|
Naaoomii
Oudgediende
 WMRindex: 1.876 OTindex: 26.721 S |
|
|
Blend
Oud Moderator
 WMRindex: 3.111 OTindex: 13.725 S |
@MierHet is geen alcohol, maar lijkt erop. Net dat peren geen appels zijn maar allebei wel fruit;) En dat van die geit, dat komt omdat waarschijnlijk die appel gaan gisten is. Dan komt er wel alcohol in  |
|
my-angel
Oudgediende
 WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
@Mier, is alcohol, wat verkeerd gezien  |
|
nietmeer
|
FF op wikkipedia gezocht: Spiritus of brandspiritus is een alcohol die gebruikt wordt als schoonmaakmiddel en brandstof. Spiritus bestaat grotendeels uit ethanol. Aan spiritus is een giftige stof toegevoegd (meestal methanol) die het drinken ervan gevaarlijk maakt, en daarnaast een blauwe kleurstof om de zo behandelde alcohol goed herkenbaar te maken. Over zo behandelde alcohol hoeft dan geen accijns te worden betaald. De samenstelling van brandspiritus is doorgaans: 85% ethanol, 10% water, 3% methanol, 1% aceton en 1% pyridine (geurstof) plus blauwe kleurstof. Ja dus, maar niet drinkbaar zou ik zeggen!  |
|
my-angel
Oudgediende
 WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
|
|
nietmeer
|
Welterusten Naomi en My Angel!  |
|
Little Queen
Oudgediende
 WMRindex: 267 OTindex: 26.691
|
OMG, ik krijg weer een hyperaanval  ..  |
|
nietmeer
|
Quote Little Queen: OMG, ik krijg weer een hyperaanval  ..  Hoezo, vertel! |
|
Mier Oudgediende
 WMRindex: 385 OTindex: 10.596 S |
@ Blend (LOL) peren zijn zowieso geen appels net zoals sinasappels geen mandarijnen zijn maar wel (familie dat weet ik zo niet van elkaar zijn) dat ze een Fruitsoort zijn (ze zijn rond en oranje  ) oke slaat ook nergens op  |
|
Little Queen
Oudgediende
|
Quote Cootje68: Quote Little Queen: OMG, ik krijg weer een hyperaanval  ..  Hoezo, vertel! Omdat ik zo'n hyperachtig liedje luister  .. |
|
nietmeer
|
Ben je aan het jumpen  |
|
Little Queen
Oudgediende
|
Cootje, nee dat niet  , echt van dit liedje wordt ik altijd hyper  ..  , |
|
Mier Oudgediende
@ cootje oke goed om het te weten spiritus is giftig en gevaarlijk en brandbaar. |
|
nietmeer
|
Quote Little Queen: Cootje, nee dat niet  , echt van dit liedje wordt ik altijd hyper  ..  , Welk nummer dan? Quote mier: @ cootje oke goed om het te weten spiritus is giftig en gevaarlijk en brandbaar. Jups, en geeft hele lelijke brandwonden (Tweede en derde graads)!  Dat weet ik (helaas) uit ervaring!  |
|
Blend
Oud Moderator
@CootjeIk maak er altijd de bbq mee aan  De kolen in een metalen emmer, spiritus erover, dan alu-foli erover heen. Tijdje laten staan, dan kan je het zo aansteken  |
|
Mier Oudgediende
@ Cootje AI dat is niet best
@ Blend dat is wel gevaarlijk he spiritus gebruiken op een BBQ |
|
nietmeer
|
Ik kan het niet meer ruiken, krijg dan echt braakneigingen!  Heb c.a. een halve liter over me heen gekregen na een explosie in de fles... De geur ruik je dagen later nog  |
|
Little Queen
Oudgediende
|
Cootje, where is home - Bloc Party.. van Blend gekregen geloof ik  ..  |
|
nietmeer
|
Quote Little Queen: Cootje, where is home - Bloc Party.. van Blend gekregen geloof ik  ..  Ga 'k ff downloaden, laat je weten als ik hem geluisterd heb... |
|
Blend
Oud Moderator
@Mierje moet ook net eerst bbq aansteken en dan spiritus erop gooien dat is idd dom. Je moet de kolen eerst in spiritus zetten, klein scheutje in die emmer (wel afsluiten anders verdampt het allemaal) dan gooi je de kolen in/op de bbq en dan houd je een lucifer aan de rand van de bbq en krijg je eerst een kleine vlam en dan is je bbq aan. Niks geen gezeik met aanmaak blokjes en minuten lang in het 'vuur' blazen. Gewoon 1 lucifer en klaar. |
|
Mier Oudgediende
Ik luister nu naar racende auto's  |
|
nietmeer
|
@Blend: wij gebruiken tegenwoordig gewoon brandpasta. Is veiliger en je hebt ook geen aanmaakblokjes meer nodig! |
|
Little Queen
Oudgediende
|
Ik laat mijn papa gewoon de BBQ aansteken  ..  |
|
Mier Oudgediende
@Blend oh nou lijkt me ook nog vrij gevaarlijk @ Cootje is dat net zoiets als brandgel van die potjes met gel erin die hebben ze ook voor in de openhaard |
|
nietmeer
|
@Mier: Dat is dezelfde ja, maar die kun je ook in een fles kopen... |
|