hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-11 18:00 - 75426 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 65 66 67 [68] 69 70 71 152 153 154 155

Discussie over Geert

14-12-09 15:46:07
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Kpuc, en die domme dingen die er staan dan.

14-12-09 15:48:01
timwijn
Erelid

WMRindex: 1.760
OTindex: 1.315
S
Maar kijk hoe oud sommige tradities zijn.
Om er 3 te noemen die nog geen 100 jaar oud zijn maar behandelt worden alsof ze altijd al de Nederlandse cultuur hebben gevormd:

*Kerst met kerstboom
*Sint met sinterklaas
*Eitjes zoeken met pasen

Ik vind het vreemd dat er zo hoog aan getild word, blijkbaar is onze cultuur zo veranderlijk als het weer en hoeven we ons nergens zorgen over te maken :D

14-12-09 15:48:22
Pluppel
Oudgediende

WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
De kerstboom die er niet komt.. Belachelijk.. Zoals al eerder is gezegd; dit is Nederland, en hier in Nederland is het opzetten van een kerstboom gewoon. Mensen die er niets aan vinden hoeven er toch niet naar te kijken. Om de pret te bederven om sommige mensen met een ander geloof niet 'voor de kop te stoten'.. :nee

14-12-09 15:49:44
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
@timwijn: Sinterklaas is honderden jaren ouden dan 100 jaar ;) Jan Steen heeft er zelfs over geschilderd.

Ofewel: jouw reactie snijdt geen hout :)

14-12-09 15:49:56
Kameleon
Oudgediende

WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Maar andersom doen wij als Nederlanders ook weer moeilijk over de buitenlandse traditie's o.a;

- Ramadan
- Offerfeest
- Pelgrimstochten

en ga zo maar door, dus hoe wordt dat opgelost...

14-12-09 15:50:02
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Die dingen horen er gewoon bij toch :D
De vraag is meer waarom we geen kerstbomen meer zetten in sommige scholen.
Waarom wordt Sinterklaas al vervangen door Suikerfeest op sommige scholen.
Waarom nemen wij tradities over van buitenland?
Wat maakt het nou uit allemaal..

14-12-09 15:52:08
Pluppel
Oudgediende

WMRindex: 2.068
OTindex: 13.920
S
Kameleon, ik heb er persoonlijk geen moeite mee als mensen in Marokko/Egypte/Syrië het offerfeest of Ramadan vieren. Het is hun land met eigen tradities. Ze gaan ook niet hun tradities veranderen of achterwege laten omdat er toevallig misschien mensen rondlopen met een ander geloof.

14-12-09 15:54:36
timwijn
Erelid

S
@Dionos: (a) ja, weet ik wel, maar ik bedoel de manier waarop we het nu vieren. Dat is al zo anders dan bijvoorbeeld 20 jaar terug. Dat gaat gewoon zo met feesten, ik doe daar niet moeilijk over..

En Kam, dat is logisch, want dat zijn "nieuwe" en "buitenlandse" tradities. Het probleem met vrije dagen etc. komt dan om de hoek kijken. Hoe past het binnen onze samenleving, is er draagkracht voor, etc.

14-12-09 16:02:32
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote:
KPUC -Invisible, niet de boel omdraaien, al die onzin van geen kerstboom ed, wie komen daarmee? Juist, den Hollander pur sang. En zoals je ook ziet, dat wordt meestal afgeserveerd. Dus wel even eerlijk blijven en niet het zo verdraaien dat de Moslim de Hollandse tradities omver wil werpen

Je hebt volkomen gelijk als je zegt dat de meeste dingen niet verzonnen of geeist worden door moslims, maar spontaan (onder het mom van weg met onszelf) worden aangeboden door politiek correcten. Ruimdenkend volkomen vrij baan geven aan.

Wat men niet beseft is dat dit erg verkeerd valt bij steeds meer mensen. Die willen dat niet en gaan dus op Wilders stemmen. Zeker als er een combinatie is met toenemende zaken waarin moslims wel aanpassing eisen (hoofddoek bij werkkleding waar kruis verboden is, niet opstaan in rechtszaal, geen hand schudden vrouw etc etc).

Het gaat de mensen niet om de tradities enzo, maar puur om : moet ik verd*** in eigen land..... laat zij dat in HUN eigen land gaan doen....

En hoe harder Pechthold en de zijnen dat veroordelen, hoe meer de gewone stemmer ervan overtuigd is dat Wilders gelijk heeft. En als enige voor een oplossing kan zorgen, want de rest wil dat niet.

Als dat besef eens doorbreekt in de politiek, zijn we een stuk verder. Met zowel de oplossing van het probleem als met de terugdringing van aspecten van Wilders die dat nu niet worden.

14-12-09 16:06:57
nietmeer
Quote Kameleon:
Maar andersom doen wij als Nederlanders ook weer moeilijk over de buitenlandse traditie's o.a;

- Ramadan
- Offerfeest
- Pelgrimstochten

en ga zo maar door, dus hoe wordt dat opgelost...

Dat lossen we blijkbaar op door er vrije dagen van de maken he? Dat is wel duidelijk.. Daar word niet moeilijk over gedaan

14-12-09 16:34:22
Jovi-Mama
Oudgediende

WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
Waarom kunnen we niet gewoon ALLE feestdagen vieren???????

Ramadan, kerst, sint, offerfeest...

Boeiuh! Het is een multiculti samenleving dus vier ook lekker alle feesten dan, zonder te zeuren over bomen, suikerbeestjes, halal eten en weet ik veel wat!
Vier mee wat een ander "geloof" viert, moet je eens kijken hoeveel leuker het gaat worden! Niet in doordraven, maar de grootste geloven gewoon alle feestdagen vieren (en vrij voor de werkende bevolking!)

Als ieder voor zich eens ophield met zich ergeren aan een ander, dan hadden we veel meer plezier met z'n allen!!!!

14-12-09 16:46:08
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
inderdaad - suikersint en halalpiet

zo is dat nog eens een keer

14-12-09 16:51:04
alweerdood
winnaar PW 06

WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Quote:
Jullie snappen beiden het punt niet. Het gaat hier om een RK school. Allereerst kan je je dan afvragen wat een moslim kind daar te zoeken heeft. Maar als je er dan toch voor kiest je kind daarop te doen, moet je ook accepteren wat er de heersende moraal is.
ik ga naar China, het is daar de heersende moraal om ook gewoon hond en kat te eten, net zoals wij een varken eten. Als er dan een schoolviering is en er wordt hond aangeboden, dan mag ik toch best vragen of ze s.v.p. wat anders willen klaarmaken? Als de school dan beslist om maar meteen voor iedereen iets anders te maken, dat ligt dan aan de school.

Quote:

Als ik naast een vliegveld ga wonen en vervolgens ga procederen tegen het lawaai, is het dan rechtvaardig dat dat vliegveld in moet binden?
Ja, want ook een vliegveld heeft zich aan bepaalde geluidsnormen te houden. Heeft niks te maken met de huidige kwestie.

Quote:

Als ik een moskee bezoek ga ik toch ook niet eisen dat ik een kaarsje voor maria kan branden? Het zou leuk zijn als gunst, maar om meteen alle bezoekers dan ook te verplichten een kaars te branden....
Als je geen moslim bent heb je überhaupt niet echt iets te zoeken in een moskee. School is verplicht voor iedereen.

Quote:

De essentie is dat mensen het eeuwige toegeven meer dan zat zijn en er daarom over vallen en daarom op Wilders stemmen. Laat die ander eens gewoon accepteren dat het hier anders gaat of vertrekken.

Als je dat niet ziet, net zo min als de politici dat zien, zal je nooit het geval Wilders effectief kunnen aanpakken. Want wat je ook roept of doet, mensen zien binnen no time weer iets "van ons" wat opgegeven wordt doordat er tegemoet gekomen moet worden aan alweer die ....
Ik vat dat toegeven niet echt.. Wat wordt er weggegeven dan? Leefruimte? Sinterklaas weg, negerzoenen weg? dat komt omdat sommige mensen het racistisch vinden.(wtf...)
Wat hebben we nog meer, kerst? Dat wordt sowieso al niet zoveel meer gevierd omdat het een Christelijk feest is en er nu veel atheïsten bijkomen door de evolutietheorie.

Quote:

Verdraagzaamheid en respect moet wederzijds zijn, geen éénrichtingsverkeer. En voor inmiddels bijna 2 miljoen mensen is het dat wel en daarom kiezen ze voor Wilders.
Het moet wederzijds zijn ja, maar volgens mij is er van de Nederlandse kant nooit echt respect of verdraagzaamheid geweest. Eerst hierheen gehaald om het zware werk te doen(wat nu de Polen doen) en daarna proberen ze zo snel mogelijk weer het land uit te schoppen.. Sommige hebben ander werk gevonden, sommige hebben een dönerzaak geopend.(geweldige toevoeging:D)

Quote:

Kan je verderfelijk vinden, maar zo ligt het wel.
Verderfelijk vind ik het niet. Maar door steeds te benadrukken dat andere mensen slecht zijn, worden ze ook slecht.. Als je weet wat er beter kan dan moet je dat zeggen en daar naar gaan werken, niet het probleem verschuiven door er een paar het land uit te werken en zo'n zware straffen te stellen voor zij die achterblijven dat het een beetje op Amerika begint te lijken. En nee, dat is geen positieve vergelijking, recidive ligt véél hoger en ze hebben ook het hoogste aantal gevangenen, absoluut en relatief.

14-12-09 17:13:23
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ach Invisible, weet je wat, laat die maffe Pruikmans maar MP worden, laat m maar goed op zijn bek gaan. Dan praten we verder, nu niet meer want je wilt gewoon niet toegeven dat jouw manier van de dingen beduiden subversief is. En kom nu niet aan van ik breng t wat onhandig want volgens mij weet je donders goed op wat voor wijze je dingen kunt brengen om ze anders te doen lijken dan dat ze zijn. :w

14-12-09 17:15:27
Sjaak
Moderator

WMRindex: 21.415
OTindex: 55.360
Gaat het hier wel over politiek of zijn jullie alleen maar een beetje prikkelbaar omdat je gewoon trek hebt? 8)

14-12-09 17:17:29
Kpuc
Oudgediende

S
Dit is klootjespolitiek Sjaak :P Die hele discussie heeft overigens bitter weinig zin vrees ik, daarom zeg ik ook van goed, laat meneer maar JP vervangen ;)

14-12-09 17:19:58
timwijn
Erelid

S
@alweerdood: goede reactie :ja

@Sjaak: hoezo? (a)

14-12-09 18:23:35
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote Kpuc:
Ach Invisible, weet je wat, laat die maffe Pruikmans maar MP worden, laat m maar goed op zijn bek gaan. Dan praten we verder, nu niet meer want je wilt gewoon niet toegeven dat jouw manier van de dingen beduiden subversief is. En kom nu niet aan van ik breng t wat onhandig want volgens mij weet je donders goed op wat voor wijze je dingen kunt brengen om ze anders te doen lijken dan dat ze zijn. :w

Ik ga hier niet op reageren omdat ik geen idee heb wat je bedoeld... sorry.

@ alweerdood:

hond - kat: tuurlijk mag je vragen of je wat anders mag. Maar daar zal de school dan niet meteen iedereen dat andere voorzetten, dat doen alleen wij, de weg met onszelf adepten.

Vliegveld vb snap je niet: nog eens: ik ga naast een vliegveld wonen. Ik weet dus dat er herrie is. Moet dan dat vliegveld maar dimmen omdat ik er last van heb? Jij zegt ja en raakt daarmee net het punt waar veel mensen de broek van afzakt en waarbij ze dus op iemand gaan stemmen die daar ook de broek van af zakt.....

School is verplicht voor iedereen maar niemand is verplicht om zijn kind op een RK school te doen. Kies je daar toch voor zul je moeten accepteren dat er een kkruis in de klas hangt, kerst wordt gevierd etc. Je verdediging gaat niet op

Je laatste stuk ga ik grotendeels in mee. Overigens is het commentaar van de telegraaf van vandaag erg nuttig leesvoer, ook voor de anti telegraaf adepten (of juist voor hen) .

GW als MP? lijkt me geen goed plan. PVV in regering wel, mooist zou zijn met SP en D66 zodat iedereen water bij de wijn moet doen en eindelijk alles eens geregeld kan worden op een normale manier. En wereldwijd zijn er idiotere coalites geweest, dus waarom niet

14-12-09 18:46:59
alweerdood
winnaar PW 06

Quote:
hond - kat: tuurlijk mag je vragen of je wat anders mag. Maar daar zal de school dan niet meteen iedereen dat andere voorzetten, dat doen alleen wij, de weg met onszelf adepten.
Als het schoolbestuur zo besluit omdat dat nou eenmaal simpeler is, waarom niet? Voor het feest zelf maakt het niet uit. En eigenlijk is het best wel een goede integratie, want die 'buitenlanders' vieren toch maar wel mooi het Hollands kerstfeest mee:D

Quote:

Vliegveld vb snap je niet: nog eens: ik ga naast een vliegveld wonen. Ik weet dus dat er herrie is. Moet dan dat vliegveld maar dimmen omdat ik er last van heb? Jij zegt ja en raakt daarmee net het punt waar veel mensen de broek van afzakt en waarbij ze dus op iemand gaan stemmen die daar ook de broek van af zakt.....
Ik zeg niet dat het vliegveld moet dimmen, ik zeg alleen dat als het vliegveld enige wetten overtreedt dat ze dan moet dimmen. Je kunt natuurlijk wel vragen aan het vliegveld of het minder nachtelijke vluchten wil uitvoeren omdat je niet om de 5 minuten wakker wil worden. En als het vliegveld dit dan kan doen, maar dat er dan wel overdag 3 vluchten bij moeten.. Achja, je kunt niet alles hebben.

Quote:

School is verplicht voor iedereen maar niemand is verplicht om zijn kind op een RK school te doen. Kies je daar toch voor zul je moeten accepteren dat er een kkruis in de klas hangt, kerst wordt gevierd etc. Je verdediging gaat niet op
Ik hoor ook niemand klagen over een kruis in de klas, of een kerstfeest dat gevierd wordt. Het enige wat ik zie is dat een paar mensen ivm hun geloofsovertuiging vragen of ze voor hun kinderen halal vlees kunnen krijgen;) Het is niet zo dat er dingen weg moeten, het is juist dat er iets toegevoegd moet worden. En dat zelfs zonder enige schade voor wie dan ook, behalve voor een paar ouders die bang zijn voor islamitische invloed in Nederland.

Quote:

Je laatste stuk ga ik grotendeels in mee. Overigens is het commentaar van de telegraaf van vandaag erg nuttig leesvoer, ook voor de anti telegraaf adepten (of juist voor hen) .
Ik zal er eens naar kijken als ik tijd heb;)

Waar ik me trouwens echt aan irriteer bij de PVV is hun populistische gedrag. Dit scoort wel bij de kiezers, maar er wordt niks constructiefs gedaan. Het is het principe van heel hard roepen dat het slecht gaat, en dan zal het ook slecht gaan. En wie is er dan toevallig de messias?

Nou moet ik ook wel toegeven dat de rest van de politiek niet echt meewerkt, die mogen dan weer iets actiever worden. Maar dat is dan nog steeds geen excuus voor de PVV.

14-12-09 19:03:40
alweerdood
winnaar PW 06

Ik moet trouwens ook nog even toevoegen dat datgene wat ze wel constructief gedaan willen krijgen.(zie verkiezingspamflet PVV) Dat ik het daar ook niet mee eens ben.

15-12-09 06:45:09
Kpuc
Oudgediende

S
Quote Invis:
hoofddoek bij werkkleding waar kruis verboden is
Dat is een kledingvoorschrift van het GVB. Plus dat als je een beetje nadenkt je ook de belangrijkste reden zult zien. Stel je voor, je loopt in de tram, een stel ettertjes maken herrie en pakken je bij je ketting waarmee je wordt gewurgd. Wat dan? Meneer wees de mogelijkheid van het dragen van een ring met kruis af, een armband was ook uit den boze, neen, het boze oog wordt weer gericht op positieve discriminatie waar die er niet is.

15-12-09 10:20:14
nietmeer
Quote Kpuc:
Quote Invis:
hoofddoek bij werkkleding waar kruis verboden is
Dat is een kledingvoorschrift van het GVB. Plus dat als je een beetje nadenkt je ook de belangrijkste reden zult zien. Stel je voor, je loopt in de tram, een stel ettertjes maken herrie en pakken je bij je ketting waarmee je wordt gewurgd. Wat dan? Meneer wees de mogelijkheid van het dragen van een ring met kruis af, een armband was ook uit den boze, neen, het boze oog wordt weer gericht op positieve discriminatie waar die er niet is.

Lol.. ja je weet zelf wel dat het niet om wurging met een ketting ging.. Al had de beste man gewoon een zilveren ketting om met niets erop zal er niets van worden gezegd. De gemiddelde buschauffeur/tram medewerker heeft een stropdas om, moet die ook worden afgeschaft omdat je ermee gewurgd kan worden Kpuc? En ze hebben ook een pen aan de zijkant van hun jas meestal, levensgevaarlijk.. kan je mee doodgestoken worden..

Het verwijderen van dit kruis was gewoon weer onzin

15-12-09 11:11:29
Kpuc
Oudgediende

S
Tja, het glas is weer half leeg? Als een bedrijf zo veel mogelijk wil voorkomen dat iemand ernstig verwond kan worden dan is dat alleen maar goed.

15-12-09 11:15:01
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Maar iemand wurgen met een hoofddoek lijkt me dan ook wel weer haalbaar (A)

15-12-09 11:25:21
timwijn
Erelid

S
rickhoogenband:
Quote:
Ook is sprake van een algemeen verbod op kettinkjes, met en zonder religieus symbool eraan, aldus de rechter.

@pietjevlip: iemand met een hoofddoek, wurgen? of iemand, met een hoofddoek wurgen? (a)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 65 66 67 [68] 69 70 71 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven