Vista at last |
pietjevlip Oudgediende
WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
@Ikke: Waarom zou je duiken, je hebt net een geweldige slogan voor ome Willem bedacht... Windows... Stay young ( *duikt de andere kant uit* ) |
|
Dionos Oudgediende WMRindex: 156 OTindex: 23.842
|
Wat een geduik allemaal Net visjes op t droge |
|
Doctor Insano Erelid
WMRindex: 1.207 OTindex: 2.351
|
Quote Ikke: Daarom noemen we Ubuntu ook 'langzaam' en over het algemeen gewoon een pokkedistributie. openSUSE start in twintig tot vijfentwintig seconden op. A minute?! Get off my lawn, darn kids!
Most Intelligent Customers Realize Our Software Only Fools Teenagers
( kon het niet laten, *duikt* ) Ik heb het nog niet precies gemeten, het zou best een halve minuut kunnen zijn. Is minder dan een minuut naar mijn schatting. In ieder geval minstens 30x zo snel als Vista |
|
pietjevlip Oudgediende
|
hoe kan 'minder dan een minuut' 30 keer zo snel zijn als '35 seconden'? Je systeem start dan dus in maximaal 1,16 seconden op... impressive |
|
nietmeer
|
Om weer even tot de kern van de zaak te komen, zal ik ook even een duit uit het zakje halen . Kan ik klagen over Vista? nee, want ik heb er nog nooit mee gewerktKan ik zeggen dat Vista als een zonnetje draait? zie antwoord boven Wat ik wel weet is dat ook ik binnenkort op Vista zal overstappen, de pc-kast is al gekocht, de andere onderdelen zullen snel volgen. Dan pas kan ik zeggen, als ik Vista een poosje heb gebruikt, of het mij wel of niet bevalt. Want laten we eerlijk wezen, de meeste negatieve dingen over Vista zijn van 'horen zeggen' ... Je moet er zelf eerst mee gewerkt hebben, en dan bedoel ik niet een uurtje of een dag maar minimaal een week. Storm kennende (en die ken ik ), heeft Vista bij hem behoorlijk 'op zijn donder' gehad, die zal niet snel roepen of iets goed of slecht is, onderzoeken en uitproberen, dan pas kun je je een mening vormen over Vista ... nog even een toevoeging: Ook ik werk zowel met XP als met Linux, maar omdat ik een echt spelletjesmonster ben, gebruik ik vaker XP. Dat houdt niet in dat Linux sucks, ieder systeem heeft zijn voor en nadelen ... |
|
nietmeer
|
@DI: Ok.. ok... eerlijk is eerlijk, ik heb er nog nooit een klokje bij gehouden... 't voelde altijd als minder dan een minuut... Met klokje blijkt het 2.20 te zijn... maar ach... met die 10 minuten van m'n werk, valt dat best mee... (althans, het voelt als 10 minuten... Time is in the eye of the beholder) (hm... 30 sec... dus 5x zo snel als mijn vista... das geen 30x... Hoog tijd dat ze computers uitvinden die klik-klaar zijn...) |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Quote Muaddhib:
Hoog tijd dat ze computers uitvinden die klik-klaar zijn...) vanuit standby lukt dat wel net even gemeten, vanuit de slaapstand duurt het 2,5 seconden tot alle 4 kernen in rust zijn. |
|
nietmeer
|
PV: 2.5 seconden is nog geen klik-klaar heh je moet nogsteeds 2.5 seconden wachten |
|
Kpuc Oudgediende
WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Posje, bij mij is Viesta gewoon OS non grata, en niet van horen zeggen maar van zelf ermee te hebben gewerkt, wat me eraan steekt? Pff, alweer die litanie over het baggerlangzame starten op een floptop, de idioot overdreven GUI, het zoeken naar simpele progjes als notepad in het startmenu. Jeemig, het is PEEP een STARTmenu, moet je daar ook nog gaan zoeken. Viesta? Ik ben er duidelijk in |
|
nietmeer
|
Kpuc: Notepad staat nogsteeds op dezelfde plek hoor ;) Maar ieder zijn meug... De een verdiept zich liever eerst in een OS, en pakt Linux erbij, en de ander heeft het liefst iets kant en klaars, en pakt de (meegeleverde) Windows... |
|
Kpuc Oudgediende
Muaddhib, notepad komt er pas bij als je het eerst bij zoeken hebt geopend, En het is geen luiheid om me in een os te verdiepen, zeker niet als ik al een goed os als XP heb. Dus ik zie de toegevoegde waarde van Vista totaal niet in, hoogstens dat het M$hit veel zal opleveren. |
|
nietmeer
|
Kpuc: Wat betreft dat geld opleveren, heb je zeker gelijk in Maar ja, je krijgt hem er nu "gratis" bij heh... Overigens, bij mij stond Notepad al sinds het begin in alle progs. > Bureau-acces. > Kladblok... net als in XP... (bij mij anders ingesteld ofzo? zou het niet weten...) ok... ok... en om die meug zin aan te passen: En je hebt mensen die er tusseninzitten... (zucht... was maar een voorbeeld van 2 uitersten hoor...) |
|
Arya Oudgediende
WMRindex: 746 OTindex: 40.038
|
Vista valt op zich wel mee. het enige erge nadeel dat ik heb gemerkt is dat het zo verschrikkelijk veel intern geheugen vergt. want ik heb nu 2 gig, en hij draait maar net iets sneller dan mijn oude XP op 256 MB intern geheugen.. |
|
Doctor Insano Erelid
|
Quote Muaddhib: DI: Ok.. ok... eerlijk is eerlijk, ik heb er nog nooit een klokje bij gehouden... 't voelde altijd als minder dan een minuut... Met klokje blijkt het 2.20 te zijn... maar ach... met die 10 minuten van m'n werk, valt dat best mee... (althans, het voelt als 10 minuten... Time is in the eye of the beholder) (hm... 30 sec... dus 5x zo snel als mijn vista... das geen 30x... Hoog tijd dat ze computers uitvinden die klik-klaar zijn...) Bij mij denk ook 5-7 keer eigenlijk, maar waarschijnlijk toch wel 30x zo lang tot ie echt is aangeslagen. Duurt wel 10-15 minuten gokkie. Quote Kpuc: Posje, bij mij is Viesta gewoon OS non grata, en niet van horen zeggen maar van zelf ermee te hebben gewerkt, wat me eraan steekt? Pff, alweer die litanie over het baggerlangzame starten op een floptop, de idioot overdreven GUI, het zoeken naar simpele progjes als notepad in het startmenu. Jeemig, het is PEEP een STARTmenu, moet je daar ook nog gaan zoeken. Viesta? Ik ben er duidelijk in Wow, Vista werkt bij jouw wel erg goed zeg Ik heb in totaal 23 problemen gehad, en omdat ik lui ben en ook erg slecht in opsommen (vergeet altijd de helft als er meer dan 10 dingen zijn) en omdat ik geen hele pagina wil besteden aan één reactie ga ik ze niet noemen. En die 23 problemen zijn NIET geschat |
|
Kpuc Oudgediende
Mjah, mij krijg je alleen maar onder dwang aan Vista |
|
Arya Oudgediende
WMRindex: 746 OTindex: 40.038
|
Kpuc, voor sommige dingen spring ik vrijwillig achter vista, namelijk dat Halo 2 alleen op vista werkt |
|
nietmeer
|
DI: en die 2.20 is totdat hij volledig is gebruiksklaar is... |
|
Doctor Insano Erelid
|
Quote Arya: Kpuc, voor sommige dingen spring ik vrijwillig achter vista, namelijk dat Halo 2 alleen op vista werkt Die krijg je ook wel werkend op XP hoor, Halo 2 alleen op Vista is alleen maar omdat ze waarschijnlijk anders de helft minder Vista zouden verkopen. Guess why... Quote Muaddhib: DI: en die 2.20 is totdat hij volledig is gebruiksklaar is... Wat voor monsterpc heb je dan niet? |
|
nietmeer
|
Quote Kpuc: Mjah, mij krijg je alleen maar onder dwang aan Vista ahum die dwang is er over een paar jaar, als ze XP niet meer updaten ... XP wordt sinds juni al niet meer verkocht. |
|
nietmeer
|
DI: Ik denk dat die 4 gb aan RAM wel helpt... En verder heb ik niet zoveel aan 3rd party programma's die op moeten starten... |
|
Kpuc Oudgediende
Posje, dat kan me niks boeien eerlijk gezegd, en als ik nog eerlijker ben, nu ik Trillian heb ipv msn, ga ik net zo lief terug naar w2k |
|
nietmeer
|
@ Kpuc Begin nu niet met termen te gooien want daar ben ik al zo goed in beviel het duifje niet?? |
|
Mmore Administrator
WMRindex: 1.439 OTindex: 15.022
|
Hmm, mijn XP computer start binnen 20 seconde op.. Binnen 30 kan ik mijn browser open hebben staan. Quote Kpuc: Posje, bij mij is Viesta gewoon OS non grata, en niet van horen zeggen maar van zelf ermee te hebben gewerkt, wat me eraan steekt? Pff, alweer die litanie over het baggerlangzame starten op een floptop, de idioot overdreven GUI, het zoeken naar simpele progjes als notepad in het startmenu. Jeemig, het is PEEP een STARTmenu, moet je daar ook nog gaan zoeken. Viesta? Ik ben er duidelijk in Het is even wennen, maar het openen van programma's gaat véél sneller. Windows button, eerste paar letters van het programma intikkken en er wordt automatisch in je start menu gezocht, enter en klaar. De GUI draait fantastisch op nieuwe, snelle computers.. Maar als je het uittest op een wat langzamere machine, goed, daar is Vista duidelijk niet voor ontworpen |
|
Andreesie Oudgediende
WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
de GUI van vista is ook verkrijgbaar voor XP: Vista Transformation Pack |
|
gwcbakker Oudgediende
WMRindex: 7.126 OTindex: 2.741
|
|
|