limmerick en andere rijmsels |
allone Oudgediende
 WMRindex: 52.456 OTindex: 94.464
|
dat is een waar woord! goed dat ik het heb gehoord.. heb neiging om te snel te eten, dan is het goed zulke dingen te weten.
en, zoals iedere keer nog een rijmpje over t weer:
het regent, oh wat regent het ik hoor het in mijn warme bed ik hoor de regen zingen.. het regent regent dat het giet dat niemand daar nou iets van ziet van al die donk're dingen.. |
|
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
na een fikse regenbui was opeens de kip in de rui het was altijd zo'n mooie meid maar nu is ze bijna al haar veren kwijt en daarom at ze maar een broodje ei met ui  |
|
allone Oudgediende
|
Quote @pizzabakker: Wilhelmus van Nassouwe, zal best van honden houwe Wien Neerlands bloed door d'aders vloeit die heeft zijn hond niet gekapt en geschoeid Oranje blanje bleu, een Hollander slaapt niet met zijn reu Ik heb u lief, mijn Nederland, mijn hondje ook, maar wel in zijn mand @Giovanni: en wat vind de haan daarvan? of hij haar nu nog waarderen kan? of zegt hij 'kijk naar mij ik ben prachtig, zonder ui en ei...' |
|
Giovanni
Oudgediende
|
de haan ging snel bij haar vandaan ik wil geen kale kip, loop naar de maan brulde hij de kip was hierdoor helemaal niet blij ze vond het ongehoord en pleegde zelfmoord  |
|
Giovanni
Oudgediende
|
de andere kippen waren in rouw en snikten waar is ze nou? het was zo'n levenslustige kip niet zoals de snip die gemene rot haan hij moet hier echt vandaan  |
|
allone Oudgediende
|
en zo was de haan in korte tijd zijn hele harem kwijt? |
|
allone Oudgediende
|
Quote @Mamsie: Aldoor achter je stuur te zittenzonder een moment te pitten en dan nog een snelle spurt in de buurt van Steinfurt. Dat is waarlijk niet gezond Dus de kerel werd terstond door politie van de weg geplukt Het was ook van de pot gerukt zo lang als hij had zitten sturen maar liefst negenendertig uren. Hij kreeg dus een proces-verbaal en dat was het einde van het verhaal! Quote @Lennie: @Mamsie: Hij kreeg een proces-verbaal Maar dat was niet het einde van het verhaal. Zijn baas en hij zullen worden verzwolgen in de strafprocedure die nog zal volgen. En de 1000 euro, betaalt hij die uit eigen zak? Of doet zijn baas dat, voor alle gemak? Vragen, vragen....het houdt maar niet op. Maar hij zal moeten boeten, met zijn stomme kop! Quote @Mamsie: @Lennie: Jaja, wie denkt erg vlug te zijn lijdt achteraf nog flink wat pijn. Zijn baas, is die nog blij met hem? of trapt die zelf nu op de rem? Krijgt deze macho zijn congé of mag hij nog een tijdje mee? Wij zullen daar niet achter komen want daar wordt niks meer van vernomen! Quote @Lennie: @Mamsie: Misschien was het wel de baas zijn eigen schuld Had die graag zo vlug mogelijk zijn zakken gevuld? Hopelijk zal de baas hem toch niet ontslaan want vindt op je 57ste nog maar een nieuwe baan. Laten we voorlopig het beste er maar van hopen dat het voor de chauffeur nog redelijk af mag lopen! |
|
Giovanni
Oudgediende
|
de haan is nu haremloos en verliet de harem boos  |
|
allone Oudgediende
|
dan zal die haan op zoek moeten gaan naar nieuwe vrouwen om van te houden... |
|
allone Oudgediende
|
Quote @pizzabakker: Een meisje genaamd Britney S. Was een voormalig zangeres. Ze had er gloeiend de schompes aan Dat ze zo lang niet in de krant had gestaan. Vroeger ging ze nog wel kaal over straat Of zong ze en waggelde daarbij uit de maat En het gebeurde wel dat een journalistje hapte Als ze onderbroekvrij uit een taxi stapte. Maar je begrijpt het al, het zit Niet zo mee met onze Brit. Dus schafte ze een paar flessen wodka aan En bedacht toen: ik zwem over d' Oceaan! Brit sprong in zee bij Biarritz Maar van haar plannetje kwam helaas niets. De kustwacht viste haar op en sprak boos: "Dat is veel te ver voor jou, jij domme dame!" Onze Brit vond de kustwacht maar stom, maar och, 't kwam in de krant en daar ging het toch om. |
|
allone Oudgediende
|
Quote @pizzabakker: Het is de schuld van het mes als er iemand wordt vermoord En de verdienste van de bal als daarmee wordt gescoord. Als ik mijn neus verbrand, dan beschuldig ik Ibiza En als iemand veel te dik wordt, dan komt dat door de pizza |
|
allone Oudgediende
|
Quote @pizzabakker: Ik schrok wel toen Earl van zijn pa had gesproken En zei dat die z'n pols had gebrokenMet negentig jaar kun je niet veel meer velen En de vraag is of het bot nog wil helen. Maar Earl zei lachend: "Maak je niet druk! Niet z'n handgewricht, maar z'n springstok is stuk! Nou moet ik voor die ouwe naar de sportzaak toe lopen Om daar een nieuwe pols te gaan kopen!" |
|
pizzabakker Erelid
 WMRindex: 2.027 OTindex: 1.479 S |
Hee, ik zie nu pas dat mijn rijmpjes hier een tweede leven krijgen. Leuk! Dank aan de plaatsers!  |
|
allone Oudgediende
|
@pizzabakker: ze zijn zoooo leuk, dus zet ik ze hier nog een keer, voor de liefhebbers, die ze niet bij de artikelen zijn tegengekomen.. zodat ze niks missen !!  |
|
allone Oudgediende
|
er was eens een @pizzabakker .. echt waar diens gedichten raakten bij ieder een snaar. leuk en vlot je lacht je kapot.. ..zo goed rijmt zelfs Vondel ze niet aan elkaar. |
|
allone Oudgediende
|
Quote @pizzabakker: Kijk onze Trees es, ze zit in d'r faeces. Omdat niets zo fijn glijdt als mens'lijke schijt legt ze zeer frequent in 't gras weer een prent om daarin zeer blijde naar voren te glijden. Dat de omstanders moeten braken schijnt haar weinig uit te maken en ze roept steeds weer blij: "Wie wil er na mij?" |
|
pizzabakker Erelid
Er was eens een iemand in ergens Die deed iets dat rijmde op nergens En deze zin hier Rijmt op nummer vier Wij beproeven dit schema tot tergens! |
|
allone Oudgediende
|
en bij tergens aangekomen vertrok @pizzabakker naar Rome hij wilde iets eten maar was vergeten dat hij eigenlijk lag te dromen |
|
allone Oudgediende
|
een zebra uit Spijkenissewilde zich er van vergewissen of de pad een streepje vóór had.. .. hij wilde zich niet vergissen! de pad kon dat niet veel schelen. hij zei, zoals hier velen: wie denkt er nou na? ik zou zeggen, ga jij maar iemand anders vervelen. |
|
allone Oudgediende
|
Quote @pizzabakker: Een gier staat bekend als aaseter Cassie dacht: wat een gier kan, kan ik beter! Maar dyslectisch als ze was, Zag ze 'aas', maar las ze 'as'. As is koolstofrijk, dat zie je zo En een groot gezondheidsrisico. In haar poging een gier te imiteren Zat Casie carginogenen te verteren. Dus wie met woordblindheid is behept, Is levensgevaarljk gehandicapt. |
|
allone Oudgediende
|
Quote @pizzabakker: Een timmerman uit Goedereede Viel van z'n steiger naar beneden. Hij werd begraven in een getimmerde kist Maar omdat hij steeds als hindoeïst Op reïncarnatie had vertrouwd Werd zijn ziel in een aapje ingebouwd. En al zag hij eruit als een chimpansee, Zijn timmermanziel droeg hij altijd nog mee. Dat hij gevangen werd en in de ZOO neergeplant Vond hij dan ook vooral int'ressant. Hij zag hoe het hek in de hengen stak En ook dat bij 't raam wat stopverf ontbrak Wel frustrerend voor onze timmerman Dat een aap met zijn strotje niet praten kan. Want hoe kun je zonder sprake Aan je oppasser duidelijk maken Met slechts wijzen en met gussen Dat je zelf graag aan je hok wilt klussen? |
|
pizzabakker Erelid
Ik wil graag mijn dankbaarheid tonen En een aardige dame belonen Omdat ze de aandacht steeds richt Op mijn gerijm en gedicht. Daarom: "Hartelijk dank aan Allone!"  |
|
allone Oudgediende
|
@pizzabakker: wederzijds, is de dank hier voor het scheppen van zoveel plezier!! met een glimlach op t gezicht genieten we van de humor in je gedicht. met een grinnik en een lach verheugen we ons weer iedere dag. WMR zou niet hetzelfde zijn zonder een kwinkslag en een rijm. |
|
allone Oudgediende
|
Quote @pizzabakker: McGlone had zich verslapenEn zat zich op z'n bol te schrapen Want het was al de zoveelste keer Wat vertelde hij z'n baas nu weer? En op het werk gaf hij als reden: "Ik heb m'n fietsband plat gereden." Z'n baas gromde eerst gramstorig, Maar de man was wat hardhorig. Hij sloeg de handen voor z'n mond Omdat ie McGlone verkeerd verstond. En riep: "Marlies Brand is overleden? En jij hebt haar net doodgereden? O, kerel, wat doet me dat pijn, Het moet voor jou verschriklijk zijn. Ga maar snel naar huis toe, hoor. Jouw lessen gaan vandaag niet door. Als je wilt praten, mag je me bellen. En neem de tijd om te herstellen." "Maar ...", sputterde McGlone geschrokken, Maar hij werd reeds aan zijn mouw getrokken En door bezorgde collega's naar buiten geleid, Die huilden om de dode kleine meid. En toen ie iets later in een taxi naar huis zat, Passeerde juist Marlies Brand op het fietspad. |
|
allone Oudgediende
|
Quote @Mamsie: ~~ Quote: rusthuis De Hopperank ~~ Hoppe, hoppe, hoppe met onze dronken koppe feesten we door, de hele nacht.
Gezellig met ons zessen dus vooruit maar met die flessen Dat had geen mens van ons verwacht.
En werken, wat is dat dan? daar deden we niks meer an! Helemaal niet meer aan gedacht!
Dus zorgen voor die mensen? dat zouden ze wel wensen! Die zoeken het maar uit vannacht! |
|