ram
9600 GT 512 MB
160 GB harde schijf SATA-II (ga er nog 1tje bij kopen)

Geen super pc, maar kan wel bijna alle nieuwste games (behalve crysis) draaien.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 21 22 23 [24] 25 26 27 35 36 37 38

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven