Welk geloof hang jij aan | |
13-12-06 14:30:38 | evertwinter![]() Senior lid WMRindex: 318 OTindex: 555 Wnplts: Hasselt S |
Waarvoor niet??? Welk punt? Er zijn er nu zo veel ![]() | |
13-12-06 14:34:10 | Hoskeu![]() Erelid ![]() WMRindex: 276 OTindex: 5.455 |
Quote evertwinter: In algemene zin is energie het vermogen om verandering te veroorzaken. De natuurkundige energie van een systeem is de totale hoeveelheid arbeid die moet worden verricht om vanaf een initiële grondtoestand tot de huidige te komen. Als dat energie is, hoe verklaar je dan materie als zijnde energie?? Hier boven heb ik dat al eens uiteengezet volgens mij... Maar energie is een trilling... Alles is energie... Vaste stoffen hebben een bepaalde trilling waardoor ze door ons waargenomen worden als vaste stoffen, wij kunnen er niet door heen, wij kunnen het vasthouden, onze kop tegen stoten... Als het trillings getal van die energie veranderd, kan het zijn dat wij het als vloeistof ervaren, is het nogsteeds de zelfde energie... De frequentie is alleen veranderd... Zo kan het ook dat er meerdere dementies zijn... Nouja... dat wij in princiepe maar een deel zien voelen, ervaren... De rest is niet zichtbaar voor ons omdat die trilling te hoog of telaag is... Als je dood bent denk ik dus ook dat het deel wat gebonden is aan "deze dementie" hier vast zit en achterblijft maar je "zijn" (ziel, geest, hoe je het wil noemen) overstapt... Die dementie gaat weer heel anders om met energie... Die dementie is niet gebonden aan tijd or ruimte... In die dementie ben je vrij, kan je dingen creeren of veranderen omdat vaste stoffen daar neit belangrijk zijn... Die kan je voor je zelf maken om de omgeving vertrouwder voor je temaken bijvoorbeeld, voor mensen die daar nog niet zo lang zijn... Zo denk ik er over... ![]() ![]() | |
13-12-06 14:37:12 | Styvon![]() Erelid ![]() WMRindex: 764 OTindex: 2.444 |
Quote Hoskeu: Vind het een goede wijsheid!! THX | |
13-12-06 14:38:03 | evertwinter![]() Senior lid WMRindex: 318 OTindex: 555 Wnplts: Hasselt S |
Quote Hoskeu: Quote evertwinter: In algemene zin is energie het vermogen om verandering te veroorzaken. De natuurkundige energie van een systeem is de totale hoeveelheid arbeid die moet worden verricht om vanaf een initiële grondtoestand tot de huidige te komen. Als dat energie is, hoe verklaar je dan materie als zijnde energie?? Hier boven heb ik dat al eens uiteengezet volgens mij... Maar energie is een trilling... Alles is energie... Vaste stoffen hebben een bepaalde trilling waardoor ze door ons waargenomen worden als vaste stoffen, wij kunnen er niet door heen, wij kunnen het vasthouden, onze kop tegen stoten... Als het trillings getal van die energie veranderd, kan het zijn dat wij het als vloeistof ervaren, is het nogsteeds de zelfde energie... De frequentie is alleen veranderd... Zo kan het ook dat er meerdere dementies zijn... Nouja... dat wij in princiepe maar een deel zien voelen, ervaren... De rest is niet zichtbaar voor ons omdat die trilling te hoog of telaag is... Als je dood bent denk ik dus ook dat het deel wat gebonden is aan "deze dementie" hier vast zit en achterblijft maar je zijn overstapt... Die dementie gaat weer heel anders om met energie... Die dementie is niet gebonden aan tijd or ruimte... In die dementie ben je vrij, kan je dingen creeren of veranderen omdat vaste stoffen daar neit belangrijk zijn... Die kan je voor je zelf maken om de omgeving vertrouwder voor je temaken bijvoorbeeld, voor mensen die daar nog niet zo lang zijn... Zo denk ik er over... ![]() ![]() Om eerlijk te zijn, ksnap er niet veel van. Volgens mij is energie iets dat je verbruikt. Licht, warmte etc... Maar geen materie volgens mij. Materie kun je ook niet in een andere energievorm omzetten. Met energie kan dat wel. (weet zo geen voorbeelden). Maar, wel een interessante gedachte ![]() | |
13-12-06 14:39:20 | Blend![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.111 OTindex: 13.725 S |
Plz mensen quote niet die hele lappen, alleen het stukje waar je op reageerd of die gewoon "@" Quote ervertwinter: dit bedoelde ik met daar ehb je geen geloof voor nodig (ff dat percentage daar gelaten)Nee, wat ik bedoel is dat, volgens mijn geloof, wij van onze overvloed (gebrek mag uiteraard ook) een deel aan de armen moet geven. Om het even vrij te vertalen, in de Bijbel staat (is een oude Joodse regel die niet in de 10 geboden staan) dat je 10% van je bruto loon aan de armen moet geven. Nee, de Bijbel gaat armoede tegen en voor de Bijbel is iedereen gelijk. | |
13-12-06 14:39:51 | Hoskeu![]() Erelid ![]() WMRindex: 276 OTindex: 5.455 |
@Styvon De leer van de natuur, helaas is die een heel eind verloren gegaan... Maar dat er ook daar mensen zijn die die leer misbruiken helaas, krijgt het een slechte naam van, in combinatie met dat het een beetje onbekend is geworden zullen mensen dat idd eng vinden en je voor gek verklaren... ![]() | |
13-12-06 14:40:11 | Jivebunny![]() ![]() ![]() WMRindex: 2.033 OTindex: 2.918 T |
Jive: Ik sluit me bij Blend aan wat betreft zo'n lap tekst ![]() | |
13-12-06 14:45:33 | Hoskeu![]() Erelid ![]() WMRindex: 276 OTindex: 5.455 |
@evertwinter... De mens kan het trillings getal van materie gelukkig nog niet zo omzetten... Anders zou het nogal een bende worden... Waar je dat na kan lezen weet ik niet... Het is gewoon iets wat in mijn hoofd zit... Ben in het verleden veel met geloof enzo bezig geweest, met boedisten gesproken, met een zen-meester, met christenen, kom zelf uit een gereformeerde familie die heel streng zijn... Ik denk dat dat innerlijke rust ook is... Die leegte die je dan voelt, dat niets, wat geen niets is, omdat het alles is... Die volledige solidariteit naar alles en iedereen... Jij en ik zijn ook maar energie, wij gestaan ook alleen uit een trilling, netals een steen... Waarom zou dan een mens meer respect verdienen dan een steen?? We zijn het zelfde, we zijn uit het zelfde niets ondstaan, vandaar dat dat niets ook alles is... De kosmos, god of allah zemaar... De verlichting vinden in het christendom is die zelfde innerlijke rust bij het zen-boedisme... Dusja... zo denk ik er over... ![]() | |
13-12-06 14:51:41 | Hoskeu![]() Erelid ![]() WMRindex: 276 OTindex: 5.455 |
* Daar wordt iedereen ff still van geloof ik... ![]() Ik denk dat ik "De leer van de Hoskeu" maar ga stichten... Dan print ik deze topic uit... Doe er een kaftje omheen... Oow wacht dan wordt het ""De leer van Tovernaar en Hoskeu denk ik" ![]() | |
13-12-06 14:52:54 | Hoskeu![]() Erelid ![]() WMRindex: 276 OTindex: 5.455 |
Of is het "De leer van Tovernaar Hoskeu en Blend?? ![]() | |
13-12-06 14:53:14 | evertwinter![]() Senior lid WMRindex: 318 OTindex: 555 Wnplts: Hasselt S |
Quote Hoskeu: @evertwinter... De mens kan het trillings getal van materie gelukkig nog niet zo omzetten... Anders zou het nogal een bende worden... Waar je dat na kan lezen weet ik niet... Het is gewoon iets wat in mijn hoofd zit... Ben in het verleden veel met geloof enzo bezig geweest, met boedisten gesproken, met een zen-meester, met christenen, kom zelf uit een gereformeerde familie die heel streng zijn... Ik denk dat dat innerlijke rust ook is... Die leegte die je dan voelt, dat niets, wat geen niets is, omdat het alles is... Die volledige solidariteit naar alles en iedereen... Jij en ik zijn ook maar energie, wij gestaan ook alleen uit een trilling, netals een steen... Waarom zou dan een mens meer respect verdienen dan een steen?? We zijn het zelfde, we zijn uit het zelfde niets ondstaan, vandaar dat dat niets ook alles is... De kosmos, god of allah zemaar... De verlichting vinden in het christendom is die zelfde innerlijke rust bij het zen-boedisme... Dusja... zo denk ik er over... ![]() OK, ik dus niet ![]() | |
13-12-06 14:56:49 | evertwinter![]() Senior lid WMRindex: 318 OTindex: 555 Wnplts: Hasselt S |
Quote: dit bedoelde ik met daar ehb je geen geloof voor nodig (ff dat percentage daar gelaten)[/quote]Nee, wat ik bedoel is dat, volgens mijn geloof, wij van onze overvloed (gebrek mag uiteraard ook) een deel aan de armen moet geven. Om het even vrij te vertalen, in de Bijbel staat (is een oude Joodse regel die niet in de 10 geboden staan) dat je 10% van je bruto loon aan de armen moet geven. Nee, de Bijbel gaat armoede tegen en voor de Bijbel is iedereen gelijk. Dat is waar, maar het is wel iets om aan te geven dat je, naar Bijbelse maatstaven, je moet bekommeren om het wel en wee van een ander. Zoek eens je oude oma op die er alleen voor staat bijvoorbeeld. Er zijn er ZAT die in een bejaardencentrum zitten die altijd alleen zijn. Gewoon een ander liefde en warmte geven zonder meteen te zeggen dat je van diegene houd (liefdesverhouding). M.A.W. Je naaste liefhebben als jezelf. OOK je vijanden. | |
13-12-06 15:00:05 | Hoskeu![]() Erelid ![]() WMRindex: 276 OTindex: 5.455 |
Quote evertwinter: OK, ik dus niet ![]() Dat maakt een discussie nou interesant... Mensen die het er niet mee eens zijn... Moet je niet bij Styvon aan komen, met dat planten en dieren geen ziel hebben... Ik weet niet presies hoe de wikka presies in elkaar zit, maar kan dat die ook vinden dat dingen als een steen of een berg een ziel hebben... Maargoed... Een mens heeft heerschapij over de dieren... Betenkend dat ook dat die meer zijn dan een dier?? Want opzich, een mens heeft meer bewustzijn, kan vooruit denken, een groter doel zien... Maar verder, dat plaatst ze toch niet boven dieren?? Dan moeten we juist voor dieren zorgen, niet overheersen... Tuurlijk heeft een mens overlevings instinkt netals dieren, dus jezelf beschermen tegen dieren als roofdieren moet je wel doen... Dieren eten is ook niet fout, dat doe je om in leven teblijven, de circel of life... Maar veel indianen stammen bidden eerst tot de geest van dat dier, om het uit teleggen dat het nodig is dat hij opgeoffert wordt... Dat daaar weer zoveel mensen van overleven... Die moeten eerst de ziel van het dier overtuigen... Dat is respect voor dieren!! Maargoed... dat is wederom mijn mening... ![]() | |
13-12-06 15:03:13 | Blend![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.111 OTindex: 13.725 S |
@evertwinter zijn een beetje opendeuren intrappen, iemand liefde geven enzo. Over dat hoger staan dan stenen enzo. We zijn allemaal opgebouwd uit (even uit mijn hoofd) 7 basis atomen/moluculen. In feite zijn we dus allemaal hetzelfde. De wij toevallig zo gevormd zijn dat we kunnen bewegen enzo (leven) en een steen niet. zegt niks over wie beter is en wie niet. | |
13-12-06 15:04:22 | Hoskeu![]() Erelid ![]() WMRindex: 276 OTindex: 5.455 |
Quote evertwinter: Dat is waar, maar het is wel iets om aan te geven dat je, naar Bijbelse maatstaven, je moet bekommeren om het wel en wee van een ander. Zoek eens je oude oma op die er alleen voor staat bijvoorbeeld. Er zijn er ZAT die in een bejaardencentrum zitten die altijd alleen zijn. Gewoon een ander liefde en warmte geven zonder meteen te zeggen dat je van diegene houd (liefdesverhouding). M.A.W. Je naaste liefhebben als jezelf. OOK je vijanden. Vergeving, mensen kunnen vergeven.. Ook je vijanden... Als je mensen niet kan vergeven kan je ze niet liefhebben... Maar dat is dus wat ik bedoel, maar dan ruimer dan alleen mensen.... Ook dieren, planten, bergen, zeeen, werelddelen of gewoon een zandkorrel... ![]() Die zandkorrel heeft evenveel recht van bestaan als jouw oma... Al zal een zandkorrel jouw aandacht (denk ik) niet nodig hebben om een gelukkig bestaan te hebben... ![]() | |
13-12-06 15:05:36 | Hoskeu![]() Erelid ![]() WMRindex: 276 OTindex: 5.455 |
Quote Blend: @evertwinter zijn een beetje opendeuren intrappen, iemand liefde geven enzo. Over dat hoger staan dan stenen enzo. We zijn allemaal opgebouwd uit (even uit mijn hoofd) 7 basis atomen/moluculen. In feite zijn we dus allemaal hetzelfde. De wij toevallig zo gevormd zijn dat we kunnen bewegen enzo (leven) en een steen niet. zegt niks over wie beter is en wie niet. Dat bedoel ik !!! En die atomen zijn energie!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (Hoskeu wordt happy!!) EDIT: Energie, atomen, hoe je de "shit" wil noemen noemen... Want ik denk dan weer dat die atomen energie zijn... Ik weet niet hoe de huidige wetenschap hier precies tegenover staat... ![]() | |
13-12-06 15:07:57 | Blend![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.111 OTindex: 13.725 S |
Kleine toevoeging Er zijn in totaal 100 atomen, kan ff niet terug vinden op internet wat ik bedoel. ik hou jullie op de hoogte | |
13-12-06 15:08:47 | evertwinter![]() Senior lid WMRindex: 318 OTindex: 555 Wnplts: Hasselt S |
Respect voor dieren ben ik het mee eens! Je moet niet meer dieren doden dan nodig is. dat deden indianen wel! Zoek maar eens naar Head Smashed In Buffallo Jump. Daar maakten ze meer dieren dood dan dat ze nodig hadden. Een mens heeft dus heerschappij omdat de mens naar Gods beeld is geschapen en een ziel heeft. Een mens gaat dus naar de hemel, een dier niet. Een mens heeft een reden, een dier is redeloos. Maar ik ben wel tegen nutteloos dieren doden. (Ik geloof daarom ook niet in de kracht van de mens, het z.g.n. humanisme want de mens maakt meer kapot dan dat ze heel maakt). Over die energie... Dus als je de waarde van een steen veranderd kan dat hout worden?? Zeg maar, als steen de waarde 1 heeft en hout 2, en je maakt van die 1 een 2 dan wordt steen hout? Vaag! | |
13-12-06 15:11:22 | evertwinter![]() Senior lid WMRindex: 318 OTindex: 555 Wnplts: Hasselt S |
Quote Blend: Over dat hoger staan dan stenen enzo. We zijn allemaal opgebouwd uit (even uit mijn hoofd) 7 basis atomen/moluculen. In feite zijn we dus allemaal hetzelfde. De wij toevallig zo gevormd zijn dat we kunnen bewegen enzo (leven) en een steen niet. zegt niks over wie beter is en wie niet. Zit wat in, in zoverre, dat een mens uit stof is gemaakt en weer tot stof wederkeert. Maar leven is geen energie. Een zandkorrel leeft niet. Een mens wel. Energie is geen leven. Een zandkorrel is een dood ding, en kent dus geen gelukkig leven. Een mens en dier wel. | |
13-12-06 15:13:11 | Blend![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.111 OTindex: 13.725 S |
Ik ga heel even mierennöken. Een steen is levenloos Als iets dood is, betekend het dat hij ooit geleefd heeft. Om misverstanden te voorkomen | |
13-12-06 15:14:51 | Blend![]() ![]() ![]() WMRindex: 3.111 OTindex: 13.725 S |
@evertwinter jij gaat er nu iedere keer vanuit dat wij dankzij god hier zijn. Dus goed "eren" Als we hier nu zijn door de evolutietheorie, dan moeten we moeder natuur eren, dus ook de stenen. Is maar net welke kant je opdenkt | |
13-12-06 15:16:52 | Hoskeu![]() Erelid ![]() WMRindex: 276 OTindex: 5.455 |
@evertwinter Of water, of wat voor iets je maar wil... Als steen op gebouwd is uit een energie die een frequentie heeft van bij 50(fictief) en die frequentie van deze energie weet je optevoeren tot een trillings frequentie van bijv 110(weer fictief) dan wordt het bijvoorbeel vlees of hout of water of metaal of of of verzin maar wat... Ik ben het niet met je eens dat dieren er toevallig lopen, dat gaat er bij mij niet in... Waarom heeft een mens meer recht om naar de hemel tegaan als een dier?? Ik weet niet hoe dat precies zit in het hiernamaals... Want als alles om de mens draaid, wat doen we dan moeilijk over die aarde, met dierenbescherming enzo... Dan kan je toch beter genetisch gemanipuleerd vlees in je koelkast laten groeien... Hoef je er zelfs niet meer achteraan terennen en het te slachten!! De mens heeft een hoger bewustzijn, dat denk ik wel... Maar dat geeft ons niet meer recht vind ik... Wederom mijn mening... ![]() ![]() | |
13-12-06 15:18:25 | Hoskeu![]() Erelid ![]() WMRindex: 276 OTindex: 5.455 |
Quote Blend: @evertwinter jij gaat er nu iedere keer vanuit dat wij dankzij god hier zijn. Dus goed "eren" Als we hier nu zijn door de evolutietheorie, dan moeten we moeder natuur eren, dus ook de stenen. Is maar net welke kant je opdenkt Kijk de leer van de natuurgodsdienst... Waaronder de wikka ![]() | |
13-12-06 15:20:17 | Hoskeu![]() Erelid ![]() WMRindex: 276 OTindex: 5.455 |
Quote Hoskeu: Quote Blend: @evertwinter jij gaat er nu iedere keer vanuit dat wij dankzij god hier zijn. Dus goed "eren" Als we hier nu zijn door de evolutietheorie, dan moeten we moeder natuur eren, dus ook de stenen. Is maar net welke kant je opdenkt Kijk de leer van de natuurgodsdienst... Waaronder de wikka ![]() Sorry ik bedoelde dus op een eerdere post: Quote Styvon: Ik geloof in wicca, jullie zullen nu wel denken, ja hoor, heb je weer zo'n mafkees , maar ja. De leer van de natuur is altijd erg belangrijk geweest in de wereld, en heeft veel mensen gered in het verleden., dus vandaar. | |
13-12-06 15:22:32 | evertwinter![]() Senior lid WMRindex: 318 OTindex: 555 Wnplts: Hasselt S |
@Hoskeu: Het draait in het leven niet om de mens maar om God. En wat Hij zegt is voor mij waar. Kgeloof niet in de evolutietheorie nee en daar kun je een hele lange discussie over voeren waarbij het erop uitdraait dat je zowel de godsdienst als de evolutietheorie moet geloven waarbij (volgens een boek dat ik gelezen heb) de schepping wetenschappelijk het meest verantwoordde is. Maar goed, dat is ff off topic. De mens, zoals al eerder vermeld, is naar Gods beeld geschapen en was zonder zonde op de aarde. De mens had ook direct contact met God. De mens had een bewustzijn gekregen en een ziel. Iets wat een dier niet heeft. Daar zit het verschil in. Een mens is de kroon op de schepping. De mens is ook de enige die bewust God kan dienen. | |