SamuiAxes Off Topic shit |
Bouwplaats Actief lid WMRindex: 43 OTindex: 114 T S |
Lekker ding |
|
nietmeer
|
Quote @Lennie:: wortel: Witte leeuwen? Dan ben je dus in Rhenen geweest?? Ja, wij wonen daar vlakbij. We hebben er zelfs even een abonnement op gehad. We hebben nog wel coole foto's van die leeuwen, meen ik. |
|
nietmeer
|
De discussie laait weer op in Nederland....De PVV gaat Kamervragen stellen, 21 mensen hebben protest ingediend....Jawel...het Sinterklaasfeest komt er weer aan...En daarmee ook de Zwarte Piet. De 21 klagers hebben protest ingediend over de intocht van Snieklaas in Amsterdam, omdat zij de Zwarte Pieten niet pruimen. Racisme, slavernij....alle oordelen en vooroordelen komen weer ter sprake. Dus willen de klagers Pieten in allerlei kleuren. Groene, Gele, Rode, Blauwe en Oranje Pieten...Wat vinden jullie hier nou van? Voor mij is het heel duidelijk: Het Sinterklaasfeest is een oeroude, Nederlandse traditie, waar niet aan getornd mag worden. Zwarte piet is zwart omdat hij door de schoorsteen moet....of je houdt gewoon vast aan het meer oorspronkelijke verhaal...Dat het Moren waren, die inderdaad als slaven werkten. Kan me ook niet boeien...Vandaag de dag is het Sinterklaasfeest iets, waar elk kind ( en ook ouderen) van geniet, waar racisme totaal niet meespeelt, waar de Zwarte Pieten de hoofdrol in spelen zelfs, en waar mijn kinderen van 30 en bijna 32 nog ieder jaar graag in meegaan! Ik heb al een paar keer gevraagd: Willen jullie niet liever surprise op Kerstavond? Nee mam, Sinterklaas....Met chocolademelk, strooigoed, speculaas, cadeautjes en gedichten! En het verlanglijstje niet te vergeten! Wat is jullie mening hierover? |
|
benja34 Erelid
WMRindex: 161 OTindex: 1.832
|
@Lennie: ik vind het onzinnig, die mensen zijn denk ik een beetje doorgeslagen. en aangezien zwarte piet altijd als een positief karakter wordt neergezet kan ik het geen racisme vinden en wij doen ook nog steeds surprises met sinterklaas (kadootjes onder de kerstboom, dat dan weer wel |
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.700 OTindex: 28.581
|
De mensen die zich storen aan het (vermeende) racisme op het Sinterklaasfeest zouden voor de aardigheid een keer naar Nigeria, Benin, Kameroen en dat soort plaatsen moeten gaan. Daar is nog véél meer intrinsiek racisme te vinden. Niet alleen blank - zwart, maar ook zwart onderling. En als ze dan toch eenmaal bezig zijn: neem ook eens een kijkje in de Arabische wereld.
Maar ja, dat is te lastig hè. Hier worden ze niet onmiddellijk in de bak gesmeten (of erger) als ze zoiets beweren. |
|
nietmeer
|
@Lennie: ' en waar mijn kinderen van 30 en bijna 32 nog ieder jaar graag in meegaan! Ik heb al een paar keer gevraagd: Willen jullie niet liever surprise op Kerstavond? Nee mam, Sinterklaas....Met chocolademelk, strooigoed, speculaas, cadeautjes en gedichten!'Euh, je hebt ze toch wél verteld dat Sint Nicolaas allang dood is hè? Over het vermeend racisme: Het zijn 21 klagers, veel te weinig om echt idndruk te kunnen maken, hoop ik. Ik vind al dat gezever over al dan niet zwarte Piet zo'n gezeik Gewoon Sinterklaas vieren, met pikzwarte Pieten! |
|
balou Erelid
WMRindex: 2.233 OTindex: 127
|
@Lennie, ja ik hoorde het gisteren ook, werd bietje boos, heb het verhaal op mijn facebook gepleurd en er kwamen flink wat reacties op en niet allemaal ff vriendelijk en terecht! We hebben veel getolereerd, ieders geloof, maar gaan die "gasten" zich nu bemoeien met het geloof voor de kinderen hier? Walgelijke vertoning! |
|
nietmeer
|
@Lennie: In het sinterklaasjournaal voer sinterklaas wel een keer door de regenboog. En toen waren de pieten gekleurd, en het grote boek ook Sinterklaasfeest is cool, met pieten en al! |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Kanibalisme is nog niet uitgestorven... ik las gisteren een verhaal over een kanibalen leider die door dorpsbewoners in stukjes werd gehakt (met bieslook en kummel) omdat deze na ontsnapt te zijn - wederom een moord had gepleegt om zijn bloed dorst te lessen..
hak-snip-opgelost.
Eigen rechting.. wanneer het past en wanneer niet - het dorp was extreem geisoleerd en de authoriteiten hadden dagen nodig om ter plaatse te geraken.
Een aanhanger die met de ontvluchte was is ook door de dorpsbewoners gesnipt.
Ergens anders was er ook zoeen verhaal over een jungle-gids met Europese touristen die moesten vluchten voor een massa met machette bewapende wilden - er zijn een aantal doden te betreuren - menig werd met wonden aangeleverd in het hospitaal.
|
|
Emmo Stamgast
WMRindex: 67.700 OTindex: 28.581
|
|
|
nietmeer
|
Testvideo [ut]http://www.youtube.com/watch?v=6aWDxuhD0FI&list=PLA0EE92D91476F23A[/ut] Meh.. Gaat niet Laatste edit 07-10-2013 02:12 Laatste edit 07-10-2013 02:12 |
|
lepeltjes Oudgediende
WMRindex: 2.486 OTindex: 5.862
|
tussen url zetten |
|
lepeltjes Oudgediende
WMRindex: 2.486 OTindex: 5.862
|
|
|
nietmeer
|
@lepeltjes: Dat weet ik kerel, ik wilde eigenlijk de video direct in de post zetten, lees net de FAQ, kan enkel in PP en Blog, jammer |
|
nietmeer
|
Weet iemand toevallig hoe het ook alweer zat met verschillende lettergroottes? Dat ben ik wel kwijt en kan ik ook niet vinden. Iets met [font=4]test[/font] of zo Laatste edit 07-10-2013 02:36 |
|
omabep Oudgediende
WMRindex: 10.850 OTindex: 3.187
|
ik denk edit ik denk edit |
|
allone Oudgediende
WMRindex: 52.026 OTindex: 93.505
|
ik denk niets |
|
nietmeer
|
@SamuiAxe: Je moet daarvoor 'size' gebruiken ipv font . |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: in je blog kun je begruik maken van [size=] en die kun je dan zelf zo groot maken als je wilt 1 is het kleinst 2 is normaal, de rest is groter |
|
nietmeer
|
Inderdaad . |
|
nietmeer
|
Nee, het heeft codes, ben enkel vergeten welke.. |
|
nietmeer
|
Taz: Vailan: Bedankt jongens! Werkt dus enkel in de Blogs en de PP neem ik aan? Jammer..
Laatste edit 07-10-2013 08:58 |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: anders word het hier zo schreeuwerig als mensen met grote letters gaan praten |
|
nietmeer
|
@allone: Denken moest je toch aan een paard overlaten, omdat die 'n groter hoofd heeft? Of op z'n Wortels: "Maar ik dacht..." "Moet je ook niet zoveel dachten!" |
|
nietmeer
|
SamuiAxe: Mijn kinderen geloven nog in Sinterklaas....! Het feest dan althans...Ze willen dus echt niet anders... Moet ik weer denken aan het moment dat ik tegen mijn kinderen vertelde dat Sinterklaas niet bestond....De oudste was bijna 8, de jongste was anderhalf jaar jonger...Het alleen tegen de oudste zeggen was geen optie, die kon zijn mond toch niet dichthouden, dus meteen allebei maar verteld. Ik alles uitgelegd, man verkleed als Sinterklaas, jongens/meisjes verkleed als Zwarte Pieten...Ze pikten het helemaal! Ze stonden er zelfs niet van te kijken! Dacht ik... Mijn jongste zoon keek me aan en vroeg: Ja, maar wie koopt dan de cadeautjes voor ons? Met een blik van: Zo, nou heb ik je, leg dát dan maar eens uit! Toen ik zei: "Dat doen papa en mama voor jullie" was zijn antwoord: Ja.....dát geloof ik dus niet he?? |
|