hr
jaargang -24 - laatste artikel 23-4 18:00 - 76020 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

moppen en spelletjes - moppen en spelletjes - moppen en spelletjes

1 2 3 4 .... 225 226 227 [228] 229 230 231 261 262 263 264

Fantasy Roleplay-

29-04-16 16:42:21
linctus
Oudgediende

WMRindex: 1.339
OTindex: 17.058
"Ik help wel" gromt Linctus. Voor de rest laat hij het allemaal gebeuren. Verliefdheid en andere frivole zaken waren voor mensen die niet wisten hoe de wereld werkt.

29-04-16 16:54:11
GroteMop1983
Oudgediende

WMRindex: 5.908
OTindex: 7.894
GroteMop kijkt naar Linctus met verbazing. Ze vraagt zich af waarom hij altijd gromt. Ze hoort hem grommen: "Ik help wel." en ziet haar vriendin al helemaal rood aanlopen. "Nou, nou laten we het wel gezellig houden, he." Zegt ze tegen Questyn en Linctus. Ze kijkt naar Madarian en hoopt op een antwoord.

29-04-16 18:18:11
Madarian
Oudgediende

WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Madarian: "Nu?" Hij haalt nog even diep adem door z'n neus. Iedereen hoort de geluiden van de maag van Madarian. Hij kijkt nog even sip naar het eten. "Oké. Maar ik pak dan wel een tussendoortje in de grot." Met frisse tegenzin staat hij op. Dan denkt hij aan z'n spullen. Vooral aan z'n eigen kleding, harnas en z'n geldbuidel. Hij geeft aan waar de grot ongeveer is. "Heeft iedereen in ieder geval een wapen? Er zijn wolven en beren in de buurt. Als het nodig is moeten we onszelf kunnen verdedigen. Hij kijkt vooral naar de dames. Linctus kan zichzelf makkelijk redden.

29-04-16 19:42:46
linctus
Oudgediende

Linctus staat op. Hij ziet hoe de andere man aan de tafel zielig naar het eten keek. Linctus heeft echter net als Questyn zijn bord gewoon leeg gegeten. "Slapjanus" begint Linctus tegen Madarian. "Als je nou gewoon je bord had leeggegeten in plaats van onnozel naar dat wicht te staren, dan had je nu geen honger. Eten vult je buik beter dan vlinders." Linctus wrijft in zijn baard terwijl hij naar de deur loopt. Hij plukt er een opgedroogd stukje uit die zeker vanochtend in de emmer heeft gezeten. Hij realiseert bij zichzelf hoe erg hij de hele dag gestonken moet hebben. En die mensen gaan met zoiets aan een tafel zitten.

Linctus is bij de deur en draait zich om. "Ik kan me redden." Begint Linctus om de vraag van Madarian te beantwoorden. "Die heks uit de huifkar lijkt met dieren te kunnen communiceren en lijkt me dus niet in gevaar voor wilde dieren. En zij" Linctus wijst nu naar Grote Mop. "Die feeks die een lekker potje kan koken woont hier in haar eentje. Zij kan vast haar mannetje staan. Daarbij verwacht ik dat ze de hele reis aan je blijft kleven als kots aan een vloerkleed." Linctus lacht hardop voor het eerst sinds jaren. "Ik wacht buiten tot jullie flierefluiters zo ver zijn." En nog voordat iemand kon antwoorden was Linctus al naar buiten. Daar leunt hij tegen de muur en wacht op de rest.

29-04-16 20:47:16
GroteMop1983
Oudgediende

Offtopic:
GroteMop luistert wel naar de woorden van Linctus, maar schud haar hoofd en denkt, laat hem maar praten. Ik ga doen wat ik altijd wilde doen. Alle woorden van Linctus komen het ene oor in en gaan het andere oor uit. (6) Waarschijnlijk ook vanwege Madarian. Hij leidt haar af. ;)
Madarian vraagt: "Nu?" GroteMop kijkt naar de wapens die Madarian aan haar terug heeft gegeven en pakt haar dolk, die ze nog van haar overleden man Eric had gekregen. Ze verstopt die onder haar mantel en steekt die in haar riem. Behendig als zij is steekt ze haar zwaard, die ze ook van haar overleden man Eric had gekregen, in de schede op haar rug. Ze zadelt haar kreupele knol (Die ook toevallig Samuel heet, net zoals een van de paarden van Questyn) en gaat er op zitten. Het ouwe beestje luistert nog steeds braaf naar GroteMop en is toch nog best sterk. Ze kijkt naar Madarian en zucht en zegt: "Ja, nu. Ik ben klaar, meester Madarian, voor de reis." Ze vraagt aan Argos en Angel of ze mee komen en rijdt op het kreupele knol naar Questyn en Madarian toe.

Laatste edit 29-04-2016 20:47

Laatste edit 29-04-2016 20:51

Laatste edit 29-04-2016 20:52

29-04-16 21:17:37
Madarian
Oudgediende

Offtopic:
Zo te zien heb ik gemist dat het eten al opgediend was. Mijn excuses daarvoor.
Madarian schrokt nog even snel een flink stuk everzwijn naar binnen. Het is op zich geen gezicht, maar het moet maar even. "MMMMMmmmmMMM. Heewlijk! Wa kan je lekkel koken!" zegt hij met volle mond. Dan maakt hij zich snel klaar. Hij hoort GroteMop zeggen: "Ja nu. Ik ben klaar meester Madarian, voor de reis." Meester? Madarian moet lachen. "Ik ben nergens een meester in. Altijd is er iemand die beter is dan ik. Altijd. Met wat geluk zal ik diegene nooit tegen komen." Vooral niet voordat ik de rest van m'n spullen heb gevonden. "Maar laten we gaan."

30-04-16 00:29:14
GroteMop1983
Oudgediende

GroteMop ziet met lede ogen aan dat Madarian er een zooitje van maakt. Ze staat op. Zet haar voet op de stoel en pakt uit haar schoen een mesje vandaan. Ze pakt een appel en begint de appel te schillen. Met die twee mannen, zowel die leuke Madarian als die mopperkont Linctus, heb ik nog een appeltje te schillen. (6) Ze glimlacht en kijkt Questyn met een brede glimlach aan. "Help je mij wel met de tafel afruimen?" Vraagt ze aan Madarian. Ze stopt het mesje terug in haar schoen, staat op en begint met afruimen.
Offtopic:
Als jullie willen weten hoe GroteMop er in het verhaal uit ziet. Kijk naar mijn avatar, zie het rode haar voor ravenzwart haar aan en daarnaast heb ik geen puntoren, maar gewone mensenoren. ;) Oftewel:Ember-ElfQuest Met nog iets meer kleren aan. :D
Laatste edit 30-04-2016 00:36

Laatste edit 30-04-2016 00:37

30-04-16 07:48:14
linctus
Oudgediende

Linctus staat tegen de muur te wachten. Het begint al te schemeren. Linctus plukt wat in zijn baard en gooit wat hij eruit vist op de grond. Wat een dag. Denkt Linctus. Vanochtend nog een emmer stront over me heen en nu een warme maaltijd in mijn buik.

30-04-16 10:14:45
Questyn
Erelid

WMRindex: 1.785
OTindex: 1.902
S
Questyn staat op haar tong te bijten. En houdt haar vuisten gebald in de zakken van haar cape. Ze heeft de blik van GroteMop echt wel begrepen. Het leuk houden, hmz, dat gaat kracht kosten.

Tegen Linctus zegt ze; "wil je mee op de kar, of ga je op Delrose rijden"..
Delrose kijkt met grote paarden ogen naar Questyn. Alsof ze wil zeggen, 'dat meen je niet!'... Ze hoopt dat Linctus toch echt kiest voor Delrose, want hij stinkt erger dan een kudde wilde dieren bij elkaar. En om het leuk te houden, zoals Mop vroeg, is dat ook het beste.

30-04-16 10:15:34
Madarian
Oudgediende

Terwijl hij helpt met afruimen, stopt Madarian nog een stuk everzwijn in z'n mond. Hij likt z'n vingers erbij af. Al snel is de tafel afgeruimd en gaan ze op weg naar de grot.

30-04-16 10:42:56
Questyn
Erelid

S
Questyn is blij dat ze op pad gaan. Het eten was echt lekker. En het was al een tijd geleden dat ze een goede maaltijd had gehad.

Dus nu weten ze dat ik met dieren kan communiceren, fijn, niet echt... denkt Questyn. Maar goed, ze weten nu wel, dat ik zelden hoef te vechten, want de dieren beschermen mij wel.
Questyn begint te grinniken bij een eerder voorval in het stadje waar ze de meeste voorraden had gehaald. Een aantal gasten wilden haar beroven. Ze hadden niet gerekend op een paar woeste duiven.

Ze is blij dat Brutus... ohnee Linctus voor Delrose heeft gekozen. kom op Questyn, laat het los, schud het van je af, geef die gast een kans..

Ze zit voorop haar kar. De teugels heeft ze over een haakje voor haar gelegd. Ze hoeft Samuel niet te leiden, die heeft allang door dat hij Madarian en GroteMop moet volgen. Ze kijkt naar Samuel, het paard van Mop. Hij is kreupel, maar hij heeft geen pijn. Hoe heeft Mop dat weer gefixt. Toch nog even vragen. Wel handig om te weten, als ik een dier wil helpen.

30-04-16 11:02:06
Madarian
Oudgediende

Onderweg houdt Madarian de takken zoveel mogelijk opzij voor de anderen. Het is een vrij nauw pad. De wagen van Questyn kan er net overheen. na een tijdje komen ze bij de grot. Madarian: "Oké. Lijk 1 ligt daar in de bosjes. Voor zover ik kon zien, had hij behalve m'n ene dolk niets dat van mij was. Ik ga wel als eerst naar binnen. Ik zal jullie wijzen waar de andere lijken liggen. Mijn plan is om zoveel mogelijk van achter in de grot de spullen naar de ingang te brengen, langzaam werkend naar de ingang toe. Jullie zullen zo wel zien waarom.:)" Madarian gaat de grot binnen.

30-04-16 11:47:28
linctus
Oudgediende

(neem me maar mee. Kan beperkt op internet)

Laatste edit 30-04-2016 11:48

30-04-16 12:39:26
GroteMop1983
Oudgediende

GroteMop ziet Madarian de grot binnen gaan en glipt achter hem aan. Ik wil hem niet verliezen, dus ik ga met m mee. Op haar tenen loopt ze achter Madarian aan. Aan de ene kant hoopt ze dat hij haar niet opmerkt, aan de andere kant hoopt ze van wel.

30-04-16 12:50:47
Madarian
Oudgediende

Offtopic:
Dit wordt een van m'n laaste posts voor vandaag.
Eenmaal binnen wijst hij de plekken aan waar de lijken liggen. Als ze bijna bij het lijk zijn van de leider, horen ze: "Schijt! Wie heeft dit op z'n geweten?!?" Madarian houdt meteen stil, bukt en houdt z'n vuist omhoog als signaal dat ze stil moeten zijn. Voorzichtig sluipt hij verder. Om de hoek ziet hij een wachter staan, met de rug naar Madarian toe. "Daar gaat m'n handeltje..." zegt de wachter. Madarian komt voorzichtig omhoog en geeft het signaal dat de anderen moeten blijven zitten. "Zo. En nu de grot uitruimen en de boel naar de wachters brengen."zegt Madarian, die doet alsof hij naar de grond kijkt. Dan kijkt hij op, recht in het gezicht van de wachter. "Ah. Mooi. Een wachter die de grot komt inspecteren. Ik neem aan dat al die gasten hier een prijs op hun hoofd hebben staan. Ik wil die graag innen." De wachter trekt z'n zwaard. "Dus jij hebt mijn handel verstoord!" Madarian: "Jullie hebben het gehoord. Hij is een van de bandieten." Madarian trekt pijlsnel z'n boog en richt op het gezicht van de wachter. "Geef je over, of je kunt je kameraden volgen naar de hel!"

30-04-16 14:00:26
GroteMop1983
Oudgediende

Mijn held! GroteMop zit op haar hurken achter een muur en slaat haar handen naar haar mond toe. Ze gaat met haar hand onder haar rode mantel en pakt haar dolk stevig vast Ik pak mn dolk maar alvast vast, voor het geval ik moet gaan vechten!... Madarian roept: "Geef je over, of je kunt je kameraden volgen naar de hel!" Ze springt op, met haar dolk in de hand en gaat naast Madarian staan. Ze kijkt Madarian aan en vraagt aan hem: "Mag ik m de keel doorsnijden?" De wachter laat zn zwaard vallen van schrik, gaat op zn knieën en kijkt GroteMop en Madarian smekend aan. GroteMop wacht op antwoord.

30-04-16 14:54:32
Questyn
Erelid

S
Achter Questyn staat Linctus op. Hij heeft heel even gekeken wat Madarian ging doen, maar een man is een man, en hij gaat toch echt niet wachten, tot er een vrouw zijn werk gaat doen. Questyn had niet anders verwacht.

Het lijkt erop dat Madarian, Grote Mop en Linctus dit wel in controle hebben, met de dief die op zijn knieën zit. Questyn ziet een lijk liggen, die naar buiten moet. Ze heeft al een touw meegenomen, en bindt deze om de enkels van de dode dief. Aanpakken, daar heeft ze meer verstand van. Ze geeft een seintje aan Derose door middel van een gedachte, en het touw begint te bewegen, en zo ook het lijk.

Ze loopt met het lijk mee terug. Op de terugweg uit de grot, bindt Questyn nog twee andere lijken vast aan het touw. Ze loopt naar haar kar, en trekt achter aan een schot, waardoor er een lier naar voren komt. Ze zet de lier vast, en pakt het touw van Derose over, en bevestigd deze aan de lier.
Binnen een paar tellen hangen de drie lijken te zwaaien in de lucht. Ze geeft ze een duw, zodat ze nog meer beginnen te zwaaien, en zodra ze boven de kar uitkomen, laat Questyn het touw los, waardoor ze met een harde knal op de kar terecht komen.

Ze kijkt Derose aan, 'goed zo meissie, je doet het flink, als het zo gaat, zijn we binnen een uurtje weer op weg naar de boerderij van Mop.' Derose hinnikt zachtjes, dit is allemaal veel te spannend voor haar. Samuel daarentegen, staat te trappelen van ongeduld. Hij hoort van alles in de grot, en als hij niet vast zat, dan was hij allang binnen gegaan om te kijken wat het daar allemaal is.
Laatste edit 30-04-2016 14:56

30-04-16 15:11:55
GroteMop1983
Oudgediende

Offtopic:
_O- aangezien ik wel lang kan wachten op antwoord van Madarian, ben ik je wel heel dankbaar dat je tussendoor iets post, Questyn! :ja (6)
GroteMop gaat met grote snelheid achter de bewaker staan. Ze moet wat doen, voordat er iets ernstigs gebeurd. Met een zwaai hanteert ze de dolk. Ze maakt een diepe snee in de keel van de bewaker, van links naar rechts.
Offtopic:
In het echt ben ik linkshandig, maar mijn karakter van het verhaal is rechtshandig. ;) :ja
Ze wil zich omdraaien en Madarian schiet per ongeluk een van zijn giftige pijlen richting GroteMop. GroteMop valt op de dode bewaker, met een giftige pijl in haar rechterbil en kijkt recht in de snufferd van de dode bewaker. Ze geeft een gil maar kan zich niet bewegen. Ze pakt haar rechterbil vast en met haar handen grijpt ze naast de pijlpunt. Hiermee hoopt ze niet dood te bloeden. Ze kijkt opzij naar Madarian Ik weet dat je mij niet wilde verwonden, liefste, maar alsjeblieft help mij! "Help mij Madarian, vlug help mij!" Smeekt GroteMop."Ik heb zo'n pijn!" schreeuwt GroteMop het uit.
Offtopic:
Ze zal niet sterven, maar is wel dodelijk gewond, dankzij de pijl in haar rechterbil.
Laatste edit 30-04-2016 15:12

Laatste edit 30-04-2016 15:19

30-04-16 15:30:36
linctus
Oudgediende

Linctus staat op en loopt rustig naar de wachter toe. Deze ziet dat hij in de minderheid is en gaat op zijn knieën zitten. Hij smeekt om genade. De boerin beweegt dan plots met hoge snelheid om de wachter heen en snijd zijn keel door. Madarian schiet een pijl en raakt de boerin. "Waarom neem je onnodig een leven?" Vraagt Linctus aan de boerin. Deze lijkt gewond te zijn door de pijl. Ze smeekt Madarian dan ook om hulp. Linctus grijpt de boerin en gooit haar over zijn schouder. Met zijn andere hand pakt hij de wachter vast. Hoofdschuddend loopt hij de grot uit. "We kunnen je beter verzorgen bij de kar" zucht Linctus.

30-04-16 15:44:05
GroteMop1983
Oudgediende

Praten doet haar pijn, maar ondanks dat zegt ze zachtjes tegen Linctus:"Dankjewel, Linctus, je bent een goed...."
Offtopic:
Ze wil nog mens of man zeggen, maar ze raakt bewusteloos en valt in een diepe slaap
Ze voelt nog wel dat iemand haar bil aanraakt. Ze weet alleen niet of het een man is
Offtopic:
Madarian of Linctus
die haar bil aanraakt of dat het haar goede vriendin Questyn is. Ik hoop nu dat het Madarian of Questyn is die mij aanraakt. :P Maar als het Linctus is die mij probeert te genezen is hetook niet erg. ;)
Offtopic:
Wie er ook aan mn kont zit :P (6), denk aan het mailtje van Madarian. ;) Raak zn pijlen niet aan want ze zijn giftig. Succes!! (6)
Laatste edit 30-04-2016 15:55

Laatste edit 30-04-2016 15:57

30-04-16 17:18:15
GroteMop1983
Oudgediende

Offtopic:
Sorry, gaat verkeerde kant op. :D :$
Nog voordat ze bewusteloos raakt voelt ze dat ze door iemand op de kar wordt gelegd. Daarna raakt ze bewusteloos en geraakt ze in een diepe slaap.

01-05-16 10:27:24
linctus
Oudgediende

Linctus legt de boerin zacht op de kar. Hij schuift daarna de lijken wat opzij zodat er wat ruimte is om haar te behandelen. "Wat is er gebeurd?" vraagt Questyn. "Vraag dat die clown maar waarop de boerin zo verkikkerd is." Gromt Linctus.

Linctus gaat op een rots zitten bij de ingang van de grot. Hij weet nu eenmaal dat hij niet kan genezen. Tenminste niet met magie zoals de andere.

Nam ze zomaar het leven van die man Linctus schudde zijn hoofd terwijl hij naar het levenloze lichaam keek dat hij naar buiten had gesleept. Wat een laffe domme daad voor zo'n verder slimme vrouw. Wat zijn mensen toch beesten.

Laatste edit 01-05-2016 10:28

01-05-16 11:10:57
Questyn
Erelid

S
Offtopic:
Sorry..:$ was ineens weg gister (kreeg vrienden op visite
Questyn kijkt geschrokken naar GroteMop. Ze zoekt met haar ogen naar Madarian, maar hij blijkt nog in de grot te zijn.
"Shit Linctus, ik weet niet wat ik moet doen?, ik heb geen magie zoals Madarian en GroteMop. "

Questyn begint een beetje in paniek te raken. Een normale wond, kan ze wel fixen, maar dit is geen normale wond. Ze ziet GroteMop in haar bewusteloosheid kermen.. Dit gaat niet goed. Derose merkt haar paniek gevoel op, en begint ook onrustig te worden. Samuel snuift hard. Ze kijkt Samuel aan, die zijn hoofd zo gedraaid heeft, dat hij haar net kan aankijken, terwijl ze naast GroteMop op de knieën zit. Ze krijgt van Samuel door, dat hij haar los moet maken, hij wil de grot in, om Madarian te halen.

Ze stapt van de kar, en loopt naar Samuel en maakt hem los. Hij gaat gelijk de grot in.

Dan kijkt ze naar Linctus. Nog steeds met paniek in haar ogen. Ze is machteloos. Zelfs de dieren kunnen haar niet helpen met GroteMop. GroteMop, haar vriendin, ze mag haar angst niet laten winnen, ze mag de paniek niet de overhand geven, maar wat moet ze nu doen?

01-05-16 12:04:51
Madarian
Oudgediende

Door de reactie van GroteMop schrok Madarian, waardoor z'n pijl weg vloog en GroteMop raakte. Sh.. Een aantal spullen zijn beveiligd, en z'n pijlen zijn vergiftigd. Wordt iemand geraakt, dan raken ze verlamd. De pijl zelf zit niet op een gevaarlijke plek. Hij maakt snel de beslissing. Hij moet de rest van z'n spullen terugvinden, en snel! Madarian gaat naar de buit van de bandieten en begint rond te zoeken. Hij vindt z'n tweede dolk, Hij ziet z'n geldbuidel liggen. Komt straks wel... Waar is m'n riem? Dan ziet hij een donkere leren strip met een heel specifieke kleur. De kleur van z'n harnas. Natuurklijk. die gast had hem aangetrokken. Hij is niet heel meer. M'n riem. Waar is m'n riem? Dan vindt hij z'n riem in de berg spullen. De riem heeft een paar geheime vakken. Hij opent ze. Het tegengif zit er nog in. Meteen rent hij naar de plek waar GroteMop geraakt was. Geen GroteMop. Dan gaat hij zo snel hij kan naar de uitgang, onderweg kijkend of GroteMop ergens ligt. Eenmaal buiten ziet hij dat GroteMop op de kar ligt. Een paard wil net de grot in gaan. Linctus en Questyn kijken naar Madarian als hij aan komt, maar Madarian negeert ze. Wat ze ook zeggen, hij hoort het niet. De pijl is inmiddels uit de bil van GroteMop. Madarian pakt het tegengif en sprenkelt een paar druppels op de wond.

Laatste edit 01-05-2016 12:14

01-05-16 12:46:16
GroteMop1983
Oudgediende

GroteMop draait zich langzaam opzij: Eric!, fluistert ze. Ze ijlt nog een beetje en kijkt Madarian goed aan en zegt zachtjes: 'Dank je.' Ze kijkt naar de anderen en vraagt: "Wat was er gebeurt?" Nog een beetje dizzy van het gebeuren probeert ze te gaan zitten. Ze schreeuwt het uit van de pijn en kijkt naar Madarian. "Zijn de spullen terecht?" vraagt ze zachtjes. Ze pakt haar onderrug vast en probeert te genezen, maar heeft te weinig kracht daar voor. Ze zucht en kijkt nog eens naar Madarian. Glimlacht en probeert op te staan. De pijn is niet te houden. Dus ze besluit nog even te liggen in de kar. gelukkig zijn de anderen oké. Ik snap alleen niet waarom het zo stil is en Madarian de anderen negeert.

Laatste edit 01-05-2016 12:48

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 225 226 227 [228] 229 230 231 261 262 263 264

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven