hr
jaargang -24 - laatste artikel 7-4 14:00 - 75972 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 .... 29 30 31 [32]

Welk geloof hang jij aan

15-09-10 19:36:18 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ziet u, de godsdienstige mensen -- de meesten onder hen -- denken echt dat deze planeet een experiment is. Dat is waar hun geloof op neerkomt. Een of andere god is altijd maar aan het herstellen en poken, rotzooit met de vrouwen van ambachtslui, geeft tafelen op bergen, beveelt je om je kinderen te verminken, vertelt mensen welke woorden ze mogen zeggen en welke niet, doet mensen zich schuldig voelen over het zich amuseren, enzovoort. Waarom kunnen de goden het niet zo laten? Al deze tussenkomsten wijzen op incompetentie. Als God niet wou dat de vrouw van Lot achteromkeek, waarom maakte hij haar dan niet gehoorzaam zodat ze zou doen wat haar man haar zei? Of als hij Lot niet zo'n etter had gemaakt, dan zou ze misschien meer naar hem hebben geluisterd. Als God almachtig en alwetend is, waarom schiep hij dan het heelal niet zodat het was zoals hij wilde? Waarom moet hij voortdurend herstellen en klagen? De Bijbel maakt één ding duidelijk: De Bijbelse God is een slordige fabrikant. Hij kan niet goed ontwerpen, hij voert niet goed uit. Mocht er concurrentie zijn, dan was hij al snel failliet.

Hadden, Sol (in "Contact" van Carl Sagan)

16-09-10 07:32:49 - Quote! - @glaasje
glaasje
Erelid

WMRindex: 749
OTindex: 2.550
T
ik houd het simpel en geloof in mezelf :ja

16-09-10 09:06:31 - Quote! - @Deus
Deus
Erelid

WMRindex: 240
OTindex: 2.514
god schiep de mens naar zijn evenbeeld. Mensen zijn zelfstandig, hebben een eigen willetje, in zijn schepping heeft deze god de mens een groot kado gegeven... zelfstandigheid.

Iets wat de engeltjes niet hadden, toen noemde hij de mens zijn grootste schepping -> engeltje werd boos -> "hij viel" werd de duivel -> adam en eva gingen appeltjes eten en in de tiber en dat andere riviertje staan.

dan komt een keer isaac en zijn zonen? en schapen? ofzo ,, anyway, ik hoef het bijbelverhaal/schepping niet uit te leggen aangezien ik niet eens gelovig ben.

Ik vind het nogal dom te argumenteren op drogredens... de bijbel is zo geschreven dat het verhaal zichzelf niet tegenspreekt en de hele gedachte erachter valt niet te ontkrachten/bewijzen...

atheisme en geloof zijn gewoon twee manieren om gebeurtenissen te verklaren. Period. De een is niet beter als de ander, de discussie is zinloos en basseer voor eens een keer niet op drogargumenten... en aangezien er geen argumenten van enig houvast gegeven kunnen worden door beide zeiden aangezien het gaat om waarin iemand geloofd en dat is een heel persoonlijk iets. Dat is niet beargumenteerbaar en iets van het hoofd, dat is onderbuik en dat "voel" je. Voel je het niet, oke, dan niet, voel je het wel, oke, dan wel maar stop met dat geprobeer van elkaar te bekeren :S #annoying

16-09-10 14:59:52 - Quote! - @Blackbird
Blackbird
Senior lid

WMRindex: 186
OTindex: 242
Wnplts: Hengelo
Ik ben taoïst :ja...

16-09-10 15:07:37 - Quote! - @Nijn
Nijn
Senior lid

WMRindex: 669
OTindex: 218
Wnplts: Voorschote
Ik hang het geloof aan dat de mens zijn eigen goden creeërt en dat dus goddelijkheid in jezelf te vinden is.
Handel zoals je zelf behandeld wil worden, zorg voor mensen die het minder hebben en leef zoals je zou willen dat anderen ook leven

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 29 30 31 [32]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven