De regering van Groot-Brittanië heeft een voorlichtingsfilmpje gemaakt over klimaatverandering, maar de Britten zijn er niet blij mee. De reclamewaakhond Advertising Standards Authority (ASA) heeft al 357 klachten gehad. Het filmpje is sinds 9 oktober te zien. Klagers vinden het filmpje misleidend en te eng voor kinderen. Het ministerie van Energie en Klimaatverandering heeft de advertentie gemaakt. De bedoeling is dat ouders zich schuldig voelen over het effect dat hun CO2-uitstoot heeft op de toekomst van hun kinderen. In het filmpje leest een vader zijn dochtertje een verhaaltje voor het slapen voor over een "hele rare wereld" met "verschrikkelijke gevolgen" voor kinderen. In het 'eind van de wereld' staan straten en huizen onder water en een hondje verdrinkt. Het filmpje mag tijdens kinderprogramma's al niet vertoond worden, maar nog steeds klagen ouders bij de ASA dat ze het te eng vinden. Ook vragen veel mensen zich af of de wetenschappelijke stelling klopt dat klimaatverandering door de mensheid komt. De ASA is inmiddels een onderzoek gestart om te kijken of alle beweringen kloppen en of het dus wel gepast is.
De campagne Act on CO2 werd gelanceerd toen met onderzoek van de overheid gesuggereerd werd dat meer dan de helft van de Britten denkt dat de klimaatverandering op hen geen effect heeft. Het ministerie staat vierkant achter het Filmpje
.