Vista at last |
ronaldwouter Senior lid WMRindex: 165 OTindex: 24 Wnplts: haalderen
|
ik vind apple beter maarja van windows vind ook vista ook goed |
|
Pablo Oudgediende
WMRindex: 1.461 OTindex: 22.116
|
Vista goed? Heb je ooit Vista gebruikt dan? Het is een grote virus met een mooie, geheugenvretende lay-out |
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Ik vind Vista ook goed. Je moet wel een aardig systeem hebben wil je het kunnen draaien, maar dat zal voor de meeste geen probleem zijn. |
|
Giovan Senior lid
WMRindex: 50 OTindex: 1.488 S |
ik geef mmore hier gelijk in. maar vista is eigenlijk niet zo goed voor een computer als ie niet meer heeft dan de systeem eisen van vista. maar mac osx pwnt wel! ik heb zelf een g5 imac staan met leopard erop! |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Grappig, toen ik de titel las wist ik al hoe deze discussie zou verlopen. Quote Mmore: Ik vind Vista ook goed. Je moet wel een aardig systeem hebben wil je het kunnen draaien, maar dat zal voor de meeste geen probleem zijn. Voor gamen moet je sowieso al een aardig systeem hebben En dat is één van de weinige gevallen waarbij je eigenlijk aan Windows vast zit. Quote Pablo: Vista goed? Heb je ooit Vista gebruikt dan? Het is een grote virus met een mooie, geheugenvretende lay-out Vista is goed, mijn verslag vanaf okt-07: 0 klachten 0 virussen 0 bluescreens 1 (onmiddelijk onderschept) stuk spyware 1 Service Pack wat een dot extra geheugen opleverde 1 keer per maand opnieuw starten (updates) 2 keer extra ivm met stroomstoringen (Servers van leverancier draaien trouwens op iets van Linux ) 0 euro betaald aan beveiliging. Vista heeft een flinke verzameling beveiling in huis, zowel tegen rotzooi als tegen de gebruiker (en tegen de combinatie daarvan ). Op virussen/spyware scannen doe ik wekelijks met gratis software, maar die vinden nooit iets omdat Windows Defender de rommel er al tussenuit filtert. Firewall staat aan, geen last van, dus laat maar staan Ik wissel nogal tussen het wel of niet gebruiken van Windows Aero, Sidebar, enz. Op het moment staat eigenlijk alles wel aan, en zit ik op een totaal geheugengebruik van 1642 MB. Aero is een forse jongen op dat gebied, maar dat geeft niet, erger vind ik dat er nog ruim 1 GB is die ik niet gebruik Iemand nog suggesties voor een 'nuttig' achtergrondprogramma? Dit soort discussies zijn trouwens meestal zeer vermakelijk om te lezen |
|
Ikke Oudgediende
WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Quote Pietjevlip: Iemand nog suggesties voor een 'nuttig' achtergrondprogramma? BOINC |
|
nietmeer
|
hm... ik gebruik Vista ondertussen alweer een jaartje ofzo, denk ik... (ben even vergeten wanneer ik mijn computer ook al weer had gekocht...) en om eerlijk te zijn... heb ik echt totaal geen problemen ermee... Systeem draait soepel, Geen hardware die plotseling niet meer wilt werken (zelfs de oude troep die ik vanuit mijn oude en mijn nieuwe pc heb gedumpt), Wel al een BSOD gehad, maar dat kwam omdat een piekstroom m'n RAM een stukje gefrituurd had... PC is binnen een minuut opgestart, dus daarover ook niets te klagen...
PCtje is overigens geen fresh-install... hij staat er nu dus krap een jaar op, en hij draait nogsteeds op de eerste installatie... vloeiend... De enige programma's die problemen geven, zijn vroege bèta's die nog volledig getest moeten worden... maar das logisch... |
|
stormzoeker Erelid
WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845
|
Quote giovan: PS: als niemand nog 1 niet gebruikt of orgineel argument weet te verzinnen waarom vista beter is dan de vorigge versies van windows, mac en linux dan noem ik deze discussie samen met pablo gewonnen door het anti-micro$oft team Het mediacenter gedeelte Nog niet verslagen door de Linuxvariant (En geloof me, ik heb m'n tanden er op stuk gebeten.... vooral de EPG is een ramp onder Linux ). Voor een 'normale' gebruiker die gewoon wil dat het out of the box werkt: Laat Windows XP MCE links liggen en pak Vista. Het werkt gewoon. Postcode intikken en alle tv-kanalen zijn ingesteld en de EPG is up-to-date. Een kind kan de was doen |
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
Dat was dus een nog niet genoemd argument... Dus de discussie is niet "gewonnen" door het anti-micro$oft team van giovan? |
|
Ikke Oudgediende
Quote Muaddhib: PC is binnen een minuut opgestart, dus daarover ook niets te klagen... Dat is lang Als mijn PC er een minuut over doet om op te starten word ik gek |
|
nietmeer
|
@Ikke: De computers op m'n werk doen er al snel een minuut of 5 over, dus ik ben slechter gewend Zó extreem verwend ben ik dus nog niet (en overigens... al doet ie er langer over... meestal staat de pc eerder aan, dan dat ik wakker ben, dus tegen de tijd dat ik wakker ben, is dat ding ook wel opgestard ) |
|
Jannick Oudgediende
WMRindex: 1.125 OTindex: 42.838 T |
Mijn computer een minuut of 10... Maar ja |
|
heraux Oudgediende
WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
5 minuten opstarten - geloof ik niet.. |
|
heraux Oudgediende
Quote Ikke: Quote Pietjevlip: Iemand nog suggesties voor een 'nuttig' achtergrondprogramma? BOINC screamsaver |
|
Doctor Insano Erelid
WMRindex: 1.207 OTindex: 2.351
|
Quote Ikke: Quote Muaddhib: PC is binnen een minuut opgestart, dus daarover ook niets te klagen... Dat is lang Als mijn PC er een minuut over doet om op te starten word ik gek Is hij niet gescamd met een Linux met een Vista skin? Ik heb namelijk Ubuntu Ultimate, veel leuker dan Vista, en ook veel sneller. Ik heb maar een simpel celeronnetje, maar mijn systeem is binnen een minuut opgestart. |
|
heraux Oudgediende
wie durft de uitdaging aan
Een p-2 pimpen
besturing: een microsoft os een linux os anderen naar keuze
Ook dos is mogelijk - ook voor web of webwolf..
wie heeft al eens wat geprobeerd met minix of netbsd - ik ga dadelijk een Linux Debian server opzetten puur voor de fun.
die wordt dan via een andere poort beschikbaar (webservice) poort=90
daarop zet ik een forumpje.. daar mag je neer zetten hoesnel het geval reageert etc
daarna : pentium-1 klasse board
(met minix lukt het op een 486 ook) |
|
Doctor Insano Erelid
|
|
|
tosti Senior lid WMRindex: 416 OTindex: 249
|
Quote Muaddhib:
PC is binnen een minuut opgestart, dus daarover ook niets te klagen... kijk dat is ook iets van windoos... er is een verschil tussen opstarten en gebruikersklaar... je ziet het bureaublad en alles, maar tegen de tijd dat je bv FF of microflop word hebt opgestart ben je alweer 5 min verder.. daar heb je met linux/mac dus geen last van |
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
Quote Doctor Insano: @herauxWat is een p-2? Ik neem aan dat hij een pentium 2 bedoelt Dat is iets van vroegah |
|
nietmeer
|
DI: nee... ik heb echt Vista... van Macroschoft... @tosti: met opgestart, bedoel ik volledig opgestart... gebruiksklaar dus... Als je alleen je desktop ziet, is tie nog niet opgestart... je moet ook alle 3rd party zooi nog... |
|
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Quote Ikke: Quote Muaddhib: PC is binnen een minuut opgestart, dus daarover ook niets te klagen... Dat is lang Als mijn PC er een minuut over doet om op te starten word ik gek Dat is ook een beetje afhankelijk van hoe vaak je 'm opstart... een minuutje in de maand vind ik niet zo'n ramp |
|
Doctor Insano Erelid
|
Quote Muaddhib: @tosti: met opgestart, bedoel ik volledig opgestart... gebruiksklaar dus... Als je alleen je desktop ziet, is tie nog niet opgestart... je moet ook alle 3rd party zooi nog... Heb jij dan een 5 GHz octocore processor of zo ? Zoiets is normaal onmogelijk! |
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
opstarttijden van de computer zijn door de jaren heen steeds langer geworden, wist je dat? zo was DOS binnen 20 seconden klaar geloof ik |
|
Doctor Insano Erelid
|
Quote Andreesie: opstarttijden van de computer zijn door de jaren heen steeds langer geworden, wist je dat? zo was DOS binnen 20 seconden klaar geloof ik Dan is ie bij mij verdrievoudigt. Mijn Ubuntu is binnen een minuut wel klaar. Maar daarvoor heb je wel een snellere processor nodig dan die 20 seconden met DOS. Ubuntu vind ik dan wel weer een tikkie mooier en makkelijker |
|
Ikke Oudgediende
Daarom noemen we Ubuntu ook 'langzaam' en over het algemeen gewoon een pokkedistributie. openSUSE start in twintig tot vijfentwintig seconden op. A minute?! Get off my lawn, darn kids! Most Intelligent Customers Realize Our Software Only Fools Teenagers ( kon het niet laten, *duikt* ) |
|