Amerikaans kinderboek wil alle Belgen uitmoorden
Dood aan alle Belgen. Zo heet het hoogst opmerkelijke boek van de Amerikaanse tekenaar Danny Wind ( 28 ). Ondertitel: Een kindergids voor een genocide
lees verder bij Het Nieuwsblad »Gerelateerde artikelen
Iemand hier heeft aandacht tekort...
En dit is gewoon te koop?
Hier past maar een reactie uitmoorden die auteur.
tja, wat moet je hier op zeggen...
Hoezo brainstorming, Yes, No, Yes, No, Yes, Yes, No
hier kan je het boek kopen, en voor € 9,94 ipv 10,76
het is satire, staat erbij
Laatste edit 17-06-2011 09:15
Gekke schrijvers houd je altijd. Analfabetische uitgevers dat is nieuw voor mij. Of zouden die het boek alleen uitgeven voor het geld. Neee ... in zo'n maatschappij leven wij toch niet?
Eigenlijk wel een goed idee. Hoeven ze zich ook niet meer druk te maken over een regering
Quote
@Kristel:
Of zouden die het boek alleen uitgeven voor het geld. Neee ... in zo'n maatschappij leven wij toch niet?
Nee wij zijn allen communistisch hier in Europa, heb je niet meegekregen dat de koude oorlog over is gegaan in WO3 en Rusland heeft gewonnen?
Danny Wind houd denk ik niet van bier, want dat is toch wel een cultureel (overgenomen) erfgoed wat goed is uitgediept door die Belgen.
En wat te denken van de vlaamse Frieten..
Die belgen zouden juist een beschermde soort moeten worden. Geen enkel land heeft het nog zolang zonder regering uitgehouden.
En hebben de amerikanen iets positiefs bijgedragen aan de wereldcultuur
Quote:
België en zijn elf miljoen inwoners hebben niets bijgedragen tot de wereldcultuur', vertelt hij.
Hij kan beter zijn huiswerk over gaan doen, want alleen al op kunstgebied (zoals schilderen, literatuur) heeft België voldoende reden om trots te zijn.
ik vind dat hij de belgen wel meer credit moet geven voor het bier, belgisch bier is geweldig
ze hebben geen andere prestaties nodig want het bier is al geweldig genoeg
Sinds wanneer is 'Belgisch' een taal? Dacht altijd dat er met 1 april gezegd werd om een Belgisch woordenboek te zoeken, omdat die niet bestaan. Het is toch Vlaams of Waals?
Quote:
Amerikaanse tekenaar Danny Wind ( 28 )
En kijk dan eens naar de kaft. Deze gozer had echt niets beters te doen. Blijkbaar ben je al snel een tekenaar in Amerika maar iedereen had dat beter gekund.
Zouden ze zo'n boek niet moeten verbieden?
Ik vind het behoorlijk kansloos. Zou hij zelf in België geweest zijn om dit te kunnen constateren? Zo ontstaan nou kromme
denkbeelden, vooral omdat je kinderen alles kunt vertellen.
Overigens, als Amerikaan heeft hij sowieso niets te zeggen want Amerika was tot aan de 18e eeuw helemaal niets. Meer een soort XXL Europa.
En dat in een land waar alle scheldwoorden worden weggepiept.
Quote
Jersan:
het is satire, staat erbij
En wat heeft het geweldige Amerika dan toegevoegd? Deze kerel moeten ze aanklagen wegens het aanzetten tot haat.
Dat is een heel slecht plan. Zodra alle Belgen zijn uitgemoord hebben we in Nederland bijna niets meer om over te lachen.
Hmm maar goed, als je "België" vervangt door "Amerika" zou het beter verkopen denk ik zomaar....
En video spelletjes zouden kids aanzetten tot.........
Het is voor kinderen, vraag eens aan een kind wat satire is.
Want aan de tekeningen te zien, is het voor kinderen van een jaar of 5.
als je op de site bent waar je het boek voor een 10'tje kan kopen staat er wel iets heel opmerkelijks rechts bovenin: Hulp nodig?
Dat bewijst maar weer eens dat er hele rare figuren op deze aardbol rondlopen.
Het is satire in kinderboek vorm maar waarschijnlijk niet daadwerkelijk bedoeld voor kinderen
Ergens kun je het natuurlijk vergelijken met boze stiefmoeders e.d. uit sprookjes - en het zou me niet verbazen als het voor jonge kinderen hiermee vergelijkbaar was.
@JaapB: als België er niet meer is, kun je nog duidelijker dan voorheen bemerken hoeveel lachwekkends Amerika heeft.
Terminator 4 ?
Laatste edit 17-06-2011 10:28 Laatste edit 17-06-2011 10:29
Nou ja, misschien draagt het nog wel iets bij: zo leren die Amerikaanse kinderen in ieder geval dat België een apart land is. Dus niet zoals ook over Nederland vaak gedacht wordt de een of andere Duitse provincie.
Danny Wind??? Danny Stinkscheet!!!! Want dat is dat boek. Eeen gore misselijkmakende scheet. Meer niet.
Danny Wind is dat de Amerikaanse bijdrage tot de wereldcultuur?
Dan ziet er er slecht uit voor de wereld.
Gelet op zijn achternaam, lijkt het me zelfs een nazaat van een Belg.
Klinkt als een mooie manier om in het nieuws te komen. De belachelijkheid straalt er gewoon vanaf. Niemand neemt dat serieus.
Worden die belgjes dan opgegeten???
En dat laten ze zomaar toe?! jezus christus doe ff normaal!
@Inoz: Het is ook niet te snappen.. Rare Jongens die Amerikanen
Quote
@Inoz:
..... jezus christus doe ff normaal!
Wat heeft hij nu weer gedaan?
Wat een afschuwelijke kaft.
Talentloze schoft.
Laatste edit 17-06-2011 11:31
Rawr. Ik ben een vampier.
Dom eigenlijk, Brussels Sprouts komen uit het oude Rome terwijl hij vergeet dat "French Fries" wel uit België komen
Laatste edit 17-06-2011 11:43
Wel heel knap van een Amerikaan dat ie weet waar België ligt trouwens.
Verder.... te triest voor woorden. De man heeft waarschijnlijk een enorme hekel aan Rubens-vrouwen, Kuifje, Toots Thielemans en smurfen (dat laatste snap ik dan wel).
Tijd voor een terugpakactie; een boek over waarom we Amerika moeten uitroeien. Redenen genoeg; overdreven preutsheid terwijl ze wel de grootste pornoindustrie ter wereld hebben, ze maken rechtssystemen belachelijk met hun idiote claims, denken dat ze de wereldpolitie zijn etc.
Gewoon verbieden. Belachelijk hoor. Dat hij maar iets anders met zijn leven gaat doen, behalve boeken schrijven. Only in America
En WTF, ook nog een Kinderboek? Respectloos.
Laatste edit 17-06-2011 12:15
Quote
@Pups:
Wel heel knap van een Amerikaan dat ie weet waar België ligt trouwens.
Verder.... te triest voor woorden. De man heeft waarschijnlijk een enorme hekel aan Rubens-vrouwen, Kuifje, Toots Thielemans en smurfen (dat laatste snap ik dan wel).
Dan mogen ze
hier wel oppassen
Quote
@e_eef_eefje:
Sinds wanneer is 'Belgisch' een taal? Dacht altijd dat er met 1 april gezegd werd om een Belgisch woordenboek te zoeken, omdat die niet bestaan. Het is toch Vlaams of Waals?
Belgie is tweetalig>> Nederlands Belgisch(Vlaams) en Frans :d
Quote
@AnGeL86:
Quote
@e_eef_eefje:
Sinds wanneer is 'Belgisch' een taal? Dacht altijd dat er met 1 april gezegd werd om een Belgisch woordenboek te zoeken, omdat die niet bestaan. Het is toch Vlaams of Waals?
Belgie is tweetalig>> Nederlands Belgisch(Vlaams) en Frans :d
Nee hoor Belgie is
11.007.020-talig. Uit de tijd dat zij al zonder regering zitten kan geconcludeerd worden dat niemand daar dezelfde taal spreekt.
Laatste edit 17-06-2011 12:55
Quote
@AnGeL86:
Belgie is tweetalig>> Nederlands Belgisch(Vlaams) en Frans (Waals) :d
België is drietalig want in een stukje vlak bij de Luxemburgse grens waarin de stad Aarlen ligt, wordt Duits gesproken.
niewe naam voor een boek let's kill Danny Wind!
lol dit is natuurlijk nooit serieus. Alleen die tekst op dat plaatje al. COMIC SAAAAANS!
@De Paus: In Nederland spreken ze aan de Zeeuwse kust ook duits.. en ook vlak bij de grenzen. Wij zijn ook niet 3 talig (ik reken Fries mee.. al vind ik dat ook de grootste onzin)
Betere reclame voor belgië is er niet
het leverd minimaal een grote toestroom op
van amerikanen die hun munitie voorraad gaan aanvullen vervolgens verkleed als de Safari hengst van Europa op vakantie gaan naar België.
Eerst proeven van de chocolade..
de wafels naar binnen proppen
en hopelijk hun munitie uitproberen
op de mac's en friedchicks..
En wie zei dat Amerikanen geen gevoel hebben voor cultuur !??
Gefrituurd denk ik...
Laatste edit 17-06-2011 14:15
Toch maakt de schrijver wel een fout: Je moet belgisch leren spreken en schrijven, maar iets Belgisch spreken of schrijven bestaat niet. Het is Frans of Vlaams wat die kinderen dan zouden moeten leren spreken en schrijven.
als je dit boek uit zou brengen met amerikanen in de titel zou je worden op gepakt door de FBI en weet ik veel... maar het zelf wel doen..... hmmm beetje hypocriet amerika
'Ik ben geschrokken door de commotie', laat Daniel 'Danny' Wind (2
vanuit Californië weten. 'Maar ja, dat is het risico van satire. Bij deze bied ik mijn excuses aan, als ik iemand heb gekwetst. Geloof me, ik draag alle Belgen een warm hart toe.'
Die liefdesbetuiging klinkt vreemd, als die van de auteur/tekenaar van Let's kill all the Belgians komt. Deze krant besteedde gisteren aandacht aan zijn zogezegde 'kindergids voor een genocide'. Daarin omschrijft hij België als een 'land van het kwade dat naar urine ruikt'.
Wind waarschuwt de jeugdige lezers dat de Belgen Amerika willen overnemen. 'Je zou dan Belgisch moeten leren op school en drie keer per dag wafels eten.' Dus moeten de Belgen worden uitgemoord. Door onthoofding, zelfverbranding, kruisiging, desnoods door een kernbom. Dat ellendige volkje heeft toch niets bijgedragen tot de wereldcultuur. 'Waar zit hun verdienste, buiten wafels, bier en chocolade?'
De klachten bereikten ook Lulu.com. Dat is een online uitgeverij in Amerika, waarop iedereen zijn boeken en strips kan uitgeven. Gistermiddag werd Let's kill all the Belgians uit het gamma gehaald. 'Niemand mag werkstukken publiceren die aanzetten tot haat. Daarom hebben we het boek van Danny Windverwijderd', bevestigt A.J. McDonald van Lulu.com aan onze krant.
'Ik had niet verwacht dat iemand mijn boek zou opmerken. Ik had het eigenlijk vooral voor mijn vrienden gemaakt', reageert Danny Wind. 'Ik ben ontgoocheld dat het is verwijderd. Al kan ik de beslissing begrijpen na al die klachten.'
Wat vindt hij trouwens van België? 'Eerlijk gezegd, ik ben er nog nooit geweest. Mijn boek is niet tégen België gericht. Wel tégen die onwetende Amerikanen, die geloven dat de Belgen Belgisch spreken. Wees gerust: ik weet dat die taal niet bestaat
ehm is nie zoiets als haatzaaien en zal dus ook bestraft moeten worden of is da alleen iets nederlands?
@slimshady: de amerikanen schieten de criminelen gewoon gelijk neer (bijvoorbeeld osama)
voor iedereen die nu iets zegt over haatzaaien maar die zelf hard staan/zitten te lachen om een cabaretier die een geloof of een land helemaal onderuit haalt: Jullie zijn de beste!
Open je ogen, stop met die belachelijke vooroordelen over een kaft met tekening en titel, en oordeel pas als je er meer over weet.
Tja wat hebben we nou aan die Belgen?
Bof, ik ken Vlamingen, ik ken Walen, ik ken Brusselaars, ik ken die uit de Rand, ik weet dat er Duitstaligen in de Oostkantons zijn, in Antwerpen zie ik heel veel orthodoxe Joden lopen, ik heb wel eens met een Congolees gesproken en er zijn vele Turken, Arabieren in België. Maar een Belg, nee, die ben ik nog nooit tegengekomen.
Jaa, die heb ik nog gister besteld. Krijg hem maandag
Dood aan de Amerikanen. Want wat hebben die gasten nu te bieden? Oorlog, hypocrisie, sociale misstanden...
En wat eten ze daar? Hotdogs? Welke achterlijke noemt een broodje worst nu een 'hete hond'?
De Verenigde Staten, met ruim 300 miljoen inwoners hebben helemaal niets goeds bijgedragen aan de wereldcultuur, tenzij men oorlog als iets goeds wil betitelen.
Tssss... zo kan ik ook wel een boek schrijven
als ik denk aan belgie denk ik aan suske en wiske..patattekes..en grappige belgemoppen....dat geeft plezier in het leven..das heel belangrijk...
Ja België heeft inderdaad geen eigen cultuur en taal, in Wallonië spreken ze Frans, in Vlaanderen spreken ze Nederlands en nog klein stukje spreekt Duits.
Dus je zou eerder idee hebben in Nederland te zijn of Frankrijk of Duitsland, ik zie Vlaanderen altijd als reserve Nederland.
Ik denk dat België dus gewoon zelfde is als Nederland alleen ze hebben zich in verleden van ons gescheiden oh ja en nu zitten ze dus zonder regering.
Quote
@Seeker:
ik zie Vlaanderen altijd als reserve Nederland.
... en ik Nederland als reserve-Vlaanderen.
Quote
@pizzabakker:
Quote
@Seeker:
ik zie Vlaanderen altijd als reserve Nederland.
... en ik Nederland als reserve-Vlaanderen.
Dat kan niet, in Vlaanderen spreken ze namelijke de nationale taal van een land waar ze ooit bij hoorde.
En daarbij is het gewoon een afvallige provincie van Nederland
Laatste edit 17-06-2011 22:31
Nee, ze spreken hun eigen taal die toevallig ook in het buurland wordt gesproken. En dat deden ze al heel heel lang voordat Vlaanderen en Nederland in 1815 werden samengevoegd. De officiële taal in Vlaanderen was toen trouwens Frans en dat bleef zo tot 1819. In 1830 scheidde België zich alweer af van Nederland.
Dat kan toch niet! Een boek maken over een leuk landje dat jij juist niet leuk vindt en gewoon zeggen dat Belgie bij wafels,bier en chocolade hoort!
Ik vindt dat niet kunnen!
Enige goeie uit Belgie is kriek bier, voor rest lijkt het volgens mij best wel op Amerika, ook zo'n hypocriet volkje daar in België.
@Seeker: waarom steekt de Hollander geen citroen in zijn witbier?
Zijn eigen tong is reeds zuur genoeg.Antwoord hierboven in het wit.
Ik ben geen Hollander
Want Holland is een provincie van Nederland.
Een goede hersenspoeling begint in de wieg.
@Seeker:
Ze hebben ook heerlijke gerechten, zoals Vlaamse Waterzooi.
Of waterkonijn.
Laatste edit 18-06-2011 00:56
@e_eef_eefje: Nee, het is Nederlands en Frans. Er bestaat in principe geen Vlaamse taal en ook geen Waalse. Dat men, net zoals in alle Nederlandse streken, ook eigen woorden en uitdrukkingen heeft doet niets af aan het feit dat het gewoon Nederlands is.
lol, de wereld IQ zou flink dalen als we allemaal zouden denken zoals de Amerikanen doen. Heb al medelijden met de weegschaal.
Jersan:
denk jij dat die Amerikaanse koters die het lezen weten wat satire is
ik heb voor alle zekerheid mijnheer Google net gebeld dat hij op zijn Maps, Earth en wat hij nog meer heeft Zweden moet laten verdwijnen
je bent als ouder zijnd ook wel een beetje gestoord als je je kind dit laat lezen
als een Nederlander dit had bedacht, zou ik het snappen
nu met die polder en zo
ik had in amerika een muziekleraar wiens voorouders tussen 1810 en 1820 ergens uit 'noord belgie' naar amerika waren verhuisd. die man was er erg trots op om belg te zijn.
heb hem maar niet verteld dat belgie toen nog niet in zijn huidige vorm bestond en dat hij, zijn eigen redenering volgend, eigenlijk nederlander was ipv belg...
En heeft Amerika wel cultuur dan? Dan is toch gewoon een kolonie van Europa (dus ook van Belgie!) die het te hoog in de bol hebben.
Stelletje konijnen die zich te snel hebben voortgeplant en de oorspronkelijke bewoners van het land hebben uitgemoord. Tegenwoordig zijn ze na China de grootste vervuilders van de Aarde en nu ze een paar honderd jaar een land zijn vinden ze zich meteen het beste land van de wereld. Ja daar kan je trots op zijn..
Laatste edit 21-06-2011 11:18
ik vind de ondertitel 'kindergids voor een genocide'net zo onbegrijpelijk.
voor kinderen?
Om hier te kunnen reageren moet je lid zijn.
Meld je
nu aan.
Login via: