hr
jaargang -25 - laatste artikel 30-7 16:00 - 78190 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic

1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11

sex vanaf wanneer kan het volgens jou

19-12-06 18:19:12
dandy
winnaar PW 06

WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
Mmore kijkt met een grijns naar de 'ban-button'. :D:D

19-12-06 18:19:22
jolien hanssens
Senior lid

WMRindex: 149
OTindex: 516
Wnplts: Marke
Ok busted
we zullen nog meer ons best doen paulus

19-12-06 18:19:51
jolien hanssens
Senior lid

Oei oei
niet doen Mmore! ik zal me rustig houden!

19-12-06 18:19:53
NeaRoW
Erelid

WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Vanaf dat je het gevoel hebt dat het mag... moet je zelf bepalen!

19-12-06 18:20:49
jolien hanssens
Senior lid

@NeaRoW
heeeeeeel juist

(is het jullie ook al opgevallen dat ik altijd het laatste woorde heb8)8)8))

19-12-06 18:21:02
Twaggy
Oudgediende

WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
geen vaste minimum leeftijd
maar geen 18+ met 16-

19-12-06 18:25:31
Paulus
Senior lid

WMRindex: 77
OTindex: 266
Wnplts: schaijk
ik ken wel een meidje die was 13,5 toen heeft ze voor het eerst gezoend en toen ze 14 en bietje was heeft ze met hem sex gehad.. (zulle het maar ff netjes zeggen:P)

ik vind dat wel bietje vroeg eerlijk gezegt maja

19-12-06 18:27:12
NeaRoW
Erelid

WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Quote jolien hanssens:
@NeaRoW
heeeeeeel juist

(is het jullie ook al opgevallen dat ik altijd het laatste woorde heb8)8)8))
Jah, maar je geeft me gelijk, en dat is het belangrijkste ;)

19-12-06 18:27:27
jolien hanssens
Senior lid

14... mja vroeg

ik ken 4meisjes die op hun 12de al ontmaagd waren

wie bied meer :s:s:s
zoiets vind ik treurig!

19-12-06 18:30:58
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote jolien hanssens:
14... mja vroeg

ik ken 4meisjes die op hun 12de al ontmaagd waren

wie bied meer :s:s:s
zoiets vind ik treurig!

ok, dan is de vraag : wat is sex

Veel zullen zeggen ; sex is neuken, met de rode de grot bezoeken, met staart tussen de benen, met stuk tussen de spaken.. whatever

Zo zie ik niet sex - want de daad is zo voorbij. Dus... daar komt een hele brok aan extra's (bonus punten) als iemand mij kan vertellen wat er nog meer is - en ik heb het even niet over de verkleed partijen..

19-12-06 18:37:14
jolien hanssens
Senior lid

Heraux

seks is alles rondom de daad en de daad
zelf natuurlijk, alles waar je opgewonden van geraakt, voorspel, de daad, en naspel seks het ultieme bewijs van liefde voor elkaar (dat is als de seks niet gewoon voor je plezier is), seks is elkaar laten genieten en niet enkel aan jezelf denken

19-12-06 19:09:10
Voogeltje
Administrator

WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
Hou het aub een beetje op de vlakte mensen! Er zijn hier ook mensen die wat jonger zijn en ik heb geen zin in zeurende ouders via de mail. (en ja dat gebeurd wel eens)

19-12-06 20:30:58
Apeiron
Junior lid

WMRindex: 0
OTindex: 35
S
Ach het verschilt heel erg per persoon uiteraard. Ik vind het ook treurig als meisjes van 12 of 13 al seks hebben, maar als ze er later nu echt geen spijt van krijgen dan is het hun beslissing. Ze kunnen dat op het moment zelf niet weten natuurlijk.

Voor veel mensen zal een jaar of 15 de goede leeftijd zijn. Ikzelf was 15, mijn vriendin destijds was 16. Het was voor allebei de eerste keer. Mijn huidige vriendin was ook 15 toen wij voor het eerst seks hadden en zij had verder totaal geen ervaring (waar ik heel blij om ben). Inmiddels ben ik 20 en zijn we drie jaar samen :D

19-12-06 20:36:57
my-angel
Oudgediende

WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
Het is maar wanneer je het zelf wil, nooit doen omdat een ander het wil. Heb er ook geen ervaring mee, maar alsnog. Ken iemand van 21 die nog maagd is, nou niks mis mee denk ik zo ??

Mensen die het extreem vroeg doen (denk dat ik er wel wat weet op school) zijn volgens mij echt dom bezig, je weet niet waar je aan begint vaak.. helemaal niet als je het met iemand doet die stukken ouder is dan jou .. (lijk mij toe).

19-12-06 20:57:03
Waarder
Senior lid

WMRindex: 207
OTindex: 79
Wnplts: Heerhugowa
Quote NeaRoW:
Vanaf dat je het gevoel hebt dat het mag... moet je zelf bepalen!

Ben het met je eens, alleen dan wel dat het mag wanneer jij je er goed bij voelt en niet wanneer je denkt dat het van je ouders mag.

19-12-06 21:17:57
Apeiron
Junior lid

S
Quote Waarder:
Ben het met je eens, alleen dan wel dat het mag wanneer jij je er goed bij voelt en niet wanneer je denkt dat het van je ouders mag.

Ik denk dat de meeste ouders pas vinden dat het mag als je bijna gaat trouwen ;) Vooral wat dochters betreft.

19-12-06 21:18:46
Theetje
Oudgediende

WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
Quote Apeiron:

Ik denk dat de meeste ouders pas vinden dat het mag als je bijna gaat trouwen ;) Vooral wat dochters betreft.

dat vind ik zo'n onzin, waarom zou een dochter het pas later mogen doen als een zoon?

19-12-06 21:25:50
Waarder
Senior lid

WMRindex: 207
OTindex: 79
Wnplts: Heerhugowa
Goede vraag maar Apeiron heeft wel gelijk. Er wordt vaak strenger naar dochters gekeken dan naar zonen

19-12-06 21:27:30
Enkie
Oudgediende

WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Tja, omdat ouders toch altijd wat bezorger zijn om meisjes. Jongens zijn wat dat betreft blijkbaar 'zelfstandiger', voor meisjes moet altijd gezorgd worden, hoe oud ze ook zijn.

19-12-06 21:28:20
Apeiron
Junior lid

S
Ik weet niet of ik kan beargumenteren of het terecht is, ik constateer alleen dat de meeste ouders het zo ervaren. Ik wil zelf geen kinderen, en mijn vriendin gelukkig ook niet, maar als ik het me serieus voorstel dan zou ik ook veel beschermender zijn met een dochter dan met een zoon.

Verklaring voor dergelijk gedrag is simpel vanuit een evolutionair perspectief. Vrouwen worden veel meer beschermd en mogen absoluut niet vreemdgaan in talloze culturen, bijvoorbeeld de Griekse en Romeinse.

Denk het eens zo in: Als jouw vrouw seks heeft met een ander ben jij straks jarenlang bezig met het verzorgen (tegen grote kosten) van andermans genen zonder dat je dit weet.
Als man is het geheel anders. Die kan zijn genen zoveel mogelijk verspreiden, en anoniem blijven. Het is immers nooit mogelijk (in vroegere culturen) met zekerheid de vader aan te wijzen, terwijl het altijd duidelijk is wie de moeder is.

Er is dus een selectie ten gunste van mannen die (1) zoveel mogelijk vreemdgaan en (2) hun eigen vrouw zo jaloers mogelijk behandelen.

Denk erom dat ik geen waarde-oordeel geef, maar een puur technische evolutionaire verklaring geef voor verschillen in seksueel gedrag tussen man en vrouw en de uiting daarvan in menselijke cultuur.

19-12-06 21:28:51
Reema Sawwan
Erelid

WMRindex: 2.417
OTindex: 2.905
@ waarder,

dat komt omdat vrouwen zwanger kunnen worden en mannen niet egt!!!
dus de vrouw zou makkelijk een ongewild souveniertje krijgen!!!
en vooral aangezien de meeste 16 zijn wanneer ze er aan toe zijn is het eccht oppassen!!!

19-12-06 21:29:12
Theetje
Oudgediende

T
@Waarder; jah, dat is inderdaad zo.. maar ik vind dat wel zonde soms, want dochters worden minder vrij gelaten, (ik wil niet zeggen dat het in ieder gezin zo is) dan jongens.. Dus de meisjes krijgen minder kansen.. Nu is het tegenwoordig steeds minder in atheistische gezinnen. Maar ik denk dat als je in gezinnen die moslim zijn kijkt, dat de meisjes nog minder kansen krijgen en dat vind ik oneerlijk.

19-12-06 21:30:29
Twaggy
Oudgediende

WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
Quote Theemonster:
@Waarder; jah, dat is inderdaad zo.. maar ik vind dat wel zonde soms, want dochters worden minder vrij gelaten, (ik wil niet zeggen dat het in ieder gezin zo is) dan jongens.. Dus de meisjes krijgen minder kansen.. Nu is het tegenwoordig steeds minder in atheistische gezinnen. Maar ik denk dat als je in gezinnen die moslim zijn kijkt, dat de meisjes nog minder kansen krijgen en dat vind ik oneerlijk.

juist en wat kun je er aan doen? niets

19-12-06 21:33:18
Theetje
Oudgediende

T
@Twaggy; er zijn dingen aan te doen... Je merkt toch ook om je heen dat de gezinnen steeds vrijer worden wat meisjes betrefd? Vroeger mochten vrouwen niet stemmen, geen seks voor het huwelijk, moesten maagd zien, mochten geen kinderen krijgen zonder een vader.. Dat is tegenwoordig steeds minder.. dus de ontwikkeling van ons allemaal zorgt ervoor dat meisjes steeds meer even gelijk worden als jongens, gelukkig maar. En ik hoop dat in de toekomst ook deze ontwikkeling zal doorgaan, zodat in de toekomst jongens en meisjes gewoon gelijk zijn

19-12-06 22:25:18
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
@Apeiron
Meisjes van 12 zijn toch nog veel te jong om te beslissen, dat ze er later geen spijt van zullen krijgen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven