Zes maanden lang kreeg Johan Bijnens geen enkele rekening van Belgacom en toen hij daarover klaagde, moest hij alles in ��n keer betalen. �900 euro in mijn geval�, zegt de 51-jarige Genkenaar. Er zijn een 2.000-tal andere Belgacom-klanten in hetzelfde geval.
Zes maanden geleden doken plots problemen op bij de facturatie-afdeling van Belgacom. Door het op elkaar afstemmen van de klantenbestanden van Belgacom en Proximus, maakten de computers een rekenfout. �Daardoor dreigden 2.000 van onze 3 miljoen klanten een verkeerde factuur te krijgen�, vertelt Belgacom-woordvoerder Jan Margot. �We hebben toen besloten om geen rekeningen meer te verzenden vooraleer de computerfout was opgelost. De mensen die ons daarover hebben gecontacteerd, hebben we verteld wat er aan de hand was.�

Maar met die verklaring is Belgacom-klant Johan Bijnens het grondig oneens. �Wij hebben Belgacom tien keer gecontacteerd. Het enige wat we te horen kregen was: �U heeft geen openstaande rekeningen� of �U heeft alles betaald�. Over een computerprobleem, of een factuur die nog zou komen, is ons niets gezegd.�

�We begrijpen de misnoegdheid van de klanten�, zegt Belgacom-woordvoerder Jan Margot. �Maar de tarieven van Belgacom zijn gekend, en de mensen hebben daar gebruik van gemaakt. We kunnen hun rekening dan ook niet kwijtschelden. Hoe graag sommigen dat ook zouden willen.�