Discussie over Geert |
nietmeer
|
Quote Kpuc: Nee Relpa, eerst de Moslim eruit en dan eigen volk pas aanpakken. Heerlijk die vrijheid, gehh.. dit is niet helemaal waar he.. zoals het nu gaat word de werkende burger gestraft en leeggeknepen zodat de uitkering slurpers rustig kunnen blijven zitten op de bank... Waaronder ook vallen: vrouwen die niet werken omdat ze hun hoofddoek/boerka niet willen af doen tijdens werk. "AlweerDood" Het gaat erom, als een gewone werknemer vraagt om een broodje hambeuger bij de lunch, krijgt hij een dikke vinger. Wanneer iemand het vraagt omdat het van zijn/haar geloof niet mag Christen of Moslim, dan is het opeens ja meneer nee meneer. |
|
Davh11 Oudgediende WMRindex: 2.175 OTindex: 6.417 Wnplts:
|
Quote rickhoogenband: dit is niet helemaal waar he.. zoals het nu gaat word de werkende burger gestraft en leeggeknepen zodat de uitkering slurpers rustig kunnen blijven zitten op de bank... Waaronder ook vallen: vrouwen die niet werken omdat ze hun hoofddoek/boerka niet willen af doen tijdens werk.
er zijn ook een heleboel nederlanders die profiteren van werkend nederland, de echte arbeiders. mensen die leven van een uitkering, maar dan zonder de wil om geld te verdienen. de groep moslims die je noemt (vrouwen die niet werken omdat ze hun hoofddoek/boerka niet willen af doen tijdens werk) is verwaarloosbaar. |
|
nietmeer
|
David, ik heb expres niet gezet Moslims, ik heb expres neer gezet, "WAARONDER OOK" dus ik richt me hierbij alleen op een groep luie flikkers waarvan ook veel Nederlanders. |
|
nietmeer
|
Burkinizwemsters willen geen kerels in het zwembad
Belachelijk. Straks willen ze nog een gebedsruimte tussen de kleedhokjes 84% (2295) Ach, ik wil liever ook niet met een burkini in een zwembad 13% (353) Als hun geloof dat voorschrijft... Gun ze hun ongemengde zwemuurtje 3% (86) Totaal aantal stemmen: 2734
"http://www.elsevier.nl/#poll1151039"
Had zoon uitslag ook wel verwacht.. Is toch niet normaal om even een prive uurtje te zwemmen omdat je volgens je geloof niets van je lichaam mag laten zien.. |
|
timwijn Erelid
WMRindex: 1.760 OTindex: 1.315 S |
Ik krijg hier steeds meer het idee dat Wilders tegen "verdraagzaamheid", "aan anderen denken" en alles wat onder het kopje "collectief" of "groepsverband" valt, is.
Lang leve de individualisatie, het egocentrisme!
Laten we vooral bezig zijn met 'wat van ons in' en 'hoe belangrijk wij zijn' en vooral anderen bewust maken dat 'zij deze dingen bedreigen en kapot willen maken'.
Misschien moet er eerst eens uitgelegd worden wie 'ons' en 'wij' en 'zij' zijn en wat er bedoelt wordt met 'al die dingen' die kapot gemaakt worden.
Dat lijkt helaas onmogelijk.
Het moet van 2 kanten komen. Ja, we geven het goede voorbeeld gelukkig. |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Het grootste punt met halalvlees op een RK-school is dat het voor veel christenen niet toegestaan is om vlees te eten dat op rituele (religieuze) wijze geslacht is... Goed dat de school overstag gegaan is en het standpunt herzien heeft... maar hoeveel aanhangers GW hier weer aan gewonnen heeft? |
|
Jovi-Mama Oudgediende
WMRindex: 224 OTindex: 10.276 S |
Is het niet mogelijk om minder af te geven op je medemens?????
Kijk eens in de spiegel naar jezelf, doe elke dag een goede daad (uit jezelf niet omdat het moet) wees vriendelijk en respectvol naar andere mensen.
Het gekat op Wilders, moslims, whatever, hou op en begin met een glimlach. Moet je eens zien wat je terugkrijgt.... Sorry voor mijn niets-met-deze-discussie-te-maken-hebbende opmerking.
Doe eens lief!!!!! |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Jovi, hoezo niets-met-deze-discussie-te-maken-hebbende? Het is zo'n beetje de meest zinnige reactie die de afgelopen tig pagina's langsgekomen is Het is dat WMR geen ondersteuning biedt voor 'signatures' (goede zaak trouwens;)), maar die laatste zin van jou zou er zo inmogen |
|
Jovi-Mama Oudgediende
@pietjevlip: thanx. Ik vind het zo belachelijk dat er zo veel te klagen is, we moeten eens anders leren kijken.... En ja, das idd mijn signature....doe eens lief. Doe eens iets voor een ander, ik heb buren uit Eritrea, man, vrouw, 2 kindjes. Zij leert mij Afrikaans koken, ik leer haar stamppot koken, we proberen zoveel mogelijk nederlands te praten. Een paar weken terug heb ik haar de Nederlandse vlag en een vlaggestok gegeven, omdat ze Nederlandse was geworden.... Waardeer elkaar. Mijn vader is dit jaar 20 jaar dood, maar zijn indrukwekkendste uitspraak was voor mij altijd: Of je nou wit, zwart, geel, rood of pimpelpaars bent....ieder heeft een kloppend hart en ons bloed is dezelfde kleur.... |
|
nietmeer
|
Jovi je hebt natuurlijk gelijk, maar waar ik zo moe van word is al die positive discriminatie, Als je gelijk wilt worden behandelt, moet je ook niet speciale behandeling verwachten omdat je cultuur anders is.. |
|
Jovi-Mama Oudgediende
Positieve discriminatie is ook discriminatie.
Ik ben van mening dat respect en liefde voldoende moet zijn om mensen vredig met en naast elkaar te kunnen laten leven.
Chill out, doe niet zo moeilijk en kijk eerst of er op je eigen leven en je eigen gedrag niets aan te merken is....
Multiculti is absoluut mooi, maar dan wel op basis van wederzijds respect! |
|
timwijn Erelid
En wederzijds respect begint met bij jezelf kijken en niet naar anderen wijzen Zeggen dat je zelf verdraagzaam bent, maar anderen dit niet zijn, betekent dat je het niet snapt. . . Discriminatie is overigens een term die ik graag wil nomineren voor 'meest uit verband gerukte woord van 2009'. Het wordt maar te pas en te onpas gebruikt. Zolang je punt er maar mee versterkt wordt. *Als je 3 bent en nog niet naar een sportvereniging mag, omdat het vanaf 4 jaar is, is het ook discriminatie. *Dat je op je leerplichtig bent tot een bepaalde leeftijd, tenzij je een bepaald niveau hebt afgerond is ook discriminatie. Et cetera, et cetera. Laten we die term afschaffen en normaal naar situaties kijken |
|
pietjevlip Oudgediende
|
In het kader van geen-discriminatie-alstublieft hebben we jarenlang alle verschillen ontkend, om maar te voorkomen dat we een verschil zouden zien waar het niet is. Zouden we misschien eindelijk toe zijn aan het zien van verschillen waar ze wél zijn? De ene is zwart, de ander wit... is het discriminatie om vast te stellen dat daar een verschil is? Nee, daar is een wezenlijk verschil. We zijn allemaal even lelijk, allemaal even rot, allemaal even opdringerig, allemaal even lui als ieder ander... of... Nee, we zijn allemaal prachtig als we zijn wie we zijn. En of je dan Moslim bent, of dat je pvv stemt, of dat je het fijn vindt om iedere morgen je hoofd in een draaiende wasmachine te steken, mooi toch. Verschil máákt ons prachtig... door het ontkennen van verschillen die wél bestaan maak je iedereen lelijk. Inclusief jezelf. We zijn allemaal uniek... net als iedereen. We zijn allemaal hetzelfde... maar dan anders Maar misschien zie ik het te zwart-wit? |
|
Jovi-Mama Oudgediende
@timwijn: helemaal mee eens! Veel mensen zijn door alle gedoe net eens meer in staat om normaal naar elkaar te kijken, of normaal naar situaties te kijken. Moeilijk doen kan altijd nog.... Kijk ook eens op www.acomplaintfreeworld.org. Be nice, be gentle.... What goes around comes around. It is time for a change!!!! |
|
timwijn Erelid
Het is tijd voor kerst |
|
nietmeer
|
Yup zonder kerstboom op sommige scholen want dat is niet multi culti |
|
timwijn Erelid
en daar is niets mis mee |
|
nietmeer
|
omg tim dat meen je niet? Kerstboom weg - is niet multi culti Ritueel vlees - want we zijn multi culti ik snap het niet meer? Is de Islam dan belangrijker ofzo? Dat dat wel mag? |
|
timwijn Erelid
Als zo'n school wel of geen kerstboom wil kan mij echt niets schelen hoor Kerstfeest gaat uiteindelijk niet over kerstmannen en bomen, vind het leuk dat mensen plezier hebben met bomen en ik vind het leuk mijn kamer te versieren. Maar meer dan dat hoeft van mij ook niet hoor. Het is een feest, bedacht door coca cola inc. Waarom worden feesten, tradities en gewoontes opeens verheven tot van die heilige, onmisbare levensbehoeftes? Er wordt veel te hoog aan getild, naar mijn idee. En waarom, vul maar in |
|
nietmeer
|
Onmisbare levensbehoeften? Waarom kom je dan naar Nederland? Als je zulke onmisbare levensbehoeften hebt, en je komt naar Nederland, verwacht je dan dat het hier ook goed gekeurd word, of pas je je dan aan aan je gastheer? Wat is respectvoller? En wat is er heilig aan om een dier verdoofd te slachten? Ik vind dat eerder middeleeuws. |
|
timwijn Erelid
Ik had het meer over de Nederlandse "tradities" waar zo om geschreeuwd wordt Die opeens zo belangrijk schijnen te zijn.. Maar inderdaad, ook tradities uit onder andere religies - waar alles volgens regels en wetten moet - vind ik onacceptabel. En daar mag best wat strakker op gekeken worden. Ik vind ook dat je een werknemer moet kunnen ontslaan als hij door vasten slechter presteert en niet wil stoppen met vasten. Lijkt mij niet minder dan redelijk. |
|
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
Tradities zijn heilig op het moment dat mensen het idee hebben dat ze weggemoffeld worden ten gunste van anderen wier cultuur niet de hunne is. Het gaat dan niet om de traditie zelf, maar om het eigene: in eigen land de eigen gewoonten en niet in het eigen land alles maar opgeven omdat een gast het verrekt om zich aan te passen en boos wordt om jouw traditie.
Of het nu een kruis is, een boom, een stuk vlees, maakt allemaal niet uit: het gaat om de uitstraling ervan: weg met ons.
Wilders snapt dat als geen ander en vandaar zijn aanhang. |
|
Luna Moderator
WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Tradities vormen deels het cultuur.
|
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Wil je een buitenlander dan ook verplichten, uit Nederlandse traditie's, om ook verplicht boerenkool te eten? Dat kan je niet maken. Waarom zou je dat dan ook in een grovere maat doen en ze het land uit trappen? |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Invisible, niet de boel omdraaien, al die onzin van geen kerstboom ed, wie komen daarmee? Juist, den Hollander pur sang. En zoals je ook ziet, dat wordt meestal afgeserveerd. Dus wel even eerlijk blijven en niet het zo verdraaien dat de Moslim de Hollandse tradities omver wil werpen Ugh, en verder zeg ik even niets meer want ik zit me alweer op te fokken om zulke subversieve taal |
|