hr
jaargang -24 - laatste artikel 7-4 14:00 - 75972 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 [2] 3 4 5 .... 29 30 31 32

Welk geloof hang jij aan

12-12-06 16:08:55
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote alweerdood:
@Ikke ik snap t nu beter.. maar ik vindt t nog steeds een ietwat vaag geloof.. ik blijf nog ff in t midden zweven:)

tis ook niet echt 'n geloof maar meer 'n protest

12-12-06 16:09:55
Roel
Junior lid

WMRindex: 2
OTindex: 2
Ik geloof dat ik nergens in geloof:D Ofja, nergens in, in de evolutietheorie dan :)

12-12-06 16:10:43
Hoskeu
Erelid

WMRindex: 276
OTindex: 5.455
ovulatie theorie... :P :ja
Hoe die presies gaat moet je een vrouw vragen...

12-12-06 16:11:06
Ikke
Oudgediende

S
Quote Hoskeu:

Of ff in de BINAS kijken :P

12-12-06 16:41:04
Blend
Oud Moderator

WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Quote Hoskeu:
:{:{jammer

ik ga het navragen(A)

12-12-06 16:42:14
Theetje
Oudgediende

WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
ik geloof in het feit dat ik nergens in geloof...

12-12-06 16:42:49
Jivebunny
oud moderator

WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Quote Theemonster:
ik geloof in het feit dat ik nergens in geloof...

Filosoofje! Ik weet dat ik niets weet! woehoe!

12-12-06 18:48:37
.:T!M:.
Senior lid

WMRindex: 66
OTindex: 414
Wnplts: Amersfoort
ik ben een ietsist:ja

12-12-06 21:28:58
dtech
Senior lid

WMRindex: 355
OTindex: 2
Wnplts: Utrecht
Ik geloof in het atheïsme, bestaat er een mooiere contradictio in terminis? :)
Of liever gezegt: ik ben wetenschapsist :), als de wetenschap mij kan bewijzen dat er hogere machten bestaat, dan geloof ik dat (en ik het afdoende bewijs vind natuurlijk)
Om een voorbeeld te geven: de snaartheorie, niemand zal 100 jaar geleden hebben geloof dat er meer dan 4 dimensies waren (bijna niemand), maar in de snaartheorie zit wel wat. Als de snaartheorie beter uit gewerkt en zich kan bewijzen in de wetenschap, geloof ik dat er meer dan 4 dimensies bestaan.

13-12-06 08:21:41
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Ik heb mijn "eigen geloof" , ben niet aangesloten bij een bepaald geloof.

lkje mijn neef en tante zijn ook jehova getuiges, evenals mijn stiefdochter en haar mama en stiefvader.
Ik heb er persoonlijk een erg negatieve indruk van. waarom? (denk je nu waarsch)
nummer 1: bloedtransfusies!
Ik zei tegen mijn neef, okay stel je hebt een zoontje van 4 jaar oud, is buiten aan het voetballen, de bal rolt de weg op, roekeloos als een 4jarige is rent hij erachteraan om hem te pakken, auto kan niet op tijd remmen BAM je zoontje ligt zwaar bloedend op straat. De doktoren zeggen alleen een bloedtransfusie kan hem nog redden. Wat doe je? Mijn neef zegt , zoals hem door de jehovas is geleerd, "dan gaat hij dood, want dat is Gods wil!"
Waarop ik dan zeg sorry maar als dat Gods wil was, had hij ons nooit al die manieren om levens te redden laten uitvinden. als het echt Gods wil was, als het die jongen zijn 'tijd" was, dan zou hij ondanks alles wat je probeerd toch sterven, dus waarom niet alle kansen grijpen om te proberen of hij te redden is???? Bovendien is het in mijn ogen nooit Gods wil iemand te laten sterven als diegene gered kan worden!
Ik wil zelfs zover gaan te beweren dat als iemand handeld zoals mijn neef dus geleerd is, diegene een moordenaar is.

En nummer 2: bij heel veel jehova gemeenschappen mogen vrouwen niet werken of studeren. Vaak mogen mannen ook niet studeren want als je studeert "probeer je boven God te staan"
Mijn stiefdochter wil politie worden, maar zal dit nooit kunnen bereiken door het geloof van haar moeder en stiefvader.
Bovendien gaat het jehova geloof boven alles bij veel mensen.
Mijn stiefdochter is al 2 keer blijven zitten, kan met 11 jaar nog amper lezen en schrijven, waarom??? ze mag geen huiswerk maken want ze moet eerst die stomme -sorry- jehova boeken uit het hoofd leren elke dag weer dag in dag uit week in week uit jaar in jaar uit........

13-12-06 08:23:22
Ikke
Oudgediende

S

13-12-06 08:34:33
Hoskeu
Erelid

Mag ik de volgende stelling plaatsten??
"Geloof is opium voor het volk"
Zoals ik al eerder het neer getyped, naar mijn mening is het begrip geloof in de afgelopen honderde jaren van positief overgeslagen naar machtsmisbruik door sommige hoge heren.
Ik zal zeker niet zeggen dat het bij elk geloof zo is!! :nee
Mensen dom houden is sowisoo al een eeuwen ouden, goed werkende strategie om de macht tehouden... Deden de taliban ook vind ik...

Alles kan op honderde verschillende manieren uitgelecht worden, als je dan de bijbel op een manier uit gaat leggen dat je jezelf het leven (jezelf moet je zelf weten) of bijvoorbeeld je kinderen het "normale leven" (volgens onze westerse begrippen) ondneemt, vind ik het persoonlijk dubieus worden :(
Maargoed wie ben ik?? Het is niet aan mij om daar over te oordelen, maar naar mijn mening kan je die bijbel ook gewoon positief uitleggen...

Mijn halve familie is zwaar van de kerk, van mijn vader en moeders kant... Op zondag twee maal daags, vrouwen mogen alleen rokken dragen... moeten een hoedje op naar de kerk... Geen tv, alles is van de duivel...
Die mensen zijn zoooow bang voor god, volgens hun moet je zoals jezus leven anders moet je per defenitie branden in de hell... Vervolgens zeggen ze dat god onvoorwaardelijke liefde is...8O

Als als iemand het snapt mag die het mij uitleggen!! :P

13-12-06 09:45:56
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
@Hoskeu: Het enige wat ik kan bedenken is dat ze daar houvast bij vinden. Als ze zich schuldig voelen houden ze zich aan dat idee vast. Als ze problemen hebben, leggen ze die in gedachten bij "god" neer. Als ze iets graag willen of niet willen. Proberen ze dat doormiddel van bidden in orde te krijgen.

Dat is het enige waar het goed voor is vind ik. Houvast.. Alhoewel ik dat persoonlijk een groot nadeel vind omdat je dan niet meer in jezelf geloofd.

13-12-06 09:49:19
Hoskeu
Erelid

@Tovernaar
Naar mijn idee is het een soort van door de maatschappij geaccepteerde vorm van zelf pijniging ofzo...

13-12-06 09:51:26
Blend
Oud Moderator

S
@Hoskeu en Tovenaar

Idd, deze mensen geloven dat al het bestaan op aarde te danken is aan god. Daar willen ze hem voor bedanken, door naar de kerk te gaan en te bidden enzo (ff kort door de bocht komt het daar op neer) Dat vind ik goed, als je iemand wilt bedanken voor het leven, in de breedste zin van het woord.

Maar ik vind het niet normaal dat je dan vanalles verbied of volgens strenge regels leeft omdat je dat intepreteerd uit de bijbel, wie zegt dat hij het zo bedoeld heeft??

Voobeeld: Als streng gelovige mag je geen tv kijken. Maar als god echt niet wilde dat we tv keken had hij er wel voor gezorgd dat het niet uitgevonden werd.

Zo heb ik wel vaker van dat soort vragen in mijn hoofd:P

13-12-06 09:53:30
Tovenaar
Erelid

Haha, zo kun je het ook noemen. Ik denk dat je jezelf er alleen maar zwakker door maakt. Ik accepteer alleen natuurgodsdiensten. Daar kan ik nog inkomen u know. Je vereert de natuur. Toch wel belangrijk.

Het is niet ALLEMAAL slecht hoor Hoskeu. Het heeft ook goede dingen. Alhoewel je die wel echt moet gaan zoeken. Op het gezamelijke gevoel na.

13-12-06 09:56:11
Hoskeu
Erelid

@Blend
Strenge gelovigen zijn in mijn oppinie tegen vooruitgang!!
Tv is nieuw dus van de duivel... einde discussie!!
In de bijbel staat niet dat je tv mag kijken!!
Duuuuhhh... Toen hadden ze die mischien nog niet?? :P

Ik ben het er mee eens dat je tegenwoordig niet echt opknapt als je de tv aanzet, reclame, moord, reclame, waardeloze de realiteit vertekende soap, reclam, moord, nog meer reclam, enz enz enz!!

Netals nu computters, die vonden ze eerst ook niet goed, van de duivel... Maar tegenwoordig kan je niet meer zonder, dusja, dan maar toestaan...

Het zit hem volgens mij idd in hoe je het uitlegd... :ja

13-12-06 09:59:10
Blend
Oud Moderator

S
@Hoskeu
Ja, geef mij maar een bijbel tekst en ik leg het je op minimaal 3 verschillende manieren uit wat het betekend:)

Maar ja ik ben er zowiezo van overtuigd dat extreem geloven nooit goed is. Maakt niet uit waarin en waarom je geloofd, zodra je te ver gaat is het niet goed.

Zegt het woordje "te" al een beetje he:P

13-12-06 10:00:58
Hoskeu
Erelid

Tovernaar
Sorry, bij het woord geloof gaan mijn nekharen al recht overeind staan...
Ik reageer daar vaak wat negatief op omdat ik mijn familie gewend ben, die ongelooofelijk streng gelovig zijn...
Daar kan je niet mee discusseren, want dan hoor je alleen maar, zo staat het geschreven en dingen als, wat weet jij daar nouvan...
Die mensen zijn zo ge brainwashed door die zwarte kraaien voorin die kerk...
Vind ik dan...
Dat vind ik zonde, zoveel mensen komen er door in psygische problemen, kinderen al, omdat ze niet met die angst om kunnen gaan die er in geprent wordt door die betreffende kerk...

Dat vind ik triest... Dus vandaar dat ik soms wat fel tegen geloof reageer... MAar met mensen als Ikje gister kan je dan weer praten, die wist dan toch weer wel positieve dingen naar boven tehalen... Daar heb ik dan wel weer respect voor... :P

13-12-06 10:02:35
Hoskeu
Erelid

Quote Tovernaar:
Ik accepteer alleen natuurgodsdiensten.

Weer moet ik concluderen dat ik het met je eens ben.. ok

13-12-06 10:03:10
Tovenaar
Erelid

Geloof in jezelf! ^^

13-12-06 10:05:20
Tovenaar
Erelid

Ja Ikje weet wel wat ze doet. :)

13-12-06 10:05:23
Blend
Oud Moderator

S
Mensen neem eens een ander standpunt in, ik ben het met jullie eens:P

Nou valt er niks te discuseren8)

13-12-06 10:06:09
Tovenaar
Erelid

Wij zijn gewoon goeie ^^,

Edit: We zijn zo flexibel dat we het met elkaar eens zijn. :P

13-12-06 10:07:35
Blend
Oud Moderator

S
Kan iemand weer ff een "idee" hier planten?:P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3 4 5 .... 29 30 31 32

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven