Nieuwe PC |
Reimer Erelid
WMRindex: 33 OTindex: 2.118 S |
Wat bedoel je? ALs de stroom eraf is brandt hij niet, moet ik elke keer als ik hem uitzet de stroom eraf halen.. ? |
|
stormzoeker Erelid
WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845
|
Quote Reimer: Nog een vraagje:
Als de pc uit is, brandt het lampje op het moederbord nog wel.. Is dit normaal? (Volgens de handleiding niet) Ja, dat is normaal. Als de computer uit staat, dan zullen sommige onderdelen van het moederbord nog van spanning worden voorzien. Dit heeft bijvoorbeeld te maken met het opnieuw kunnen opstarten van de computer via het netwerk of het toetsenbord. Als je dan ook aan een computer begint te sleutelen zul je letterlijk de stekker uit het stopcontact moeten halen |
|
Reimer Erelid
Ok! Gek dat in de handleiding wat anders staat.. |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
|
|
Reimer Erelid
Nog een vraag (Jaja, ik blijf maar vragen ) Ik heb zo'n IDE kabel met 2 aansluitingen, echter, ik kan er maar een apparaat op aansluiten want als ik er 2 aansluit herkendt hij geen van bijden.. |
|
stormzoeker Erelid
WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845
|
@IkkeIn dit geval had ik het over het 'uitschakelen' van de computer en niet over de slaap- of standbystand @ReimerWaarschijnlijk staan de master/slave jumpers verkeerd. Een van de apparaten moet op master staan, de ander op slave. Anders werkt het niet. Je hebt ook nog de optie Cable Select (CS) als jumpersetting. Als je beide apparaten op CS zet dan zou het ook moeten werken (al kan het in sommige gevallen ook wel eens fout gaan ) |
|
Reimer Erelid
Is het normaal dat m´n videokaart zo heet wordt dat ik bijna mijn vingers brand? |
|
RonHunter Oud Moderator
WMRindex: 6.448 OTindex: 7.547 S |
Nee |
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
dan heb je een te langzame videokaart of slechte koeling |
|
Reimer Erelid
Quote Andreesie: dan heb je een te langzame videokaart of slechte koeling Asus 8600GT en volgens de doos het ik hele goede koeling.. Maar ik bedoel niet waar de koeling zit maar gewoon aan de bovenkant, dat blauwe.. |
|
Andreesie Oudgediende
|
ja, maar als hij zo heet wordt dat je bijna je vingers brand, zou er toch iets redelijks mis kunnen zijn... |
|
Reimer Erelid
Ik brand niet m'n vingers, maar dat ding is wel warm.. |
|
WMR-kok Oudgediende
WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Dat is normaal |
|
Andreesie Oudgediende
|
Quote Reimer: Is het normaal dat m�n videokaart zo heet wordt dat ik bijna mijn vingers brand? Quote Reimer: Ik brand niet m'n vingers, maar dat ding is wel warm.. en wat is de goeie? |
|
Reimer Erelid
Quote Andreesie: Quote Reimer: Is het normaal dat m�n videokaart zo heet wordt dat ik bijna mijn vingers brand? Quote Reimer: Ik brand niet m'n vingers, maar dat ding is wel warm.. en wat is de goeie? Er stond bijna mijn vingers brand.. Sorry, was een beetje overdreven.. |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
@Reimer: elke vorm van warmte op een videokaart is iets om je zorgen te maken, behalve als deze aangesloten is (of tot voor kort was) op een werkende computer... |
|
Reimer Erelid
Mijn PCI poort onder de PCI-E poort is niet meer beschikbaar door de grootte van mijn videokaart, daar hebben ze overna gedacht.. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
@Reimer: ik heb een 8600GT in m'n PCI-E zitten, en in de PCI direct daaronder een physX-card... en dat werkt allemaal OK... Dat zal dus aan het moederbord liggen... of misschien dat Asus iets met de kaart gedaan heeft |
|
Reimer Erelid
Ik bedoel dat de cooler er voor hangt.. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Da's een ASUS-tic ja... een veel te grote cooler op een kaart die dat helemaal niet nodig heeft... het heeft wel een reden, maar ik vind het zo heerlijk zinloos |
|
nietmeer
|
micro atx moederbord?
anyways.. videokaarten worden idd vaak wel warm.. heb mijn handen verbrand toen de koeling ermee gestopt was en me pc dus uitviel door oververhitting.. ging checke wat er loos was..
las later in een crash report ding dat me videokaart dus 140 graden ofzo was |
|
eM!nence Senior lid WMRindex: 822 OTindex: 112 Wnplts: Amsterdam
|
Geen 8600 kopen áls je hele zware games op mooie kwaliteit wilt spelen !!! .. dat is een mid-range en vaak minder dan mensen denken. Hij kán natuurlijk wel goed genoeg zijn maar dan moet je niet te hoge eisen stellen. 8500 --> low-end (vergelijkbaar met 7600) 8600 --> low-end (vergelijkbaar met 7900) 8800 --> uberhigh-end Enige is dat de 8000 serie Dx10 support heeft. Mr dat betekent niet dat elke kaart die met een 8'tje begint helemaal de top is. Het overlapt elkaar. Waarschijnlijk zeur ik en stel ik zelf te hoge eisen omdat ik Crysis gewoon op ultra high settings wil spelen |
|
nietmeer
|
Quote eM!nence: Waarschijnlijk zeur ik en stel ik zelf te hoge eisen omdat ik Crysis gewoon op ultra high settings wil spelen lekker sparen |
|
pietjevlip Oudgediende
|
de 8800 uberhigh-end? nee, sorry, dat red je daar niet mee... de 8800GTX Ultra x2 in SLI misschien, maar anders en de 8600GT(S) is een midrange kaart. |
|
nietmeer
|
quadro?
is ook "uberhigh-end" maar heel veel FPS zal je er niet mee halen |
|