hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-11 10:00 - 75420 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

games & computers - games & computers - games & computers

1 2 3 4 5 6 [7] 8

Vista at last

18-06-08 16:06:22
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Als je hem was, zou je het wel doen, want dan was je hem, en hij doet het, dus zou jij het doen als je hem was.

Ofzo :p

18-06-08 20:34:00
Giovan
Senior lid

WMRindex: 50
OTindex: 1.488
S
@pietjevlip

als ik lui was zat ik nu niet te klooien met apache etc. zou ik niet in hoog tempo naar school fietsen en zou ik geen linux hebben

18-06-08 21:10:48
pietjevlip
Oudgediende

selectief lui is erger dan lui. ;)

18-06-08 23:45:36
Mmore
Administrator

WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022

19-06-08 01:15:44
pietjevlip
Oudgediende

Ik betwijfels 's mans autoriteit op het gebied van psychologie (A)

20-06-08 09:40:27
pietjevlip
Oudgediende

Vista maakt je games traag... dacht het niet:

Kijk en vergelijk

En om nou te zeggen dat het veel scheelt :nee

20-06-08 16:43:15
Doctor Insano
Erelid

WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Maar ik doe Battlefield 1942 het liefste op mijn Ubuntu.
Onder WINE, stabiel genoeg (slechts hele kleine bugjes die een beetje gamer niet zullen boeien).
Op Vista kreeg ik hem nauwelijks aan de praat, op XP SP3 helemaal niet:nee
Op Ubuntu binen no-time (duurde wel eventjes voordat ik doorhad dat ik op 3 dingetjes moest klikken8-), het "toestaan om uit te voeren" stond nog niet aangevinkt:P)

Ik heb nu trouwens XP SP2, maar daar heb ik nog niet de tijd op gehad om Battlefield op te proberen. Tegen die tijd had ik al een missing NTLDR:ja
Maar ik ben ook Doctor Insano, niet Mister Verantwoordelijk:nee

En ik ben te lui om het te fixen:P
Quote pietjevlip:
selectief lui is erger dan lui. ;)

Bedankt#ok
Dan ben ik dus nog niet zo heel erg:P

26-06-08 18:48:03
Giovan
Senior lid

S
eigenlijk is een computer niet echt gemaakt om te "Gamen" want daarvoor zijn er tegenwoordig super snelle "Game Consoles" voor want die hebben alle specs die je daarvoor nodig hebt want anders zou je steeds (zoals nu met computers) een betere computer moeten kopen. een "Game Console" die kan je na 3 jaar vervangen door de nieuwste maar een computer gaat moeilijk want dat kost meer.

26-06-08 19:06:28
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Een computer kun je in delen upgraden. Een console moet je in 1 keer vervangen. Daarbij kun je een computer voor veel meer dingen gebruiken, ook oudere computers. Oudere consoles zijn zo goed als nutteloos, ook al is er geen enkel probleem met de hardware die erin zit.

26-06-08 22:06:02
tosti
Senior lid

WMRindex: 416
OTindex: 249
idd, en neem games als far cry, die was op de PC veel mooier dan op de consoles, dit gaat waarschijnlijk ook gebereuren met crysis warhead, daarbij kan je met een PC die wat ouder is, hetzelfde spel spelen, maar dan met wat lagere graphics, waardoor het nog speelbaar is. dit kan met consoles ook niet:nee

27-06-08 19:07:37
Giovan
Senior lid

S
lol nou en :P ik vind consoles toch beter om op te gamen dan pc's. durf te wedden dat er meer achter mijn mening staan. het enigge probleem is de busturing van een console want je moet er eerst aan wennen voordat je echt lekker en goed kan gamen. het duurde ongeveer een week voordat ik echt lekker kon gamen op zo's ding na 10 jaar op een pc te hebben gegamed. muis mag dan wel handigger zijn (is het ook) maar toch niet echt super fijn. en strategy games zijn beter te spelen op een computer dan op een console.

ik heb al een aantal dagen linux mandravia (kweet niet of ik em goed spel) mandriva op mijn usb staan en ik vind em echt geweldig. op de dure upgrades en de niet ondersteunde unix commando's na dan. hij ziet er echt veel beter dan vista eruit is snellen en gewoon fantastisch. microsoft kan veel leren van de linux distrubuties qua snelheid en user vriendelijkheid! mac osx is ook niet slecht!

27-06-08 19:31:45
pietjevlip
Oudgediende

Aha, natuurlijk... "lol nou en :P", is echt een helder argument. Vervolgens plaats je een "ik vind", maar passeert dit station verder als een feit, omdat je "durft te wedden dat er meer achter jouw mening staan".

Het is bij meningen geen kwestie van "meeste stemmen gelden, en de rest maakt niets uit." Het mooie in een discussie is dat mensen verschillende meningen kunnen hebben. De grootste geniën uit de geschiedenis waren de mensen die over dingen heel anders dachten dan de grote meerderheid.

'Consoles zijn beter dan PC's om te gamen' is een vaak gehoord argument. Als dat zo is, kan iemand mij dan even uitleggen waarom consolebouwers hun uiterste best doen die dingen steeds meer op PC's te laten lijken? Juist. De PC's worden niet console-ig, de consoles worden PC-ig. Als ze nou 'het beste van beide systemen' zouden combineren was dat handig, maar dat doen ze niet. Neem nu de muis/toetsenbord combinatie. precies 1 van de huidige generatie consoles ondersteunt iets dat daar op lijkt, bij welgeteld 2 spellen, en in beide gevallen volgens reviewers op belabberde wijze.

Quote:
microsoft kan veel leren van de linux distrubuties qua snelheid en user vriendelijkheid!

en andersom. Ik ben nog geen linux-distributie tegengekomen die het mij zo makkelijk maakt om m'n games in een willekeurige winkel te kopen zonder naar een uiterst zeldzame versie te zoeken. Oh, natuurlijk kun je ook naar een pinguin-shop/apple-store gaan ergens, maar daar vind ik er in een gemiddelde stad geen 5 van.

Als Linux een goede compatibiliteit voor games zou leveren zouden ze de figuurlijke vloer met MS aanvegen, alleen al vanwege het feit dat je OS niets kost.

Beide systemen hebben voordelen. Voor gamen op PC zit je voorlopig aan Windows vast. Misschien dat daar over een aantal jaar verandering in komt, door Linux, Apple, Google(!), of zelfs een 'Revival' van AmigaOS.

Voorlopig zie ik dat nog niet gebeuren. Niet voor 2012.

Hadden de Maya's misschien toch gelijk. "Het einde van de wereld zoals we die kennen", zou een topdatum zijn voor een release van een waardige concurrent voor MS op dat gebied :P

27-06-08 20:45:59
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
Omg, is dit nog steeds bezig ?:D

27-06-08 20:49:41
pietjevlip
Oudgediende

@berniew: nee, alweer :P

27-06-08 20:51:45
Dionos
Oudgediende

Een gebed zonder einde dit :P

27-06-08 20:52:34
pietjevlip
Oudgediende

een feest joh (A)

27-06-08 20:55:24
Dionos
Oudgediende

Ik mis toch slingers...
Zit dat niet in vista?(A)

28-06-08 17:49:34
Ikke
Oudgediende

S
Quote pietjevlip:
Als Linux een goede compatibiliteit voor games zou leveren zouden ze de figuurlijke vloer met MS aanvegen,

Linux is heel compatible met games. Er is niks in Windows dat je niet in Linux kan. Er wordt alleen geen gebruik van gemaakt.

30-06-08 20:04:27
Giovan
Senior lid

S
ik ben het met Ikke eens.
er mogen dan wel een paar bugs zitten in Wine die dus windows programma's kan laten draaien op linux, maar het is een echte feit wat Ikke nu zegt. gelukkig is wine gratis :D

04-07-08 12:56:53
nietmeer
Quote Ikke:
Quote pietjevlip:
Als Linux een goede compatibiliteit voor games zou leveren zouden ze de figuurlijke vloer met MS aanvegen,

Linux is heel compatible met games. Er is niks in Windows dat je niet in Linux kan. Er wordt alleen geen gebruik van gemaakt.

Sorry maar bepaalde spellen kun je alleen maar onder Windows spelen, anders was ik, als spelletjesfanaat, allang helemaal overgestapt naar Linux. En dat Wine is hier ook uitermate getest, maar toch blijven sommige spellen kl*te onder Linux.
Maar om weer even op dit topic terug te komen (A)
Vanaf morgen ga ik dus met Vista aan het stoeien, en nee, niet een uurtje maar minimaal een week. Net zoals ik ooit met Linux heb gedaan, niet na een uurtje zeggen 'het bevalt mij niet', maar proberen en zélf ontdekken wat de voors en tegens voor mij zijn. Ik hou jullie op de hoogte ;).

04-07-08 13:45:27
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Hasta
La Vista

Vreemd: "en nee, niet een uurtje maar minimaal een week. Net zoals ik ooit met Linux heb gedaan, niet na een uurtje zeggen 'het bevalt mij niet'"

dus wel linux na een uurtje weg leggen..
maar vista niet.. aha..

zeg nu eerlijk - je bent en blijft een windows gebruiker - een echte Wimp :D :D

04-07-08 13:49:01
nietmeer
Quote heraux:
Hasta
La Vista

Vreemd: "en nee, niet een uurtje maar minimaal een week. Net zoals ik ooit met Linux heb gedaan, niet na een uurtje zeggen 'het bevalt mij niet'"

dus wel linux na een uurtje weg leggen..
maar vista niet.. aha..

zeg nu eerlijk - je bent en blijft een windows gebruiker - een echte Wimp :D :D

Goed lezen Heraux ;)
Vanaf morgen ga ik dus met Vista aan het stoeien, en nee, niet een uurtje maar minimaal een week. Net zoals ik ooit met Linux heb gedaan,
Misschien dat de punt en de komma jou van de wijs hebben gebracht??(A)

04-07-08 16:58:34
heraux
Oudgediende

WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik dacht (las) dat je na een uurtje stoeien met linux de cd in een hoek had gefrisbeed.. maar lees ik dat dus verkeerd..

ik ben van de vereniging ter bescherming van linux cd's en DAT zullen wij nooit toelaten !! :D

Ik heb net Debian 4-e geïnstalleerd - er komt nu KDE op - want gnome is me niet zo vriendelijk. Gnome blijft erop - ik heb voldoende ruimte - dus iedere gebruiker kan nu tussen de KDE, Gnome en wat vereenvoudigden clients kiezen. Dat kan bij Vista niet..

04-07-08 18:25:12
Ikke
Oudgediende

S
@Giovan & Posi: Ik had het niet over Wine. Ik had het over het feit dat je net zo makkelijk games voor linux als voor windows kunt schrijven. Alles wat DirectX onder Windows doet, doen OpenGL en OpenAL onder linux. Er wordt alleen nauwelijks gebruik van gemaakt.

04-07-08 19:24:49
Giovan
Senior lid

S
o maar alsnog is wine best handig.
op een aantal vervelende bugs na vind ik het wel goed.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 6 [7] 8

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven