hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

1 2 3 4 5 [6] 7 8

Vista at last

16-06-08 21:57:46
Doctor Insano
Erelid

WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Ik heb problemen nu met youtube. Als ik een filmpje wil kijken nokt ie er mee.
Doe ik sessie herstellen, en dan weer dat filmpje kijken, dan lukt het.

Mijn versie: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.9) Gecko/2008060309 Firefox/3.0

16-06-08 22:03:33
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Quote Giovan:
dat de side bar ook een groot probleem is van vista!

Als je een eenmalig muisklikje al een 'groot probleem' vindt, dan begin ik te begrijpen waarom je vindt dat Vista vol grote problemen zit. Je bent, om het voorzichtig uit te drukken, niet een béétje lui.

16-06-08 22:04:09
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Doc morgen komt de officiële versie. Misschien dat het dan opgelost is. :)
Of meld dit als een bug bij Mozilla.

17-06-08 11:42:50
Doctor Insano
Erelid

Quote pietjevlip:
Quote Giovan:
dat de side bar ook een groot probleem is van vista!

Als je een eenmalig muisklikje al een 'groot probleem' vindt, dan begin ik te begrijpen waarom je vindt dat Vista vol grote problemen zit. Je bent, om het voorzichtig uit te drukken, niet een béétje lui.
Ook als je niet lui bent hoor.
Okee ik ben ook wel lui, maar ik heb me wel flink ingezet toen ik met mijn pc bij de printer wilde komen op mijn moeders pc. Met elke XP/2000 pc was het gelukt. Gewoon gedeelde printer.
Bij Vista zag ik alleen mijn eigen pc. Duurde een maand, en dan toevallig was de router gevallen, en daardoor was de stekker eruit, waardoor ik internet op elke pc moest resetten.

Bij XP duurt het (als ik in een luie bui ben) een minuutje om het in te stellen.

17-06-08 12:24:13
pietjevlip
Oudgediende

@DI: hij geeft duidelijk aan de sidebar een 'groot probleem' te vinden... als één keer rechtsklikken en afsluiten aanklikken teveel gevraagd is, dan vraag ik me af of er wel software bestaat die aan je eisen voldoet...

willekeurig welk programma installeren is meer werk... Vista zuigt, want je moet een naam invoeren tijdens de installatie.

Ook een vaakgehoorde klacht is de 'third-party' beveiligingsoftware die je nodig hebt... waarom is die niet geïntegreerd?

De tegenstrijdigheid in de klachten vind ik nogal sterk... aan de ene kant zeiken over alles wat geïntegreerd is, omdat ze daarmee een 'oneerlijk concurrentievoordeel' zouden behalen, maar aan de andere kant zeiken als er iets geïntegreerd is 8-)

17-06-08 12:50:05
Doctor Insano
Erelid

@pietjevlip
Wat ze wél integreren klopt niet. Dan zit je met tig waarschuwingen, en die virussen worden er niet door afgeschrokken of zo.
*Ojee, deze pc is irritant, ik ga ff een andere infecteren*
Ja je kan ervoor kiezen om een geïnfecteerd programma toch maar niet te starten als je die waarschuwing krijgt, maar dan moet je wel weten dat dat programma is geïnfecteerd. En als je dat weet, waarom probeer je het dan nog op te starten?
Om die waarschuwing te kunnen zien?
8-)
:neeUAC klopt helemaal niet
Gelukkig kan je het uitzetten.

17-06-08 13:20:14
pietjevlip
Oudgediende

en daar gaan we weer... 'gelukkig kan je het uitzetten'... wat is dan je probleem? Te lui om in het begin een paar minuutjes te besteden om je systeem te tweaken? En je gebruikt Linux? 8-)

Windows Defender is trouwens iets anders dan UAC ;) Een spyware-scanner bijvoorbeeld. En virussen valt best mee, ik heb hier in 8 maanden nog niks, en ik heb er drie verschillende scanners overheengehaald (probeerversie van Norton AV, volledig Avast en AVG 8.0)

Het invoeren van een adminwachtwoord bij het installeren van een programma is geen probleem, en iets wat je bij veel (zo niet elke) Linux-distributie zult moeten doen. Het is iets dat de gebruiker tegen zichzelf en rotzooi beschermt, en dat is goed, behalve als MS het doet.

Ze mogen géén mediaspeler integreren, want dat is oneerlijk, maar vervolgens flikt Apple hetzelfde met een Ipod en dan is dat heel gewoon.

Ik heb niets tegen mensen die op basis van redelijke argumenten zeggen Windows (Vista) niet zo geschikt te vinden. Waar ik wel iets tegen heb is als mensen onredelijk worden.

Als je al begint met de insteek: 'Ik ga dit OS bagger vinden' komt er geen OS door de 'keuring' heen. Opmerkingen als 'distro blablabla start 30x sneller op dan Vista' is gezwets, Vista start in 35 seconden op hier, en dat is inclusief Aero, vanaf het moment van het indrukken van de knop tot 0% (*4) processorgebruik. Ik geloof niet in een OS dat zich binnen 1,16 seconden kan opstarten, gaat gewoon niet werken. MSDOS doet er een goeie 16 seconden over in een superieure afstelling. Wees redelijk, en beweer geen dingen die je niet kunt hardmaken.

PS: UAC staat hier trouwens gewoon aan, geen enkel probleem mee ;)

17-06-08 14:03:07
Doctor Insano
Erelid

UAC, daar heb je meestal geen probleem mee, zolang je niks installeert en niks in administrator mode draait. Alleen sommige dingen moeten wel.

Ook zo leuk is trouwens (had XP dacht ik ook) als je pc een melding geeft programma wil internetverbinding, en is geblokkeerd terwijl je een spel wil doen, dan floept het achter je scherm en heb je het niet door.

Maar goed. Ubuntu moeten tweaken?
Bij Ubuntu hoefde ik minder te tweaken dan bij Vista;)

17-06-08 14:20:35
pietjevlip
Oudgediende

Quote Doctor Insano:
UAC, daar heb je meestal geen probleem mee, zolang je niks installeert en niks in administrator mode draait. Alleen sommige dingen moeten wel.

Ik draai zo'n beetje alles in administrator mode. Het gevraagde wachtwoord is meer om er zeker van te zijn dat ik ook degene ben die de knop indrukt ;)

En het gaat niet om de hoeveelheid 'tweaken', het gaat om het feit DAT je moet tweaken... (waar ik moeten een raar woord vind, je moet helemaal niks :P)als rechtsklikken en linksklikken al niet lukt, had je misschien geen computer moeten kopen maar een Ikea-boekenkast. Het zijn geen moeilijk te vinden tweaks, het is allemaal niet onmogelijk om te bereiken, en 'standaard aan' geïntegreerde functies is niet zo raar, komt wel vaker voor (WMR bijvoorbeeld;))

Als je een functie niet zo leuk/handig vind, zet je die uit. Andersom zou het ook wel kunnen, maar dan loop je een groot risico dat 90% van de gebruikers niet eens te weten komt dat ze bestaan... standaard aan of uit is dus een keuze van de ontwikkelaar. Als je het met die keuze niet eens bent, kun je het aanpassen.

Oh, wat een ramp, de computer kan geen gedachtenlezen. Dat ligt niet aan Windows, dat ligt aan je computer ;)

17-06-08 16:28:00
Doctor Insano
Erelid

Ik vond sommige Tweaks toch wel erg lastig te vinden. Ik kom langs 20 schermpjes die met die tweak te maken hebben, maar net weer iets anders zijn (ik kom dus een aantal keer langs elk schermpje), voordat ik het juiste dingetje heb gevonden.

Nee, doe mij maar XP of Ubuntu.

Bij thuisnetwerk instellen was het bij Vista trouwens al helemaal een ramp. Heb 100 keer langs het juiste scherm geweest, maar het wilde maar niet werken. Ik heb toch echt wel ook tig keer de naam van het netwerk goed ingetypt.
Pas toen ik door een (letterlijke) routercrash alles moest resetten begon het spontaan te werken:S

En het probleem zat alleen in mijn pc (en alleen in de Vista, niet in XP). De andere pc's wilden wel meewerken. Later kcht mijn vader een neiuwe laptop (Vista) en hij had het zo voor elkaar, alleen kon hij alleen maar mijn Vista-pc zien. We wisten wat ons te doen stond.

Netwerk heb ik ook nog niet op Ubuntu voor elkaar, moet ik ook nog eens aan beginnen;)

17-06-08 16:51:32
pietjevlip
Oudgediende

Quote Doctor Insano:
Netwerk heb ik ook nog niet op Ubuntu voor elkaar, moet ik ook nog eens aan beginnen;)

oh, het werkt dus niet meteen perfect zonder dat je er zelf je best voor doet. Wat een baggersysteem is dat zeg :r

17-06-08 18:35:39
Doctor Insano
Erelid

Quote pietjevlip:
Quote Doctor Insano:

oh, het werkt dus niet meteen perfect zonder dat je er zelf je best voor doet. Wat een baggersysteem is dat zeg :r
Dat was niet echt het punt dat ik wilde maken.
Ik bedoelde, ik moet nog uitzoeken hoe het gaat met Ubuntu.
Ik denk dat ik wel bij andere pc's kan, maar zij niet bij mij. In ieder geval niet bij de Ubuntu harde schijf. Verkeerd bestandsdinges. Geen Fat of NTFS.

17-06-08 18:45:11
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S

17-06-08 19:21:51
pietjevlip
Oudgediende

Quote Doctor Insano:
Dat was niet echt het punt dat ik wilde maken.

Wel het punt dat je maakte ;)

@Ikke: dat is sowieso wel goed nieuws 8)

17-06-08 19:37:09
Doctor Insano
Erelid

Quote Ikke:
Ext2/Ext3 ondersteuning voor Windows [fs-driver.org]
Fijn, dan kan ik ook op mijn windows met mijn bestanden daar rommelen, hoef ik niet opnieuw op te starten.

EDIT: wel een gedoe met de ext3

17-06-08 19:42:01
Ikke
Oudgediende

S
Helemaal geen gedoe. Als je je computer gewoon netjes afsluit (en niet gewoon de stroom eraf schakelt, zoals sommigen) dan kun je ext3 gewoon gebruiken.

17-06-08 21:11:26
pietjevlip
Oudgediende

Quote Ikke:
Als je je computer gewoon netjes afsluit (en niet gewoon de stroom eraf schakelt, zoals sommigen)

En als je het allebei (in genoemde volgorde) doet? :|

17-06-08 21:58:32
Mmore
Administrator

WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Ik trek altijd gewoon m'n stroom eruit, veel makkelijker als ik in mn bed lig en mijn computer uit moet :P

17-06-08 22:29:03
pietjevlip
Oudgediende

foei Mmore :o

18-06-08 00:27:51
Ikke
Oudgediende

S
Quote Mmore:
Ik trek altijd gewoon m'n stroom eruit, veel makkelijker als ik in mn bed lig en mijn computer uit moet :P

Totdat een keer je computer nog bezig is met een schrijfbewerking naar de hard schijf wanneer je de stroom er in een keer af haalt. Resultaat: corrupt bestandssysteem. Daarbij vinden er allerlei processen plaats tijdens het afsluiten van de computer (tijdelijke mappen leeggooien etc)

18-06-08 00:54:57
Mmore
Administrator

WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Jammer dan :P Herinstallatie, m'n externe schijf erin pluggen en we zijn weer terug bij af. 8O Nog nooit gehad en ik zeg elke nacht de stroom uit. Zonder m'n PC af te sluiten.

18-06-08 08:11:41
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Hoe zeg je dat??8) Wil ik ook kunnen :D

18-06-08 11:13:03
Ikke
Oudgediende

S
Dat is nog altijd meer moeite dan 's nachts twee keer klikken om de computer uit te zetten. Dat je nog geen corruptie hebt gehad wil niet zeggen dat het nooit zal gebeuren.

18-06-08 13:15:46
pietjevlip
Oudgediende

Dat mag je wel een wonder noemen... Mmedium 8O

18-06-08 14:53:45
Doctor Insano
Erelid

Ik vind het ook wel een tikkie link hoor.
Bij mij zou het waarschijnlijk helemaal link zijn.
Op één verkeerd plekkie een corruptie en ik heb twee OSses naar de maan.

Maar als ik jou was zou ik het ook niet doen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 [6] 7 8

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven