Een softwarefout heeft klanten van een webwinkel honderden dollars uitgespaard. Door de fout konden klanten alle producten op de website van 6pm.com urenlang voor $49,95 kopen. Het bedrijf verkoopt vooral kleding, maar ook horloges en dure juwelen. Na een paar uur kwam de winkel achter de fout en werd de site uit de lucht gehaald. Toen was de geleden schade echter al opgelopen tot zo'n 1,6 miljoen dollar, zo meldt Webwereld. 6pm.com heeft laten weten het verlies te lijden en alle bestellingen voor $49,95 te leveren, al worden dergelijke fouten in de algemene voorwaarden gedekt. Dat het bedrijf de kosten van de softwarefout op zich neemt, woekert de geruchten aan dat het om een marketingstunt gaat. Webwinkel Otto, die een soortgelijke softwarefout had, hoefde de breedbeeld-tv voor 99 euro van een rechter niet te leveren. Ook Bol.com leverde te laag geprijsde digitale camera's niet.
@LuckyLuke: zoals gezegt..zal vast een marketingstunt zijn geweest..en anders...jij wil toch ook niet dat dat gene wat je levert voor minder de deur uit gaat dan dat het jou gekost heeft? nouja..niet iedereen heeft oneindig veel kogels in zn revolver
In Nederland mag een winkel de verkoop weigeren als het duidelijk is dat er een verkeerde prijs staat. Maar ik denk dat dit in de VS een veelvoud aan goeie publiciteit oplevert. En daarnaast, tis een winkel van amazon en die zetten dat soort bedragen per dag om. Ze kunnen het hebben zeg maar
In nl was laatst ook zo iets, bij een telecom winkel kon je bij een 1 jarig 15 euro abbo, elke telefoon gratis krijgen. Dus ook een iphone of een HTC Desire
software fout? tuurlijk.. geef de software maar de schuld.. rare software die producten zomaar ineens zo prijst.. dat is dan nog altijd een database ding.. kwestie van foute invoer
@Tom-Servo: ook als het een marketingsstunt was vind ik het wel cool van ze hoor. ze hadden net zo veel publiciteit gehad als ze het niet hadden betaald maar toch kiezen ze om 1,6 meloen uit te geven
@timvampier: Nu hebben ze natuurlijk ook een hoop goodwill bij de mensen gekweekt, dat leverd weer nieuwe klanten op. Als ze niet hadden geleverd, hadden ze juist klanten verloren.