hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-11 18:00 - 75426 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 67 68 69 [70] 71 72 73 152 153 154 155

Discussie over Geert

16-12-09 10:19:27
timwijn
Erelid

WMRindex: 1.760
OTindex: 1.315
S
Rick, je bent het spoor bijster. Als je van dit soort zaken al problemen maakt 8O Man, waar zit jij met je gedachten.

Als ik met vrienden wekelijks een uur het zwembad af huur omdat we alleen mensen met roze zwembroeken in het zwembad willen als we zwemmen is het geen probleem.
Als wij met onze kerk een zwembad voor een middag afhuren is het geen probleem.

Deze mensen huren het zwembad voor een bepaalde tijd per week, daar betalen ze zelf voor vanuit hun Moskee-genootschap. Dat moeten ze helemaal zelf weten. Die ruimte is er, dus die mogen ze gebruiken.

Ik snap echt helemaal niets van het probleem wat jij hiervan maakt 8O helemaal niets, echt. ik kan er niet bij.

Waar heb je nog meer een olifant van te maken? Wat is er nog meer 'verschrikkelijk' en 'het begin van het einde' :nee

16-12-09 10:22:53
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
@timwijn: kun je een bron aangeven bij het door jou gepresenteerde feit dat ze het zelf financieren? Zou de volledigheid van je post ten goede komen :)

16-12-09 10:54:30
nietmeer
Tim

- gezeur over kruis op mijter
- gezeur over ketting
- gezeur over kerstboom in school
- aparte loceten voor vrouwen
- speciaal vlees voor leerlingen
- speciale zwem uren
- discussies over sharia voor moslims
- aparte werkkleding voor moslims
- vakantie tripjes met politie
- vrije dagen voor suikerfeest
- de NMO
- miljoenen naar "probleem wijken"

The list go's on and on.

Het erge is nog, de gemiddelde Moslim vraagt hier niet om, het is de Linkse Nederlander die gek is en dit zomaar aanneemt dat dit moet.

16-12-09 11:02:15
stormzoeker
Erelid

WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@rickhoogenband
Ik vergelijk helemaal niets, ik trek er gewoon een paar dingen met de haren bij (net zoals jij dat doet). De manier waarop jij naar die conclusie holt is werkelijk onnavolgbaar. Je mist alleen een paar afslagen, oogklepjes in de weg misschien?. Dat ik ontspoort ben: zelf weet ik dat al jaren, blij dat de buitenwereld nu ook tot dat besef komt ;)

Waarom bijvoorbeeld moeten senioren perse hun eigen uurtje hebben (nu je het er toch over hebt)? Ik wil ook wel eens ongestoord kunnen zwemmen zonder op m'n rug gesprongen te worden. Helaas val ik nog niet onder de senioren.. Maar wacht, daar bestond járen geleden al een oplossing voor.... en dat was dus niet een apart uurtje voor senioren. Gewoon na een bepaalde tijd verbieden om te springen, duiken en spelen. Alleen nog bedoeld voor het rustig baantjes trekken.

16-12-09 11:06:29
timwijn
Erelid

S
@pietjevlip: Daar ben ik niet zeker van. Dat is voor mij het enige discussiepunt. Indien ze zelf voor de kosten opdraaien, zie ik er geen probleem in. Tot diezelfde conclusie kwam ik met invisible, een paar pagina's terug. Ik zie inderdaad dat ik het hier nogal stel alsof ze het zelf financieren, maar doel meer op: zie geen enkel probleem indien ze het zelf financieren.

Jou lijst Rick, enkel de sharia en de vakantietripjes (met net zo goed autochtone probleemjongeren) snap ik. De rest is het probleem dat er een probleem van gemaakt wordt :ja

16-12-09 11:10:00
nietmeer
Nop ik heb de hele zomer bij een zwembad gewerkt, 9-10u was senioren. Erna waren ze alsnog welkom, maar dan mochten de kinderen en iedereen er ook bij. Dit heeft als reden, storm ik zal het even voor je uitleggen.

Wat doet een groep jonges die net in het zwembad komen? Juist die springen met een bommetje erin en zwemmen kriskras door elkaar. Die zijn druk omdat ze lol hebben. De beste oude man kan dan niet meer zijn baantjes trekken.

Nu je het dan aan mij vraagt, vraag ik het nu ook aan jou, Waarom moeten Moslima's dan hun eigen uurtje hebben?

@timwijn: Het begint bij de kleintjes, en dan kan je zeggen neej dat is niet zo ben bull*hit en angst blabla. Fout, kijk naar Spanje = Sharia kijk naar Brittannië = Sharia. Kijk naar Frankrijk waar nu het geweld tegen Joden zeer toeneemt.

En dat de politie met autochtoon of allochtoon op vakantie gaat maakt me niets uit, het is gewoon belachelijk

16-12-09 11:13:16
timwijn
Erelid

S
Net als de reden dat er in sauna's dagen zijn waar zwemkleding verplicht is.

Sommige mensen vinden bepaalde omstandigheden prettiger, wanneer die mogelijkheid er is om die omstandigheid te creeeren, waarom niet?

Edit (10.19): Van die vakantie tripjes ben ik het ook met je eens :ja

16-12-09 11:17:18
stormzoeker
Erelid

rickhoogenband
Is lezen nu zo moeilijk?

16-12-09 11:25:21
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Zolang ze het zelf financieren zie ik hetprobleem niet. Net zo min als islamitische scholen. Mits ze gewoon aan de eindtoets eisen voldoen die voor alle scholen gelden. En de tent dicht gaat als blijkt dat er haat gepredikt wordt dan wel gesjoemeld wordt met feiten (WO II en de jodenvervolging bespreken is een bekend moeilijk thema op scholen met moslim leerlingen en wordt al vaak weggelaten op de middelbare scholen vanwege lange tenen in genoemde groep)

Kom ik terug op een eerdere stelling: kan het zijn dat er zoveel toegegeven wordt uit angst? Men noemt het respect, maar ik denk dat dat gelul is. Op TV, in theaters, in kranten, overal wordt het Christendom door het slijk gehaald, gepersifleerd. Maar de Islam niet, daar kan zelfs geen totaal onschuldig plaatje van de profeet van af. Uit respect. Ja ja, tuurlijk.

Waarom dan geen respect voor de gelovige Christen? Waarom wel Jezus afbeelden en hem over Bush laten kakken? Meten met twee maten is het sowieso, maar ik denk dat angst een grotere rol speelt.

Christenen veroorzaken geen rellen, branden geen ambassades plat, boycotten niet, moorden niet en leggen geen bommen. Kan je dus rustig beledigen en kritiek afdoen als middeleeuws gelul.

Maar islam . . . dat is link. Je hebt zo een fatwa te pakken, internationale rellen, en ook bewaking nodig......

Zolang je niet normaal een cartoon van de profeet kan plaatsen, heeft Wilders minimaal een flink aantal punten. Het is niet anders.

16-12-09 11:25:33
nietmeer
wattan, je wou een antwoord waarom senioren een uurtje moesten

16-12-09 11:26:40
Kameleon
Oudgediende

WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Ik wil niet veel zeggen, maar christenen zijn ook geen heiligerds, ook al denken ze dat zelf van wel..

Elke bevolkingsgroep doet dingen fout, dus stop maar het afkraken van 1 groep, en kijk naar jezelf.

16-12-09 11:31:58
timwijn
Erelid

S
@Invisible: klopt helemaal, hij heeft ook deels punten. En ik zie de Islam eerder als risicogroep dan vele andere groepen.
(We blijven lekker hokjes-vakjes blijven denken ;))

Maar het is een risicogroep, geen bedreiging voor de samenleving. Dat is 10 stappen verder, maar iedereen praat alsof het al zover is.

16-12-09 11:35:06
pietjevlip
Oudgediende

@Kameleon: onderdeel van de christelijke doctrine is nu net dat mensen géén heiligerds zijn... nogal generaliserend om dan te zeggen dat ze 'dat zelf wel denken' ;)

En bevolkingsgroepen afkraken... tja, wat is afkraken. "Criminelen" is ook een bevolkingsgroep, en die worden constant negatief afgeschilderd, rechten ontnomen, enz.

Is het afkraken als je vaststelt dat (delen van) een bevolkingsgroep zich op dusdanige wijze misdragen dat het levensgeluk van (delen van) een andere (of dezelfde) bevolkingsgroep vermindert?

Leven en laten leven, maar als je elkaar niet meer mag aanspreken op gebreken of misdragingen gaat het niet de goede kant uit :|

16-12-09 11:55:05
stormzoeker
Erelid

Quote rickhoogenband:
wattan, je wou een antwoord waarom senioren een uurtje moesten

Ik had al antwoord gegegeven waarom ze het juist niet zouden moeten hebben. Weet je waarom ze daar mee gestopt zijn? Omdat de heren en dames badmeesters de orde niet konden handhaven en over zich heen lieten lopen door de 'lieve jeugd'. Een tweede reden is nog grappiger: geld! Zoek een manier/reden om een zwembad ook rendabel te maken op tijdstippen dat het bad normaal gesproken gesloten is.

Zwemmen alleen voor vrouwen kan ik me trouwens wel wat bij voorstellen: Gewoon rustig kunnen zwemmen zonder commentaar van pubers met een hormoniaal probleem bijvoorbeeld? Of belachelijk gemaakt te worden om de badkleding die je wenst te dragen?

16-12-09 15:31:37
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Het wij/zij syndroom, overduidelijk, beste luitjes, ik heb hier nu echt mijn laatste post gedaan en zoek t fijntjes uit met je verbitterd hart :r

16-12-09 15:35:08
nietmeer
cya Kpuc :w

16-12-09 15:58:52
alweerdood
winnaar PW 06

WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Gaat er nog iemand reageren op mijn argumentatie van de vorige pagina?

Zwemmen.. Ik zeg er alleen dit over: Als mensen het willen en het wordt gewoon betaald net zoals schoolzwemmen etc. dan is er geen probleem. Case Closed.

16-12-09 16:03:07
timwijn
Erelid

S
@alweerdood: goeie reactie (a)

16-12-09 16:43:41
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik ga niet in beroep.

18-12-09 09:04:06
Descalon
Lid

WMRindex: 15
OTindex: 36
Wnplts: Ver
T
Quote Invisible:
Christenen veroorzaken geen rellen(1), branden geen ambassades plat, boycotten niet(2), moorden niet en leggen geen bommen. Kan je dus rustig beledigen en kritiek afdoen als middeleeuws gelul.

1). Noord-Ierland, anyone?
2). Ken je de Westboro Baptist Church, aka "God Hates Fags" kerk?

18-12-09 10:21:57
Sterre
Senior lid

WMRindex: 261
OTindex: 653
Dit wordt een beetje een "gebed" zonder eind. Iedereen houd standvastig vast aan zijn eigen mening. In veel meningen zit wel een kern van waarheid. Er zijn radicale moslims, christenen en er zijn ook niet gelovigen die het spoor totaal bijster zijn.

18-12-09 13:24:11
nietmeer
whaha :P er werd hier een tijd geleden gezegd dat de achterban van Wilders laag opgeleide mensen zijn. Kijk eens op www.geenstijl.nl en dan dat filmpje over protest tegen Wilders.. Wat een hampels lol

1:24 We uiten onze mening, dat mag toch in dit land. Wat een slimme jonge.. Als het mag waar protesteer je dan tegen, want Wilders mag dat dan ook.

Whooahahah en weer is er een stukje weggeknabbelt: Kerststol is nu de Feeststol. Dan heeft de naam niets meer met kerst te maken. Binnenkort hebben we niet meer de Kerstman maar de MultiCulti-Man.

"Ook de HEMA doet vrolijk mee aan ons culturele landverraad. De ‘kerststol’ heet daar sinds kort ‘feeststol’. Anders krijgen onze islamitische oud- en nieuwkomers de overheerlijke amandelspijs niet meer langs hun eigen amandelen geschoven. Vorig jaar hebben ze het beroemde HEMA ondergoed al voorzien van islamitische arabesken. En dat allemaal naast de halal rookworsten, onbegrijpelijke T-shirts, Arabische chocoladeletters en Palestijnen sjaals."

18-12-09 13:25:21
Kameleon
Oudgediende

WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
@ Descalon, mogelijk de Westborough?

18-12-09 13:50:37
pietjevlip
Oudgediende

Wilders pakt het geniaal aan... de 'gewone man' weet hij aan te spreken door het probleem van Islamisering aan te kaarten... de middenklasser checkt z'n partijprogramma en ziet VVD-achtige standpunten en stemt voor.

18-12-09 13:59:31
Descalon
Lid

WMRindex: 15
OTindex: 36
Wnplts: Ver
T
Quote Kameleon:
@ Descalon, mogelijk de Westborough?
Nee. Westboro Baptist Church Wikipedia

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 67 68 69 [70] 71 72 73 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven