Blog van HoLaHu |
Buick Oudgediende
WMRindex: 5.710 OTindex: 1.137
|
@HoLaHu, dat heb ik ook. Als ik weg wil dan moet die auto starten. Je ziet wel eens mensen bij een dure auto staan te kwijlen. Maar de mooiste wagen staat voor mijn deur en daar heb ik de sleutels van. En ooit was dat een Lada, met 5 kleuren bruin |
|
HoLaHu Oudgediende
WMRindex: 6.360 OTindex: 2.480
|
@Buick: De allereerste auto die we ( mijn ex en ik) kochten was een Simca 1100...Zoals ik al zei: Ik heb niks met auto's, mijn ex toentertijd ook nog niet, dus een buurman mee genomen met "verstand van zaken"...Huhhuh..Verstand van zaken aan mijn hoela! Toen we dat wagentje een half jaar hadden kreeg die een lekke band. Mijn ex zette de krik eronder en PATS! De krik schoot door de bodem van de auto heen. Die was compleet verroest! Toen de automatten weggehaald werden keken we door de bodem meteen op de straatstenen! Zulke grote gaten zaten erin! Mijn ex was stratenmaker, maar moest wegens lichamelijke problemen ander werk zoeken en moest omscholen. Toen heeft hij voor autoschadehersteller gekozen en dan leer je wel waar je op moet letten. Later is hij daarin een eigen bedrijf begonnen, vandaar dat mijn oudste zoon zei dat hij opgegroeid is in een autoschadebedrijf..Wel typisch dat mijn jongste zoon ook helemaal niks met auto's heeft. Heeft ie van zijn moeder.... |
|
KhunAxe Oudgediende
WMRindex: 7.842 OTindex: 3.189
|
@HoLaHu: Mijn ex gaf ook helemaal niets om auto's... Totdat ze haar rijbewijs haalde en een auto mocht uitkiezen!! Zelf was ik een jaar of 19 toen ik ene Simca 1000 had, ik had een zware zak kiezels onder de kap gelegd, op de vooras om de wegligging te verbeteren. Goh, ik heb wat afgescheurd met dat autootje Ik hoop dat jullie veel plezier zullen hebben van je nieuwe auto! |
|
botte bijl Oudgediende
WMRindex: 90.820 OTindex: 39.086
|
@KhunAxe: zo had ik 4 tegels in het vooronder van mijn Kever. had een zandzak overwogen, maar met die tegels had ik nog wat bagageruimte over en kon ik gemakkelijker bij het ventiel van het reservewiel, dat moest flink spanning hebben want de ruitensproeier ging op luchtdruk uit het reservewiel |
|
KhunAxe Oudgediende
WMRindex: 7.842 OTindex: 3.189
|
|
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
@KhunAxe: De Simca 1000 was een veelzijdig wagentje: zijn uiterlijk hing voor een groot deel af van zijn eigenaar. Hij kon er lekker sportief uitzien (een paar mistlampen op de bumper deden al een hoop voor zijn image) of juist heel lullig en burgerlijk. |
|
KhunAxe Oudgediende
WMRindex: 7.842 OTindex: 3.189
|
@venzje: Ik was een knul van 19, dus de hele voorbumper zat vol met lampen, al dan niet geschikt voor rijden in mist. Dat kon me niet zoveel schelen, als het er maar cool uitzag Die zak kiezels heb ik er in gegooid nadat ik eens met flinke zijwind over de Bommelse Brug reed.. Juu, wat zwabberde dat autootje zeg! Laatste edit 24-02-2021 07:32 |
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
@KhunAxe: De oude Bommelse brug. Ik reed daar eens met forse tegenwind overheen in mijn Kadett, met twee kano's op het dak. Je mocht er maar 80 (let op de flitscamera aan het eind van de brug!), maar dat haalde het ouwe beestje toen bijlange niet. |
|
nietmeer
|
Quote @KhunAxe: Zelf was ik een jaar of 19 toen ik ene Simca 1000 had, ik had een zware zak kiezels onder de kap gelegd, op de vooras om de wegligging te verbeteren. Goh, ik heb wat afgescheurd met dat autootje Mijn vader heeft als student eens een paar stoeptegels met cadeaulint staan inpakken omdat z'n oudere broer graag tegels voor z'n verjaardag wou. Had een klein oud sportief autootje, tegels moesten idd op de vooras. Mijn vader vroeg dan weer tegels om z'n speakerset op te zetten, een deel van die set bestaat nog steeds. |
|
nietmeer
|
@botte bijl: ...dat ventiel van het reservewiel klinkt interessant |
|
nietmeer
|
@KhunAxe: ...waarom ben ik niet verbaasd dat jij als 19jarige in een "stoere lampen met een beetje auto erachter" reed Heerlijk, ik zie het wagentje al rijden XD |
|
KhunAxe Oudgediende
WMRindex: 7.842 OTindex: 3.189
|
wortel: Het waren inderdaad slechts 944 tot 1294 cm³, 4-cilindermotoren, maar mede dankzij het lage gewicht van de auto zelf, (ongeveer 750 kilo), waren het toch verrekte snelle autootjes. Ik kan me herinneren dat ik er enorm veel plezier mee heb gehad |
|
KhunAxe Oudgediende
WMRindex: 7.842 OTindex: 3.189
|
wortel: Mijn broer was in vroeger jaren een audiofiel, alles moest volmaakt zijn, volgens mij ging hij met zijn poten in een koud voetbad zitten als hij een luistersessie begon Maar over tegels, hij had een paar enorme speakers in huis waarvoor hij bij een grafsteenmaker loodzware granieten tegels had laten maken! Die tegels wogen naar schatting 80 kilo per stuk, hij liet de speakers op de tegels lijmen om zo min mogelijk geluid te verliezen door het trillen van de speakerkasten. Ja, mijn broer was me er eentje |
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
Quote wortel: @botte bijl: ...dat ventiel van het reservewiel klinkt interessant Het hulpslangetje daarvoor kost inmiddels bijna net zoveel als de oorspronkelijke prijs van de auto. |
|
nietmeer
|
@KhunAxe: wow, da's nog een stuk heftiger dan "stoeptegels want dan heb ik het geluid ipv de benedenburen". Klinkt wel effectief, loodzwaard graniet! Heerlijk tohc, prutsen met zo'n autootje @venzje: hmm, er staat daar ook een mooie uitleg van het mechaniek bij. Klinkt een lekker simpel soort van effectief, dat wel. Ruitensproeien op de overdruk van de reserveband is het soort techniek dat niet snel stukgaat en anders met een hamer en een spijker te repareren is. |
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
wortel: In het geval van een opgepompte band zou ik je toch ander gereedschap adviseren dan een hamer en een spijker. |
|
Buick Oudgediende
WMRindex: 5.710 OTindex: 1.137
|
@venzje, al doende zal wortel dat wel ontdekken |
|
venzje Oudgediende
WMRindex: 22.620 OTindex: 7.915
|
Quote wortel: loodzwaard Lijkt me moeilijk om scherp te houden. |
|
nietmeer
|
Quote: In het geval van een opgepompte band zou ik je toch ander gereedschap adviseren dan een hamer en een spijker. @venzje: @Buick: ...waarom heeft dit forum geen facepalm emoticon. Dank voor dat fantastische advies Quote: Lijkt me moeilijk om scherp te houden. Ja |
|
KhunAxe Oudgediende
WMRindex: 7.842 OTindex: 3.189
|
wortel: 🤦 afbeeldingMet een beetje creatief denken kom je 'n end |
|
Buick Oudgediende
WMRindex: 5.710 OTindex: 1.137
|
@KhuneAxe, ik denk dat wortel heel creatief is, maar ook erg chaotisch |
|
KhunAxe Oudgediende
WMRindex: 7.842 OTindex: 3.189
|
@Buick: Hoe kom je dáár nou bij? |
|
Buick Oudgediende
WMRindex: 5.710 OTindex: 1.137
|
@KhunAxe, omdat wortel eigenlijk het idee leverde voor de paashaasjes Melle & Pelle |
|
nietmeer
|
Quote @Buick: KhunAxe, omdat wortel eigenlijk het idee leverde voor de paashaasjes Melle & Pelle Meen je dat? Hoe dan? Waar zijn de paashaasjes uberhaupt gebleven? Ik herinner me dat ze erg leuk waren, maar niet meer waar ze over gingen, ik wil ze weer teruglezen... Quote @Buick: KhuneAxe, ik denk dat wortel heel creatief is, maar ook erg chaotisch Goh echt. Raadselachtigerwijs minder chaotisch dan de andere scoutingleiding, maar hoe het uberhaupt mogelijk is dat zij chaotischer zijn ontgaat mij ook. |
|
Buick Oudgediende
WMRindex: 5.710 OTindex: 1.137
|
wortel, Hoe dan? Dat jaar voor de paashaasjes had jij iets gemaakt voor pasen. Een soort paasverhaal uit de bijbel of zo. Maar daar had je geen of weinig reacties gehad. En toen vonden Bobo en ik dat dat beter kon en met behulp van anderen (ik meen @omabep, @ledi en @Mamsie en @borisbaarlo) kwamen we op dat iedereen een verhaal ging bedenken over de paashaasjes Melle en Pelle. En elk blog moest dan beginnen met Melle en Pelle..... En dat was heel spannend want er was niet veel animo. En er kwamen een paar blogs en ineens werden heel veel leden geinspireerd en kwamen ook met een verhaal. Maar het begon dus bij jou. Teruglezen gaat niet meer helaas, maar de paashaasjes maakten in elk blog andere avonturen Laatste edit 25-02-2021 14:15 |
|