Grappige *ik-verhalen* ( van andere mensen) |
nietmeer
|
@ledi: Ik lees elke dag de strip Pukkels in het AD...Komt zó erg overeen met wat je hier zegt.... |
|
ledi Oudgediende
WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
@Lennie: Haha, het zal ook inderdaad in veel gezinnen wel voorkomen. Ik herinner me tenminste een soortgelijk verhaal over een moeder die iets wilde vertellen aan haar zoon die te druk was met tv kijken. Ze belde toen vanuit de keuken naar zijn mobieltje; op die manier kon ze wel zijn aandacht krijgen. |
|
botte bijl Oudgediende
WMRindex: 90.820 OTindex: 39.086
|
als alleenstaande zonder kinderen heb ik met mijn werkgever de afspraak dat ik geen vakantie neem tijdens schoolvakanties. vorig jaar kort voor de zomervakantie (daar geldt die afspraak dubbel) zei mijn baas, aan het eind van een vrijdagmiddag, dat ik nog zo veel overuren had staan (daar neem ik vaak vrij voor) dat ik best volgende week vrij kon nemen.... zoiets riekt naar een beslissing waar zijn vrouw niet in was gekend, en zij heeft altijd nog wel een duffe 'sorteerklus die opeens haast heeft' of zo waardoor de vakantie eventueel niet door zou kunnen gaan thuis gekomen had ik dus binnen het uur gedouched, de allernodigste was gedraaid en -binnen- opgehangen, de planten zo uit de zon gezet en water gegeven dat ze het een goede week vol zouden houden en mijn kleine koffertje gepakt (het was maar een week tenslotte).... 'minuut 48' of zo zat ik dus met minieme bagage in de auto naar een goedkoop vakantieadres waar ze altijd wel ruimte hebben omdat er geen luxe is en het voor lifters met rugzakken moeilijk te bereiken is. kort na middernacht kwam ik in mijn blokhut in het bos aan het meertje. de sleutel lag op de afgesproken plaats, dus alles ging tot hier goed, totdat ik mijn kleine koffertje open deed en bedacht dat ik shampoo en bodymilk totaal was vergeten in te pakken gelukkig gaat het kleine koffertje altijd mee op korte trips, en heeft het een paar zijvakken, onder andere ook een vak waar ik 'hotelverpakkingen' in stop, waar ik dan later niet meer naar om kijk.... daar zat dus voor een expeditie van maanden genoeg shampoo, bodymilk, conditioner, zeepjes, zakdoekjes, wattenschijfjes en tissues in ben dus gered door mijn eigen chaotische aard |
|
ledi Oudgediende
Tijdens mijn studie psychologie heb ik kennisgemaakt met de psychoanalytische theorie van Freud en deze gelijk verworpen omdat de onderbouwing weinig empirisch was. Fallische fase, droomduiding en oedipuscomplex: het leken me waardeloze concepten.
Nu, jaren later, heb ik een zoon van vier. Af en toe vertelt Oek me dat hij verliefd op me is en dan fluistert hij romantisch in mijn oor: „Ik ga morgen met je trouwen.”
Jaloers is mijn man niet, maar de tweede plaats voelt onverdiend. Zondagochtend vertelt Oek bij het opstaan: „Ik heb over jou gedroomd, papa.” Verheugd spitst papa zijn oren om de rest te horen:
„Jij was een banaan en ik heb je opgegeten.”
|
|
nietmeer
|
Oek? Wie noemt zijn/haar kind in vredesnaam Oek? Verder leuke anekdote |
|
ledi Oudgediende
SamuiAxe: het zal wel een knuffelnaam zijn en afkomstig van een sprookjesfiguur (meer te lezen op internet): Ik ben Oek. Ik leef in de prehistorie. Ik woon samen met mijn vader, moeder, zusje Janna en mijn opa. Ik heb ook een hond. |
|
ledi Oudgediende
In groep 8 zijn de lessen ‘Lekker in je vel’ begonnen, met uitgebreide seksuele voorlichting. Isabelle (groep 8 ) heeft een oproep gekregen voor de inenting tegen baarmoederhalskanker. ’s Middags om half 2 is ze aan de beurt. Ze hoeft geen uitleg, de juf heeft alles al verteld.
Op de vraag of ze na de enting nog teruggaat naar school, zegt ze dat er die middag waarschijnlijk toch niemand is. Nou, zegt haar oudere zus, in elk geval de jongens wel. Isabelle kijkt haar verbaasd aan: „Hoezo, hoeven die niet dan?” |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.005 OTindex: 93.468
|
|
|
ledi Oudgediende
@allone: Je hebt gelijk. Waar zou die naam vandaan komen? |
|
allone Oudgediende
|
@ledi: had de naam ook nooit eerder gehoord.. toevallig had ik net het boek van die schrijver van de bieb quote: "Zijn volledige naam luidt Oebele Klaas Anne de Jong" .. maar da's net zo'n vreemde naam... quote "Oebele Oebele is een Nederlandse naam. Het betekent `Schitterende wolf, Schitterend door zijn erfgrond`." " Voornaam : Oebele Oorsprong: Fries Betekenis: afgeleid van Obe (Bezit van een wolf) Deze namen lijken sterk op Oebele : Aebel Oele Rebel " |
|
ledi Oudgediende
@allone: zoals je al schrijft: het zal wel relatief normaal in Friesland zijn. Zo vond ik het op de lagere school ook zo wonderlijk om een jongen uit Friesland in de klas te hebben die Anne heette. |
|
allone Oudgediende
|
@ledi: ja idd .. en zo vinden ze het in Spanje normaal wanneer iemand Jesus heet.. |
|
ledi Oudgediende
@allone: zo kunnen we nog even doorgaan: ik keek ooit ook verrast op toen een Belg me vertelde Dominic te heten. (Ik wist toen ook nog niet dat je het dan met een c screef ipv que) |
|
nietmeer
|
Mijn zoon heet Michel, omdat dat in het Engels een vrouwennaam is noemt iedereen in de USA hem 'Mies'. Maar goed, 'Oek' als koosnaam kan ik me nog wel voorstellen. |
|
Lennox Oudgediende
WMRindex: 8.290 OTindex: 1.340
|
Mijn vader heet Jesus! Serieus. En ik heb dat altijd heel raar gevonden ja . De familie hier noemt hem Gees, vonden ze minder raar denk ik . |
|
ledi Oudgediende
@Lennox: je vader heeft bendes naamgenoten! Goed dat de familie hem Gees noemt en niet Sus. |
|
Mamsie Oudgediende
WMRindex: 46.268 OTindex: 96.116
|
@Lennox: Dat zal nog wel eens aanleiding geven tot naamgrapjes, lijkt me. |
|
domini99 Lid WMRindex: 42 OTindex: 12 Wnplts: Maasbrachi
|
Laat in maar weer origineel zijn, mijn opa heet Hans |
|
allone Oudgediende
|
@Lennox: hoewel wij het idd vreemd vinden, is het toch iets wat meer voorkomt.. bijv. Diana = godin van de jacht Johannes = geschenk van god @domini99 @ledi: en Hans, Anne, Jan, Janneke of Janet, enz is van Johannes afgeleid.. (sorry, niet origineel, dus ) .. in India hebben een heleboel mensen 'godennamen' .. Ram Krishna Laxmi enz |
|
nietmeer
|
Dan is mijn nick toch origineler, die is overgenomen van een deodorant! Je kunt tenslotte als atheïst geen religieuze naam hebben @allone: Jeanette komt ook van Johannes af dan? |
|
allone Oudgediende
|
SamuiAxe: origineel wel .. en wat is de betekenis? Bert is ook niet slecht en ja, via het frans: jean jeanne, enz .. we kunnen hier bijna een nieuw forum van maken.. behalve dat ik niet denk dat het lang door zal gaan.. |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Quote SamuiAxe: Dan is mijn nick toch origineler, die is overgenomen van een deodorant! Je kunt tenslotte als atheïst geen religieuze naam hebben @allone: Jeanette komt ook van Johannes af dan? Oh dear |
|
nietmeer
|
@allone: Axe, als in de deodorant.. De betekenis is 'fris, geurend' Bert is voor veel Thai een lastige naam om uit te spreken. Bet, Belt enzo, Engelse vrienden zeggen dan weer Burt, ook niet goed dus iedereen zegt gewoon Axe, is al jaren mijn naam hier, velen weten niet beter of het is ook mijn echte naam |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
ik vond een primordale precursor AXE - waarschijnlijk nog niet helemaal Vol-AXE maar nog in een voorstadium van AXE
met deze Primo-precu Axe maakte ik mijn CD's schoon - om ze daarvan een nieuw opschrift te voorzien.. dat is mijn blijvende relatie met AXE |
|
allone Oudgediende
|
SamuiAxe: kort maar krachtig hoewel ik sommige deodorants behoorlijk vind stinken, dat dan weer wel @heraux: iig is het een blijvende relatie |
|