Nieuwe PC |
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
WGA heb je altijd... Namelijk de validatieprocedure die je gebruikt om windows te activeren...
Je gebruikt een OS dat door een bedrijf aan de andere kant van de wereld geïnstrueerd kan worden zichzelf disfunctioneel te maken. Ik hou er niet van als mijn software 'zelfmoordswitches' heeft. En al helemaal niet wanneer de bediening van die switches niet in mijn handen ligt. |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Ik kan me toch herinneren dat ik die NA de installatie en validatie van windows, nog moest installeren... zal wel aan mij liggen ik ben gewoon een speciaal geval waarbij alles werkt zoals het zou moeten |
|
Ikke Oudgediende
De WGA die ervoor zorgt dat je bepaalde software van microsoft kunt downloaden installeren ja, maar de validatiesoftware communiceert met dezelfde servers. Dezelfde servers die laatst een keer uitvielen.. 1 foutje van microsoft en je OS gaat in staking.. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
kabeltje los, knop indrukken, kabeltje vast... Het grootste voordeel van Windows had ik nog niet eens genoemd: Zodra je een probleem hebt, is er niks aan de hand, er zijn tientallen anderen VOOR jou die dat probleem ook al gehad hebben Zodra er met een Appeltje wat mis is, ben je ook weken zoniet maanden aan het zoeken naar de oplossing... *WAARSCHUWING*: dat laatste is geen onzin, zelf al een aantal keer meegemaakt, bel je de helpdesk met een probleem, zeggen ze: oh, ehm, nee... dat probleem kennen we niet, we zullen een technicus morgen contact met u op laten nemen... ik die dag netjes m'n telefoon in de gaten houden, maar wie er belt, geen technicus... de dag erna maar even opnieuw de helpdesk gebeld... oeps, vergeten... ongeveer een week en 20 telefoongesprekken later dan toch iemand met kennis van zaken aan de lijn... niet dat deze een oplossing wist, trouwens, maar goed, hij kon in ieder geval een beetje zoeken... uiteindelijk heeft het zes weken geduurd voordat de fout getraceerd was, en er was vervolgens maar één ding wat eraan gedaan kon worden: hele systeem vervangen blij dat ik in ieder geval een backup had gemaakt... tot slot duurde het ook nog een paar weken voordat ik daadwerkelijk het nieuwe systeem binnen had en ermee kon werken... zo heb ik ze bij Windows nog niet gegeten... moet je ook niet doen, snoep onverstandig, eet een raam |
|
Ikke Oudgediende
En onder Linux heb ik ook nog nooit 'n probleem gehad dat niet binnen 24 uur was opgelost.. Same shit, different day |
|
pietjevlip Oudgediende
|
pinguins zijn een beschermde diersoort, die moet je ook niet eten |
|
nietmeer
|
Quote pietjevlip: Quote Nizzle: btw.. waarom zo bang voor google? je gebruikt toch windows.. en msn.. misschien zelfs nog internet exploreren windows media player.. denk jij dat Microsoft niet veel meer gegevens over jou heeft/kan hebben? msn internet exploreren ja, natuurlijk... maar dat ik die dingen gebruik is MIJN keuze... niet zo'n stiekem ge�nstalleerd stuk spyware als desktop-search of G-toolbar... "Ik heb niks te verbergen" is makkelijk, natuurlijk ... maar waarom hebben we anders privacywetten... het zijn niet alleen mijn gegevens, maar ook die van mensen met wie ik gesprekken voer... die gesprekken vinden "achter gesloten deuren" plaats... waarom zou dat nou toch zijn? Vast en zeker omdat we willen dat google alles meeleest Ik heb hier nerges google software hoor.. die desktop-search en toolbar worden dan wel bij veel programma’s meegeleverd maar altijd is er in die insteller een optie met zo’n vakje waar een vinkje in staat.. met zo’n text erachter van installeer ook google toolbar.. als je in dat hokje klikt verdwijnt dat vinkje op magische wijze.. en is er ook nergens een google toolbar na de installatie ik dacht dat jij zei dat je dingen las voor je op ok klikte En ik heb hier juist problemen mee met windows zelf.. ik kies voor het OS.. ok.. maar ik kies niet voor al de teringzooi die meegeleverd wordt.. dat het meegeinstalleerd word kan ik mee leven.. ik bedoel dat maakt het compleet en dat het nou allemaal microschoft software is dat is iets wat opzich best logisch is.. wat ik dan weer totaal niet tof vind is dat je die ongewenste kutzooi niet kan verwijderen.. ik kan bv met geen mogelijkheid IE verwijderen en een werkend OS overhouden Quote pietjevlip: kabeltje los, knop indrukken, kabeltje vast... Het grootste voordeel van Windows had ik nog niet eens genoemd: Zodra je een probleem hebt, is er niks aan de hand, er zijn tientallen anderen VOOR jou die dat probleem ook al gehad hebben Zodra er met een Appeltje wat mis is, ben je ook weken zoniet maanden aan het zoeken naar de oplossing... *uch* www.ubuntuforums.org search is gruwelijk.. mijn problemen meestal binnen 10 min opgelost maar toen het niet lukte postte ik is een probleem.. ik had binnen het uur nog een oplossing met de dingen die ik vroeg.. Quote pietjevlip: *WAARSCHUWING*: dat laatste is geen onzin, zelf al een aantal keer meegemaakt, bel je de helpdesk met een probleem, zeggen ze: oh, ehm, nee... dat probleem kennen we niet Haha.. tja.. helpdesks zijn toch zoiezo kudt.. kheb toen is een helpdesk gebeld.. verteld wat het probleem was en wat de oplossing was maar volgens dat wijf was het absoluut onmogelijk.. 2 dagen later krijg k een mail met een bedankje voor de info en dat het opgelost is.. Quote Ikke: En onder Linux heb ik ook nog nooit 'n probleem gehad dat niet binnen 24 uur was opgelost.. Same shit, different day Same here.. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Quote: Haha.. tja.. helpdesks zijn toch zoiezo kudt niks persoonlijks tegen je ofzo, maar hier moet ik toch echt ff ingrijpen... ik heb extreem goede ervaringen met helpdesks, behalve met die ene... de PB-helpdesk heb ik echt geen enkele klacht over... het grote voordeel daar is dat je een seintje krijgt van hoe lang de wachttijd is, en daarna gewoon ALTIJD iemand aan de lijn krijgt met verstand van zaken... niet zo'n stom belwijf dat d'r nageltjes zat te vijlen ofzo... |
|
Reimer Erelid
WMRindex: 33 OTindex: 2.118 S |
Kan ik 300 watt voeding gebruiken voor: Q6600 Hdd Sata 160gb 2x 1gb ram Dikke koeler dvd/cd drive onboard video kaart max. 256mb
Is 300 watt te weinig? |
|
Ikke Oudgediende
Nee is niet genoeg.. Ik heb:
Intel E6700 Processor 250GB Sata hdd 1GB ram Standaardkoelers Dvd-schrijver en een videokaart van 256MB
Die worden gevoerd door een voeding van 480W ... Een Antec Truepower 2.0 |
|
Reimer Erelid
Damn.. Waar gaat dat allemaal heen? Processor is 100 watt, hdd 15 watt, dvd 25 watt, ram 10 watt..
Waar gaat de rest heen? |
|
Ikke Oudgediende
Om eerlijk te zijn weet ik het ook niet Ik heb me maar laten adviseren, maar hij doet het met 480W prima.. |
|
Reimer Erelid
Dus misschien is het net genoeg en heb jij 200 watt teveel.. |
|
Ikke Oudgediende
Dat kan ook, maar in dat geval heb ik qua voeding ruimte voor uitbereiding Ik denk trouwens niet dat ik veel teveel heb. Ik had een 500W voeding in m'n winkelwagentje staan, maar ze adviseerden me deze voeding, een goedkopere, omdat die zuiniger is... |
|
pietjevlip Oudgediende
|
het verschil kan ook zitten tussen het al dan niet onboard zijn van je videokaart... vandaar mijn volgende vraag: @Reimer: wat wil jij in vredesnaam met een onboard videokaart |
|
Reimer Erelid
Omdat ik nog een videokaart moet kopen.. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
ik schrok al... Gamen met een onboard videokaart ... dat trekt mijnenveger nog niet eens... |
|
nietmeer
|
Quote pietjevlip: Quote: Haha.. tja.. helpdesks zijn toch zoiezo kudt niks persoonlijks tegen je ofzo, maar hier moet ik toch echt ff ingrijpen... ik heb extreem goede ervaringen met helpdesks, behalve met die ene... de PB-helpdesk heb ik echt geen enkele klacht over... het grote voordeel daar is dat je een seintje krijgt van hoe lang de wachttijd is, en daarna gewoon ALTIJD iemand aan de lijn krijgt met verstand van zaken... niet zo'n stom belwijf dat d'r nageltjes zat te vijlen ofzo... de 2 of 3x dat ik in contact ben geweest met een helpdesk was het een groot drama Quote pietjevlip: ik schrok al... Gamen met een onboard videokaart ... dat trekt mijnenveger nog niet eens... kan je Enemy Territory (niet die quake wars) nog gewoon mee spelen hoor |
|
pietjevlip Oudgediende
|
ja, maar een retro-gamer bouwt niet een kast als de resterende specificaties doen vermoeden |
|
Reimer Erelid
Wat is het verschil tussen een HTP en een HTDP kaart? Wat is beter? |
|
Reimer Erelid
Quote Reimer: Wat is het verschil tussen een HTP en een HTDP kaart? Wat is beter? Iemand? Deze en deze? |
|
Caster Oudgediende
WMRindex: 2.086 OTindex: 16.129
|
Ik zou het niet weten, sorry... |
|
Reimer Erelid
Lol, toch bedankt voor de reactie.. |
|
Reimer Erelid
Nog een vraagje:
Als de pc uit is, brandt het lampje op het moederbord nog wel.. Is dit normaal? (Volgens de handleiding niet) |
|
pietjevlip Oudgediende
|
stroom eraf |
|