Discussie over Geert |
nietmeer
|
Goed van je dat je het zo oppakt Kpuc bekijk hem wel neutraal he, zonder vooroordeel |
|
wino Senior lid WMRindex: 438 OTindex: 274 Wnplts: Grolle!! S |
En denk er aan de bronnen ook te controleren Mischien ga ik hem zelf ook kijken. als ik tijd en zin heb. |
|
timwijn Erelid
WMRindex: 1.760 OTindex: 1.315 S |
Ah, maar als het vertaald is vanuit het Engels, is het miljar, dus dan: 6.97 miljard mensen zijn er momenteel, dus dan is 18.65 % van de wereldbevolking extremistische moslim? Dus, bijna 1 op de 5 mensen is extremistische moslim? Klopt nogsteeds niet Misschien ga ik 'm ook maar 'ns kijken |
|
@timwijn: Dat is ongeveer het aantal dat Moslim is. Ga er niet vanuit dat iedereen daarvan Extremistisch is |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
De mensheid houdt niet van slecht nieuws. Men steekt de kop in het zand of men schiet de boodschapper af in de hoop dat daarmee ook het slechte nieuws verdwenen is. Werkte het maar zo.....
Hoezo ben ik overigens stervens bang en is mij dat door een schreeuwlelijkerd aangepraat? Los van het feit dat beiden niet kloppen maar ik enkel concludeer op wat ik zie en wat van de historie weet, kan je het ook omkeren: grenzeloze naiviteit bij hen die het niet willen zien, voorgekauwd door de politiek correcte elite en vanuit een zelfgenoegzame morele superioriteit.
Simpel feit ligt daar dat het percentage moslims toeneemt, alleen al door de geboortecijfer, familieherenigingen, generaal pardonnen en gewone immigratie. Met die toename volgt automatisch toename eigen gebruiken. Als je alleen iets aanhangt, pas je je wel aan. Ben je met velen kan je doorgaan met wat je vond, je hebt immers steun.
Is dan het gastland ook nog erg gericht op weg met zichzelf en vooral alles wat anders is voortrekken t.o.v. de eigen normen en waarden, dan zullen onherroepelijk die normen en waarden steeds meer te lijden krijgen en overtreden worden. Op een steeds steiler wordende helling en steeds sneller.
Moet je dan wachten totdat het proces al op he tsteile stuk zit en niet meer geremd kan worden? Of ga je voorkomen dat we uberhaupt die helling opgaan? Wilders kiest met gevaar voor eigen leven het laatste, Pechthold en de zijnen voor het eerste.
De geschiedenis zal het leren. ik acht het niet onmogelijk dat Pechthold over 100 jaar in de geschiedenisboeken van de gevluchte Nederlanders vermeld wordt als collaborateur en Chamberlain in het kwadraat. En in de geschiedenisboeken in wat ooit het vrije Nederland was als held van de bekering. |
|
@Invisible: Overigens negeer je hier dat veel Moslims steeds minder streng gelovig worden. Dat de meesten al gewoon westerse kleding dragen en voor een vrije gemeenschap zijn. Moslims "verwesteren" ook. Voordat je bekijkt wat er in de "theorie" kan gebeuren kijk eerst eens naar wat er werkelijk gebeurd in Nederland. |
|
timwijn Erelid
Quote: politiek correcte elite Dat is een veroordelende, negatieve, stigmatiserende term die je telkens gebruikt. Misschien om wat minder over te komen als iemand die stenen wil gooien, en meer iemand die een gesprek wil, is het handig dat soort termen weg te laten Je hebt zeker gelijk. De moslimgenootschap is sterk groeiende en kan een bedreiging vormen voor de Nederlandse samenleving. Hier moet ook zeker iets aan gebeuren. Echter, hoewel ik blij ben dat Wilders er over praat, gaat het op zijn manier nooit lukken. Pechtold snap ik overigens ook niet, maar je demoniseert hem wel heel erg in bijna elke reactie |
|
Invisible Oudgediende
|
Wino: klopt.
Vraag: hoe groot is de kans dat wij geheel overgenomen worden en terugkeren naar de middeleeuwen? Volgens Geert 100% als we niets doen. Ik acht de kans klein, zeer klein, maar toch wel aanzienlijk groter dan de kans om de staatsloterij te winnen en daar geloof ik toch ook genoeg in om mee te doen.
Wel denk ik dat het discrimineren van vrouwen en homo's volledig geaccepteerd zal worden. Niet op grond van de wet, maar gedoogd omdat het nu eenmaal in hun cultuur gewoon is om je vrouw achter te stellen en zo nu en dan flink te meppen. Aparte loketten, niet onder een vrouw willen werken, geen hand geven en ga zo maar door.
Is het waar om ervoor te strijden dat dit niet gebeurd? Ik vind van wel, Pechthold en de zijnen van niet.
Ik "demoniseer" (eigenlijk een te sterk woord gezien wat hij zelf doet met Wilders) Pechthold overigens express vanwege het feit dat dat precies is wat hij ook doet: wat gij niet wilt..... |
|
timwijn Erelid
@Invisible: ja, maar dat heeft weinig effect. Pechtold neem ik niet serieus, omdat hij dat doet. Het effect van jou reactie daarop is dat jij zelf ook geloofwaardigheid verliest. Het is waar ervoor te strijden. Aparte loketten en geen hand geven vind ik geen probleem. Discriminatie wel. En er zijn meer punten waarvan ik zeg, daar moeten we tegen strijden. De kans dat je de staatsloterij wint is gemiddeld ongeveer 0,000 02%, waarbij ik niet heb meegenomen dat hij niet altijd valt. Meedoen aan de staatloterij is in feite domme hoop hebben (ik doe zelf ook maandelijks automatisch mee ) Het is alles behalve realistisch, te denken dat je wint. Als de kans nog kleiner is, tja, dan zijn we denk ik uitgepraat |
|
@Invisible: IDD je noemt veel punten die aangepakt moeten worden. Maar dit zijn dingen waar neit alleen Wilders voor op komt. Zobiezo vind ik wet > geloof. Als je in dit land wil leven moet je je aan de wet houden. Dat jij daarnaast een geloof hebt is prima, maar geeft je geen recht om de wet te overtreden. Vrouwen hebben de zelfde rechten als mannen in dit land. Ook al zegt je geloof iets anders. |
|
timwijn Erelid
@wino: heel sterk punt. Dat moet de basis zijn. Quote: De Nederlandse wet, staat boven alles wat mensen willen of moeten van hun religie. Dat mag best eens duidelijker verteld worden aan mensen die daar niet zo bekend mee zijn |
|
@timwijn: En toch gebeuren de volgende soort dingen: ArtikeltjeGeloven geeft je blijkbaar wel het recht de wet te overtreden. |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Nogmaals, laat je nu niet zot maken door die aparte loketten, dat is in een moskee hier in Overvecht. De kunst van het weglaten is zo schoon |
|
timwijn Erelid
@wino: dat is natuurlijk achterlijk en daar moet verandering in komen! Geloof zou in geen enkel geval boven de wet mogen staan. En dat zeg ik, ook als gelovige. - natuurlijk zijn er keerpunten. Wanneer je iemand als A.Hitler als leider van het land hebt, ga je natuurlijk niet naar z'n pijpen dansen. Waar ligt de grens? |
|
@timwijn: De grens is overstreken bij de geboorte van de mensheid En dat deden de mensen nou net bij hilter, aan zijn pijpen dansen. |
|
Invisible Oudgediende
|
Quote timwijn: De kans dat je de staatsloterij wint is gemiddeld ongeveer 0,000 02%, waarbij ik niet heb meegenomen dat hij niet altijd valt. Meedoen aan de staatloterij is in feite domme hoop hebben (ik doe zelf ook maandelijks automatisch mee ) Het is alles behalve realistisch, te denken dat je wint. Als de kans nog kleiner is, tja, dan zijn we denk ik uitgepraat Je leest het verkeerd: ik acht de kans aanzienlijk groter dat we hier terug gaan naar de middeleeuwen dan dat ik de loterij win. Verder: wet gaat voor? Waarom staan we dan dankzij de toegeeflijken toe dat hij vermoord wordt? Ook aparte loketten is discriminatie! Naar Hitlers pijpen dansen: zie je verschil met dansen naar de pijpen van de radicale imams? |
|
timwijn Erelid
@invis: ah, ik zie het, verkeerd gelezen aparte loketten is geen discriminatie het is het aanbieden van een laagdrempeliger loket, heeft niets met discriminatie te maken ik snap echt niet waarom daar een punt van gemaakt wordt ik dans niet naar de pijpen van radicale imams en dat zie ik niemand in mijn omgeving doen. De verhalen die ik er over hoor zijn allemaal via van-horen-zeggen artikelen via de media, en nooit iets over 'naar de pijpen dansen'. Enkel dat geval dat die imam mocht discrimineren, waar geloof boven wet werd gesteld. Maar mijn standpunt wat dat betreft moge duidelijk zijn |
|
@Invisible: Zoals Timwijn zei, ik heb dat hier in Nederland nog nooit iemand zien doen. Of ooit bewijs gezien dat het in Nederland veel gebeurd. Die aparte loketten waren geen verplichtingen, meer een mogelijkheid voor vrouwen die liever niet naar een man gingen. Kortom een keuze. Dat er aparte homobars zijn is toch ook geen discriminatie @timwijn: Eigenlijk werdt het geloof niet boven de wet gesteld omdat in de wet staat (de grondwet zelfs) dat je vrijheid hebt van religie. Dus ook als je religie niet binnen de wet past. Dit moet dus verandert worden. |
|
nietmeer
|
Wino ontkenning ontkenning verdraaien twisten ontkennen omg Kan jij bewijzen dat vrouwen daar vrijwillig heengaan, of dat man zegt, jij gaat daarheen. Of wanneer ze er niet heen, worden door iedereen in de Moskee met de nek aangekeken? Wij kunnen de situatie niet inzien.. |
|
timwijn Erelid
dus, neem jij voor de aardigheid maar aan dat het dan discriminatie dus verkeerd is? way to go! @wino: dan moet dat maar gauw geschrapt worden |
|
nietmeer
|
Dus neem jij voor de aardigheid maar aan dat het geen discriminatie is, way to go! |
|
nietmeer
|
Zoals ik dus al zij, wij kunnen de situatie niet inzien. |
|
timwijn Erelid
laten we er dan ook niet onnodig negatief over gaan praten en er zeker geen termen als discriminatie of moslimextremisme aan koppelen, of zeggen dat het een eerste stap is richting het opgeven van onze normen en waarden |
|
Sterre Senior lid WMRindex: 261 OTindex: 653
|
Jullie kunnen het niet echt eens worden he mannen ( ) |
|
timwijn Erelid
@Sterre: sorry, ik ben redelijk recalcitrant, dus ik denk niet dat 'het eens worden' erin zit |
|