SamuiAxes Off Topic shit |
Mamsie Oudgediende
WMRindex: 46.279 OTindex: 96.133
|
SamuiAxe: Nou, hier wel hoor! |
|
nietmeer
|
|
|
meeky Erelid
WMRindex: 242 OTindex: 2.292
|
Ik merk dat het s'morgens druk is en inderdaad dat het af zwakt naar mate wij naar 0:00 gaan . In de middag is het rustig |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: @meeky: ook overdag is er niet echt veel te doen hier Ja hier dit topic wordt nog wel eens gebruikt en een paar spelletjes, maar verder geef ik je groot gelijk dat er weinig te doen is hier. Mensen blijven weg, bezoekersaantallen lopen drastisch terug, en het zou mij niets verbazen als er volgend jaar nog minder te beleven is. |
|
nietmeer
|
@Taz: Ach ja....crisis he? Maar niet vergeten dat het de feestmaand is. Sinterklaas hebben we net gehad, nu komt de Kerst weer opzetten en Oud en Nieuw! Mensen zijn druk, druk, druk....Familieverplichtingen/bezoeken...noem het maar op! Laatste edit 08-12-2013 23:15 |
|
nietmeer
|
@Lennie: het is al wel een jaar of twee bezig, die terugnemende bezoekersaantallen. En juist in deze maanden blijven de mensen weg. Was een paar jaar geleden wel anders |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.713 OTindex: 28.582
|
SamuiAxe: Nog even over de PNG-afbeeldingen. Ik neem aan dat nichtje eerder uit gaat van de kwaliteit van de afbeeldingen dan van de grote van het bestand. Haar foto's (meerdere duizenden) bewaart ze op RAW, TIFF en PNG, waarbij PNG voor daags, TIFF voor publicatie en RAW voor je kan niet weten. Geheugencapaciteit? Meerdere Terabytes. |
|
nietmeer
|
Ik ben er hoor (maar het is nu dan ook nacht in Thailand ) |
|
nietmeer
|
wortel: En ik ben er ook, maar allerwaarschijnlijkst lig jij nu op dit moment in je bed te slapen.... |
|
botte bijl Oudgediende
WMRindex: 90.820 OTindex: 39.086
|
@Lennie: zo laat nog op pad.... ik wil weten wanneer mijn kerstavatar zichtbaar wordt |
|
botte bijl Oudgediende
WMRindex: 90.820 OTindex: 39.086
|
ooops, nu dus. is een scandinavisch borduurmotief uit 1674 |
|
nietmeer
|
Al een kleine twee weken had ik Bruintje niet gezien, volgens mijn buurman heeft hij zich aangesloten bij een grote groep honden. Mijn buurman had hem eergisteren nog gezien en zei dat Bruintje er goed uitziet. Vanmiddag was ik een beetje in de buurt aan het rondneuzen of ik wat foto's kon knippen voor een Blogje toen Bruintje ineens vanuit het niets blij kwispelend op mij af kwam Hij ziet er inderdaad goed uit! De wond is zowat helemaal genezen en hoewel zijn rechteroor misvormd is heeft hij er zo te zien helemaal geen last van. Hij is mij gevolgd naar huis waar ik 'm een bak brokjes gegeven heb, meneer heeft er van gesmuld en is vervolgens weer met de noorderzon vertrokken Maar ik weet nu i.i.g. dat het goed gaat met hem afbeelding |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.028 OTindex: 93.510
|
|
|
Emmo Stamgast
|
Eer van je werk. Maar 't is wel een flink litteken geworden, daar op z'n kop. |
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
Je mag trots zijn op dat misvormde oor! Zonder jou was er misschien wel helemaal geen oor meer. (En in het ergste geval zat er wellicht zelfs geen hond meer aan...) |
|
nietmeer
|
@Lennie: goed gezien @botte bijl: eerst zag ik alleen jouw emmertje met groente, maar toen ik op F5 duwde werd je een borduurseltje. De magie van F5 Laatste edit 10-12-2013 20:27 |
|
omabep Oudgediende
WMRindex: 10.850 OTindex: 3.187
|
Toch leuk voor je dat je hem zo af en toe te zien krijgt. |
|
Emmo Stamgast
|
@omabep: Als 't ie honger heeft komt 'ie vanzelf wel aandalven |
|
balou Erelid
WMRindex: 2.233 OTindex: 127
|
Hey Bertje, dat is goed nieuws, hij ziet er erg goed uit! Moet een lekker gevoel geven dat hij zo kwispelend op je af kwam! |
|
nietmeer
|
Ken je dat? Je bent op dieet omdat je af wilt vallen of op doktersadvies omdat het nu eventjes heel erg slecht voor je is om vetten en oliën binnen te krijgen. Je houd jezelf goed aan het dieet, je wilt immers afvallen of niet weer die vervloekte pijn in je ingewanden krijgen... Maar soms, zo heel af en toe krijg je het zwaar, je bent zo flauw als een kat en je hebt het gevoel alsof je een half varken op zou kunnen vreten! Het is niet eens honger, maar een zucht naar iets smakelijks.. Nou, dat had ik dus daarstraks. Ik heb vanavond een zeer lichte maaltijd op; Een klein schaaltje Macedonië en een paar schijfjes rode bieten uit het zuur.. Meer niet, totdat ik ineens overvallen werd door die zucht Ik moet vooral er op letten geen, of in ieder geval zo weinig mogelijk vetten binnen te krijgen, dus frituren is voor mij verboden. Maar ik heb wél vissticks in de vriezer liggen en ik hoorde ze roepen.. 'Papa, kom eet ons, we zijn zooo lekker!'... Ik heb er een stelletje uit de vriezer genomen, in de magnetron eventjes ontdooit en vervolgens langzaam op de elektrische grill gegrild! Niet al te hoge temperatuur zodat ze niet verbranden en vaak omkeren. Na een 20 minuutjes waren ze door en door verwarmd en de korst was redelijk bruin en een beetje knapperig. Ik heb er twee opgegeten, met een likje Hela Kruidenketchup.. Hemels! afbeeldingWat smaakte dat goed zeg En omdat ik ze droog gegrild heb is er geen calorie vet bijgekomen, dus was het een verantwoorde snack.. De andere twee liggen op een bordje in de magnetron, die eet ik morgen op. Joepie!!! |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: Heel logisch. Vetten horen bij de basis voedingsstoffen. Een gezond persoon heeft die vetten nodig, en als je een tekort opbouwt gaat je lichaam er om vragen. Dus krijg je een gigantische trek in iets wat je vanwege dat dieet niet mag eten.
Mijn collega's en ik hebben dat nog weleens met zout. Zwaar werk in de tropen is zweten. Zweet is zout. Bremzout eten slok je met smaak op in zo'n geval. |
|
nietmeer
|
@Emmo: Klopt wel wat je zegt, het eten is hier vaak hartiger dan ik gewoon was in Nederland. |
|
nietmeer
|
@Emmo: Kijk eens op mijn Blogje over jou als je wilt, er hebben wat luitjes vragen aan je gesteld. Als je tijd en zin hebt...? |
|
Emmo Stamgast
|
SamuiAxe: gebeurd |
|
nietmeer
|
@Emmo: Bedankt gozer, en welterusten, ik ga proberen wat te pitten, de rust |
|