hr
jaargang -24 - laatste artikel 7-4 14:00 - 75972 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 [4] 5 6 7 .... 29 30 31 32

Welk geloof hang jij aan

13-12-06 13:59:28
Slicky
Erelid

WMRindex: 697
OTindex: 1.759
@evertwinter

Nee, sorry, is inmiddels al weer een half jaar geleden.

13-12-06 14:00:29
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote Blend:
Ik vind niet dat je moet handelen naar een geloof, je moet kijken hoe jij doet in het dagelijks leven en dan een geloof vinden wat daarop aansluit.

Niet andersom

Ligt eraan wat je geloofd. Geloof me, een mens is uit zichzelf alleen maar uit op eigen eer en zo hoog mogelijk eindigen (uitzonderingen nagelaten) In het Christendom gaat het juist om de minste zijn en DAT is moeilijk ;) Maar wel een goede instelling. Bijvoorbeeld je naaste lief hebben als jezelf en God boven alles. Laten we dat gedeelte van God weg, dan is het nog goed om naar de richtlijn "je naaste liefhebben als jezelf" te leven. Dat zou voor iedereen goed zijn, ook voor iemand die dat niet wil.

13-12-06 14:01:25
evertwinter
Senior lid

S
Quote Slicky:
@evertwinter

Nee, sorry, is inmiddels al weer een half jaar geleden.

Oh, jammer. Kwas wel benieuwd. Heb jij, als atheist zijnde, nou nooit het idee dat er na het leven toch nog iets is. Zeg maar het "ietsisme"? of is het dan voor jou echt helemaal over?

13-12-06 14:03:05
Hoskeu
Erelid

WMRindex: 276
OTindex: 5.455
Quote evertwinter:

Men heeft al controle over energie. Neem de bom. Daardoor komt een hele boel energie vrij wanneer de mens dat wil. Of een kernreactie. Men heeft wel degelijk invloed op de energie. Het klopt echter wel dat er NOOIT energie bijgemaakt kan worden of verloren kan gaan. Dat is simpelweg ONMOGELIJK!

Bij een bom heeft men geen controle over energie vind ik, dat is een reactie van de ene energie op de andere energie..
Het veranderen van energie bedoel ik dat je bijv van energie met een trilling dat wij het waarnemen als lucht, de trilling veranderen zodat wij het waarnemen als hout... bijv...

Dan heb je controle over energie!!

Of dat je jezelf laat verdwijnen, door je energie omtezetten van vlees en bloed en je trilling te verlagen of verhogen en zo bijvoorbeeld de trilling van lucth aan tenemen...

Dan kan je werkelijk alles creeeren, alle stoffen!!

13-12-06 14:04:35
Blend
Oud Moderator

WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@evertwinter

Als het daarbij blijft is het niet erg, maar helaas gaan de meeste verder.

Als je jezelf gaat verschuilen achter een geloof, je leeft naar het geloof, worden we dan niet allemaal schimmen voor elkaar?

Moet je als mens niet in jezelf geloven (daar kunnen best wat dingen van buitenaf aan toegevoegd worden), want dat maakt een mens levendig en verschillend.

edit:
Ik vind het fout als je anders gaat handelen dan je normaal zou doen, door het geloof. (ff moorden en dat soort dingen erbuiten gelaten, als je niet meer moord door een geloof is dat alleen maar goed)

Sommige mensen verkopen al hun spullen en leven in compleet 'rein'. Nobele gedachte maar het helpt niet, je kan beter gewoon milieu bewust bezig zijn. Wat minderen in je luxe uitgaven. Maar wel gewoon doorleven zoals je dat altijd deed.

Dus wel rekening met elkaar en dingen houden, maar niet doorslaan. waar die grens van doorslaan ligt ben ik nog neit helemaal achter (ben nog maar 22 jaren jong)

13-12-06 14:06:18
Slicky
Erelid

WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Ik geloof wel in reincarnatie, als dat is wat je bedoelt... maar dat is ook zo'n beetje het enige. Ik geloof niet in een hoger wezen ofzo.

13-12-06 14:07:37
Hoskeu
Erelid

Quote evertwinter:

Ligt eraan wat je geloofd. Geloof me, een mens is uit zichzelf alleen maar uit op eigen eer en zo hoog mogelijk eindigen (uitzonderingen nagelaten) In het Christendom gaat het juist om de minste zijn en DAT is moeilijk ;) Maar wel een goede instelling. Bijvoorbeeld je naaste lief hebben als jezelf en God boven alles. Laten we dat gedeelte van God weg, dan is het nog goed om naar de richtlijn "je naaste liefhebben als jezelf" te leven. Dat zou voor iedereen goed zijn, ook voor iemand die dat niet wil.

Eerst moeten we in god geloven en nou in jouw :P
Neej sorry, erg flauw:nee!!

Nou dan zijn we er toch??
Dan zijn we het met elkaar eens!!:ja
Solidariteit nastreven is uiteindelijk het geen wat de meeste geloven na streven...
Dat mensen voor de visualisatie van het grote niets wat alles omvat, ook wel kosmos, een persoon nodig hebben die ze god of alla noemen, dat boeit verder toch niet?? :P

Een mens hoeft niet naar de kerk om de tien geboden na televen... :ja

13-12-06 14:10:54
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
In theorie is het mogenlijk. Teleporteren...

13-12-06 14:12:35
Blend
Oud Moderator

S
Je wordt door naar de kerk te gaan net zo gelovig als dat je monteur wordt door naar een garage te gaan.

13-12-06 14:12:45
Hoskeu
Erelid

@Tovernaar
Dan zit je met ruimte en tijd te klooien...
De realiteit buigen zodat twee plaatsen op het zelfde tijdstip op de zelfde plaats liggen zodat je overkastappen van de ene plaat naar de anderen plaats op een heel andere plaats... :P

13-12-06 14:14:54
Blend
Oud Moderator

S
@Hoskeu
Nee hoor, ze kunnen nu ook al atomen (electonen ook geloof ik) al door een tunnel laten vliegen. Atomen pleiten. Als ze jou uitelkaar halen en die atomen wegschieten en op een andere plk weer in elkaar zetten. Wel de juist volgorde, anders zie je er raar uit:P

13-12-06 14:17:45
Hoskeu
Erelid

@Blend
Dat is meer transporteren dan teleporteren...

Je gaat dan iemand transporteren door een buis...

Teleproteren vind ik heel iets anders, in startrek geloof ik dat ze het een subspace sprong noemen ofzo...:P
Naar een andere dimentie overstappen om dan vervolgens terug testappen in deze dementie op een andere plaats...:P

13-12-06 14:19:07
Hoskeu
Erelid

Kortom:
Allemaal vet vage shit weetje...8O
:P

13-12-06 14:20:32
evertwinter
Senior lid

S
Quote Blend:
@evertwinter

Als het daarbij blijft is het niet erg, maar helaas gaan de meeste verder.

Als je jezelf gaat verschuilen achter een geloof, je leeft naar het geloof, worden we dan niet allemaal schimmen voor elkaar?

Moet je als mens niet in jezelf geloven (daar kunnen best wat dingen van buitenaf aan toegevoegd worden), want dat maakt een mens levendig en verschillend.

edit:
Ik vind het fout als je anders gaat handelen dan je normaal zou doen, door het geloof. (ff moorden en dat soort dingen erbuiten gelaten, als je niet meer moord door een geloof is dat alleen maar goed)

Sommige mensen verkopen al hun spullen en leven in compleet 'rein'. Nobele gedachte maar het helpt niet, je kan beter gewoon milieu bewust bezig zijn. Wat minderen in je luxe uitgaven. Maar wel gewoon doorleven zoals je dat altijd deed.

Dus wel rekening met elkaar en dingen houden, maar niet doorslaan. waar die grens van doorslaan ligt ben ik nog neit helemaal achter (ben nog maar 22 jaren jong)

Je moet je ook niet verschuilen achter je geloof, je moet er vooruit komen dat je die levensovertuiging hebt. Dat je daar achter staat. Beetje lastig uit te leggen ;) Het is meer zo van, ik doe dit/dat niet omdat God dat niet wilt, omdat ik Hem daarmee pijn doe. Als jij van je vriendin houd doe en laat je toch ook dingen voor elkaar? Dan wordt je toch ook geen schimmen? Ik wil niet zeggen dat je alles moet verkopen wat je hebt. Goede gedachte, idd. Maar wat je hebt verdiend, daarachter staat dat je dat dankzij God hebt verdiend. Hoe verklaar je dan een luxe leven als een ander krepeert van de honger?

13-12-06 14:21:02
Blend
Oud Moderator

S
@Hoskeu
Als je telepoteerd dna transporteer je iemand van de ene plek naar de ander.

Maar ik denk dat wij dat moment niet meemaken:P duurt nog wel ff voordat die techniek klaar is:P

13-12-06 14:22:28
Styvon
Erelid

WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Ik geloof in wicca, jullie zullen nu wel denken, ja hoor, heb je weer zo'n mafkees:ja, maar ja. De leer van de natuur is altijd erg belangrijk geweest in de wereld, en heeft veel mensen gered in het verleden., dus vandaar.

13-12-06 14:23:06
Blend
Oud Moderator

S
@evertwinter
Quote:
Hoe verklaar je dan een luxe leven als een ander krepeert van de honger?

Omdat iemand tovallig beter kan leren en slimmer is, of omdat hij wel werkt en de ander niet.

Of in het "verkeerde" land geboren is.

Lijkt me een toffe god als hij bepaald of je het goed krijgt of niet8-)

13-12-06 14:24:42
evertwinter
Senior lid

S
Quote Blend:
Je wordt door naar de kerk te gaan net zo gelovig als dat je monteur wordt door naar een garage te gaan.

Omdat je gelovig bent ga je naar de kerk;) Ook een beetje lastig... Je gaat geloven door dat wat de Heilige Geest in je hart werkt. Zolang je dat niet meemaakt of er niet mee bent opgegroeid, zul je dat niet begrijpen. Daarom is het lastig om er over te discusiëren want je gelooft het of niet. (Vragen stellen mag altijd) ;)

13-12-06 14:25:46
evertwinter
Senior lid

S
Quote Slicky:
Ik geloof wel in reincarnatie, als dat is wat je bedoelt... maar dat is ook zo'n beetje het enige. Ik geloof niet in een hoger wezen ofzo.

Nou nee, eigenlijk bedoelde ik dat niet. Maar jij verwacht dat je als een beter/slechter mens/dier weer terug komt op aarde?

13-12-06 14:25:50
Blend
Oud Moderator

S
@evertwinter

Ja dat sloeg ook meer op de mensen die zeggend at ze gelovig omdat ze naar de kerk gaan (nep-gelovige)

13-12-06 14:26:20
Hoskeu
Erelid

Quote evertwinter:

Je moet je ook niet verschuilen achter je geloof, je moet er vooruit komen dat je die levensovertuiging hebt. Dat je daar achter staat. Beetje lastig uit te leggen ;) Het is meer zo van, ik doe dit/dat niet omdat God dat niet wilt, omdat ik Hem daarmee pijn doe. Als jij van je vriendin houd doe en laat je toch ook dingen voor elkaar? Dan wordt je toch ook geen schimmen? Ik wil niet zeggen dat je alles moet verkopen wat je hebt. Goede gedachte, idd. Maar wat je hebt verdiend, daarachter staat dat je dat dankzij God hebt verdiend. Hoe verklaar je dan een luxe leven als een ander krepeert van de honger?

Hooow hoow hoow... (deze keer niet de kerstman die dat roept :P)
Het is niet persoonlijk bedoeld, maar wil jij nou stellen dat, als iemand krepeerd van de honger dat zijn eigen schuld is omdat die dan maar in god had moeten geloven??
Hoe verklaar je dan die rijke vrekken die het verdienen over iedereens rug??

Lees ik dat nou goed of moet ik mijn contact lenze eens goed oppoetsen?? :P

13-12-06 14:26:55
evertwinter
Senior lid

S
Quote Hoskeu:
Quote evertwinter:

Men heeft al controle over energie. Neem de bom. Daardoor komt een hele boel energie vrij wanneer de mens dat wil. Of een kernreactie. Men heeft wel degelijk invloed op de energie. Het klopt echter wel dat er NOOIT energie bijgemaakt kan worden of verloren kan gaan. Dat is simpelweg ONMOGELIJK!

Bij een bom heeft men geen controle over energie vind ik, dat is een reactie van de ene energie op de andere energie..
Het veranderen van energie bedoel ik dat je bijv van energie met een trilling dat wij het waarnemen als lucht, de trilling veranderen zodat wij het waarnemen als hout... bijv...

Dan heb je controle over energie!!

Of dat je jezelf laat verdwijnen, door je energie omtezetten van vlees en bloed en je trilling te verlagen of verhogen en zo bijvoorbeeld de trilling van lucth aan tenemen...

Dan kan je werkelijk alles creeeren, alle stoffen!!

In algemene zin is energie het vermogen om verandering te veroorzaken. De natuurkundige energie van een systeem is de totale hoeveelheid arbeid die moet worden verricht om vanaf een initiële grondtoestand tot de huidige te komen.
Als dat energie is, hoe verklaar je dan materie als zijnde energie??

13-12-06 14:27:45
Hoskeu
Erelid

Quote Styvon:
Ik geloof in wicca, jullie zullen nu wel denken, ja hoor, heb je weer zo'n mafkees:ja, maar ja. De leer van de natuur is altijd erg belangrijk geweest in de wereld, en heeft veel mensen gered in het verleden., dus vandaar.

Vind het een goede wijsheid!!

13-12-06 14:28:39
evertwinter
Senior lid

S
Quote Hoskeu:
Quote evertwinter:

Hooow hoow hoow... (deze keer niet de kerstman die dat roept :P)
Het is niet persoonlijk bedoeld, maar wil jij nou stellen dat, als iemand krepeerd van de honger dat zijn eigen schuld is omdat die dan maar in god had moeten geloven??
Hoe verklaar je dan die rijke vrekken die het verdienen over iedereens rug??

Lees ik dat nou goed of moet ik mijn contact lenze eens goed oppoetsen?? :P

Nee, ABSOLUUT NIET!!! Nou begrijp je me verkeerd! Nee, dat is de mensheid die ze dat heeft aangedaan. Zelf leef ik ook vanuit de overtuiging dat een mens uit zichzelf niets verdiend (behalve de verdoemenis die het zichzelf heeft aangedaan). Nee, wat ik bedoel is dat, volgens mijn geloof, wij van onze overvloed (gebrek mag uiteraard ook) een deel aan de armen moet geven. Om het even vrij te vertalen, in de Bijbel staat (is een oude Joodse regel die niet in de 10 geboden staan) dat je 10% van je bruto loon aan de armen moet geven. Nee, de Bijbel gaat armoede tegen en voor de Bijbel is iedereen gelijk.

13-12-06 14:29:35
Blend
Oud Moderator

S
@evertwinter
Daar heb je geen god of bijbel voor nodig omdaar achter te komen:P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4] 5 6 7 .... 29 30 31 32

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven