hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

1 2 3 4 [5] 6 7 8

Nieuwe PC

16-11-07 21:36:35
nietmeer
Quote Ikke:
18000 ballen :P Op z'n minst (A) En dan de stroomrekening er nog bij. Als je dat ding op je kamer hangt, kun je 'm op de plaats van je verwarming zetten, die heb je dan niet meer nodig 8-)

haha en dat is nog niets als je gaat voor dikke servers :ja

Quote cola-freak:
@nizzle
met perfect bedoel ik natuurlijk dat je games vleoiend gaan. Geen last van lag etc.

Die mensen weten er vanaf, omdat zij precies dat hebben en de games geen lag hebben.

tja.. alles op low/disabled met resolutie van 600x480 ofzo en dan gaat het al snel vloeiend..

Quote cola-freak:
En dat laatste lijstje van jou slaat ook nergens op. Niemand kan dat betalen of heeft dat ervoor over. Je snapt vast wel wat ik met perfect bedoel.

ik zal het je nog beter vertellen er worden computers verkocht die een paar miljoen kosten..
in euro's..

perfect is maar net waar je genoegen mee neemt..
vind jij het belangrijk dat het soepel draait op de minimale instellingen
of moet het soepel lopen en binnen notime geladen zijn met het maximale van instellingen.. ook nog over 5 jaar..

anyways.. ik blijf bij mijn mening.. quad is nog geen meerwaarde voor games.. dan liever een wat snellere dual core voor dezelfde prijs
en 8600 is bagger..

Quote Ikke:
Nou, ik zou m'n schijven nooit in Raid0 willen, doe dan raid10 8O

haha backups zijn voor mietjes :D

16-11-07 21:43:22
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Backups zijn voor verstandige mensen die hun belangrijke data graag behouden.. Wacht maar tot je 'n keer een echt belangrijk bestand verliest doordat je geen goeie backups hebt..

16-11-07 23:43:03
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
backups zijn cool... een soort virtuele ijskast...

Edit: whoa, dat zie ik ook pas als ik op verzenden klik:
cool --> ijskast

17-11-07 12:12:03
nietmeer
Quote Ikke:
Backups zijn voor verstandige mensen die hun belangrijke data graag behouden.. Wacht maar tot je 'n keer een echt belangrijk bestand verliest doordat je geen goeie backups hebt..

haha pas nog een hdd van me gecrasht..
data interesseerd me niet.. of iig niet voor thuisgebruik

wat heb ik nou op me computer staan.. paar games.. wat muziek.. foto's.. niet echt wat boeiends ofzo

17-11-07 13:52:49
Ikke
Oudgediende

S
Ik heb bestanden op m'n computer staan die belangrijk zijn voor school, voor m'n examen, werkstukken, opstellen etc.. Die moet ik echt koste wat kost bewaren..

Beweren dat backups voor watjes zijn is echt een kortzichtige, 'ik-maak-geen-backups-kijk-mij-nou-stoer-zijn' uitspraak

17-11-07 14:36:48
pietjevlip
Oudgediende

Ik heb zojuist maar even een backup gemaakt... je weet maar nooit:P

17-11-07 17:52:15
nietmeer
dan zet je ze op gmail ofzo?

18-11-07 22:19:15
pietjevlip
Oudgediende

jaaaa, goed idee, ik laat de "suits" bij Google meelezen in m'n prive-gegevens:jeej

18-11-07 22:20:41
alweerdood
winnaar PW 06

WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Quote Nizzle:
m.a.w je maakt een backup? Hoezo kortzichtig..

18-11-07 22:29:47
pietjevlip
Oudgediende

whaha, lol... die is wel een beetje tegenstrijdig ja:P

18-11-07 22:57:38
Ikke
Oudgediende

S
Quote Nizzle:

Met andere woorden: je maakt een kopie van het bestand en bewaart die op een andere locatie. Die beschrijving komt me bekend voor... Zoals awd en piet al concludeerden :P

Mietje (A)

18-11-07 23:25:10
pietjevlip
Oudgediende

als je een backup maakt, doe het dan ergens waar je:

1. er zelf nog enigzins controle over hebt
2. het ieder ander dan jezelf op z'n minst nog enige moeite laat moeten doen om erin te komen
3. het niet kwijtraakt door fouten van anderen.

Externe HD:

1 check.
2 check. (wachtwoord in code als 1jeI3d82M3d) */
3 half check, je broertje kan er een glas water overheen gooien of er een magneet bijhouden

gmail

1 error.
2 error.
3 error.

*/ DISCLAIMER: dit is geen door mij toegepaste code, iedere overeenkomst met de code door enig ander op enige andere plaats gebruikt berust puur op toeval.

19-11-07 08:16:58
Ikke
Oudgediende

S
Er bestaat ook nog zoiets als privacywetgeving. Google mag niet zomaar bij de inhoud van jouw mail. En je hebt er zelf enigzins controle over. Het is 'n soort van backup, alleen niet de meest ideale vorm die je je kunt voorstellen :P

19-11-07 09:49:35
pietjevlip
Oudgediende

En wie controleert of google zich netjes aan de wet houdt? Sorry, maar als ik een backup maak gaat het om bestanden die echt voor 98% uit privézaken bestaan... dat zijn dingen waar NIEMAND bij mag kunnen kommen, behalve ik dus... dat past beter bij een beveiligde HD in een kluis dan bij een server van een bedrijf dat enge dingen uitspookt...

19-11-07 18:35:32
Ikke
Oudgediende

S
Dat is inderdaad zo, maar het is een soort van slechte vorm van backup :P

19-11-07 18:37:22
pietjevlip
Oudgediende

inderdaad... slechte vorm, niemand kan garanderen dat je er morgen nog bij kunt... en Google is eng...

19-11-07 18:38:40
Ikke
Oudgediende

S
Google is niet enger of minder eng dan welk ander bedrijf dan ook in de wereld :|

19-11-07 21:09:52
Reimer
Erelid

WMRindex: 33
OTindex: 2.118
S
Is dit een beetje een goede 8600gt versie?

19-11-07 22:35:09
nietmeer
ik vertrouw eerder google met hun backup systeem dan mijn externe hdd 8-)

google heeft grote beveiligde datacenters enzo..
ik kan het altijd bereiken op gmail.com.. met een handige search optie die snel werkt

van mijn externe hdd weet ik niet eens waar hij is.. zodra ik deze aansluit en wil zoeken moet hij toch eerst ehm.. zoeken :P

en gmail is vanaf overal toegankelijk.. externe hdd alleen als je deze bij je hebt

en google wordt ongetwijfeld gecontroleerd.. en anders interesseerd het mij eigenlijk toch niets.. alsof er iets in mijn mail zit waar google interesse voor zou hebben :P

btw.. waarom zo bang voor google?
je gebruikt toch windows.. en msn.. misschien zelfs nog internet exploreren windows media player..
denk jij dat Microsoft niet veel meer gegevens over jou heeft/kan hebben? ;)

Quote Reimer:
Is dit een beetje een goede 8600gt versie?

asus is prima merk..
alle 8600GT's zijn in principe t zelfde.. behalve als je van XFX of EVGA overclocked versies neemt.. meeste andere merken hebben geen overclocked versies
en XFX vink kudt

19-11-07 22:42:06
Ikke
Oudgediende

S
Quote Nizzle:
en google wordt ongetwijfeld gecontroleerd.. en anders interesseerd het mij eigenlijk toch niets.. alsof er iets in mijn mail zit waar google interesse voor zou hebben

Oef.. Het "I've got nothing to hide"-argument.. De juiste respons is: "If you've got nothing to hide, why are you still wearing clothes?"

Zie ook dit essay.

19-11-07 23:02:19
nietmeer
Quote Ikke:
De juiste respons is: "If you've got nothing to hide, why are you still wearing clothes?"

tis winter.. anders ist koud :-:
en k was een keer in me zwembroek naar school maar dat vonden ze niet zo tof.. moest k weer terug.. een shirt zoeke :nee

20-11-07 09:52:20
pietjevlip
Oudgediende

Quote Nizzle:
btw.. waarom zo bang voor google?
je gebruikt toch windows.. en msn.. misschien zelfs nog internet exploreren windows media player..
denk jij dat Microsoft niet veel meer gegevens over jou heeft/kan hebben?

msn
internet explorer

en ja, natuurlijk... maar dat ik die dingen gebruik is MIJN keuze... niet zo'n stiekem geďnstalleerd stuk spyware als desktop-search of G-toolbar... "Ik heb niks te verbergen" is makkelijk, natuurlijk ... maar waarom hebben we anders privacywetten... het zijn niet alleen mijn gegevens, maar ook die van mensen met wie ik gesprekken voer... die gesprekken vinden "achter gesloten deuren" plaats... waarom zou dat nou toch zijn? Vast en zeker omdat we willen dat google alles meeleest:ja

@Reimer: ASUS is een goed merk, 512MB is ook ruim voldoende, (tenzij je :rCrysis:r) "maxed out" wilt kunnen spelen. Tegen de tijd dat je meer nodig hebt, is de 8xxx serie zo veroudert dat je er toch niet veel meer mee kunt.:| en 99 is een mooi bedrag om aan een videokaart te besteden, dus ja, ik denk dat die kaart wel OK is...

20-11-07 10:38:06
Ikke
Oudgediende

S
En wat dacht je dan van de stealth updates die Windows Update uitvoert ook al heb je het uitgeschakeld? Valt dat niet onder stiekem geinstalleerde spyware? Het probleem met gesloten software die informatie verstuurt is: je weet nooit precies welke informatie verstuurd wordt.. Ik noem WGA als een duidelijk voorbeeld..

20-11-07 10:43:27
stormzoeker
Erelid

WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
@Ikke
Maar Windows bestaat toch helemaal uit spyware(A)? Betaalde spyware, dat dan weer wel :P

20-11-07 11:17:07
pietjevlip
Oudgediende

Als ik een toolbar van google download, is dat iets waar ik om vraag... als ik Windows Installeer, is dat iets wat ik zelf wil... dat is inclusief eventuele updates... ik snap het probleem van die mensen allemaal ook niet, ik heb compleet nergens last van... zojuist even gemeten, m'n geheugen-gebruik is (inclusief virusscanner, firewall, browser etc.) 700MB... zodra ik een spel start wordt aero uitgeschakeld, en dat doe ik trouwens meestal niet als ik een virusscan draai... komt erop neer dat Vista/Aero samen een 512MB geheugen ter beschikking hebben... op een 3GB kan ik dat wel missen, zeker als het toch wegvalt zodra ik het geheugen echt nodig heb... alle rekenkracht die niet in gebruik is mag van mij voor andere taken gebruikt worden... maar ja, dat ben ik...

WGA wordt ook niet geďnstalleerd als je dat niet wilt... ik heb ervoor gekozen dit wel te doen, maar daar is iedereen vrij in...

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5] 6 7 8

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven