hr
jaargang -23 - laatste artikel 22-11 12:00 - 75415 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

moppen en spelletjes - moppen en spelletjes - moppen en spelletjes

1 2 3 4 .... 21 22 23 [24] 25 26 27 38 39 40 41

Grappige *ik-verhalen* ( van andere mensen)

10-08-13 08:31:50
Lennox
Oudgediende

WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
@ledi: @Mamsie: @allone: Vooral vroeger (mijn pa woont inmiddels al meer dan 50 jaar in nederland) was men niet zo aan dat buitenlandse gedoe met rare namen gewend (religieus ok, maar de zoon van god vond men toch wel even schrikken), men zag ook weinig op tv natuurlijk. Toen was het wel vaak lachen en werd er heel wat afgegrapt :). Maar nu allang niet meer hoor, volgens mij stelt mjn vader zich ook altijd voor als Gees.

samuiaxe: Het kon zeker slechter :), want niet alleen is het een cool naampie dat ik asocieer met humoristische reclames maar ook is het een van de beter ruikende mannen deo's :).

10-08-13 08:32:21
Lennox
Oudgediende

@ledi: @Mamsie: @allone: Vooral vroeger (mijn pa woont inmiddels al meer dan 50 jaar in nederland) was men niet zo aan dat buitenlandse gedoe met rare namen gewend (religieus ok, maar de zoon van god vond men toch wel even schrikken), men zag ook weinig op tv natuurlijk. Toen was het wel vaak lachen en werd er heel wat afgegrapt :). Maar nu allang niet meer hoor, volgens mij stelt mjn vader zich ook altijd voor als Gees.

samuiaxe: Het kon zeker slechter :), want niet alleen is het een cool naampie dat ik asocieer met humoristische reclames maar ook is het een van de beter ruikende mannen deo's :).

@heraux: Wat leuk, ik wist niets van jullie relatie af  ;).

10-08-13 08:36:01
allone
Oudgediende

WMRindex: 52.005
OTindex: 93.468
@Lennox: maar spreek je het in het spaans ook niet uit met een G: Gesus of Gesoes.. ?!
dan is Gees ook zijn ware naam.. en iets minder als het nederlands Jesus :)

10-08-13 08:38:47
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote @allone:
@Lennox: maar spreek je het in het spaans ook niet uit met een G: Gesus of Gesoes.. ?!
dan is Gees ook zijn ware naam.. en iets minder als het nederlands Jesus :)

10-08-13 09:17:48
Lennox
Oudgediende

@allone: Ja dat klopt, Gesoes, met de klemtoon op de oe. En zo is de verbastering, of eigenlijk de afkorting, dan ook ontstaan, waardoor iemand laatst dacht dat mijn vader "Geesje" (zo'n typisch hollandse meisjesnaam) heette :).

10-08-13 09:29:49
nietmeer
Oké, laat ik er een ik-verhaaltje van maken:

Jaren geleden was ik lid van een Motorclub op Samui. Een paar keer per maand gingen wij met de motor naar het vasteland om daar een meeting of motorparty bij te wonen, gezellig. Ik gebruikte al vele jaren AXE-Voodo, het was mijn favoriete deodorant, never leave home without it.. Totdat we weer eens een weekendje weggingen en ik bij aankomst in het hotel tot de ontdekking kwam dat ik mijn geliefde Axe vergeten was 8O Ik was boos en heb zeker een uur of twee lopen mopperen omdat ik mijn Axe niet bij me had. Stom, want elke 7/11 verkocht het, ik had het binnen 5 minuten kunnen kopen. Mijn gemopper trok inmiddels behoorlijk de aandacht van mijn 'brothers' en één brother stelde voor om mij voortaan Axe te noemen. Dit werd met meerderheid aangenomen en vanaf die dag was ik niet meer Bert, maar Axe. Het werd zelf opgenomen in de notulen :ja Sedertdien noemde en noemt iedereen mij Axe, zelfs mijn vriendin... Later, tijdens een meeting met andere bikers, ontmoette ik een reus van een biker, een Zweedse man die ik al eens gezien had in mijn dorpje, maar nooit ontmoet had. Toen hij mijn naam op mijn vest zag keek hij me eens aan en zei met een zwaar accent: 'I am not going to ask you how you got that name', in de veronderstelling dat mijn naam naar een hakbijl verwees....:D

10-08-13 09:41:03
allone
Oudgediende

SamuiAxe: leuk #ok

.. nu nog een ik verhaaltje van andere mensen..
en we zijn weer terug on topic (a)

@Lennox: leuk :ja
dus hij is al helemaal 'geintegreerd' en vernederlandst ?!

10-08-13 10:03:47
nietmeer
@allone: Van andere mensen staat tussen aanhalingstekens, volgens mij is het dus niet verplicht :nee

10-08-13 10:06:55
ledi
Oudgediende

WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
SamuiAxe: dat laatste! Prachtig!

@Lennox: jouw uitleg over je vader's naam herinnert me weer met een big smile aan je verhaal hoe je moeder een keer een makelaar op zijn nummer zette.
Je vertelde het toen zo plastisch dat ik nog steeds jullie in gedachten bij de lift zie staan. #ok

10-08-13 10:12:23
allone
Oudgediende

SamuiAxe: geen idee, zo had ik het begrepen, maar ik denk niet dat iemand het erg vindt :)

@ledi: @Lennox: dat verhaal kan ik me ook nog herinneren.. helaas niet precies alle details, maar wel dat het geweldig was :P

10-08-13 10:12:32
ledi
Oudgediende

S
SamuiAxe: "van andere mensen"is inderdaad in de eerste plaats om duidelijk te maken dat ze niet van mij afkomstg zijn (oorspronkelijk was ik de enige inbrenger)

Eigen verhalen zijn niet verboden, maar er bestaat een andere Forumrubiek "Wat mij is overkomen" en dáár horen dus eigenlijk de door de leden persoonlijke verhalen thuis.
Die rubriek heeft bovendien als voordeel dat die meestal de hele dag te zien is terwijl de "ik-verhalen" steeds snel moeten plaats maken voor de (vele) spelletjes.

10-08-13 10:13:23
ledi
Oudgediende

S
@allone: ... als je nu even je buik intrekt en je mond sluit. _O- _O-

10-08-13 10:19:16
allone
Oudgediende

@ledi: 8O die uitdrukking ken ik niet :)

10-08-13 10:35:49
nietmeer
@ledi: Ik ben bekend met die rubriek maar op de een of andere manier kom ik toch elke keer weer hier terecht :) Dat komt natuurlijk omdat ik zie dat jij een verhaal gepost hebt, ik dat ga lezen en dan soms spontaan een 'literaire' oprisping krijg 8-)

@allone: Als ik me niet vergis zei Lennox' moeder dat tegen de pedante makelaar..

10-08-13 10:42:44
allone
Oudgediende

@ledi: SamuiAxe: :ja :D

10-08-13 10:51:53
Voogeltje
Administrator

WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
Test post

10-08-13 11:10:19
ledi
Oudgediende

S
SamuiAxe: luister schat: je moet je een beetje aan de regels houden.
Je kunt je verhalen al kwijt op je shitblog (EN je gewone weblog); gebruik dan de andere rubrieken waar ze voor zijn. :ja
Zo, ik heb gesproken! 8)

10-08-13 11:25:47
nietmeer
@ledi: En je hebt werkelijk prachtig gesproken! :ja Maar wel flauwekul omdat je in een vorige posting nog zit te verklaren dat het posten van eigen ervaringen hier niet verboden is! 8-) Maar oké, ik hou mijn kop hier voortaan wel dicht.. Maar dat heeft de consequentie dat ik in de 'Wat mij overkomen is' rubriek waarschijnlijk niet zal posten vrees ik.. Dat komt namelijk op als kakken, en dan ga je kakken waar je het meest dichtbij bent.... En nu ga je heel veel anekdotes missen van mij, vrees ik.. (Sommigen die dit nu lezen beginnen nu spontaan een dansje te maken :)) Zo, ik heb ook gesproken 8)

10-08-13 11:38:59
ledi
Oudgediende

S
SamuiAxe: er is een verschil tussen "niet verboden" en "not done".

Overigens moet ik nog zien dat jij je mond kunt houden; die anekdotes komen wel tevoorschijn in je eigen blogs. :+

10-08-13 11:46:14
nietmeer
In de voorgaande 4 pagina's staan 56 offtopic postings, waarvan 9 van mijn hand, inclusief deze reactie.. Ik bedoel maar... Voor de goede orde: Dit heb ik geschreven met de lippen stevig op elkaar geperst!! :ja

10-08-13 12:53:47
ledi
Oudgediende

S
SamuiAxe: mijn moeder zei dan altijd: Als iedereen in de sloot springt, doe jij het dan ook? _O-

10-08-13 12:55:37
nietmeer
@ledi: Klaarblijkelijk wel :D

10-08-13 13:02:21
allone
Oudgediende

mijn opa was een rustige stille man.

de aanleiding weet ik niet meer,
maar op een gegeven moment was hij zo boos,
dat hij een pakje boter tegen de keukenmuur wierp

waarop mijn oom, toen ± 3-4 jaar oud,
reageerde met:

paraplu parasolletje
het leven is geen lolletje

====

zo goed, @ledi? *)

SamuiAxe: nu jij weer :P

10-08-13 15:28:47
Lennox
Oudgediende

@ledi: @allone: Hahaha, jullie hebben een goed geheugen dames :).

11-08-13 12:11:52
botte bijl
Oudgediende

WMRindex: 90.820
OTindex: 39.086
rangen en standen in Aalsmeer (een derde eeuw geleden)
ik was nogal een vaderskind, met een vader die 'in de plantenexport zat'....
toendertijd ging de meeste export in het Duits, dus kon ik al met 7 in het Duits de telefoon aannemen, en toen ik te oud werd voor een kindertijdschrift, en een nieuw abonnement moest kiezen, werd het een Duits autotijdschrift dat ik tot dan van mijn zakgeld kocht in een winkel aan de andere kant van het dorp (als vaderskind had ik al als baby door dat ik mijn vader via de auto kon bereiken, mijn derde woordje was -oma was op bezoek- niet oMA maar oTO) :$
toen ik 18 werd, moest je 'hier in het dorp' op een wachtlijst voor rijlessen. in mijn autotijdschrift stonden advertenties van een 'vakantierijschool, rijbewijs in 12 dagen'....
toen de aangevraagde folder binnenkwam, was mijn vader het totaal zat dat hij mijn moeder iedere week na zijn werk naar Zaandam moest rijden, waar haar moeder in een verpleeghuis zat, dus mocht/moest ik daar naar toe, en ging met goed gevolg, het omwisselen voor een Nederlands rijbewijs was nog het moeilijkste, omdat men toendertijd een wetsverandering in de maak had tegen 'buitenlandse neprijbewijzen' (gelukkig wist die man die het moest beoordelen dat ik een grondige opleiding had gehad)....
na het rijbewijs kwam de auto, Duits georienteerd als we waren was dat toendertijd een Volkswagen Kever....
APK bestond toen nog niet, de garagehouder wist niet hoe lang we er wat aan konden hebben, zo goedkoop was het ding, en mijn vader had geen idee van de verschillende types VW Kever -toen 'mijn Kever was gekocht, hoorde hij over 1200 en 1300 Kevers, en vroeg hij mij wat ik had (was een 1302S -1600 dus-)-
zo nam ik als 'kind van 18' bij de Volkswagengarage, als er iets was, maar het 'heft in eigen hand', ik was scholiere(heet tegenwoordig geoof ik studente, ook daar is inflatie), ouders betaalden auto maar wisten er 'geen klap vanaf', dus zo duurzaam en goedkoop mogelijk....
al heel snel begaf de carburateur het 8O
een nieuwe kostte veel, en een monteur wist voor een paar tientjes 'van de sloop' een carburateur van een VW1600TL (heel andere auto, zelfde motorblok, electronica zat er niet aan in die tijd), weinig gelopen, te regelen, en ik ging erop in (a)
reed heerlijk, was zuiniger, ouders waren blij dat de Kever zo goedkoop was gerepareerd, wat wil je meer....
wilde niet zo veel meer, als meisje van 18 met een goed lopende opgevoerde 1600-kever, totdat ik na een avondje uit Amsterdam verliet en 'naast mij bij het stoplicht voor de grote weg' een jongeman stond met een Ford Capri....
ook hij had (was al minstens 20) eerder dat jaar zijn rijbewijs gehaald, zijn vader had een 'eigen bedrijf', dus hij was een 'stand hoger', voor zijn gevoel, en in het verenigingsleven had hij mij al eens gezegd dat hij razend zou worden als iemand met een Kever 'hem eruit zou rijden met zijn Capri' (een Engelse 1300, amechtig en 57pk, en een 'korte 4 versnellingsbak' of zo), maar rangen, standen en autotechniek, dat weet wat....
hij daagde mij dus uit, en was bij het stoplicht het eerste weg....
snel proberen te accelereren was in mijn Kever een vorm van onwetendheid, dus eerst leek hij te winnen, dus ik liet hem begaan :$
ergens in de Schipholtunnel zag ik hem rijden, vol trots met waarschijnlijk de 137kmh die zijn auto volgens de fabriek kon (de snelheidsmeter zal iets astronomisch hebben aangewezen), helemaal links, hij ging tenslotte keihard op een lege weg, en ik stoof helemaal rechts aan hem voorbij (er was geen ander verkeer, niemand had er last van 8) )
standaard kon mijn '50PK-kever' al 135, ik had toen 65PK, en de vierde versnelling was 'lang' (overdrive dus voor de kenners)....
na de afdaling in de Schipholtunnel stond de wijzer van de snelheidsmeter (ging tot 140, met standaardcarburateur kwam hij precies tot 135, de fabrieksopgave) ergens bij de kilometerstand, om na de tunnel weer stabiel achter het olielampje te blijven :$
ik denk dat mijn 65pkKever 150 kon, maar tijdens dat inhalen 165 of zo ging :ja
sindsdien praat die man niet meer met mij, en ik durf mijn en zijn moeder niet te vertellen waarom (a)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 21 22 23 [24] 25 26 27 38 39 40 41

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven