Discussie over Geert |
Invisible Oudgediende
WMRindex: 3.730 OTindex: 5.186
|
@Maan: goede link over die vijf misverstanden. Verder kan je Sint exit doen, maar het is m.i. wel verweven. Het kruis eraf is bij zeer velen een symbool voor wat er mis is: we mogen in eigen land niet eens meer . . . en dan komt er een politicus die er wat van zegt en volgt men hem blind na. Je kan rustig stellen dat hoe meer van dit soort kleine dingen afgeschaft/veranderd worden, hoe meer politiek correct nederland hamert op wat de rest ziet als weg met onszelf, hoe groter Wilders wordt. Ik denk dat Wilders vnl groot wordt gemaakt door Pechthold en de zijnen, meer dan door de Islam en hun gedrag wereldwijd. Dat laaste is wel de basis, maar het vergelijken ervan, het negeren van de excessen en het opoffferen van onszelf door de elite is veel meer bepalend! Zo lang de rest ontkend dat Wilders punten heeft die gewoon waar zijn en er niet over wil praten, laat staan wat aan doen, zal hij stemmen trekken. En terecht stemmen trekken. |
|
Loek Oudgediende
WMRindex: 1.758 OTindex: 19.419
|
@Invisible: correct geobserveerd! natuurlijk heeft Wilders punten waar veel mensen het mee eens zijn (en ik bedoel in houdelijke punten, niet anti Islam) ik heb zijn programma gelezen, en met 3kwart ben ik het wel eens. het is op de manier hoe hij het verder voert dat ik het er niet mee eens ben. maar "Ja" hij heeft een groot aantal goede punten. Wat wilders volgens mij gewoon wilt is een land waar een stuk meer naar de wet wordt geleefd als dan dat nu het geval is. langere en zwaardere straffen, ben ik het volledig mee eens. geen soft beleid als dat nu het geval is. ik kan me alleen niet rijmen met zijn standpunt over moslims. Waar ik me vanochtend vreselijk aan ergerde is dat het nieuws over de verkiezingen niet gingen over de uitslagen maar over hoe die in verband staan met de PVV. uhm, waarom zou ik dat willen weten? het feit is dat er zo veel aandacht aan wilders wordt geschonken dat hij geen campagne meer hoeft te voeren. dat doet de pers voor hem. |
|
MayLou Lid
WMRindex: 25 OTindex: 42
|
Ik denk ook dat Wilders goeie punten heeft. De anti-moslim houding van hem is zijn uithangbord waarmee hij de aandacht trekt. Negatieve publiciteit is nog steeds publiciteit. Overstated as it is ben ik alsnog benieuwd wat de uitslagen in Venlo waren geweest als de PVV toch had meegedaan. Niet dat dit representatief is voor heel Nederland hoor. Tegen de tijd dat men gaat stemmen kiezen we toch weer voor de partij met de mooiste praatjes. |
|
DuckOfDoom Senior lid
WMRindex: 295 OTindex: 1.222 S |
ik ben niet zoon wilders tipen. ik stem helemaal niet. weet zoizo niet wie ik moet kiezen |
|
timwijn Erelid
WMRindex: 1.760 OTindex: 1.315 S |
@DuckOfDoom: jij mag toch ook nog helemaal niet stemmen vanwege je leeftijd Tja, veel mensen stemmen zonder de partijprogramma's te kennen van de partij waar ze op stemmen. Maar daar zit wel logica achter, want de gemiddelde stemmer gaat geen 45 minuten lezen over een politieke partij, laat staan dat voor alle partijen te doen De meesten gaat dus af op wat de media roept en wat de omgeving roept. Mensen zijn extern erg beinvloedbaar. Het blijft lastig de juiste keuze te maken. (veelal omdat geen enkele partij volledig aansluit bij mijn mening). En daarom stem ik niet om het programma, maar om de achterliggende drijfveer van de partijen. |
|
timvampier Erelid
WMRindex: 1.006 OTindex: 932 S |
@timwijndat is ook de reden dat ie niet stemt natuurlijk |
|
timwijn Erelid
@timvampier: jamaar.. hij zegt dat ie niet zo'n wilders type is en niet weet wie hij moet kiezen.. dus ik dacht.. never mind |
|
Maan Senior lid WMRindex: 21 OTindex: 460
|
@Invisible: dat heb je mooi gezegd. en als je de omschrijving van tradities leest, dan is het niet bepaald iets wat vast ligt. Maar wat is de nederlandse cultuur dan? (ik heb de wikilink gezien, daar staan een hoop culturele dingen in, maar omvatten die dingen de nl cultuur? Ik vind het meer zaken die ieder land heeft) En nog een vraag, blijkbaar vinden een hoop mensen ook goed om hetgeen niet over de islam gaat. Kunnen jullie aangeven wat jullie verandert willen zien, en wat wilders hier aan doet? (zonder te spieken in zijn partijprogramma he ) |
|
kashmir Senior lid WMRindex: 311 OTindex: 150 Wnplts: Aalten S |
@timwijn: Je kunt ook inderdaad niet alles doorgaan lezen, daarom pak ik 2 a 3 partijen die mij aanspreken en lees ik die programma's door en bepaal dan waar ik op stem. En ik vul meestal ook de stemwijzer in. |
|
timwijn Erelid
@Maan: Ik heb Wilders' programma doorgelezen (net als alle andere partijprogramma's ), dus kan ik daar helaas niet op ingaan Spieken heeft geen zin, want er staat niet hoe hij het wil doen @kashmir: En hoe je tot die 2 a 3 partijen komt hangt dus redelijk af van wat je in je omgeving hoort en ziet? Stemwijzer is wel een goed initiatief, gebruik ik zelf ook. En maan, die wikilink zegt het inderdaad over cultuur te hebben, maar ik vind het ook niet helemaal passen. Je zegt (..)een hoop mensen ook goed(..). Bedoel je Wilders' standpunten? |
|
Invisible Oudgediende
|
Quote Maan :
Kunnen jullie aangeven wat jullie verandert willen zien, en wat wilders hier aan doet? ) Wat ik veranderd wil zien is de vanzelfsprekendheid waarmee wij iedere keer alles wat hier gewoon is op willen geven, vaak ook ongevraagd, om toch vooral poltiek correct, tolerant en ruimdenkend te zijn. Dat wij zelfs onze diepste principes als anti discriminatie daarvoor overboord willen gooien omdat je anders voor reactionair en racist etc wordt uitgemaakt. Alleen al het openlijk erover praten geeft onafwendbaar resultaten. Als Wilders net als de politiek correcte elite was, bleven de misstanden waar hij voortdurend op wijst gewoon doorsudderen. Nu kunnen steeds meer anderen er niet om heen om ook eens verder te kijken. In dit geval is Being there dus al een flink stuk op weg. |
|
|
oh dat was idd een beetje onduidelijk. Maar idd, ik bedoelde wilders' standpunten.
Laat ik mijn vraag dan anders stellen.
wat wil jij verandert zien in nederland? en probeert wilders dat ook?
en de vraag, wat is nederlandse cultuur blijft staan. |
|
|
@Invisible, zijn er werkelijk geen belangrijke zaken in nederland die aangepakt moeten worden? vind je het opgeven van onze standpunten werkelijk het grootste probleem? |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Maan, ik heb net zo hard de pest aan de klokken die me 's nachts laten weten dat het drie uur of half vier is geworden als aan een gillende man in rok op een minaret. Maar ik zie er geen been in om middels een gemeente ambtenaar aan te gaan kaarten van joh, weg met dat gebeier, en haal gelijk ook dat kruis eens van dat dak af |
|
|
Dat doe je goed, is je recht. Maar geen reden om ook meteen rechts te gaan stemmen toch? |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Rechts, tja, de VVD is dat, PVV een tikkie grover. CDA, CU, die neem ik niet meer serieus, de SP ook niet, blijft over D66 of GroenLinks.. Marianne Thieme is een lekker beest maar de partijnaam maakt al weinig kans op erkenning op een breed vlak, jammer, met haar zou ik wel sprong in t duister durven te wagen |
|
Kameleon Oudgediende
WMRindex: 452 OTindex: 48.504 T S |
Kpuc, en wat als het nu een beest zou zijn? |
|
|
Waarom stemt niemand blanco als er toch niet 1 partij volledig bij ze past? link |
|
Pluppel Oudgediende
WMRindex: 2.068 OTindex: 13.920 S |
In Thieme heb ik al helemaal geen vertrouwen.. Met sommige punten ben ik het helemaal met Wilders eens. Alleen brengt hij het alles zo klungelig en gaat hij vaak te ver.. Het idee dat dit Nederland is en mensen die zich gewoon NIET willen aanpassen hier niet horen, vind ik goed. Maar hij scheert iedereen over één kam. Dat is jammer.. |
|
Invisible Oudgediende
|
Quote Maan: @Invisible, zijn er werkelijk geen belangrijke zaken in nederland die aangepakt moeten worden? vind je het opgeven van onze standpunten werkelijk het grootste probleem? Wel als dat inhoudt dat wij discriminatie van vrouwen en andersgeaarden moeten goedkeuren, moeten accepteren dat er voor hen aparte loketten zijn. Wel als dat inhoudt dat de vrijheid van meningsuiting verdwijnt omdat er een bevolkingsgroep is met erg lange tenen.. Wel als dat inhoudt dat je voor die vrijheid vermoord kan worden en ook inderdaad wordt. Dat zijn toch behoorlijk fundamentele zaken! |
|
|
Maar dat is toch helemaal niet aan de hand? Dit soort zaken zijn in nederland toch niet aan de hand.
Als een cultuur niet mee wil doen aan de onze, is dat hun goed recht. Net zoals het ons recht is, wel voor dit soort zaken te staan. |
|
timwijn Erelid
@Invisible: gelukkig is niets van dit aan de orde in Nederland Quote Maan: Waarom stemt niemand blanco als er toch niet 1 partij volledig bij ze past? Omdat het gedachtengoed, de algemene tendens, mij wel aanstaat. Ik denk dat er weinig mensen zouden stemmen als volledige overeenkomst vereist was |
|
|
misschien is dat juist een goed teken aan de politiek in nederland.
duidelijkheid en eerlijkheid zouden voorop moeten staan, en dat zie ik in geen enkele partij terug.
|
|
Invisible Oudgediende
|
Quote Maan: Maar dat is toch helemaal niet aan de hand? Dit soort zaken zijn in nederland toch niet aan de hand.
Als een cultuur niet mee wil doen aan de onze, is dat hun goed recht. Net zoals het ons recht is, wel voor dit soort zaken te staan. Quote timwijn: @Invisible: gelukkig is niets van dit aan de orde in Nederland [ Slaap lekker verder. De gemeente Utrecht heeft wel degelijk al een apart loket geopend bij een wijkpost in een moskee. Die ook nog een uur eerder dichtgaat ook omdat mevrouw moet koken. Verder geeft de notariele broederschap ronduit toe dat ze meewerken aan het discrimineren van dochters bij een erfenis. Tevens zijn er al moskeeen die meewerken aan een moslim huwelijk zonder burgerlijk huwelijk erbij, wat onwettig is en voor de voruw in kwestie bij een scheiding totale rechteloosheid betekent. Dus hoezo speelt dat hier nog niet? |
|
timwijn Erelid
@Invisible: Van al die punten ben ik niet op de hoogte Dit zijn punten die inderdaad hoog opgenomen moeten worden. Dit kan echt niet Maar, aan mijn vrijheid van meningsuiting komen ze niet en ik word ook niet vermoord voor mijn mening. Zo wel, dan ben ik er toch niet meer om te klagen |
|