sex vanaf wanneer kan het volgens jou |
Toerist Senior lid WMRindex: 622 OTindex: 461 Wnplts: bermuda
|
juist  |
|
lanira_mommy Erelid WMRindex: 833 OTindex: 743 S |
even terug komend op het verschil tussen meisjes en jongens; het is inderdaad zo bij 99% van de mensen denk ik toch wel! Als je zoon op zijn 12e met een meid van 16 het bed in duikt zal dit in bijna alle gevallen vrijwillig zijn en zal men het juist stoer vinden.... Is het een dochter van 12 met een jongen van 16 vind de omgeving haar een ho*r en was het in bijna alle gevallen NIET ECHT vrijwillig (bedoel dus niet dat het verkrachting is, maar dat een meisje toch in bijna alle gevallen als ze zo jong begint met sex dit puur doet om de jongen te plezieren, uit angst nee te zeggen, etc. en niet omdat ze zelf wilt!) En dat maakt een heel groot verschil. Bij een zoon is het vaak zo dat hij zelf wilde, zelf nieuwsgierig was. Jongens zijn vaak ook veel jonger bezig met sex, met de interesse erin, met zelf bevrediging, etc etc. Meisjes zijn er vaak totaal nog niet aan toe , maar durven geen nee te zeggen vaak uit angst hun "vriendje" kwijt te raken (die hun dus eigenlijk niet waard is, anders had hij wel kunnen wachten!!!!) Als ouders weet je dit. Dus uiteraard probeer je je dochters voor zulke fouten te behoeden. wil je niet dat ze dingen doet waarvan ze later erg spijt krijgt. Ik heb persoonlijk nooit een jongen gehoord die spijt had van zijn eerste keer (hoewel, laatst voor het eerst, iemand hier op het forum! maar dat was dus voor het eerst!) en meisjes en vrouwen hoor ik niet anders, die hebben er bijna allemaal spijt van, en zeker degene die jonger dan 16 waren bij hun eerste keer! Dit wetende, is het dus logisch dat ouders voorzichtiger zijn met hun dochters en zich om dochters meer zorgen maken op dit gebied!
En daar komt dan inderdaad ook bij kijken dat meisjes zwanger kunnen worden.... de jongen gaat er vaak vandoor en zal in veel gevallen ( schandalig overigens) roepen "het is niet van mij!" En het meisje zit er dan mooi wel mee! Voor meisjes zijn de risico's veel groter, de gevaren, en ze doen het dus vaak niet omdat ze zelf echt willen...
Dus tja voor mij genoeg reden om het helemaal rechtvaardig en logisch te vinden dat men met meiden voorzichtiger is! het is helaas nodig! |
|
Martijn705 Junior lid WMRindex: 5 OTindex: 29 Wnplts: Almere S |
goed gezegd Lanira_mommy  |
|
nietmeer
|
ik heb er ook spijt van.. was 14.. was op vakantie.. was een frans meisje.. was een stil plekje.. was 1 malig.. was stom..  |
|
Hoskeu Erelid
 WMRindex: 276 OTindex: 5.455
|
Lanira.. Helemaal mee eens!! Maar hoe bouw je een in zoverre postieven verstandhouden met personen rond die leeftijd op als ouder... dat ze nog werkelijk wat van je aannemen??  ... |
|
@ hoskeu ik denk dat het belangrijk is dat je van baby af aan al een sterke band opbouwt! Ik heb nooit een band gehad met mijn ouders, en als tiener nam ik dus niets van ze aan... ik had geen vertrouwen in ze. Als je kind vanaf jongs af aan alle vertrouwen in je heeft en een sterke band met je heeft, zullen ze eerder dingen van je aannemen naar mate ze ouder worden. en het is denk ik belangrijk dat je ze niet veroordeeld, of onbegripvol reageert op hen, maar dat ze merken dat je ze begrijpt en dat je echt het beste met ze voor hebt en dat je weet waarover je het hebt.
Nu blijven tieners natuurlijk evengoed koppig en opstandig vaak, maar als je een sterke band hebt met je tiener dochter zal het communiceren toch een stuk soepeler gaan denk ik dan als die band er niet is.
|
|
Hoskeu Erelid
 WMRindex: 276 OTindex: 5.455
|
Lanira... Ja oke... een goeie band maakt of breekt het...
Met dwingen kom je er zeker niet bij een puber...
Maar ik als 14jarige dacht ook al dat ik wist hoe de wereld in elkaar stak... dat alles toch gedoemd was om naar de kloten tegaan... Nog maar een joint opsteken... wat maakt het uit... of we nou vandaag of morgen naar de klote gaan...
|
|
@ hoskeu dat is zeker waar, op die leeftijd denk je vaak dat je de wijsheid in pacht hebt en dat je alles al weet en dat je hartstikke zelfstandig en volwassen bent. Tot je echt volwassen wordt *LOL* dan denk je erop terug en denkt jeetje wat was ik eigenlijk nog een kind toen  |
|
Apeiron Junior lid WMRindex: 0 OTindex: 35 S |
Quote lanira_mommy: en meisjes en vrouwen hoor ik niet anders, die hebben er bijna allemaal spijt van Dit deel vind ik vreemd. Misschien is het in jouw omgeving zo, maar ik denk niet dat een meerendeel van de meisjes spijt heeft van hun eerste keer. --- Wat betreft volwassenheid...dat verschilt natuurlijk gigantisch per persoon. Zoals ik al zei, mijn vriendin was 15 en we zijn nu drie jaar later nog altijd gelukkig bij elkaar en zullen echt wel bij elkaar blijven. |
|
Zullen ze aan een man ook niet gauw zeggen. maar maakt niet uit of jij het geloofd. ik heb het door de jaren heen echt van honderden meiden gehoord. en dit zijn meiden van allerlei afkomsten, allerlei achtergronden etc. als ik maar weet dat ik niet zomaar wat zeg  |
|
jolien hanssens Senior lid WMRindex: 149 OTindex: 516 Wnplts: Marke
|
*Quote lanira*Bij een zoon is het vaak zo dat hij zelf wilde, zelf nieuwsgierig was. Jongens zijn vaak ook veel jonger bezig met sex, met de interesse erin, met zelf bevrediging, etc etc.
Dit is niet helemaal correct lanira, in feite zijn meisjes zelf vaker veel vroeger rijp dan jongens "ze ontdekken hun lichaam" eerder, en dit is niet iets wat ik verzin het is wetenschappelijk bewezen hoor! Jongens die zo jong zijn doen dat (en dat is dan weer wel een mening) volgens mij vooral om indruk te maken op de vrienden maar jet zijn wel degelijk de meisjes die eerder over sex en stuff denken (wil niet zeggen dat ze het ook eerder doen) |
|
geestelijk vroeger rijp zijn, betekend niet dat je dan toe bent aan gemeenschap waarover we het nu dus hebben... Als men het heeft over meisjes zijn vroeger rijp dan heeft men het over gedrag, ze zijn al jong niet meer zo speels als jongens die met 12 nog gerust met bestuurbare autootjes spelen (trouwens mannen nog wel hihi) of pokemon kaarten verzamelen ofzo. Maar dit heeft totaal niets te maken met sex, of met onzekerheid en angst om nee te zeggen waarover ik het heb....
|
|
lief meisje Senior lid WMRindex: 96 OTindex: 99 Wnplts: Musselkana T S |
moah... na 08:00 am kan 't wel  |
|
Waarder Senior lid WMRindex: 207 OTindex: 79 Wnplts: Heerhugowa
|
Quote lief meisje: moah... na 08:00 am kan 't wel  lol, maar volgens mij kan het dan altijd toch? als het maar lekker is Trouwens lief meisje ben je liefhebber van GOR of dat niet? |
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
fortune cookie in mijn hapje vandaag "Do not meddle in the affairs of wizards, for you are crunchy and good with ketchup. " |
|
|
Zijn vast verder geen mensen die weten wat GOR is verder... Maar ehm daar ben je eigenlijk nooit klaar voor  of mee het is maar hoe je het bekijkt |
|
jolien hanssens Senior lid WMRindex: 149 OTindex: 516 Wnplts: Marke
|
Ok idd waarder ik weet dat niet Wat is GOR? of wil ik dat helemaal niet weten?
|
|
my-angel
Oudgediende
 WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
Quote wikipedia:
Gor is een wereld die gecreëerd werd door de Amerikaanse schrijver John Norman, en is vervat in 26 boeken. Gor betekent Home Stone en is ook de naam van de fictieve planeet.
Op Gor heerst een duidelijke BDSM-achtige hiërarchie, waarbij de vrouwen ondergeschikt zijn aan de mannen. Vrouwelijke slaven heten kajira.
De ideeën zoals die in de boeken naar voren komen, worden ook getracht in praktijk te brengen door fans hier op aarde, die Goreans genoemd worden. Hierbij dient de onderdanige vrouw dan bijvoorbeeld niet alleen de onderdanige positie aan te nemen zoals in de boeken beschreven, maar worden bijvoorbeeld ook de in de boeken geschreven varianten op het knielen in de praktijk gebracht.
dit zegt wikipedia, ik ken het zelf ook niet |
|
|
Ik ben het een paar jaar geleden tegen gekomen, het is niet iets voor mij maar het is wel interesant om er over te lezen. In Amerika zijn er mensen die 24x7 volgens de GOR levenssteil leven. Overigens vind ik het vreemd dat er alleen over een sub vrouw gesproken wordt, er zijn nl ook sub mannen dus wiki moet bijgewerkt worden  |
|
lief meisje Senior lid WMRindex: 96 OTindex: 99 Wnplts: Musselkana T S |
Quote Waarder: [quote=lief meisje] Trouwens lief meisje ben je liefhebber van GOR of dat niet? Mijn andere nickname (ranaa) is wel Gor ja  Ik ben geen aanhanger van Gor maar er zitten wel interessante standpunten tussen. Bovendien zijn er ook in Nederland mensen die 24/7 volgens Gor leven hoor. Ik vind het een beetje vreemd om te gaan leven naar een SF-boek, maar volgens de boeken zijn dus vrouwen ondergeschikt aan mannen daarom wordt er niet over sub mannen gesproken. Maar hier ging het topic geloof ik niet helemaal over  |
|
Luna
Moderator
 WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Wanneer kan sex....is voor iedereen anders, maar iig na je 15de ongeveer |
|
Thommy Erelid
 WMRindex: 352 OTindex: 7.127
|
Op je 15e? Kan prima  |
|
Luna