hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-11 08:00 - 75421 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek

1 2 3 4 .... 30 31 32 [33] 34 35 36 152 153 154 155

Discussie over Geert

19-11-09 08:12:38
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
De teneur van dit hele topic is angst, ik ruik en proef pure angst waar deze ongegrond is. Het ene moment word er geroepen dat als je een cartoon maakt je een bom of minstens messteek kunt verwachten en het andere moment zegt men doodleuk ja maar ik verwacht dat niet in Europa. Dan heb ik zoiets van kom eerst eens klaar met jezelf en bedenk waar werkelijk je schoen wringt en zet dat dan eens helder op rij.

19-11-09 08:34:46
nietmeer
Tolerantie, waar veel mensen het in dit forum over hebben. Tolerantie is iets waar Nederland in doordraait, ze willen iedereen te vriend blijven.

Lees het onderstaande idiote artikel.
-----------------------------------------------

Bij de Nederlandse nationale intocht van sinterklaas in Schiedam draagt sinterklaas wel gewoon een kruis op zijn mijter en bisschopsgewaad, zegt een woordvoerster van de organisatie. Ze hoort voor het eerst over de censuur in Antwerpen. ,,Dat is iets Belgisch'', verzucht ze. Toch worden er in Nederland ook al kruizen weggepoetst. Zo is de Amsterdamse sinterklaas sinds 2006 kruisloos. Op zijn tabberd is geen kruis meer te vinden, op zijn mijter staan de drie andreaskruisen uit het Amsterdamse stadswapen. De organisatie van de sinterklaasintocht in de hoofdstad heeft daarvoor gekozen omdat Amsterdam 'multi-etnisch' is en sinterklaas een 'universele figuur' moet zijn. Ook de sinterklaas die de scholen in West-Amsterdam bezoekt, doet het zonder een kruis op zijn mijter.

---------------------------------------------

LAAT SINT MET RUST.

19-11-09 09:07:04
kashmir
Senior lid

WMRindex: 311
OTindex: 150
Wnplts: Aalten
S
Als ik dit allemaal zo lees,
verheug ik me op de dag dat religie helemaal uit de politiek verdwijnt.
Politiek en een geloofsovertuiging zou los van elkaar moeten staan. En het zogenaamde moslim probleem waar geert het over heeft is sowieso flink overdreven. 5% van de Nederlanders is moslim en dat aantal groeit niet en dat zijn de feiten. Dus dat slappe gelul van wilders aanhangers dat de islam nederland overneemt is dan ook niet bepaald reëel.

19-11-09 09:25:55
Maan
Senior lid

WMRindex: 21
OTindex: 460
Quote invisible:
Ook jij vat het punt niet. Het gaat er niet om dat ze hun cultuur niet mogen houden, het gaat er om dat ze van ons eisen dat wij die respecteren ten koste van de onze. In ons eigen land onze eigen principes en verworvenheden opzij zetten, vertrappen, omdat zij anders boos zijn en met moord , rellen en dooslag gaan dreigen.

Hebben we het helemaal nog niet over het feit dat mensen jarenlang beschermd moeten worden omdat ze anders vermoord worden omdat ze zeggen wat ze denken. Ofwel een verworvenheid van dit land uitoefenen.

Ik vat het punt prima. Jij vind jezelf belangrijker dan de allochtonen, en jij vind dat jouw rechten belangrijker zijn, alleen om het feit dat je hier bent geboren.

onze eigen principes en verworvenheden? Geen idee wat dat zijn.
En 'zij' gaan dreigen met moord en rellen etc? Tuurlijk is dat verkeerd, maar je hebt het hier over een significante minderheid.
Ben jij wel eens bedreigd met iets dergelijks? Of roep je nu wat de meerderheid roept?

zelfmoordaanslagen, komen veel in oosterse en aziatische landen voor, hier in nederland valt het wel mee toch? Of durf je niet meer met het openbaar vervoer uit angst voor een terroristische aanslag.

En tot slot, onze cultuur respecteren? Wat is er zo anders aan onze cultuur dan? Het feit dat wij met mes en vork eten? Liever naar de ah gaan dan naar een kleine winkelier? Ik weet niet zo goed wat de nederlandse cultuur is. En daar heb ik ook geen problemen mee. Ik ben namelijk op de eerste plaats een mens. Er was net zoveel kans dat ik in een heel ander land was geboren.

19-11-09 09:29:32
Maan
Senior lid

Quote rickhoogenband:
Tolerantie, waar veel mensen het in dit forum over hebben. Tolerantie is iets waar Nederland in doordraait, ze willen iedereen te vriend blijven.

Bij de Nederlandse nationale intocht van sinterklaas in Schiedam draagt sinterklaas wel gewoon een kruis op zijn mijter en bisschopsgewaad, zegt een woordvoerster van de organisatie. Ze hoort voor het eerst over de censuur in Antwerpen. ,,Dat is iets Belgisch'', verzucht ze. Toch worden er in Nederland ook al kruizen weggepoetst. Zo is de Amsterdamse sinterklaas sinds 2006 kruisloos. Op zijn tabberd is geen kruis meer te vinden, op zijn mijter staan de drie andreaskruisen uit het Amsterdamse stadswapen. De organisatie van de sinterklaasintocht in de hoofdstad heeft daarvoor gekozen omdat Amsterdam 'multi-etnisch' is en sinterklaas een 'universele figuur' moet zijn. Ook de sinterklaas die de scholen in West-Amsterdam bezoekt, doet het zonder een kruis op zijn mijter.

LAAT SINT MET RUST.

doordraaien in toleantie. Die heb ik nog niet eerder gehoord. Wat maakt het jou nu werkelijk uit dat sinterklaas een kruis of een pentagram of een roze driehoek op zijn mijter heeft staan. Denkbeelden veranderen met de tijd. Moslims nodigen christenen uit voor het suikerfeest, terwijl ze niet eens gevast hebben, en christenen geven de moslims de mogelijkheid om ook sinterklaas te vieren. Kinderen moeten er op school toch ook niet om buiten gesloten worden.

Oh enne .... sinterklaas bestaat niet.....

19-11-09 09:29:40
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Quote Invisible:
Ik vind het byzonder jammer dat Roclan niet meer mee doet. Want die heeft me toch aan het denken gezet. Uit zijn "tuurlijk" reactie blijkt dat in islam kringen men niet in de gaten heeft dat het hier anders werkt. Niet uit onwil, maar oprecht het niet in de gaten heeft.

Wij veroordelen dat, maar zouden er waarschijnlijk beter aan doen om te zorgen dat het besef wel door komt bij de ander. En die op zijn beurt moet zich meer verdiepen in het waarom van die veroordeling, omdat hier een wezenlijk punt geraakt wordt.

Waarbij ik wel van mening blijf dat als er een frictie is en er gekozen moet worden, de onze voorraang heeft in dit land. Net zoals de hunne dat heeft in landen waar de Islam de norm is.

Mooie reactie. Ik vind dit best een productief topic. Jij en Timwijn hebben mij ook aan het denken gezet over o.a. oorzaak en gevolg en het Nederlandse volk nu en in het verleden.

Dit ben ik geheel met je eens. Het is sterk om de eerste stap te doen. In de tijd van de gastarbeiders wisten we nog niet goed wat voor mensen we allemaal hierheen haalden, maar hoe je het went of keert, we zitten nu wel met veel verschillende culturen. Daar moeten we iets mee.

Dit is juist hetgeen dat Wilders over het hoofd ziet: ik blijf erbij dat meteen veroordelen gewoon in je zit als mens. Ik betrap mezelf er ook bijna dagelijks op, maar desalniettemin vind ik het niet goed. Hierdoor is Wilders ook toegankelijk voor veel mensen. Nederlanders uiten graag hun onvrede.

'haal eerst de balk uit het eigen oog, alvorens de splinter uit dat van een ander te halen'. En die balk zit er bijna altijd, maar toch zien we hem niet vaak.

19-11-09 09:37:01
Kpuc
Oudgediende

S
Rick, een typisch voorbeeld van een stel overbezorgde supersociale geitewollensokken, waarschijnlijk afstammelingen van Dino's. Niks mis met een gemêleerde samenleving, maar blijf gewoon af van gevestigde tradities. Ik vind het eigenlijk lachwekkend dat mensen zo ver kunnen gaan met voorzichtig zijn, je kunt wel eens iemand kwetsen met een kruis op een hoofddeksel..

19-11-09 09:39:26
Maan
Senior lid

@ Kpuc, het gaat niet om kwetsen. Het gaat om het toegankelijk maken van een nationaal feest.

19-11-09 09:39:52
nietmeer
Quote Maan:
Quote rickhoogenband:

LAAT SINT MET RUST.

doordraaien in toleantie. Die heb ik nog niet eerder gehoord. Wat maakt het jou nu werkelijk uit dat sinterklaas een kruis of een pentagram of een roze driehoek op zijn mijter heeft staan. Denkbeelden veranderen met de tijd. Moslims nodigen christenen uit voor het suikerfeest, terwijl ze niet eens gevast hebben, en christenen geven de moslims de mogelijkheid om ook sinterklaas te vieren. Kinderen moeten er op school toch ook niet om buiten gesloten worden.

Oh enne .... sinterklaas bestaat niet.....

Maan jij bent ook het toppunt van LINKS, het is gewoon om van te kotsen hoe dit land zich aanpast aan iedereen, ze willen met iedereen vriendjes blijven en niemand op de teentjes trappen. En dan moet je niet met zoon dom argument komen van wat maakt jou het uit blabla, want zit 1 keer aan het Suikerfeest of iets anders, en dan ben je meteen een racist.

Laat tradities zoals ze zijn, wij doen ook niets om andere feesten te veranderen.

19-11-09 09:41:51
Maan
Senior lid

hahaha even lachen, het toppunt van links. Mja misschien ben ik dat wel.

Maar wat is er nu precies mis met vrienden willen blijven? En waren het moslims die het kruis op de sinterklaasmijter verwijderden?

en wat heb je dan tegen suikerfeest? Daar hoef je toch helemaal niet aan te komen?
[edit]

tradities laten zoals ze zijn? waarom? Gaan we dan ook weer vuurwerk afsteken om boze geesten te weren? En vasten voor een bepaalde periode tot carnaval? Ga jij dan ook weer naar de kerk iedere zondag?

19-11-09 09:43:28
nietmeer
Quote Maan:
@ Kpuc, het gaat niet om kwetsen. Het gaat om het toegankelijk maken van een nationaal feest.

Het is toegankelijk, maar wat blijft er van het feest over als het aan iedereen moet worden aangepast? Het meemaken van een feest uit een andere cultuur is toch juist leuk omdat het ANDERS is??

19-11-09 09:45:38
Kpuc
Oudgediende

S
Laat de Negerzoen de Negerzoen heten en zie t samen te redden op deze bol, kolere wat een gedoe om oude namen en gebruiken :S Of schaf alles af, geen religie, geen feesten, alleen werken op die vroegere feestdagen, need to say more? 8)

19-11-09 09:45:52
Maan
Senior lid

Wat maakt het nu uit wat er op Sinterklaas zijn mijter staat? Toen ik nog jong was, werd ik opgevoed als jehovahs getuige, als sinterklaas toen al geen christelijke bedoening was, had ik er misschien wel aan mee mogen doen. Ik denk dat het voor moslims ook een leuker feest is, als de christelijkheid eruit word gehaald.

Het is toch niet zo dat we sinterklaas vieren omdat we nog zo christelijk zijn toch?

19-11-09 09:47:32
Kpuc
Oudgediende

S
Maan, laat die grijsaard nu lekker uit Myrna blijven komen, met mijter en kruis en al, dan blijft de geschiedenis over duizenden jaren tenminste correct ;)

19-11-09 09:56:39
nietmeer
Maan, het gaat erom, wanneer stopt het? Wanneer zegge mensen tot hier en niet verder.. Wanneer sint met een boerka loopt? Of wanneer sint in allerlei kleurtjes is geschminkt zodat hij niemand uitzondert? Het zijn niet de Moslims die hierom vragen, maar die uit de hand gelopen linkse supersociale* jankertjes

*dank je voor het woord Kpuc

DE CHRISTELIJKHEID ERUIT HALEN? Je bent gek, we halen toch ook niet de Islam uit het Suikerfeest zodat wij eraan mee mogen doen???

Kortom volgens jou moeten wij weer aanpassen zodat andere mee kunnen doen, terwijl ze ook kunnen mee doen zonder aanpassingen.

19-11-09 09:59:04
Kpuc
Oudgediende

S
Rick, let wel, ik ben ook vrij op links. Maar deze idioterie is totaal te zot. Vorig jaar was t al zoiets met de gekleurde regenboogpieten, sommige bestuurders/wethouders leren nooit meer iets en zouden moeten gaan denken aan hun vervroegd pensioen.

19-11-09 10:06:11
nietmeer
Kpuc, jij bent links, maar je hebt nog wel je verstand.

19-11-09 10:11:49
ladekast
Oudgediende

WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
@rickhoogenband: weet je het zeker ? :P

19-11-09 10:13:36
Maan
Senior lid

Quote Kpuc:
Maan, laat die grijsaard nu lekker uit Myrna blijven komen, met mijter en kruis en al, dan blijft de geschiedenis over duizenden jaren tenminste correct ;)

in een andere reactie heb ik al uitgelegd hoe 'goed' wij onze tradities in ere houden....

19-11-09 10:15:09
Invisible
Oudgediende

WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Ik vind de Sint zonde rkruis een fraai voorbeeld van doorgeschoten tolerantie. Iedereen zegt dat het een christelijk symbool is, maa rbeter is het om het Katholiek te noemen. In protestantse kerken treft men geen kruisen aan en wordt er zeker niet meer rondgelopen. Maar heeft ooit iemand uit die hoek bezwaar aangetekend? Heeft ooit iemand bedacht dat we terwille van de lutheranen etc het kruis af moesten schaffen bij de Sint?

En voor zover ik weet heeft geen moslim hier om gevraagd. Nee, het is onze eigen politiek correcte, tolerante kliek die dit verzint. Weg met ons is d eleus, vooral alles weg doen wat weliswaar eeuwenlange traditie is, maar wie weet hier en daar iemand zou kunnen beledigen . . . .

het argument Sint toegankelijk maken voor... is kul. Je viert Sint zoals dat hoort met alles erop en eraan en als je het niet zint, dan vier je het niet. Ik vier geen Divali, en verwacht zeker niet dat zij het aanpassen aan ons om het toegankelijk te maken.....

19-11-09 10:16:09
Maan
Senior lid

rickhoogenband: Ik vind het niet erg leuk dat je me nu uit gaat schelden. Je lijkt wel een marrokaan:P
Ik scheld jou toch ook niet uit?

Je reageert niet op mijn stelling waarom ik deze menig heb, je blijft enkel je eigen mening steeds harder en grover roepen. Ik heb je mijn standpunt duidelijk gemaakt, maar weerleggen doe je het niet.

Het is belachelijk om opeens aan christelijke tradities te gaan hangen, terwijl we ons niet eens als christenen gedragen.

19-11-09 10:17:27
Maan
Senior lid

@ invisible:

toegankelijk maken kul? Voor jou misschien, maar voor anderen heel prettig hoor. Wat is er mis mee?

19-11-09 10:21:57
Kpuc
Oudgediende

S
Vrijheid van religie, zo simpel is het. Oeroude gebruiken, laat ze zoals ze zijn.

19-11-09 10:25:08
MayLou
Lid

WMRindex: 25
OTindex: 42
Sinterklaas heeft zijn religieuze karakter toch al lang verloren?

19-11-09 10:28:42
nietmeer
Maan, ik ga inderdaad niet op je in, want dit MAG niet veranderen, het is gewoon te gek voor woorden.. wij moeten ons aanpassen in ons thuisland? Moslims zelf hebben hier helemaal geen last van, het zijn de extremistische linkse rakkers.

Als je sint niet wil accepteren zoals hij is, dan doe je maar niet mee.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 30 31 32 [33] 34 35 36 152 153 154 155

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven